![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Maar als extreem-rechts gewelddaden uithaalt dan is dat allemaal te begrijpen en puur menselijk??? Ik wil niet vervelend doen, maar wie kijkt er dan naar de andere kant?? Onschuldigen aanvallen, wie ook dader/slachtoffer is, is ronduit verwerpelijk. En daar moet tegen gereageerd worden. punt.
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik stel voor om al eens te beginnen met te definiëren wat extreem-rechts is en daarbij het verschil te maken met radikaal-rechts.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat er mij om dat de "linkerzijde" systematisch alle aanklachten tegen wangedrag, tegen wantoestanden wegmoffelt of negeert. Laatst gewijzigd door sn00py : 29 augustus 2007 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Tja...
![]() Steek al de misdaden van uw communistische massamoordenaars maar op de VS... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 29 augustus 2007 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() Citaat:
Ik zou voorstellen om alles extreem-rechts te noemen vanaf dat er een rassenideologie in voorkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Nu rassenideologie nog omschrijven... Als je beweert dat er verschillen zijn tussen rassen, valt dat hier nog onder? Of alleen als je beweert dat ras A superieur is aan ras B?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, in uw redenering is VB dan ook niet extreem-rechts eigenlijk, wat is dan het probleem met het Cordon Sanitaire? Laatst gewijzigd door Eichmann : 29 augustus 2007 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zei ik iets over het Cordon Sanitaire? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Je stelde wel dat extreem-rechtsen er enkel bij zijn voor de "gevechten" wat in mijn optiek op hetzelfde neerkomt.
En je zei niets over het Cordon Sanitaire, dat was loutere een nuchtere gevolgtrekking van uw "van zodra er rassenideologie in het spel is, is het extreem-rechts" discours. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Maar dan wel de logica doortrekken en ook het andere extreemrechts aanpakken zoals het ultra-extreemrechts nationalisme bij tal van Turken in België en de ultra-extreemrechtse moslims (zoals vb. de aanhangers van Jongeren voor Islam, vzw Ayat, vzw al Manar, vzw al Minara). |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn dat vaak niet. 2 dingen die duiden op een andere inhoud van de zin dan jij hebt begrepen. Moet ik er nog foto's toevoegen van typische White Power skinheads om het duidelijk te maken? Ik vind VB niet extreem rechts, maar Groen Rechts wel. Geeft dit je een beeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een keer waren wij bezig over andere landen in de Maghreb. Ik vertelde hem dat ik nog niet de eer had om iets anders te bezoeken, maar een tour naar Egypte overwoog. "Egypt? Oh no! My friend, don't go to Egypt! Too many Jews in there!" Mijn sympathie voor die man daalde exponentieel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je vergelijking met Groen-rechts vs VB begrijp ik zelfs volledig niet, ik denk dat er al veel meer VB'er in de straten liggen batteren hebben dan Groen-rechts leden hoor. Niet dat GR watjes zijn dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hun ideologie = 40% jodenhaat, 40% white power, 20% bier. Ze zijn even oppervlakkig als je gemiddeld Meir-blondje, want ze denken voornamelijk over uiterlijk, en vinden dat gemende huwelijken en dergelijke niet kan. Ze begrijpen niet dat het toppunt van de Westerse civilisatie de vrijheid is, de vrijheid om alles te doen zo lang je de andere niet stoort of schaadt. Ze zijn niet veel beter dan de allochtonen, alleen blank. Steek een van deze mannen in een Arabisch lichaam, en je hebt de stereotype Mocro-Gangster. Zo denken helaas heel veel extreem-rechtse. Iets wat ik droevig vind, want ik sympatiseer rechts maar vind dat het gedoe met anti-homofilie, raciele puriteit en cultuur van de reeds honderen jaren dode voorvaderen achterlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() http://www.tau.ac.il/Anti-Semitism/asw2002-3/france.htm
Jewish schoolchildren were the target of a large number of attacks in 2002, a trend which continued into 2003. Several of the attacks in 2002 were directed against buses carrying Jewish schoolchildren, especially in the Paris area For example, on 10 April 2002 a group of Arab youths stoned a bus parked beside the Lubavitch Gan Menahem Jewish school in the 20th arrondissement of Paris, as pupils were beginning to board. One child was injured and some windows were broken. A month later, a 16-year-old Jewish youth was assaulted in Bordeaux by a group of eight Muslims who studied in the same school. The attack was accompanied by curses and threats. Although Jewish school buses were no longer targeted in 2003, a Jewish schoolgirl studying at the Longchamp School in Marseille was assaulted and verbally abused on 16 May by a group of ten Muslim girls from a nearby school. She was rescued by the principal and identified her attackers to the police. In March and April 2003 students at the Otsar HaTorah School in Toulouse were hounded as they traveled home from school on public transport by Arabs who called them “Dirty Jews.” In public schools, teachers who attempt to give lessons on the Holocaust, as well as Jewish pupils, are harassed in classes with a large proportion of Arabs/Muslims, who deny that Nazis killed Jews....etc... commentaar overbodig zeker ? |
![]() |
![]() |