![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus de redenering is dat men nu al weet dat Rusland opnieuw communistisch zal worden, waardoor een rakettenschild in de toekomst zal dienen voor de Koude Oorlog deel II?
Zoek de anachronistische fout(en). ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Me niet afjagen, hé..
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 20 augustus 2007 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat hier trouwens vooral over het feit dat een oud-president en een massa kunstenaars zich achter de VS scharen omdat ze weten wat een hel het is om onder een communistisch juk te 'leven'... Mensen, die de VS dankbaar zijn om de communistische vrijheid verdreven te hebben ![]() Zelfs kunstenaars erkennen dat, wat ongebruikelijk is, omdat die, om 'commcercieel' te zijn, normaal links moeten zijn.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Havel is van hetzelfde soort atlantistisch links als een Kouchner, Spaak, Claes, enz. En dezelfde Kouchner, die Servië Kosovo heeft ontstolen, zit dan weer in dezelfde regering van de "bijna extreem-rechtse" Sarkozy.
Europa uit de NAVO, de NAVO uit Europa! ![]()
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is de regering Bush nog subtieler in haar aanpak dan de vorige regering.
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Mensen die het Warschau Pact hebben meegemaakt ZOUDEN beter moeten weten!
![]() |
#28 |
|
![]() Ik denk dat dat schild er gewoon komt; Hr Poetin wacht alleen het gunstigst moment en de gunstigste voorwaarden af voor de samenwerking waarin Rusland géén ondergeschikte rol mag zijn toebedeeld. Het project lijkt mij gebaseerd op langere-termijn-visie: de zich razendsnel ontwikkelende grootmacht China.
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dat "België"-gedeelte staat mij niet aan. Dietsland of Vlaanderen zou daar beter staan.
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Een rakettenschild dat eigenlijk niet werkt, tenzij de vijand zo vriendelijk is om zelf eerst de coördinaten door te geven, wordt aangekondigd als zijnde niet bedoeld tegen Rusland, maar tegen 'rogue states', lees Iran.
De Russen worden dus verondersteld te geloven dat de Tsjechen eigenlijk niet hen vrezen, maar Iran. Maar ja, de officiële versie van de Amerikanen moet wel correct zijn, het land is immers de baken van vrijheid en democratie, n'est-ce pas? In dit opzicht brengt deze "oproep van kunstenaars" de VS eigenlijk in verlegenheid, want Havel zegt wel openlijk wat iedereen eigenlijk al weet, dat het schild bedoeld is als verdediging tegen Rusland natuurlijk.
![]() |
#37 | |
|
![]() Bijzonder komisch, die Havel, maar dat zijn we gewoon van die toch wel héél erg rechtse man.
25 miljoen Russen sneuvelden om die kerel te bevrijden van het Nazisme. De Amerikanen hebben daar vrijwel niks toe bijgedragen. De frustratie dat Havel door de communisten terecht als reactionaire fascist werd bestempeld zit duidelijk nog heel diep. Hij bewijst hier nu zelf dat de communisten het bij het rechte eind hadden om hem die kwalificatie toe te dichten. Intussen is Solsjenitzin zwaar teleurgesteld in het Amerikaanse kapitalisme, dat hij de laatste 2 decennia heeft mogen vergelijken met het communisme. In zijn laatste interview in Der Spiegel noemt hij dat Amerikaans systeem nog erger dan het communistische. En dat van een man die in de goelag heeft gezeten!
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgend jaar wordt immers de Bulava in productie genomen die over voldoende middelen beschikt om menig rakettenschild volledig in de war te brengen.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben dan maar stalinist geworden.
![]() |
![]() |