Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2007, 17:00   #21
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

De Belgische vrouw is vrijgelaten, de man is nog steeds ontvoerd....
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 11:38   #22
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Ferme reis waar ze aan bezig waren. Met de 4x4 van België naar India langs de zuidelijke zijderoute (ook wel "hippietrail" genoemd), die in de jaren '60 en '70 heel populair was vanwege de excellente wiet (en ook straffer spul) in Iran, Pakistan en Afghanistan... Ik zou persoonlijk toch een andere route nemen...

De commentaren op HLN.be over deze zaak zijn anders wel vrij belachelijk, in de trant van eigen schuld, dikke bult. Elke reis houdt nu eenmaal risico's in... Zo kwam begin deze week in hartje Parijs een Italiaanse toerist om het leven bij een roofoverval. Het risico om overvallen te worden is in Frankrijk en Spanje vele malen groter dan in landen als Iran en Syrië. En toch denken de meesten onder ons (waaronder ook ikzelf) geen twee keer na vooraleer ze naar Frankrijk of Spanje vertrekken...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 13:25   #23
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
De commentaren op HLN.be over deze zaak zijn anders wel vrij belachelijk, in de trant van eigen schuld, dikke bult. Elke reis houdt nu eenmaal risico's in... Zo kwam begin deze week in hartje Parijs een Italiaanse toerist om het leven bij een roofoverval. Het risico om overvallen te worden is in Frankrijk en Spanje vele malen groter dan in landen als Iran en Syrië. En toch denken de meesten onder ons (waaronder ook ikzelf) geen twee keer na vooraleer ze naar Frankrijk of Spanje vertrekken...
Dus het is volgens u veiliger om als toerist in het zuidoosten van Iran rond te lopen dan om door de straten van Parijs te kuieren ?
Voert u niet een ietwat scheefgetrokken redenering waarbij u het groot aantal toeristen in Frankrijk vergelijkt met het (gelukkig maar) erg beperkt aantal in Iran ?
Elke reis houdt inderdaad een risico in maar bent u niet ietwat naïef door te stellen dat men van bepaalde streken op deze aardkloot niet mag zeggen dat ze net iets gevaarlijker zijn dan andere ?
Buitenlandse zaken lijkt hier immers geen problemen mee te hebben daar zij aan toeristen die naar bepaalde streken (zoals zuidoost Iran) reizen, vraagt dit te melden zodat men weet wie waar zit en hen eventueel nuttige tips kan verschaffen.

Als ik morgen met de rugzak op eenzame trektocht wens te gaan in de bergen van Colombië, dan weet ik als normaal mens dat dit gepaard gaat met een heel aantal gevaren en dan verklaar ik dat ik dit risico wens te lopen. Kom ik heelhuids en zonder problemen terug, dan zal ik over mijn grensverleggende, openbarende reis kunnen opscheppen bij het juiste publiek.
Word ik ontvoerd dan heb ik echter gegokt en verloren.

Onze wereldvreemde toeristen in Iran hebben net een reality-check ondergaan en ik hoop dat ze zich niet te schuldig voelen omwille van het feit dat zij louter voor de kick de emoties van hun geliefden op de proef hebben gesteld, om nog maar te zwijgen van het losgeld en/of de toegevingen die aan de kidnappers werden verstrekt. Het feit dat er al zo snel sprake is van vrijlating van die toeristen betekent immers 9 kansen op 10 dat er snel tegemoet is gekomen aan bepaalde eisen (maar uiteraard zal dit nergens aan de grote klok gehangen worden).
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 20:51   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat waaghalzen gek zijn en iedere berichtgeving terzake overdaad.
Oud 16 augustus 2007, 23:29   #25
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Vraagje : wie is er in Godsnaam gek genoeg om naar zo'n belachelijk land te vertrekken ?
Da's er wel een beetje om vragen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 23:36   #26
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Blijkbaar zijn ze ontvoerd in het grensgebied tussen Iran, Afghanistan en Pakistan... Welke normale mens verschiet er nu van dat het daar wel eens fout kan lopen?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 21:38   #27
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

ik alleszins niet...
Oud 18 augustus 2007, 00:00   #28
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Ik weet één ding, als die gerepatrieerd worden door de overheid, zullen we beter ook vertrekken naar gevaarlijke gebieden. Als je het overleeft, heb je toch een gratis terugreis.
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2007, 02:56   #29
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wase wolf Bekijk bericht
Ik weet één ding, als die gerepatrieerd worden door de overheid, zullen we beter ook vertrekken naar gevaarlijke gebieden. Als je het overleeft, heb je toch een gratis terugreis.
Dood ook wel, denk ik en desnoods in onderdelen; dan blijf ik toch liever meteen hier en hoop dat "ze" daar blijven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be