Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2007, 16:36   #21
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Dus de redenering is dat men nu al weet dat Rusland opnieuw communistisch zal worden, waardoor een rakettenschild in de toekomst zal dienen voor de Koude Oorlog deel II?

Zoek de anachronistische fout(en).
Oud 20 augustus 2007, 16:53   #22
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
da's genoteerd. Wat is uw termijn?
Me niet afjagen, hé..

Laatst gewijzigd door Chipie : 20 augustus 2007 om 16:53.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 16:54   #23
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Me niet afjagen, hé..
doe ik niet
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 17:00   #24
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Nu weet ik nog niet waar dat raketschild voor moet dienen...(allee ja, ik heb wel een idee, maar Chipie zijn versie ken ik nog steeds niet)
Mijn versie? Dat is staatsgeheim...

Het gaat hier trouwens vooral over het feit dat een oud-president en een massa kunstenaars zich achter de VS scharen omdat ze weten wat een hel het is om onder een communistisch juk te 'leven'...
Mensen, die de VS dankbaar zijn om de communistische vrijheid verdreven te hebben ...
Zelfs kunstenaars erkennen dat, wat ongebruikelijk is, omdat die, om 'commcercieel' te zijn, normaal links moeten zijn..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 17:02   #25
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Havel is van hetzelfde soort atlantistisch links als een Kouchner, Spaak, Claes, enz. En dezelfde Kouchner, die Servië Kosovo heeft ontstolen, zit dan weer in dezelfde regering van de "bijna extreem-rechtse" Sarkozy.

Europa uit de NAVO, de NAVO uit Europa!

Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 17:11   #26
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wat is nu eigenlijk het nut van dat raketschild (buiten Russisch grondgebied op de Amerikaanse radar te krijgen)?
De VSA hebben er onder de regering Clinton geen geheim van gemaakt hun actieradius naar heel de wereld te willen verleggen, zonder dat ook maar één andere staat in staat zou zijn de VSA te treffen. Het plan is zo simpel als het megalomaan is.

Eigenlijk is de regering Bush nog subtieler in haar aanpak dan de vorige regering.
Oud 20 augustus 2007, 17:12   #27
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onze VS-bashers zullen dit bericht wel weghonen...

Mensen, die het communisme hebben meegemaakt, weten wel beter...
Mensen die het Warschau Pact hebben meegemaakt ZOUDEN beter moeten weten!
Oud 20 augustus 2007, 18:40   #28
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat dat schild er gewoon komt; Hr Poetin wacht alleen het gunstigst moment en de gunstigste voorwaarden af voor de samenwerking waarin Rusland géén ondergeschikte rol mag zijn toebedeeld. Het project lijkt mij gebaseerd op langere-termijn-visie: de zich razendsnel ontwikkelende grootmacht China.
Oud 20 augustus 2007, 18:57   #29
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat dat schild er gewoon komt; Hr Poetin wacht alleen het gunstigst moment en de gunstigste voorwaarden af voor de samenwerking waarin Rusland géén ondergeschikte rol mag zijn toebedeeld. Het project lijkt mij gebaseerd op langere-termijn-visie: de zich razendsnel ontwikkelende grootmacht China.
Poetin zet graag een grote bek op tegen de Amerikanen, maar ook mij lijkt het niet meer dan wat kan omschreven worden als "de achterban nog eens gerust stellen, en de Amerikanen tonen dat Rusland ook nog meetelt". De Russen en de Amerikanen zijn geen vijanden meer. Ik vermoed eveneens dat ze elkaar gevonden hebben in hun angst voor het oosten. Toch vraag ik me af of er nou werkelijk al wordt gedacht aan een mogelijke toekomst waarin China en de as Rusland-VSA-India-Europa-Japan daadwerkelijk elkaar militair afdreigen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 19:17   #30
Arch-Vile
Vreemdeling

Arch-Vile's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch vraag ik me af of er nou werkelijk al wordt gedacht aan een mogelijke toekomst waarin China en de as Rusland-VSA-India-Europa-Japan daadwerkelijk elkaar militair afdreigen.
Je bent Noord-Korea en Iran vergeten. Oh wacht, die dreigen de VSA nu al af.
Oud 20 augustus 2007, 19:23   #31
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arch-Vile Bekijk bericht
Je bent Noord-Korea en Iran vergeten. Oh wacht, die dreigen de VSA nu al af.
Die vliegenvangers tel je toch niet écht mee zeker?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 20 augustus 2007, 22:12   #32
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Mijn versie? Dat is staatsgeheim...

Het gaat hier trouwens vooral over het feit dat een oud-president en een massa kunstenaars zich achter de VS scharen omdat ze weten wat een hel het is om onder een communistisch juk te 'leven'...
Mensen, die de VS dankbaar zijn om de communistische vrijheid verdreven te hebben ...
Zelfs kunstenaars erkennen dat, wat ongebruikelijk is, omdat die, om 'commcercieel' te zijn, normaal links moeten zijn..
Dus jij bent voor het raketschild en iedereen die het steunt omdat het Amerikaans is...?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 22:21   #33
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Poetin zet graag een grote bek op tegen de Amerikanen, maar ook mij lijkt het niet meer dan wat kan omschreven worden als "de achterban nog eens gerust stellen, en de Amerikanen tonen dat Rusland ook nog meetelt". De Russen en de Amerikanen zijn geen vijanden meer. Ik vermoed eveneens dat ze elkaar gevonden hebben in hun angst voor het oosten. Toch vraag ik me af of er nou werkelijk al wordt gedacht aan een mogelijke toekomst waarin China en de as Rusland-VSA-India-Europa-Japan daadwerkelijk elkaar militair afdreigen.
Poetin is bezig met een lange-termijn-project. Zijn jeugdbeweging getuigt daar zeker van. Je vergist je schromelijk in de "Poetin-ideologie": niet iedereen is te koop in een wereld van handelaars en bankiers.
Oud 20 augustus 2007, 22:23   #34
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Europa uit de NAVO, de NAVO uit Europa!
"België uit de NAVO, de NAVO uit België !" bekt beter
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2007, 23:32   #35
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
"België uit de NAVO, de NAVO uit België !" bekt beter
Dat "België"-gedeelte staat mij niet aan. Dietsland of Vlaanderen zou daar beter staan.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 00:00   #36
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Een rakettenschild dat eigenlijk niet werkt, tenzij de vijand zo vriendelijk is om zelf eerst de coördinaten door te geven, wordt aangekondigd als zijnde niet bedoeld tegen Rusland, maar tegen 'rogue states', lees Iran.
De Russen worden dus verondersteld te geloven dat de Tsjechen eigenlijk niet hen vrezen, maar Iran. Maar ja, de officiële versie van de Amerikanen moet wel correct zijn, het land is immers de baken van vrijheid en democratie, n'est-ce pas?
In dit opzicht brengt deze "oproep van kunstenaars" de VS eigenlijk in verlegenheid, want Havel zegt wel openlijk wat iedereen eigenlijk al weet, dat het schild bedoeld is als verdediging tegen Rusland natuurlijk.
Oud 21 augustus 2007, 00:11   #37
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Bijzonder komisch, die Havel, maar dat zijn we gewoon van die toch wel héél erg rechtse man.

25 miljoen Russen sneuvelden om die kerel te bevrijden van het Nazisme. De Amerikanen hebben daar vrijwel niks toe bijgedragen.

De frustratie dat Havel door de communisten terecht als reactionaire fascist werd bestempeld zit duidelijk nog heel diep.

Hij bewijst hier nu zelf dat de communisten het bij het rechte eind hadden om hem die kwalificatie toe te dichten.

Intussen is Solsjenitzin zwaar teleurgesteld in het Amerikaanse kapitalisme, dat hij de laatste 2 decennia heeft mogen vergelijken met het communisme. In zijn laatste interview in Der Spiegel noemt hij dat Amerikaans systeem nog erger dan het communistische. En dat van een man die in de goelag heeft gezeten!
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 00:14   #38
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Poetin is bezig met een lange-termijn-project. Zijn jeugdbeweging getuigt daar zeker van. Je vergist je schromelijk in de "Poetin-ideologie": niet iedereen is te koop in een wereld van handelaars en bankiers.
Oh jawel jong. Alles en iedereen is te koop, uitgezonderd een paar internet-creeps die dromen van straffe daden en grootse revoluties maar nog nooit belangrijk genoeg zijn geweest voor eender wie om te koop gevraagd te zijn.

Oud 21 augustus 2007, 00:18   #39
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
In dit opzicht brengt deze "oproep van kunstenaars" de VS eigenlijk in verlegenheid, want Havel zegt wel openlijk wat iedereen eigenlijk al weet, dat het schild bedoeld is als verdediging tegen Rusland natuurlijk.
Niet tegenstaande dat de idee van een rakettenschild eigenlijk zowieso 'flawed by design' is, zal Putin hier waarschijnlijk niet ongemakkelijker door slapen.

Volgend jaar wordt immers de Bulava in productie genomen die over voldoende middelen beschikt om menig rakettenschild volledig in de war te brengen.
Oud 21 augustus 2007, 00:21   #40
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Oh jawel jong. Alles en iedereen is te koop, uitgezonderd een paar internet-creeps die dromen van straffe daden en grootse revoluties maar nog nooit belangrijk genoeg zijn geweest voor eender wie om te koop gevraagd te zijn.
Daar is wel iets van. Maar ik heb mij toch al aangeboden bij de rode brigades in Venezuela op het World Social Forum vorig jaar in Caracas. Men vond mij daar te bourgeois.

Ik ben dan maar stalinist geworden.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be