Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 09:28   #21
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
born2bewild houdt precies niet van vrouwen met sexappeal en wisselende partners.
born2bewild houdt van brave seutekes die boekhouden gestudeerd hebben en goed kunnen tellen.
ja mitgard
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 09:32   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

pak ze, tijger.

die gaat uw boeken nogal eens kunnen kaften jong.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 09:32   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al degenen die beter kunnen krijgen.

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 09:34   #24
born2bewild
Banneling

Standaard

ja mitgard zei ik
Oud 17 augustus 2007, 09:39   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
freya is geen politieker.
Met name.

Waarom ze "gepakt" moet worden (met woorden he, nynorsk, hetgeen nog altijd iets anders is dan het geweld die zij via haar zgn. "functie" op ons kan uitvoeren)
Onder andere omdat ze enkel omwille van nepotisme en partijpolitieke connecties met publieke middelen betaald wordt alsof ze een minister is,
Je kunt niet ontkennen dat ze een heleboel voorkeursstemmen heeft gekregen in het verleden. Zonder die voorkeursstemmen ging het toch moeilijk zijn haar daar te krijgen. Freya IS populair, die 'enkel omwille van' gaat dus niet op. Met het aantal voorkeursstemmen dat ze gekregen heeft zou het zelfs serieus ondemocratisch geweest zijn mocht ze geen functie van beduiding gekregen hebben.
Ik denk dat ze eerder te weinig beschermd is geweest. Ze mocht nooit minister geworden zijn dat moment. Het naar voor schuiven van haar als minister heeft haar politiek dood gemaakt. En dat zie je ook in de daling van haar voorkeursstemmen.

Citaat:
terwijl haar capaciteiten hoogstens een loon van bandwerkster verantwoorden. Daarom.
En iemand die enkel 'een loon van bandwerkster' kan krijgen mag niet in de politiek gaan of zo? Waarom zouden mensen met 'een loon van bandwerker' geen minister kunnen worden? Moet België een democratie zijn, waarin de mensen kiezen wie ze willen, of moeten die taken voorbehouden worden aan de intellectuelen met een universitair diploma?

Citaat:
En onder andere daarom moet ze maar tegen een stevige stoot kunnen. Een andere reden is diegene die ze zelf opgeeft via haar campagne foto's.
Ik begrijp niet wat jij daartegen kunt hebben, het lijkt me een zaak van wederzijdse toestemming als ik die foto's bekijk.
Je bent een slet omdat je je benen toont en eronder 'rebels met rede' zet?
O jee, dan hoop ik dat Jean-Jacques De Gucht nooit in 't openbaar met enkel een zwembroek aan verschijnt, want dat maakt hem een hoerenloper, natuurlijk.

Ik vind de manier waarop zowel Freya als Morel door de molen gehaald worden een prachtvoorbeeld van niet eens zo verdoken seksisme. Als je als politica sexy gekleed gaat ben je een slet, een politicus met een duur, mooi pak is 'degelijk'. Als je als politica bezig bent met je uiterlijk, ben je een ijdele trut, als politicus ben je verzorgd.

En als het fout gaat wordt je meer dan een ander bekeken op je verleden. Hoeveel mannelijke politiekers worden beoordeeld op het aantal liefjes die ze hebben gehad? Met hoeveel mannelijke politiekers wordt gegrapt als hun partner een miskraam heeft? Hoeveel mannelijke politiekers worden aangesproken met 'frisse lul'? Van hoeveel mannelijke politiekers werd de thesis opgesnord en beoordeeld?

Hoe komt het dat na de stookolieblunder Freya's verleden nog eens onder de loep genomen werd, maar dat van Reynders niet?
Oud 17 augustus 2007, 09:40   #26
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

pak ze, tijger.

die gaat uw boeken nogal eens kunnen kaften jong.
Naam: ist2_2606457_sexy_business_girl.jpg
Bekeken: 259
Grootte: 28,3 KB
Oud 17 augustus 2007, 09:41   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Tja, ik hou ook niet van dergelijke posts, maar VDB heeft natuurlijk zelf wel haar privé-leven te grabbel gegooid.
Was het VDB die zelf geopperd heeft dat ze haar thesis eens moesten bekijken?
Was het VDB die zelf geopperd heeft dat ze misschien wel eens in een ontwenningskliniek heeft verbleven?
Oud 17 augustus 2007, 09:43   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zou die aangenomen zijn omwille van haar tetten?
Oud 17 augustus 2007, 09:43   #29
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je kunt niet ontkennen dat ze een heleboel voorkeursstemmen heeft gekregen in het verleden. Zonder die voorkeursstemmen ging het toch moeilijk zijn haar daar te krijgen. Freya IS populair, die 'enkel omwille van' gaat dus niet op. Met het aantal voorkeursstemmen dat ze gekregen heeft zou het zelfs serieus ondemocratisch geweest zijn mocht ze geen functie van beduiding gekregen hebben.
Ik denk dat ze eerder te weinig beschermd is geweest. Ze mocht nooit minister geworden zijn dat moment. Het naar voor schuiven van haar als minister heeft haar politiek dood gemaakt. En dat zie je ook in de daling van haar voorkeursstemmen.

En iemand die enkel 'een loon van bandwerkster' kan krijgen mag niet in de politiek gaan of zo? Waarom zouden mensen met 'een loon van bandwerker' geen minister kunnen worden? Moet België een democratie zijn, waarin de mensen kiezen wie ze willen, of moeten die taken voorbehouden worden aan de intellectuelen met een universitair diploma?

O jee, dan hoop ik dat Jean-Jacques De Gucht nooit in 't openbaar met enkel een zwembroek aan verschijnt, want dat maakt hem een hoerenloper, natuurlijk.

Ik vind de manier waarop zowel Freya als Morel door de molen gehaald worden een prachtvoorbeeld van niet eens zo verdoken seksisme. Als je als politica sexy gekleed gaat ben je een slet, een politicus met een duur, mooi pak is 'degelijk'. Als je als politica bezig bent met je uiterlijk, ben je een ijdele trut, als politicus ben je verzorgd.

En als het fout gaat wordt je meer dan een ander bekeken op je verleden. Hoeveel mannelijke politiekers worden beoordeeld op het aantal liefjes die ze hebben gehad? Met hoeveel mannelijke politiekers wordt gegrapt als hun partner een miskraam heeft? Hoeveel mannelijke politiekers worden aangesproken met 'frisse lul'? Van hoeveel mannelijke politiekers werd de thesis opgesnord en beoordeeld?

Hoe komt het dat na de stookolieblunder Freya's verleden nog eens onder de loep genomen werd, maar dat van Reynders niet?
Wat mij betreft geldt voor fils �* papa De Gucht hetzelfde als voor de fille �* papa VDB.
Maar De Gucht hebben ze (voorlopig) nog geen minister gemaakt.
Oud 17 augustus 2007, 09:44   #30
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Was het VDB die zelf geopperd heeft dat ze haar thesis eens moesten bekijken?
Was het VDB die zelf geopperd heeft dat ze misschien wel eens in een ontwenningskliniek heeft verbleven?
Kom Nynorsk, nu hou jij je toch een beetje van de domme hoor.
Oud 17 augustus 2007, 09:44   #31
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het evenzeer fictie is als Mitgards foto.
Wat denk jij?
Oud 17 augustus 2007, 09:49   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft geldt voor fils �* papa De Gucht hetzelfde als voor de fille �* papa VDB.
Maar De Gucht hebben ze (voorlopig) nog geen minister gemaakt.
Voor mij ook.
Ze zijn érg vergelijkbaar. Knap, jong, sexy, kind-van, groot aantal voorkeursstemmen, gekatapulteerd in de federale politiek.
De manier waarop erover gesproken wordt is me dunkt toch lichtjes verschillend.
Oud 17 augustus 2007, 09:50   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom Nynorsk, nu hou jij je toch een beetje van de domme hoor.
Ze heeft dit geënsceneerd want ze heeft een gekke manier van campagne voeren?
Oud 17 augustus 2007, 09:50   #34
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kunt niet ontkennen dat ze een heleboel voorkeursstemmen heeft gekregen
Eerst kwam de TV, dan de voorkeurstemmen. En moest het dan nog bruutweg met geld zijn dan zou ik het ok vinden. Maar hier ging het over invloeden in de publieke omroep, dus ook met geld van u, en belangrijker, met geld vand de politieke tegenstanders. Geef mij dan desnoods maar een "asociaal" model zoals dat zo lekker bekt, dan moeten de kandidaten op zijn minst hun middelen zelf ophalen.

Citaat:
in het verleden. Zonder die voorkeursstemmen ging het toch moeilijk zijn haar daar te krijgen. Freya IS populair, die 'enkel omwille van' gaat dus niet op.
Dat van die voorkeurstemmen en partij percentages is een slam dunk. Dat zal je zelf wel inzien denk ik.[/quote]

Citaat:
Met het aantal voorkeursstemmen dat ze gekregen heeft zou het zelfs serieus ondemocratisch geweest zijn mocht ze geen functie van beduiding gekregen hebben.
Dat kun je toch niet menen.

Citaat:
too little too late. opgebrand. Daar kan je toch niemand anders dan haarzelf verantwoordelijk voor achten. En nogmaals, ik vind niet dat het een kwestie is van te vroeg...er zit gewoon niets in...niet nu en niet later.
Ik kan minder begrip of sympathie aan de dag leggen voor FVDB als voor Paris Hiton en dat meen ik.

Citaat:
Zeer zeker wel. Maar dat zal eerder gebeuren zonder fvdb en haar akkolieten dan met.

Citaat:
Slecht voorbeeld wat mij betreft

Citaat:
Dat weet ik niet. Iemand die Reynders het vuur aan de schenen brengt kan op mijn volle sympathie rekenen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 augustus 2007 om 09:55.
Oud 17 augustus 2007, 09:52   #35
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor een vraag.
Heeft ze rekenfouten gemaakt?
Oud 17 augustus 2007, 09:52   #36
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor mij ook.
Ze zijn érg vergelijkbaar. Knap, jong, sexy, kind-van, groot aantal voorkeursstemmen, gekatapulteerd in de federale politiek.
De manier waarop erover gesproken wordt is me dunkt toch lichtjes verschillend.
Zoals gezegd: nog geen minister geweest, nog niet de kans gehad om zijn (on)kunde te bewijzen,...

Overigens heeft de medaille twee kanten.
Oud 17 augustus 2007, 09:54   #37
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft iemand haar verplicht om op die manier campagne te voeren?

Wat je gek noemt lijkt mij goed doordacht.
Als je eerste politieke campagne op je benen focust en niet op de inhoud, wat zegt dat dan over jou?
Oud 17 augustus 2007, 09:55   #38
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Ah kom, André Denys heeft ook geen diploma (middelbaar onderwijs is zijn hoogste) toch trekt niemand zijn beroepskennis in twijfel. Het was zijn enorme ontgoocheling dat jonge mooie politici de postjes kregen, en niet hij. Uiteindelijk heeft men hem het gouverneurschap als troostprijs gegeven.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 09:56   #39
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
jij doet alsof ze ontoerekeningsvatbaar is en dat gaat verder dan hetgeen ik heb beweerd vind ik.
Oud 17 augustus 2007, 09:57   #40
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het evenzeer fictie is als Mitgards foto.
Wat denk jij?
Wat bedoel je? Waarom zou dat fictie zijn? Ok, beide personen zijn irl wellicht geen secretaresses, maar er zijn genoeg mensen die bureauwerk doen type Doortje én type Babe.

Ik denk dat er veel jonge vrouwen zijn die niet bereid zijn in de politiek te stappen omwille van het seksisme. Je moet een pak androgyne kenmerken hebben vooraleer je met rust gelaten wordt. En vooral geen Aardbeiprinses geweest zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be