![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ja wat dacht u dan, dat het echt onnozelaars waren aan het hof?
Wat zij van ons denken, denk ik van hen. |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Haiku
Herman van Rompuy: conservatieve kwezel en pseudo-poëet
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 29 augustus 2007 om 16:41. |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() Als je dat boeltje eens goed bekijkt, dan was hij de enige uitkomst. Zat in de regeringen die staatshervormingen hebben gerealiseerd en zat in het huidige onderhandelingsteam van CD&V/NV-A. Daar komt bij dat hij, naast De Gucht, Dewael (in iets mindere mate) en Reynders, de enige was met enig verleden als staatsman. Als hij de sprint niet kan aantrekken voor Leterme, dan niemand.
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben niet ontevreden met de aanstelling van Van Rompuy. Hij is minder Belgicistisch dan de andere oude CVP-krokodillen als Martens, Eyskens en Dehaene.
Eric Van Rompuy behoort bovendien tot de meer conservatieve (uiteraard niet zo conservatief zoals ik het graag zou zien ![]() Ik durf meer zeggen, van alle oude wetstraat-krokodillen is Eric Van Rompuy de minst slechte. |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 augustus 2007 om 17:16. |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Juicht Vlaanderen Juicht!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Het is een goede zaak dat Van Rompuy nog met beide voeten in de huidige CD&V staat, in tegenstelling tot Dehaene. Hij mag dan geen grote voorstander van het kartel geweest zijn, hij zal wel beseffen wat het opblazen ervan als electoraal gevolg zal hebben.
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#31 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 29 augustus 2007 om 18:34. |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Intussen zijn ze wel creatief met namen: onderhandelaar Dehaene, verkenner Van Rompuy, wat zal het volgende zijn? Kamikaze De Croo?
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het a priori geen slechte zaak.
Naar mijn herinnering, is hij standvastig Vlaams - wat voor de oude tsjeven al 't een en 't ander is. Bovendien is hij (maar al evenmin volgens mijn herinnering) iemand die staat op goed bestuur en gene zever. Ik denk dat de Walen hem gauw zullen leren kennen. Ik blijf aandachtig afwachten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Terwijl we toch in de oorlogsterminologie zitten: ontmijner Dewael.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus gij brabbelt hier maar een beetje van uit uwen duim gezogen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ja, die hierboven is Eric. Heb ik nog één jaar mee in dezelfde klas gezeten (bij pater Verschaffelt).
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 29 augustus 2007 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ouwe zakken gaan er nog voor zorgen dat we toch niet splitsen.
Miljaardedju
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het is alle hens aan dek. Volg de redenering van het vossenspelletje om de bespreking van het wetsvoorstel rond de splitsing van BHV nog wat uit te stellen. Zolang er echter geen gevolg gegeven wordt aan het arrest van het Grondwettelijk Hof, toen nog Arbitragehof, blijft België echter een Belgicistische dictatuur. |
|
![]() |