![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
2. "Jullie": ter info, ik ben géén VB-lid 3. Ik ben evenmin een "patroon" 4. De stemmenpolitiek van het VB: zie 2 - hou 'r me niet mee bezig. |
||
![]() |
![]() |
#23 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee, dat is niet waar. Maar het is een feit, en één dat u misschien ontgaat, dat er zonder werkgevers, ook geen werknemers zijn. En dat is iets waar links nooit aan denkt.
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De dag dat een arbeider loon naar werken krijgt, en de werkgever werkt naar zijn loon, zal ik je argumenten misschien anders bekijken, maar ik geloof nooit dat dit waarheid wordt. |
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#26 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik bespeur hier enige frustratie die zo typisch is bij het soort mensen dat groen van nijd loopt tov een ondernemer, maar zelf wel de ballen mankeert om het risico te nemen... 't Is in België tot nader order niét verboden om zelfstandig te worden... |
||
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu is de hamvraag natuurlijk: welke groep steunt het Blok?? |
|
![]() |
![]() |
#28 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben over vier jaar met een eigen zaak begonnen. De zaken gingen goed, dus werd er iemand aangeworven. Diene pippo kwam op zes maand tijd 16 dagen op 't contract opdagen, verdiende 80.000 netto en reed met een BMW5. Als je ff kan rekenen, kan je wel raden dat we terug zonder personeel werken. |
||
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Tja, maar dat is 't zelfde als lid worden van het VB veronderstel ik...
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Arbeiders, beste, hebben veel meer voordelen dan bedienden. En als je bijvoorbeeld het loon van een arbeider op jaarbasis neemt, gaan jullie evengoed met 80.000 oude frankskes naar huis. Ik kan het weten, want wij hadden 10 man in dienst. Vanwege de hoge loonkost (onkosten boven op het loon voor de staat) werken we nu nog enkel met onderaannemers. Dus reclameer bij de regering, en niet bij het VB. ![]()
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vicky schreef
Citaat:
Het is uitgesteld loon, het gedeelte van het loon waar de arbeider voor gewerkt heeft dat rechtstreeks vloeit naar de sociale zekerheid, en waar dan later zijn ziektekosten, pensioen, enzoverder mee zullen betaald worden volgens het solidariteitsprincipe. Wanneer jullie de loonkost willen verlagen, dan zitten jullie wel degelijk aan het loon van de arbeiders!! Ze zullen het nu niet voelen, maar wel eens de kassen van de sociale zekerheid opgesoupeerd zijn. Ik raad je aan eens op te zoeken hoe de loonsamenstelling in de geschiedenis geëvolueerd is. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vakbonden, ziekenkassen, e.d. zouden dus een heeeel stuk efficienter kunnen werken. Ik vraag mij trouwens af waarom die ertussen zitten. Geschiedenis zegt ge ?
![]() |
#35 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#36 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uit voorgaande opmerkingen kan ik alleen afleiden dat de arbeider mag eisen dat het deel van zijn loon dat gaat naar de sociale zekerheid efficiënter moet gebruikt worden... Dus niet dat dit deel moet verminderd worden.
Ik lees trouwens nergens in jullie programma op welke manier jullie ervoor willen zorgen dat de verlaging van de loonlast niet zal zorgen voor een uitholling van de sociale zekerheid. |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementslid
|
![]() De typische linkse proletariërpraat!
![]() Heb jij een auto? Een eigen huis? Ga jij elk jaar op reis? Doe jij sport, en zoja, dewelke? Tennis bijvoorbeeld is een zeer geliefde sport bij de 'verworpenen der aarde'. Hoeveel uren per dag werk jij? En als je niet werkt, krijg je dan een vergoeding? Dat, mijn beste, zijn de vruchten die iedereen plukt dank zij de 'demoon' KAPITALISME. Bovendien zijn uw eerdere beweringen, als zouden werkgevers (die zich inderdaad blauw betalen) de werknemers geen goed loon gunnen, gewoon belachelijk. Elke werkgever realiseert zich bewust, dat de werknemer tevens de consument is van de producten en diensten die ze produceren.
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
…er is een forse prijs voor betaald, naast dat er op passiviteit en lethargie geen straf meer staat, heeft de verzorgingsstaat de ernstige inzet en loyaliteit van de werkloze, steuntrekker of al dan niet vermeende werkonbekwame vervangen door de solidariteit van de abstracte belastingsbetalers. Ik heb niets tegen migranten die een meerwaarde vormen voor onze maatschappij. Maar de laatste 30 jaar werden zeker en vast de verkeerde mensen naar hier gehaald! Zeker via de gezinshereniging en de huwelijkspartners. Kan er mij bijvoorbeeld iemand vertellen wat de meerwaarde voor onze sociale zekerheid is, indien de Marokkanen in het kader van de gezinshereniging oude oma's, ja zelfs van 108 jaar, naar hier halen? Hoe kan zij voor onze pensioenen zorgen? Ons systeem wordt uitgehold door als vangnet te dienen voor de rest van de wereld. Dat kan niet blijven duren. Het is wel duidelijk dat het ontvangen van uitkeringen ook door u wordt beschouwd als ‘een natuurrecht’ dat ieder mens in de wereld bij de geboorte toekomt. Dat is een spijtig fenomeen dat men steeds meer en meer vaststelt. Het ‘profitariaat’, (zoals een Sp.a minister het noemt) ![]() Een belangrijk politiek punt op dit ogenblik is niet ‘hoe pest ik het Vlaams Blok’ maar wel, ‘hoe creëren we nieuwe job’s’. En dat gebeurt niet door de werkgevers weg te pesten, maar door ze in een gunstig financieel, en concurrentieel klimaat te laten werken. En natuurlijk moeten we het beheer over onze eigen sociale zekerheid in Vlaamse handen krijgen, maar haal ook hier het kaf uit het koren!
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |