Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Moet er in Vlaanderen een ruime rechtse onafhankelijkheidsuitroepingscoalitie komen ?
ja 35 66,04%
neen 18 33,96%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 13:16   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Het stilletjes terugkrabbelen van de Vlaamse politici, om een verdere escalatie van de emoties te voorkomen, is een mogelijk scenario.
Inderdaad, let maar op, er staan al Vlamingen klaar om ons weer te verraden. Er gaan weer Belgische lintjes verdient worden door sommige Vlamingen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 augustus 2007, 15:38   #22
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Een goed idee, maar ook niet-rechtse politici/kiezers/militanten zou ik proberen aan te trekken om een zo breed mogelijk gedragen front te verkrijgen.
DenKempenzoon is offline  
Oud 26 augustus 2007, 01:29   #23
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Kijk, Vlaanderen zal zeer rijk zijn, nog rijker dan ervoor..
Inderdaad, de rijken zullen veel rijker worden.
Het échte doel van die Vlaamse onafhankelijkheid is immers: met het geld van "de transfers" (die uiteraard wegvallen) de vennootschapsbelasting afschaffen.
Of denkt u misschien dat ook ú daar één eurocent van in uw loonzakje zal vinden? Nee toch, mag ik hopen.
Oud 26 augustus 2007, 01:31   #24
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Het échte doel van die Vlaamse onafhankelijkheid is immers: met het geld van "de transfers" (die uiteraard wegvallen) de vennootschapsbelasting afschaffen.
Of denkt u misschien dat ook ú daar één eurocent van in uw loonzakje zal vinden? Nee toch, mag ik hopen.
Slaap maar verder hoor, het was maar een rare droom...

.
Eddy B is offline  
Oud 26 augustus 2007, 06:27   #25
straatrue
Minister-President

Standaard

De aangenaamste verrassing was in elk geval De Standaard, die rustig blijft in zegt dat we een moderne federatie moeten vormen. Gelukkig dat er nog verstandige mensen zijn.
Want wat heb je aan een buurland (je voornaamste handelspartner) die niets meer van je moet hebben.
straatrue is offline  
Oud 26 augustus 2007, 09:40   #26
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Citaat:
Geenszins, ook het verschil tussen de werkloosheidsuitkering en de laagste nettolonen kan hierdoor gevoelig opgedreven worden waardoor inderdaad niet enkel de vennootschappen de vruchten zullen plukken.
DenKempenzoon is offline  
Oud 26 augustus 2007, 19:06   #27
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon Bekijk bericht
Geenszins, ook het verschil tussen de werkloosheidsuitkering en de laagste nettolonen kan hierdoor gevoelig opgedreven worden waardoor inderdaad niet enkel de vennootschappen de vruchten zullen plukken.
De onbetaalbare huisvesting is de oorzaak van de werkloosheidsval. Prijsverschillen (sociaal >< privé) tot 500€ kan je nooit wegwerken met lastenverlagingen, daarom is de situatie té sterk verziekt de afgelopen 8 jaren.
Uitbreiding van de sociale woningbouw (zie Nederland) is in een ultraliberaal bestel ondenkbaar omdat men de verhuurders en andere fraudeurs uit de achterban niet wil raken.
De waarheid ontkennen (of verbergen/doodzwijgen) heeft nog nooit een probleem opgelost. Ook nu niet.
Oud 26 augustus 2007, 19:30   #28
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Wat jij wil is België proberen te herstellen: nieuwe bricolage.
Eerlijk gezegd zou ik het liefst Nederland en Luxemburg in deze federale staat opnemen. Het wordt dan de Federatie van de Lage Landen. Maar het zou spijtig zijn om de fout van 1830 nog wat erger te maken door verder te splitsen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 26 augustus 2007, 19:37   #29
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
En zelfs als er vraag naar is ga je het nog bestempelen als zijnde extremistisch en dus niet democratisch.
Le Français est la langue des paysans en Wallonie
Zou je niet beter op 7sur7.be zitten ?
Ik dacht anders dat gij wel iets voelde voor 'free speech'.
djimi is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:30   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Die linkse Vlaamse partijen hebben er met de steun van de Waalse partijen voor gezorgd dat wij hier met dat vreemdelingenstemrecht opgescheept zitten, terwijl een ruime meerderheid van de Vlamingen daar tegen is.
Men kan moeilijk de vreemdelingen verwijten dat, als je ziet hoe erbamelijk ze soms leven in hun land van herkomst, ze trachten elders een nieuw bestaan op te bouwen.
Men moet wel het koren van het kaf scheiden en alleen hun minderjarige kinderen als familie aanvaarden voor hereniging. Je zou ze zo een tijdelijk statuut kunnen bezorgen wat hun toestaat hier te werken om op die manier de tekorten aan werkkrachten in bepaalde beroepen op te vullen in plaats dat deze mensen nu in het zwartwerk belanden. Zo sla je twee vliegen in één klap; ze hoeven niet te 'overleven' op de kap van de sociale zekerheid, maar dragen zelf bij tot die sociale zekerheid. Hun eigenwaarde zal ook meteen stijgen, net als hun integratiepeil. Want hoe kan je beter integreren dan door te werken tussen de plaatselijke bevolking en met hen in hun taal te communiceren?
Wanneer zo na een aantal jaar blijkt dat het geen uitbuiters van het systeem zijn maar dat ze een eerlijke kans willen om in hun eigen onderhoud te voorzien en een toekomst uit te bouwen, mogen zij, wanneer ze geïntegreerd zijn en geen misdaden begingen, een vaste verblijfsvergunning krijgen. Voor mensen die pakweg tien jaar bestendig hier wonen en werken en geen misdrijven begaan is het niet meer dan normaal dat ze ook een stem krijgen op het politieke vlak, vind ik. Maar alleen diegenen die hun plichten vervullen moeten/mogen rechten krijgen. U zal zeggen: ook criminiele Belgen hebben stemrecht. Inderdaad, maar het verschil is dat die 'eigen' zijn aan dit land; van nieuwkomers mag men verwachten dat ze het gastland 'een warm hart' toedragen en hoe dit beter te bewijzen dan door zich als een voorbeeldig burger te integreren?
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:38   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Inderdaad, let maar op, er staan al Vlamingen klaar om ons weer te verraden. Er gaan weer Belgische lintjes verdient worden door sommige Vlamingen.
Ja, waarschijnlijk zal het weer zo zijn, dat de leeuw zijn tanden even heeft laten zien maar klauwen zal wel weer achterwegen blijven!
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:41   #32
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Ik heb moeite met ja of neen te antwoorden...

Ja, er mag gerust een coalitie komen die gaat voor de onafhankelijkheid van ons land.

Maar die moet niet rechts zijn, ik zou die liever zelfs doorheen alle lagen en strekkingen gedragen willen zien...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:44   #33
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Volgens mij moet het Vlaams parlement gewoon een bindend referendum onder de Vlamingen organiseren en de uitslag hiervan respecteren. Zo komen alle strekkingen zowel links als rechts aan bod. Persoonlijk ben ik voor Vlaamse onafhankelijkheid maar als de meerderheid van de Vlamingen in het referendum zich tegen onafhankelijkheid zou uitspreken zou ik daar perfekt mee kunnen leven. Waar ik niet kan mee leven is dat deze beslissing om stappen te zetten naar eventuele onafhankelijkheid nu momenteel gewoon afhangt van enkele politici. De meest pure vorm van democratie is voor mij zoveel mogelijk grote beslissingen laten afhangen van referenda. Mooi voorbeeld is Zwitserland die enkele jaren geleden aan al zijn burgers in een bindend referendum vroeg of de Zwitsers nog een leger wensten te behouden. Een meerderheid was voor een Zwitserse defensie en zo geschiede het.
Ik ben over 't algemeen niet zo'n referendum aanhanger omdat we daarmee zo weinig ervaring hebben dat het gevaarlijk kan worden als het om polariserende vraagstellingen gaat.

Doch in dit geval is de kwestie an sich polariserend, dus in deze materie zou inderdaad best een volksraadpleging komen.

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:47   #34
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Kijk, Vlaanderen zal zeer rijk zijn, nog rijker dan ervoor, maar we hebben echt niet zoveel geld dat we iemand nodig hebben om het te verbranden he...
Als we Brussel laten gaan en we volgen de Europese rechtsregels, dan moeten ruim 200.000 Vlaamse pendelaars wel belastingen betalen op de plaats van de arbeid, zijnde Brussel.

Of waarom dacht je dat Wallonië zo aan Brussel vasthoudt en een corridor naar het Brussels gewest doorheen Vlaams-Brabant wil vestigen?

Puur voor de centen...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:50   #35
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Dit is inderdaad een mogelijk scenario.

Het viel me trouwens op gisteren dat vrijwel iedereen geschrokken is van het ontslag van Leterme, en de mogelijke gevolgen die dit kan hebben. De sfeer tussen nederlands- en franstaligen op mijn werk bvb. was anders. Het vastlopen van de onderhandelingen gaat blijkbaar gepaard met een polarisatie, die zowel strijdlust als angst meebrengt. Met dan vooral Vlaamse strijdlust en Waalse angst.

Politiek creeert emoties bij de bevolking die dan terug de politiek zal beinvloeden. Het stilletjes terugkrabbelen van de Vlaamse politici, om een verdere escalatie van de emoties te voorkomen, is een mogelijk scenario.
Weet je waar ik van geschrokken ben?
Dat Leterme er vandaag niet was op de IJzerbedevaart...

Is dit al het eerste teken van de staart tussen de benen?

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:52   #36
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:

En wie betaalt de lonen? De vennootschappen toch...
Ik kan u in eigen naam vertellen dat als ik 10% minder belastingen moest betalen in mijn vennootschap, ik 20% meer werknemers in dienst zou nemen...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:06   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whopperke Bekijk bericht
Volgens mij moet het Vlaams parlement gewoon een bindend referendum onder de Vlamingen organiseren en de uitslag hiervan respecteren. Zo komen alle strekkingen zowel links als rechts aan bod. Persoonlijk ben ik voor Vlaamse onafhankelijkheid maar als de meerderheid van de Vlamingen in het referendum zich tegen onafhankelijkheid zou uitspreken zou ik daar perfekt mee kunnen leven. Waar ik niet kan mee leven is dat deze beslissing om stappen te zetten naar eventuele onafhankelijkheid nu momenteel gewoon afhangt van enkele politici. De meest pure vorm van democratie is voor mij zoveel mogelijk grote beslissingen laten afhangen van referenda. Mooi voorbeeld is Zwitserland die enkele jaren geleden aan al zijn burgers in een bindend referendum vroeg of de Zwitsers nog een leger wensten te behouden. Een meerderheid was voor een Zwitserse defensie en zo geschiede het.
Of er hier een referendum zal komen zal voor een groot deel van de vlamingen zelf afhangen. Men moet niet wachten op een initiatief van de politiekers op dat gebied. Als het van hen afhangt komt dat referendum er nooit. Je moet zelf de stier bij de horens vatten. Een goed begin zou zijn met zen allen de vlaamse leeuw buiten aan de gevel te hangen, dat zou al een blijk geven van wat de meerderheid wil en dit is niet manipuleerbaar in tegensteling tot een referendum want veel vertrouwen in dat soort zaken heb ik niet, ook niet in België, als je ziet wat sommige poltiekers hier zonder schroom al uitgespookt hebben, incl. sommige leden van het koningshuis!
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:14   #38
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Of er hier een referendum zal komen zal voor een groot deel van de vlamingen zelf afhangen. Men moet niet wachten op een initiatief van de politiekers op dat gebied. Als het van hen afhangt komt dat referendum er nooit. Je moet zelf de stier bij de horens vatten. Een goed begin zou zijn met zen allen de vlaamse leeuw buiten aan de gevel te hangen, dat zou al een blijk geven van wat de meerderheid wil en dit is niet manipuleerbaar in tegensteling tot een referendum want veel vertrouwen in dat soort zaken heb ik niet, ook niet in België, als je ziet wat sommige poltiekers hier zonder schroom al uitgespookt hebben, incl. sommige leden van het koningshuis!
OK, ik hang mijn leeuw uit...
Ik denk echter wel dat hij lang eenzaam zal zijn in het straatbeeld...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 21:56   #39
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Als we Brussel laten gaan en we volgen de Europese rechtsregels, dan moeten ruim 200.000 Vlaamse pendelaars wel belastingen betalen op de plaats van de arbeid, zijnde Brussel.

Of waarom dacht je dat Wallonië zo aan Brussel vasthoudt en een corridor naar het Brussels gewest doorheen Vlaams-Brabant wil vestigen?

Puur voor de centen...
Brussel laten gaan???

.
Eddy B is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:35   #40
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En wie betaalt de lonen? De vennootschappen toch......
Neen, daar zorgen de klanten van die vennootschappen voor. De vennootschap strijkt alleen de winst op en zorgt ervoor dat daarvan het absolute minimum aan de fiscus wordt afgedragen.

Citaat:
Ik kan u in eigen naam vertellen dat als ik 10% minder belastingen moest betalen in mijn vennootschap, ik 20% meer werknemers in dienst zou nemen...
Verhofstadt verkondigt dat fabeltje nu al 8 jaar en geeft massaal lastenverlagingen. Dat leverde op: zwaar gesubsidieerde "dienstencheckjobs", werkzoekenden verplichten om onderbetaalde hamburgerjobs te aanvaarden om niet geschorst te worden, een zware druk op de loonsonderhandelingen - nauwelijks +0.5% boven de (niet welvaartsvaste) gezondheidsindex - en een niet-aflatende delocalisatie naar landen waar men mensen kan uitbuiten en/of het leefmilieu vernietigen.
Om ernstige (dus buitenlandse) investeringen aan te lokken gaat hij her en der de "notionele aftrek" prediken: zijn eigen werkvolk doen opdraaien voor de woekerwinsten van grootkapitalisten dus.

Of anders gezegd: 1,5 miljoen armen die elementaire levensnoden moeten ontberen en een (groeiende) klasse nieuwe rijken die hun (zwart en ander) geld niet meer op krijgen.

Het wordt tijd dat Europa haar ultraliberale waanideeën terugschroeft en de sociale rechtvaardigheid herstelt.

Laatst gewijzigd door Daphne : 26 augustus 2007 om 22:42.
Daphne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be