![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zijn ook maar enkele personen die dit zegde personen die dat nu ontkennen of geen commentaar mee geven sommige die betrokken waren in de opositie ,... De beste vraag is inderdaaad als ze echt gestolen zjn waarom dan nog niet gebruikt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Hij heeft al geprobeerd atoommateriaal in handen te krijgen om een nucleair wapen te maken. -Het is gekend dat Al-Qaida via een stroman nucleair materiaal probeerde te bemachtigen. In Praag werd een zending van enkele kilo's verrijkt uranium uit Rusland in beslag genomen. -De in 1998 bij München gearresteerde Bin Laden-vertrouweling Mamduh Mahmud Salim poogde volgens de Amerikaanse federale recherche (FBI) onderdelen voor atoomwapens te kopen. -Een naar de VS overgelopen al-Qaida-medewerker, Jamal Ahmed al-Fadl, heeft als kroongetuige tegenover een New Yorkse rechter verklaard in 1994 in opdracht van Bin Laden in Sudan gezocht te hebben naar verkopers van verrijkt uranium.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien ze morgen zulk koffer laten ontploffen ergens in europa dan komt iedereen weer af met "waarom heeft men dit niet voorkomen" of "men wist het toch!". Hoog geplaatste personen met de nodige intelligentie organisaties weten echt wel beter dan jij of ik of deze dingen echt bestaan of niet, of ze de nodige dingen kunnen doen om een dergelijke daad te voorkomen is weer iest anders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hadden die gasten een 'bom' willen aflaten was dit al geruim een tijd al gedaan.Weet je wel hoe groot de US wel is en hoeveel gaten het heeft om daar effectief binnen te geraken ? Als ze op een goedkope manier de towers hebben naar beneden doen halen is het een fluitje van een cent om het ergste te realiseren..pure propoganda en de mensen angst aan te jagen om de defensiebudgetten omhoog te doen halen en een aantal klojo's gelijk Bush gelijk te kunnen geven...gee man... Ik lig eerder wakker van gasten die gij steunt en die alleen maar haat en onverdraagzaamheid aanwakkeren... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
45 jaar MAD (mutual Assured Destruction) hebben 50 jaar vrede voor Europa bretekend, en de val vh communisme maakte fundamentalisme los (als spinoff van de afghaanse oorlog) wat dan weer tot terrorisme leidde. (en reusachtige wapenvoorraden voor een spotprijs op de wereldmarkt bracht..een KAK-47 kost nu peanuts, een atoombom ook, vrees ik) Amerika speelt een cowboyfilm van B-serie in de wereld... Voeg daarbij dat de USSR zo vriendelijk was het ijzeren gordijn te betalen, en dat Europa dat binnen enkele jaren zelf zal moeten doen (cfr het ijzeren gordijn over de Rio Grande..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
50 jaar is gewoon een te grote periode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tom clancy schreef al vele jaren geleden over een gekaapt vliegtuig dat het capitool van de VS vernietigd als ik me niet vergis, komt je bekend voor? Nee dat was niet verwacht door de overheden maar met een pennemesje enkele vliegtuigen kapen is wel wat verschillend dan een atoombom bemachtigen die de VS insmokkelen en die laten ontploffen. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In elk geval, ik twijfel er géén seconde aan dat het Al-Qaeda netwerk erop uit is om nucleaire wapens te verwerven. Gisteren nog las ik dat het met het oog daarop in de jaren negentig geïnfiltreerd was in de Russische geheime diensten. Neruda, ik denk echt dat je die dreiging niet zomaar mag van tafel vegen. Al Qaeda is erop uit om een werelwijde strijd tussen de Islam en het Westen te doen ontstaan, en welke methode is er nu beter dan een of andere nucleair bom in de VS tot ontploffing te laten brengen.. het risico is reeël, en de Amerikanen hebben absoluut gelijk om dit worst case scenario voor ogen te houden. Het tegendeel zou roekeloos zijn. Natuurlijk wordt deze dreiging gebruikt door de VS regering om bepaalde doelstellingen makkelijker te bewerkstelligen, maar dat verandert niets aan de dreiging an sich..
![]() |
![]() |
#31 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet men volgens jou doen? Op tv komen verklaren dat er elk moment een nucleaire bom kan ontploffen overal ter wereld? Stel maar eens voor wat er dan zou gebeuren. Tom Clancy... tom clancy... achteraf is het altijd makelijk ja, had dan ook maar beter naar nostradamus geluisterd dan had er ook veel kunnen voorkomen zijn. Wie is Tom Clancy om hem ineens gaan te geloven en al de andere die nu denken dat nucleaire dingen kunnen gebeuren ineens zeveraars zijn? Indien het zou gebeuren sta jij op de 1ste rij om te roepen dat men het wist en er iets aan had moeten doen zeker. Ps: Wie ben jij dat jij er alles vanafweet wat andere geschiften gaan doen of proberen te doen?! Jij denkt echt wel dat je alles weet wat je gewoonweg niet kunt weten. Zou je niet beter bij de FBI of NSA gaan werken? Of is jou echte naam Clancy of nistradamus? ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Nostradamus? Wat komt die bij kijken? Citaat:
![]() Ik zeg niks ik zeg dat expert die dat onderzoeken zeggen dat... Jij schijnt het blijkbaar allemaal beter te weten, misschien moet jij wel gaan werken bij de CIA. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() - Dus indien Clancy een boek had geschreven met een aanslag gebruik makende van een kofferbom dan zou het wel eens kunnen gebeuren? - Jij bent de hele tijd aan het verkondigen dat het onmogelijk is dat er ooit een aanslag komt met gebruik van nucleaire wapens. Ik ben hier niet zeker van en ik geloof dus dat er mensen bezig zijn om dergelijke dingen te plannen. Het kan zijn van niet en dat geef ik ook toe maar jij bent zo zeker van je stuk dat je dit gewoon blijft ontkennen en daarom zeg ik dat je beter bij de FBI of NSA zou kunnen gaan werken. Jij bent zo zeker van alles, ik niet. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Ik verzin niets! Jij zegt dat men bescherming had tegen vliegtuigen, maar niet wanneer ze volgetankt zijn met benzine! Dit heb je toch gezegt of niet? Awel is dit dan beschermd? Nee, en omdat ik dit wat belachelijk wou maken heb ik als vb gegeven dat terroristen er dus niet voor gan zorgen om met een leeg vliegtuig ergens te gaan invliegen! Snappie. - NU en binnen 5 minuten misschien niet nee, geef mij dan een jaartal waarvoor ik volgens jou dan wel een schuilkelder moet zorgen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het was niet de grootte van de vliegtuigen dat er toe deed maar wel de enorme hoeveelheid brandstof die de torens deed ineenstorten. Dit was als reactie op "Niemand had verwacht dat deze mensen zo dom zijn om met een vliegtuig in de twin towers te vliegen." Mensen houden dus wel degelijk er rekening mee alleen kunnen ze niet plannen hoe de luchtvaartindusttie zal evolueren en waren ze dus niet bestand tegen dat soort van vliegtuigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
En dat is dus onzin of ben je dat al vergeten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dit gezegt omdat er niemand ooit iets heeft gezegt in de manier van "mensen kijk uit of let op, want er is een grote dreiging dat men elk moment met vliegtuigen in een gebouw gaat vliegen". Is dit wel het geval dan vraag ik mij af wie, misschien dat jij hem weer kent? |
||
![]() |
![]() |