Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 09:45   #21
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Bittersweet, daar heb je 100 % gelijk in. Een hele groep mensen focust op het racistische -fascistische - nazistische - xenofobe - etc in de Vlaming, terwijl ze bewust de andere kant opkijken als het gaat om overlast,criminaliteit, etc door vreemdelingen.
Als hier iets negatiefs bericht wordt over vreemdelingen, wordt je gebrandmerkt als vuile racist, worden de feiten weggelachen, of word je gewoon belachelijk gemaakt. Het zijn altijd dezelfde mensen, die dit doen. En als ze d�*t niet doen, is het door ons racisme dat de sukkels minder kansen krijgen en in de criminaliteit sukkelen.
Dit geeft dan natuurlijk tegenreacties en ik moet toegeven dat ik in mijn reacties ook al over de schreef ben gegaan. Niet goed te spreken, maar wel menselijk.
Ik heb zelf ook niets tegen anderen (ongeacht geloof, afkomst of whatever) maar ik heb ook problemen met wangedrag, vooral als het steeds goedgepraat of weggelachen wordt.
op dit forum worden anders ook redelijk veel daden van allochtonen uitgespreid. Ik ben daar niet blind voor en ik ga dat niet goed praten. het is zo en dat moet niet getollereerd worden (uitspraken van een linky-winky ).
Maar als extreem-rechts gewelddaden uithaalt dan is dat allemaal te begrijpen en puur menselijk??? Ik wil niet vervelend doen, maar wie kijkt er dan naar de andere kant??

Onschuldigen aanvallen, wie ook dader/slachtoffer is, is ronduit verwerpelijk. En daar moet tegen gereageerd worden. punt.
Oud 29 augustus 2007, 09:58   #22
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
op dit forum worden anders ook redelijk veel daden van allochtonen uitgespreid. Ik ben daar niet blind voor en ik ga dat niet goed praten. het is zo en dat moet niet getollereerd worden (uitspraken van een linky-winky ).
Maar als extreem-rechts gewelddaden uithaalt dan is dat allemaal te begrijpen en puur menselijk??? Ik wil niet vervelend doen, maar wie kijkt er dan naar de andere kant??

Onschuldigen aanvallen, wie ook dader/slachtoffer is, is ronduit verwerpelijk. En daar moet tegen gereageerd worden. punt.
Geweld van extreem-rechtsen en geweld van vreemdelingen moet allebei bestraft worden, allen komt het tweede veel vaker voor...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:37   #23
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Ik stel voor om al eens te beginnen met te definiëren wat extreem-rechts is en daarbij het verschil te maken met radikaal-rechts.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:59   #24
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht

Ik zeg niet dat extreem-rechts gewelddaden te begrijpen zijn of menselijk. Alle geweld is te veroordelen (en dus ook racistisch geweld). Wie racistische gewelddaden minimaliseert of afdoet als onbestaande, is in hetzelfdebedje ziek.
Het gaat er mij om dat de "linkerzijde" systematisch alle aanklachten tegen wangedrag, tegen wantoestanden wegmoffelt of negeert.

Laatst gewijzigd door sn00py : 29 augustus 2007 om 11:06.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:59   #25
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groet Bekijk bericht
Idd Pol Pot was allemaal de fout van de Amerikanen.
Tja...

Steek al de misdaden van uw communistische massamoordenaars maar op de VS...

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 augustus 2007 om 11:00.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 12:07   #26
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ik stel voor om al eens te beginnen met te definiëren wat extreem-rechts is en daarbij het verschil te maken met radikaal-rechts.
De kale goblins die zich "extreem-rechts" noemen zijn dat vaak niet. Ze doen het gewoon voor de gevechten.

Ik zou voorstellen om alles extreem-rechts te noemen vanaf dat er een rassenideologie in voorkomt.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 12:09   #27
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
De kale goblins die zich "extreem-rechts" noemen zijn dat vaak niet. Ze doen het gewoon voor de gevechten.

Ik zou voorstellen om alles extreem-rechts te noemen vanaf dat er een rassenideologie in voorkomt.
Nu rassenideologie nog omschrijven... Als je beweert dat er verschillen zijn tussen rassen, valt dat hier nog onder? Of alleen als je beweert dat ras A superieur is aan ras B?
Oud 29 augustus 2007, 12:21   #28
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Nu rassenideologie nog omschrijven... Als je beweert dat er verschillen zijn tussen rassen, valt dat hier nog onder? Of alleen als je beweert dat ras A superieur is aan ras B?
Superioriteit, segregatie, "puriteit" (verbod interraciele huwelijken).
Oud 29 augustus 2007, 14:26   #29
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik zeg niet dat extreem-rechts gewelddaden te begrijpen zijn of menselijk. Alle geweld is te veroordelen (en dus ook racistisch geweld). Wie racistische gewelddaden minimaliseert of afdoet als onbestaande, is in hetzelfdebedje ziek.
Het gaat er mij om dat de "linkerzijde" systematisch alle aanklachten tegen wangedrag, tegen wantoestanden wegmoffelt of negeert.
ik moffel helemaal niks weg, niemand moffelt iets weg. we plaatsen het alleen in een ander daglicht. Over feiten discussieren wij niet. over de oorzaken/oplossingen wel en daar zit nu net het verschil.
Oud 29 augustus 2007, 14:39   #30
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:

Dan zit jij even goed fout jong, ik ken een heleboel rechts-radikalen die eigenlijk nog nooit "voor de fun" een allochtoon of politieke opposant in elkaar hebben getimmerd. Wie sprak er ook al weer over stigmatisering van de allochtone gemeenschap?
Trouwens, in uw redenering is VB dan ook niet extreem-rechts eigenlijk, wat is dan het probleem met het Cordon Sanitaire?

Laatst gewijzigd door Eichmann : 29 augustus 2007 om 14:39.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 14:52   #31
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Dan zit jij even goed fout jong, ik ken een heleboel rechts-radikalen die eigenlijk nog nooit "voor de fun" een allochtoon of politieke opposant in elkaar hebben getimmerd. Wie sprak er ook al weer over stigmatisering van de allochtone gemeenschap?
Trouwens, in uw redenering is VB dan ook niet extreem-rechts eigenlijk, wat is dan het probleem met het Cordon Sanitaire?
Zei ik iets over dat extreem-rechtsen allochtonen of linksen klop geven?

Zei ik iets over het Cordon Sanitaire?
Oud 29 augustus 2007, 14:53   #32
Eichmann
Banneling

Standaard

Je stelde wel dat extreem-rechtsen er enkel bij zijn voor de "gevechten" wat in mijn optiek op hetzelfde neerkomt.

En je zei niets over het Cordon Sanitaire, dat was loutere een nuchtere gevolgtrekking van uw "van zodra er rassenideologie in het spel is, is het extreem-rechts" discours.
Oud 29 augustus 2007, 15:01   #33
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hoog tijd dat extreem rechts wordt aangepakt!

Maar dan wel de logica doortrekken en ook het andere extreemrechts aanpakken zoals het ultra-extreemrechts nationalisme bij tal van Turken in België en de ultra-extreemrechtse moslims (zoals vb. de aanhangers van Jongeren voor Islam, vzw Ayat, vzw al Manar, vzw al Minara).
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 15:01   #34
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanhalingstekens.
Zijn dat vaak niet.

2 dingen die duiden op een andere inhoud van de zin dan jij hebt begrepen.

Moet ik er nog foto's toevoegen van typische White Power skinheads om het duidelijk te maken?

Ik vind VB niet extreem rechts, maar Groen Rechts wel. Geeft dit je een beeld?
Oud 29 augustus 2007, 15:03   #35
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je stelde wel dat extreem-rechtsen er enkel bij zijn voor de "gevechten" wat in mijn optiek op hetzelfde neerkomt.

En je zei niets over het Cordon Sanitaire, dat was loutere een nuchtere gevolgtrekking van uw "van zodra er rassenideologie in het spel is, is het extreem-rechts" discours.
Ik denk dat hij bedoelt dat de skinheads dikwijls als extreem-rechts worden omschreven, terwijl zij het gewoon voor de gevechten doen.
Oud 29 augustus 2007, 15:09   #36
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Superioriteit, segregatie, "puriteit" (verbod interraciele huwelijken).

Een huwelijk waarbij één van de partners niet-moslim is, wordt door de Marokkaanse wet NIET erkend.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 15:15   #37
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Een huwelijk waarbij één van de partners niet-moslim is, wordt door de Marokkaanse wet NIET erkend.
Arabieren zijn ware nazi's. Ik heb eens in Tunesie een barman/DJ leren kennen, toffe jongeman, uren met gelachen, elke morgen met zitten praten enzo.
Een keer waren wij bezig over andere landen in de Maghreb. Ik vertelde hem dat ik nog niet de eer had om iets anders te bezoeken, maar een tour naar Egypte overwoog.
"Egypt? Oh no! My friend, don't go to Egypt! Too many Jews in there!"

Mijn sympathie voor die man daalde exponentieel.
Oud 29 augustus 2007, 15:18   #38
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanhalingstekens.
Zijn dat vaak niet.

2 dingen die duiden op een andere inhoud van de zin dan jij hebt begrepen.

Moet ik er nog foto's toevoegen van typische White Power skinheads om het duidelijk te maken?

Ik vind VB niet extreem rechts, maar Groen Rechts wel. Geeft dit je een beeld?
Dan nog heb je 't bij 't verkeerde eind. Wie gewoon zin heeft om simpelweg te vechten gaat na de voetbal contacten aan knopen bij de talrijke hooligan gemeenschappen. Extreem-rechtse jongeren (White Power skinheads zoals jij je noemt) zijn wel degelijk zo wegens grove ontevredenheid over het lakse beleid van de Staat. Een grote meerderheid beschouwt het inderdaad echter louter als een subcultuur om in het weekend te zuipen en dientgevolge te vechten maar dan nog is er een grote politieke ondertoon. Men is het beu dat allochtonen hier hun wetten gaan opleggen en de maatschappij verzieken. En een nog grotere meerderheid er van denkt zelfs in termen van sociaal-economische factoren.
Je vergelijking met Groen-rechts vs VB begrijp ik zelfs volledig niet, ik denk dat er al veel meer VB'er in de straten liggen batteren hebben dan Groen-rechts leden hoor. Niet dat GR watjes zijn dat niet.
Oud 29 augustus 2007, 16:05   #39
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan nog heb je 't bij 't verkeerde eind. Wie gewoon zin heeft om simpelweg te vechten gaat na de voetbal contacten aan knopen bij de talrijke hooligan gemeenschappen. Extreem-rechtse jongeren (White Power skinheads zoals jij je noemt) zijn wel degelijk zo wegens grove ontevredenheid over het lakse beleid van de Staat. Een grote meerderheid beschouwt het inderdaad echter louter als een subcultuur om in het weekend te zuipen en dientgevolge te vechten maar dan nog is er een grote politieke ondertoon. Men is het beu dat allochtonen hier hun wetten gaan opleggen en de maatschappij verzieken. En een nog grotere meerderheid er van denkt zelfs in termen van sociaal-economische factoren.
Je vergelijking met Groen-rechts vs VB begrijp ik zelfs volledig niet, ik denk dat er al veel meer VB'er in de straten liggen batteren hebben dan Groen-rechts leden hoor. Niet dat GR watjes zijn dat niet.
Ik heb gepraat met enkele van deze extreem-rechtse jongeren. Ik kreeg de kans omdat ik "van een superieure ras" ben ondanks dat ik allochtoon ben.
Hun ideologie = 40% jodenhaat, 40% white power, 20% bier.
Ze zijn even oppervlakkig als je gemiddeld Meir-blondje, want ze denken voornamelijk over uiterlijk, en vinden dat gemende huwelijken en dergelijke niet kan.
Ze begrijpen niet dat het toppunt van de Westerse civilisatie de vrijheid is, de vrijheid om alles te doen zo lang je de andere niet stoort of schaadt. Ze zijn niet veel beter dan de allochtonen, alleen blank. Steek een van deze mannen in een Arabisch lichaam, en je hebt de stereotype Mocro-Gangster.

Zo denken helaas heel veel extreem-rechtse. Iets wat ik droevig vind, want ik sympatiseer rechts maar vind dat het gedoe met anti-homofilie, raciele puriteit en cultuur van de reeds honderen jaren dode voorvaderen achterlijk.
Oud 29 augustus 2007, 16:11   #40
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

http://www.tau.ac.il/Anti-Semitism/asw2002-3/france.htm

Jewish schoolchildren were the target of a large number of attacks in 2002, a trend which continued into 2003. Several of the attacks in 2002 were directed against buses carrying Jewish schoolchildren, especially in the Paris area
For example, on 10 April 2002 a group of Arab youths stoned a bus parked beside the Lubavitch Gan Menahem Jewish school in the 20th arrondissement of Paris, as pupils were beginning to board. One child was injured and some windows were broken. A month later, a 16-year-old Jewish youth was assaulted in Bordeaux by a group of eight Muslims who studied in the same school. The attack was accompanied by curses and threats. Although Jewish school buses were no longer targeted in 2003, a Jewish schoolgirl studying at the Longchamp School in Marseille was assaulted and verbally abused on 16 May by a group of ten Muslim girls from a nearby school. She was rescued by the principal and identified her attackers to the police. In March and April 2003 students at the Otsar HaTorah School in Toulouse were hounded as they traveled home from school on public transport by Arabs who called them “Dirty Jews.” In public schools, teachers who attempt to give lessons on the Holocaust, as well as Jewish pupils, are harassed in classes with a large proportion of Arabs/Muslims, who deny that Nazis killed Jews....etc...

commentaar overbodig zeker ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be