![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Moet er in Vlaanderen een ruime rechtse onafhankelijkheidsuitroepingscoalitie komen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 66,04% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 33,96% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, let maar op, er staan al Vlamingen klaar om ons weer te verraden. Er gaan weer Belgische lintjes verdient worden door sommige Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() Een goed idee, maar ook niet-rechtse politici/kiezers/militanten zou ik proberen aan te trekken om een zo breed mogelijk gedragen front te verkrijgen.
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het échte doel van die Vlaamse onafhankelijkheid is immers: met het geld van "de transfers" (die uiteraard wegvallen) de vennootschapsbelasting afschaffen. Of denkt u misschien dat ook ú daar één eurocent van in uw loonzakje zal vinden? Nee toch, mag ik hopen.
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() De aangenaamste verrassing was in elk geval De Standaard, die rustig blijft in zegt dat we een moderne federatie moeten vormen. Gelukkig dat er nog verstandige mensen zijn.
Want wat heb je aan een buurland (je voornaamste handelspartner) die niets meer van je moet hebben. |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Uitbreiding van de sociale woningbouw (zie Nederland) is in een ultraliberaal bestel ondenkbaar omdat men de verhuurders en andere fraudeurs uit de achterban niet wil raken. De waarheid ontkennen (of verbergen/doodzwijgen) heeft nog nooit een probleem opgelost. Ook nu niet.
![]() |
#28 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk gezegd zou ik het liefst Nederland en Luxemburg in deze federale staat opnemen. Het wordt dan de Federatie van de Lage Landen. Maar het zou spijtig zijn om de fout van 1830 nog wat erger te maken door verder te splitsen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht anders dat gij wel iets voelde voor 'free speech'.
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet wel het koren van het kaf scheiden en alleen hun minderjarige kinderen als familie aanvaarden voor hereniging. Je zou ze zo een tijdelijk statuut kunnen bezorgen wat hun toestaat hier te werken om op die manier de tekorten aan werkkrachten in bepaalde beroepen op te vullen in plaats dat deze mensen nu in het zwartwerk belanden. Zo sla je twee vliegen in één klap; ze hoeven niet te 'overleven' op de kap van de sociale zekerheid, maar dragen zelf bij tot die sociale zekerheid. Hun eigenwaarde zal ook meteen stijgen, net als hun integratiepeil. Want hoe kan je beter integreren dan door te werken tussen de plaatselijke bevolking en met hen in hun taal te communiceren? Wanneer zo na een aantal jaar blijkt dat het geen uitbuiters van het systeem zijn maar dat ze een eerlijke kans willen om in hun eigen onderhoud te voorzien en een toekomst uit te bouwen, mogen zij, wanneer ze geïntegreerd zijn en geen misdaden begingen, een vaste verblijfsvergunning krijgen. Voor mensen die pakweg tien jaar bestendig hier wonen en werken en geen misdrijven begaan is het niet meer dan normaal dat ze ook een stem krijgen op het politieke vlak, vind ik. Maar alleen diegenen die hun plichten vervullen moeten/mogen rechten krijgen. U zal zeggen: ook criminiele Belgen hebben stemrecht. Inderdaad, maar het verschil is dat die 'eigen' zijn aan dit land; van nieuwkomers mag men verwachten dat ze het gastland 'een warm hart' toedragen en hoe dit beter te bewijzen dan door zich als een voorbeeldig burger te integreren? |
|
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, waarschijnlijk zal het weer zo zijn, dat de leeuw zijn tanden even heeft laten zien maar klauwen zal wel weer achterwegen blijven!
|
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() Ik heb moeite met ja of neen te antwoorden...
Ja, er mag gerust een coalitie komen die gaat voor de onafhankelijkheid van ons land. Maar die moet niet rechts zijn, ik zou die liever zelfs doorheen alle lagen en strekkingen gedragen willen zien... |
![]() |
![]() |
#33 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Doch in dit geval is de kwestie an sich polariserend, dus in deze materie zou inderdaad best een volksraadpleging komen. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Of waarom dacht je dat Wallonië zo aan Brussel vasthoudt en een corridor naar het Brussels gewest doorheen Vlaams-Brabant wil vestigen? Puur voor de centen... |
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat Leterme er vandaag niet was op de IJzerbedevaart... Is dit al het eerste teken van de staart tussen de benen? |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En wie betaalt de lonen? De vennootschappen toch... Ik kan u in eigen naam vertellen dat als ik 10% minder belastingen moest betalen in mijn vennootschap, ik 20% meer werknemers in dienst zou nemen... |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik denk echter wel dat hij lang eenzaam zal zijn in het straatbeeld... |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#40 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Neen, daar zorgen de klanten van die vennootschappen voor. De vennootschap strijkt alleen de winst op en zorgt ervoor dat daarvan het absolute minimum aan de fiscus wordt afgedragen.
Citaat:
Om ernstige (dus buitenlandse) investeringen aan te lokken gaat hij her en der de "notionele aftrek" prediken: zijn eigen werkvolk doen opdraaien voor de woekerwinsten van grootkapitalisten dus. Of anders gezegd: 1,5 miljoen armen die elementaire levensnoden moeten ontberen en een (groeiende) klasse nieuwe rijken die hun (zwart en ander) geld niet meer op krijgen. Het wordt tijd dat Europa haar ultraliberale waanideeën terugschroeft en de sociale rechtvaardigheid herstelt.
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken. Laatst gewijzigd door Daphne : 26 augustus 2007 om 22:42. |
|
![]() |