Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 10:46   #21
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Volgens Bart Sturtewegen in de Standaard zijn de politici bereid het spel hard te spelen en eigenlijk de gevolgen te dragen: de Vlaamse redelijke eisen inwilligen (met een financiële compensatie) of de boedelscheiding. Ze zijn niet geneigd nog veel zware toegevingen te doen om een land te redden die dan toch niet de middelen heeft om een echt beleid te voeren. Maar volgens Sturtewegen zijn de Vlamingen wat te stil, zolang de politici niet van de menigte te horen of te merken krijgen dat ze het been stijf mogen/moeten houden is de kans groot dat ze plooien.
Dus mensen, laat ons horen zeker? Is er nu een pre-revolutionaire stemming of niet?
Als je de reacties van mensen op het laatste nieuws leest, dat liegt er niet om.
Eén constante, splitsen die handel !
Voorts nog gisteren een reactie van op RTBf, 30% van Vlaanderen wil onafhankelijkheid,70% kan het niet schelen , want politiek geen interesse, maar het zijn wel die 30% die het nieuws maken.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 17 augustus 2007 om 10:50.
boerenverstand is offline  
Oud 17 augustus 2007, 10:48   #22
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Als je de reacties van mensen op het laatste nieuws leest, dat liegt er niet om.
Inderdaad, daar was ik ook al gaan kijken, maar HLN is toch 'maar' HLN. Het moet breed zijn, niet die enkelingen op een forum of het nu HLN of hier politics is.
Burry is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:00   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar was ik ook al gaan kijken, maar HLN is toch 'maar' HLN. Het moet breed zijn, niet die enkelingen op een forum of het nu HLN of hier politics is.
wat zou je nu willen in een land waar desinformatie tot het hoogste goed van de nationale staatszender is verworden, waar de media slechts uithangborden zijn van hun politieke broodheren en waar afwijkende meningen voor het inquisitiecentrum komen?

Volgens mij weten ze verdomd goed wat er in Vlaanderen leeft.

Welke achterlijke zot blijft nu akkoord gaan met een blijvende vorm van zakkenvullerij in het zuiden van het land, te betalen door de hardwerkende vlaming, die daarvoor nog eens op zijn bakkes krijgt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:09   #24
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorts nog gisteren een reactie van op RTBf, 30% van Vlaanderen wil onafhankelijkheid,70% kan het niet schelen , want politiek geen interesse, maar het zijn wel die 30% die het nieuws maken.
Maar je zal wel die overige 70% moeten over de streep trekken.
Want stel morgen is alles gesplitst, hebben we wel een intern probleem in Vlaanderen.
giserke is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:23   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Welk intern probleem Giserke?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:26   #26
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Maar je zal wel die overige 70% moeten over de streep trekken.
Want stel morgen is alles gesplitst, hebben we wel een intern probleem in Vlaanderen.
Als je in een tienkoppige familie 3 mensen hebben die naar de bergen op vakantie willen trekken en 7 anderen die zeggen dat de bestemming hen niet kan schelen, dan mag je van mij aannemen dat die familie naar de bergen gaat !
Kaal is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:33   #27
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Goede zaak. Maar nog steeds betrouw ik het niet. Leterme is een tsjeef die altijd voor de macht zal gaan. Ik hoop dat hij mij totaal in mijn gat zet door door te zetten. Bart Somers is dan weer het soort windhaan waar ecologen van dromen. Zet een dynamo op diens uitspraken en je kan meteen twee kerncentrales sluiten.
Zelf gevonden? Vind 'm alleszins goed genoeg voor quote van 't jaar.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:45   #28
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Een vraagje: aan welke steunzuilen denk je?
Het Kongshuis. Die heeft de laatste jaren door hun geblunder veel aanzien verloren in de ogen van de Vlamingen. Vroeger was het koningshuis nog een sterk bindmiddel (Boudewijn !), nu niet meer.

De SPa. Die partij heeft recent begrepen dat een te sterke band met Wallonië stemmen kost. De SPa heeft geen Belgisch reflex meer.

De Vlaamse bevolking. Er is veel, veel veranderd sinds de tijd van Maertens. Het is overduidelijk dat het enthousiasme voor België bij de Vlamingen ferm is verzwakt.
Kaal is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:51   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Kongshuis.
Grandioze typo!

Komt van King Kong waarschijnlijk ......

circe is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:52   #30
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Grandioze typo!

vrijevlaming is offline  
Oud 17 augustus 2007, 11:54   #31
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen in het laatste nieuws.

In het nieuwsblad staan er de laatste weken meer en meer oproepen om een onafhankelijk Vlaanderen uit te roepen. De mensen beginnen eindelijk te begrijpen dat het niet meer mogelijk is om samen met de Walen te besturen.
lomeanor is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:07   #32
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Niet alleen in het laatste nieuws.

In het nieuwsblad staan er de laatste weken meer en meer oproepen om een onafhankelijk Vlaanderen uit te roepen. De mensen beginnen eindelijk te begrijpen dat het niet meer mogelijk is om samen met de Walen te besturen.
Dat is ook waar. Als je dit allemaal optelt lijkt het wat vreemd dat B. Sturtewegen een kalm Vlaanderen waarneemt. Omdat de meerderheid bij een dergelijke afloop al lang heeft 'neergelegd'?
Burry is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:23   #33
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het Kongshuis. Die heeft de laatste jaren door hun geblunder veel aanzien verloren in de ogen van de Vlamingen. Vroeger was het koningshuis nog een sterk bindmiddel (Boudewijn !), nu niet meer.

Tja...tot hij morgen weer en pathetische uitspraak doet en de koekendozenvlamingen stan weer in het gelid, daartegenover staat de kapitaalmacht van het establishment die ongebroken is...maar enfin...hij heeft volgens mij inderdaad aan bindwaarde ingeboet...

Citaat:
De SPa. Die partij heeft recent begrepen dat een te sterke band met Wallonië stemmen kost. De SPa heeft geen Belgisch reflex meer.
En gelijk hebben ze...maar...ABVV?

Citaat:
De Vlaamse bevolking. Er is veel, veel veranderd sinds de tijd van Maertens. Het is overduidelijk dat het enthousiasme voor België bij de Vlamingen ferm is verzwakt.
Ook waar....

Echter:
De echte establismentszuilen (sociale partners, ziekenkassen, ministeries, grootkapitaal, media) zijn, vrees ik, onaangetast.
De democratie is kreupel (CS)
Vele Vlaming murwgeslagen door generatielange unitaire blindheid.

Zucht...ik hoop, beef en bid....
Oud 17 augustus 2007, 12:27   #34
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;2856884]
Citaat:

Tja...tot hij morgen weer en pathetische uitspraak doet en de koekendozenvlamingen stan weer in het gelid, daartegenover staat de kapitaalmacht van het establishment die ongebroken is...maar enfin...hij heeft volgens mij inderdaad aan bindwaarde ingeboet...

En gelijk hebben ze...maar...ABVV?

Ook waar....

Echter:
De echte establismentszuilen (sociale partners, ziekenkassen, ministeries, grootkapitaal, media) zijn, vrees ik, onaangetast.
De democratie is kreupel (CS)
Vele Vlaming murwgeslagen door generatielange unitaire blindheid.

Zucht...ik hoop, beef en bid....
Tja, daarjuist konden we al Marc Eyskens zien, die ijvert voor een groot pact met de 3 klassieke partijen.....daar gaan we weer .......zucht !
Het gaat nog bloed , zweet en tranen kosten.
Waar is trouwens VB en LDD, kunnen die niet wat het vuur opstoken ?
boerenverstand is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:33   #35
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Grandioze typo!

Kaal is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:42   #36
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Hoe verder de onderhandelingen duren, hoe slechter het er uitziet voor het voortbestaan van België. Om het met de woorden van Bplus bestuurslid Luc der Kelen te zeggen: "Elke dag dat de onderhandelingen langer duren, worden er nieuwe separatisten geboren."

Het begint wel duidelijk te worden dat het zéér moeilijk is om nog een regering te kunnen vormen tussen Vlamingen en Walen. Vlamingen en Walen leven in andere landen, met andere (zelfs tegengestelde!) prioriteiten. Meer en meer stemmen gaan op dat deze onderhandelingen een crisis kunnen teweegbrengen die de definitieve boedelscheiding zal inluiden.

Het belooft de komende dagen spannend te worden: CDH heeft onder andere gezegd dat ze niet meer willen spreken over communautaire dossiers die met een twee derde meerderheid moeten afgehandeld worden. Ze willen de staathervorming "uitstellen" tot na de regeringsvorming. Vanzelfsprekend is dit een onredelijke eis. CD&V-NVA en VLD (Bart Somers!) beginnen bijzonder hard uit de hoek te komen.

Ook wordt meer en meer duidelijk dat het voortbestaan van Belgique voor CD&V geen prioriteit meer is. Ze beseffen dat de oude CVP zich indertijd heeft stukgebeten op het proberen redden van Belgische constructies. Die fout zullen ze proberen te vermijden.

Hier nog een interessante bron uit Knack:
Men heeft verschillende enquêtes gedaan op verschillende tijdstippen, zowel bij de Nederlandstaligen als bij de Franstaligen. Telkens blijkt dat er slechts 10 �* 15% ondervraagden zijn die voorstanders zijn van de splitsing van België. En wat meer is, er bleek zelfs bij de nederlandstalige peilingen dat er een behoorlijk aantal monarchisten zaten bij... het VB. Dus ik zeg dat niet, de verschillende peilingen zeggen dat.

Besluit: ofwel deugen de peilen niet ofwel zijn er relatief weinig separatisten.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 12:43.
system is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:43   #37
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Men heeft verschillende enquêtes gedaan op verschillende tijdstippen, zowel bij de Nederlandstaligen als bij de Franstaligen. Telkens blijkt dat er slechts 10 �* 15% ondervraagden zijn die voorstanders zijn van de splitsing van België. En wat meer is, bleek zelfs dat er een behoorlijk aantal monarchisten zaten bij... het VB. Dus ik zeg dat niet de verschillende peilingen zeggen dat. Ofwel deugen de peilen niet ofwel zijn er relatief weinig separatisten.
Er zijn peilingen geweest waar er 51% voorstanders waren (cfr stemmenkampioen).

Zoals de walen zich nu gedragen zijn ze goed bezig dat percentage de lucht in te jagen met hun onhandelbaar gedrag.
vrijevlaming is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:44   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet bekennen dat Bart DW tot hiertoe waar voor zijn geld heeft gegeven.
Hij zit mee aan de onderhandelingstafel en ik vond het vlaams lijstje al zeer behoorlijk , waarop hij zei dat dit nog maar sober was.
CD&V volgt en VLD kan niet anders dan volgen.
Ondertussen komt er misschien een afkoeling, verzoener, nieuwe informateur.....wat weer dagen gaat kosten en ondertussen gaat het wetsvoorstel BHV stilaan van start, eens zien of SPA tegenstemt en wat de Guy gaat doen als het, bij alarmbel, op zijn tafel komt (indien er nog geen nieuwe regering is).
Guy Verafstoot gaat doen wat in de grondwet staat: binnen zoveel tijd een advies uitbrengen (geen advies is ook een advies, namelijk "ik trek er mij geen kloten van aan", een gemengd advies "de Vlaamse ministers zeggen jut, de Waalse ministers zeggen jaar" is ook een advies), en daarna is er een stemming in het parlement.

Weet dat er over hetzelfde item slechts éénmaal aan de bel getrokken mag worden.
In normale omstandigheden krijgen de ekselenties de sijskens van de alarmbel, omdat de regering haar ontslag kan aanbieden. En dat ontslag aanbieden is nu natuurlijk reeds gebeurd .... zodat de alarmbel eigenlijk alleen maar een tweetal maanden uitstel is om tot de stemming over te kunnen gaan.

Perfekt demokratisch zou dus zijn dat het parlement met een Vlaamse meerderheid begint met Vlaamse eisen waar geen twee derde meerderheid voor nodig is, begint te stemmen.
Je mag er dan natuurlijk vergif op nemen dat de Walen beginnen te mobiliseren: stakingen, betogingen, nmbs plat, waalse belastingen worden niet meer geïnd omdat de Waalse ambtenaren staken .... want die vinden dat demokratie iets anders is dan een meerderheid in een parlement.

Leuken boel, lol verzekerd ..!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:45   #39
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Er zijn peilingen geweest waar er 51% voorstanders waren (cfr stemmenkampioen).

Zoals de walen zich nu gedragen zijn ze goed bezig dat percentage de lucht in te jagen met hun onhandelbaar gedrag.

Stemmenkampioen noem ik geen serieuze peiling. Men kan de waarde van deze peiling vergelijken met peilingen op Politics.be. Stelt niets voor.
system is offline  
Oud 17 augustus 2007, 12:51   #40
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Stemmenkampioen noem ik geen serieuze peiling. Men kan de waarde van deze peiling vergelijken met peilingen op Politics.be. Stelt niets voor.
vreemd dat je peilingen afkomstig van media waar men steevast km naast de uitslag van de verkiezingen zit wél geloofwaardig noemt, maar dan een peiling van stemmenkampioen waar men steevast het dichtst bij de uitslag zit niét serieus noemt.
Gewogen peiling door universitairen bij 14000 mensen is evenveel waard als poll op een forum bij misschien 100 mensen... juist ja!

Zeer vreemd.
Staat de uitslag u niet aan misschien? Spijtig hé
vrijevlaming is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be