Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2007, 16:59   #21
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Het is gewoon zo dat de Belgen/Vlamingen meer moeite kosten dan ze waard zijn. Waarom zou Nederland zich moeten laten onderschijten terwijl daar relatief geringe voordelen tegenover staan?
Andere Nederlanders op dit forum hebben jou ook al op jouw calimerogedrag gewezen.
Hoe kunnen de Vlamignen Nederland nu iets aangedaan hebben? Hoe??????

Laatst gewijzigd door evilbu : 17 augustus 2007 om 16:59.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:01   #22
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is gewoon zo dat de Belgen/Vlamingen meer moeite kosten dan ze waard zijn. Waarom zou Nederland zich moeten laten onderschijten terwijl daar relatief geringe voordelen tegenover staan?

De Benelux is gesticht onmiddelijk na WO II om het uitgehongerde Nederland van de steun van de intakte Waalse economie te laten genieten. De belgen zullen zich bij een hervereniging van de Nederlanden onmiddelijk op de goedkopere voedselwinkelketens storten, terwijl de Nederlanders massaal zich naar de belgische uitstekende ziekenhuizen reppen om aan ellendige wachtlijsten te ontsnappen..

& zo kan ik een heel lijstje voorleggen van zaken die aan de beide kanten van de grens "ietsje" anders zijn & die we elkaar kunnen bijbrengen & verbeteren. Er is voor het volgend academisch jaar aan de UA (universiteit Antwerpen) weerom een recordaantal Nederlanders ingeschreven...
Oud 17 augustus 2007, 17:07   #23
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Waarom begin je zelf niet door met onmiddellijke ingang dit (Vlaamse) forum te verlaten? We zullen je niet missen.

Toedeloe!
En dit forum aan de Vlamenknuffelaars laten? Nee, ik heb me in het verleden lang genoeg stil gehouden.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:13   #24
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Hoe dan ook zal er binnen een Europese ruimte een soort samenwerking bestaan die op een staat lijkt (als het op een staat lijkt is het ook een staat, wat men er ook van moge zeggen). Binnen dit geheel is het van belang dat elk cultuurvolk zijn eigen stem voldoende luid kan laten horen : &&n Nederlandstalige stem zou hier fraai klinken en aardig wat economisch gewicht in de schaal leggen, zelfs of zeker indien behalve de Nederlandstaligen ook anderstaligen (Friezen, Letzemburgers, Duitsltaligen, Franstaligen..) deel uitmaken van deze deelstaat. Deze hypothetische staat
heeft als voordeel dat eigenlijk geen enkel onderdeel een te groot overwicht zal hebben.; Hollanders, Friezen, Saksers, Brabanders, Limburgers, Vlamingen
zijn Luikenaars en Henegouwers waard ! (et j'en passe quelque peu..)

...

binnen de "Baarle Werkgroep" bestaat er een groep die opzoekt welke elementen er aan de intra-Beneluxgrens bestaan die deze grens nog steeds als hinderlijk doet ervaren... Wie doe er mee ?
De geloofsbelijdenis van de Baarlisten is hier al zo vaak aan de orde geweest.
Nederland zit beslist niet op een Beneluxfederatie te wachten.
Beperk daarom jullie idealen tot een unie van Belgie en Luxemburg.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:18   #25
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En dit forum aan de Vlamenknuffelaars laten? Nee, ik heb me in het verleden lang genoeg stil gehouden.

Tjonge jonge, je meent het nog ook. Ik zou een zelfmoordaanslag overwegen tegen het boze, achterbakse Vlaanderen. In het CS van Antwerpen ofzo.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:28   #26
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weiger principieel vriendschappelijke betrekkingen te onderhouden met mensen die mij vijandig gezind zijn. Laat staan dat ik er in één land mee wil wonen. Na 177 jaar anti-Nederlandse vuilspuierij pleit ik er daarom voor om onszelf zo ver mogelijk van de Belgen te verwijderen als maar mogelijk is. De dag dat de Benelux wordt opgeheven hang ik de vlag uit.
U kent elke belg -alle 10 miljoen- persoonlijk? Heeft elke belg u al beledigd?
Het feit dat vele Vlamingen/belgen vooroordelen hebben, komt door een anti-Hollandse sfeer die na de onafhankelijkheid werd gecreëerd door de francofiele bourgeoisie om de mogelijkheid tot Hereniging te onderdrukken.
En sommige Hollanders hebben het púúr aan hun eigen te danken dat ze gehaat worden hier in belgie.

Zonder Vlamingen zou Nederland niet zijn wat het nu is. Nederland heeft zijn Gouden Eeuw aan Vlaanderen en aan de Vlamingen, dat 'onverdraagzaam, vuilspuiend volkje' te danken. Denk daar maar eens over na.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

Laatst gewijzigd door vercetti : 17 augustus 2007 om 17:33.
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:47   #27
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Waarom begin je zelf niet door met onmiddellijke ingang dit (Vlaamse) forum te verlaten? We zullen je niet missen.

Toedeloe!
Waarom mag hij zijn mening niet zeggen? Toch wel raar dat iedereen die NIET voor een groot nederland is, graag de laan wordt uitgestuurd. Ga je hém ook hollanderhaat aanwrijven?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:48   #28
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Waarom mag hij zijn mening niet zeggen? Toch wel raar dat iedereen die NIET voor een groot nederland is, graag de laan wordt uitgestuurd. Ga je hém ook hollanderhaat aanwrijven?
Moest hij eens degelijk argumenteren...
Oud 17 augustus 2007, 17:50   #29
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
PArdon? Wallonie en Luxemburg misschien. Vlaanderen gaat zeer binnenkort er alleen aan beginnen
Laat ons koninkje maar wat aanmodderen. Eén toegeving aan zijn taalgenoten, en het is gebeurd! REVOLUTIE !
Beginnende met een koningskwestie en afscheuring van Vlaanderen volgt diezelfde week (misschien diezelfde dag)

.
Oud 17 augustus 2007, 17:51   #30
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Gevoelens zijn OOK argumenten. Denk daar maar eens over na...

.
Oud 17 augustus 2007, 17:54   #31
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Gevoelens zijn OOK argumenten. Denk daar maar eens over na...
Maar zijn gevoelens zijn argumentloos

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:56   #32
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
De Benelux is gesticht onmiddelijk na WO II om het uitgehongerde Nederland van de steun van de intakte Waalse economie te laten genieten. De belgen zullen zich bij een hervereniging van de Nederlanden onmiddelijk op de goedkopere voedselwinkelketens storten, terwijl de Nederlanders massaal zich naar de belgische uitstekende ziekenhuizen reppen om aan ellendige wachtlijsten te ontsnappen..
Al die dingen worden door Europa al geregeld. Europeanen mogen winkelen waar ze willen, en zich laten behandelen waar ze willen.

Citaat:
& zo kan ik een heel lijstje voorleggen van zaken die aan de beide kanten van de grens "ietsje" anders zijn & die we elkaar kunnen bijbrengen & verbeteren. Er is voor het volgend academisch jaar aan de UA (universiteit Antwerpen) weerom een recordaantal Nederlanders ingeschreven...
Dat geldt ook voor andere landen. Nederlanders kijken bewonderend naar de Amerikaanse universiteiten, het Scandinavische sociale stelsel en de Italiaanse keuken.
Oud 17 augustus 2007, 17:57   #33
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Eh, dat heb ik vaak genoeg gedaan. Het is alleen dat mijn argumenten jou niet aanstaan.
Oud 17 augustus 2007, 18:08   #34
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Eh, dat heb ik vaak genoeg gedaan. Het is alleen dat mijn argumenten jou niet aanstaan.
Quote dan jezelf ..

Of ga je het hebben over uw jeugdincident met Vlamingen of uw mislukte relatie met een Vlaamse?

Citaat:
Oud 17 augustus 2007, 18:14   #35
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Maar zijn gevoelens zijn argumentloos
Altijd beter dan gevoelloze argumenten

.
Oud 17 augustus 2007, 18:18   #36
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Quote dan jezelf ..

Of ga je het hebben over uw jeugdincident met Vlamingen of uw mislukte relatie met een Vlaamse?
Ja tuurlijk, daar komt het echt door.

Ook dat heb ik al eerder uitgelegd, dat het niet door een mislukte relatie komt. Of ben je zo triest om het aan mijn onderbewuste te wijten? Of ben ik gewoon een leugenaar?

Maar het is mij wel duidelijk dat hier op dit forum alleen pro-Vlaamse Nederlanders welkom zijn. Mensen zoals ik worden meteen persoonlijk aangevallen. Terwijl ik toch nog nooit (ongeprovoceerd) iemand hier heb uitgescholden of negatief bejegend.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 17 augustus 2007 om 18:18.
Oud 17 augustus 2007, 18:20   #37
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Ga maar eens een draad zoeken waar de groot-nederlandse droom NIET ter sprake komt... te pas en te onpas... vooral dat laatste Maar HOOO als je iets zegt he...

.
Oud 17 augustus 2007, 18:22   #38
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ook dat heb ik al eerder uitgelegd, dat het niet door een mislukte relatie komt. Of ben je zo triest om het aan mijn onderbewuste te wijten? Of ben ik gewoon een leugenaar?

Maar het is mij wel duidelijk dat hier op dit forum alleen pro-Vlaamse Nederlanders welkom zijn. Mensen zoals ik worden meteen persoonlijk aangevallen. Terwijl ik toch nog nooit (ongeprovoceerd) iemand hier heb uitgescholden of negatief bejegend.
Je bent welkom om mee te debateren, net zoals elk ander. Niemand kan je hier werwijderen dan de moderatoren, en dan heb je het jezelf aangedaan...

.
Oud 17 augustus 2007, 18:31   #39
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:

- Dus toch dat incident op zeer jonge leeftijd?
- Ja, uw onderbewust is gewoon verziekt door blinde en radicale Vlamingenhaat. Is dit aan de kaak stellen dan triest? U moet eens een teekopje gaan drinken bij Maingain.
- Een leugenaar bent u min of meer, want u scheert alle 'Belgen' over dezelfde kam, u beschuldigt alle Vlamingen van Hollanderhaat

Uw argumenten zijn gebaseerd op persoonlijke gevoelens, die kant nog wal raken. U blijft ook zeuren over Hollanderhaat van Belgische politici (De Gucht, Verhofstadt, ons "babe" Freya). Bovendien ziet u niet in of weigert u in te zien dat Hollanderhaat nodig is om het bestaan van ons bananenland wat te rechtvaardigen, Hollanderhaat is een Franstalig recept om de hereniging uit te sluiten. Zo weinig 'Belgen' maken zich hieraan schuldig, natuurlijk lokt u met uw provocerend dom gedrag Hollanderhaat uit

Citaat:

Jij bent één wandelende provocerend organisme . "blabla Vlamingen dit", "blabla Vlamingen dat!"

Ik moet nog altijd wachten op een duidelijk argument van u, maar dit zal er wellicht nooit komen.

Misschien moet u toch maar verder weg gaan wonen van Vlaanderen, weet u de Antillen liggen?

PS www.telegraaf.nl & www.geenstijl.nl

Citaat:

Laatst gewijzigd door DebianFox : 17 augustus 2007 om 18:35.
Oud 17 augustus 2007, 21:33   #40
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever de Hollandse arrogantie dan de Vlaamse achterbaksheid. Als ze het ooit wagen Noord-Brabant bij Vlaanderen te voegen, dan trekt deze Noord-Brabander ten strijde.
Noord-Brabant hoort helemaal niet bij Vlaanderen, en ook niet bij Holland. Maar je kan het ook op een normale manier zeggen natuurlijk...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be