![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik ben altijd tegen de euro geweest omwille van het feit alles fors zou verduren en nog zo geen beetje.
Het enige wat er leek aan is dat je in tal van landen waar je gaat niet meer geld moet gaan omwisselen maar that's it. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je weten of de invoering van de € echt een invloed heeft gehad, dan moet je prijzen van voor dien tijd en na dien tijd vergelijken met andere landen die de € niet ingevoerd hebben. Dan zou je wel eens deftig kunnen verschieten. Maar ja, daarvoor moet ge ernstige ekonomische studies raadplegen, en geen pps'ke dat opgesteld is door een pruts-vakbondsmilitantje met een kommie-agenda.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zot zijt gij. Eén uit de duizend vb. : een gsm. Zal ik je zeggen wat duurder wordt? 1) Alles wat handenarbeid intern Europa nodig maakt. Ge vindt geen loodgieter meer, geen boer of geen metser die aan het hongerloon van destijds wil werken ... en nog terecht ook (handenarbeid bij ons wordt schaarser: zie punt 2) 2) alle dingen die schaarser worden, vb. omdat China en soortgelijken zich ontwikkelen en een aantal grondstoffen opkopen ... (en die Chinezen hebben toch gelijk zeker ..??) Ik heb allemaal geen oren naar die klagers. Degenen die echt tekort hebben, zwijgen vaak in hun grootste miserie. Ik ken wel veel zageventen die met gemakkelijk werk of een lager diplommeke, evenveel willen verdienen als zij die moeilijk werk doen of zwaar werk. Natuurlijk zijn vakbonden nodig, ik ben er zelf lid van één, om toe te zien dat welvaart eerlijk verdeeld wordt. Neveneffekten, dat vakbonden zo stom zijn dat ze eigen werkgelegenheid kapot maken, zijn al even nefast als die zageventen. (en mocht ik persoonlijk betrokken zijn bij loonsonderhandelingen, ik zou van in 't begin wel eisen dat de verloning van de topmanager - inbegrepen bedongen ontslagvergoedingen - eerst open en bloot op tafel gelegd zouden worden) ... enfin, genuanseerd verhaal.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog even iets toevoegen:
de vakbonden zitten in de kommissie die de verhoging van de indeks beslist. In de zogenaamde indeks-korf zitten erg veel produkten, waarvan de prijs genoteerd wordt. (ik ga eens terug opzoeken waar dat staat, gewoon uit interesse). Als die prijsstijgingen zo zijn, dan gaat den indeks omhoog. ps: de vakbonden zouden misschien ook wel wat meer publiek maken van die prijzen, als de fod ekonomie dat niet doet. Dus niet alleen de korf publiseren, maar ook de genoteerde prijzen. Maar de vakbonden houden sommige dingen ook liever voor zichzelf, uit eigenbelang.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het leven is idd veel duurder geworden sinds de invoering van de € in Belgie.
Maar wat eigenaardig is, is dat het leven in de ons omliggende landen niet zo veel duurder is geworden als hier. Vroeger kwamen de Nederlanders naar België omdat het hier goedkoper was dan bij hen, nu gaan de Belgische grensbewoners naar Nederland en Frankrijk omdat de zelfde producten daar zelfs tot 50% goedkoper zijn. Het was idd een samenlopen van omstandigheden en paars heeft zich idd achter de invoering van de € kunnen verschuilen, maar voor de grensbewoners is het wel duidelijk dat niet de Euro, maar de paarse regering de levensduurte met meer dan 100% heeft doen stijgen in ons Belgenlandje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De toename van de geldvoorraad (m.a.w. de hoeveelheid euro's die de ECB jaarlijks bijprint relatief t.o.v. het vorige jaar) bedraagt jaarlijks ongeveer 15%. Dat is de werkelijke inflatie.-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou wel handig zijn. (Vermits ik hetzelfde verhaaltje probeer te verkopen, maar geen bron vind. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom bestaat inflatie eigenlijk?
Ik heb ook nog steeds geen antwoorden op mijn onderwerp http://forum.politics.be/showthread.php?t=93350
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zijn nogal wat landen dun hun Dollars in Euro's omgewisseld hebben. -Koeweit en Syrie hebben last van te hoge olieprijzen(inflatie) en een deel van hun Dollars ingewisseld in Euro's. -Rusland had voordien een referentie van 90%dollar/10%Euro. Nu is het fifty-fifty. Dit heeft er voor gezorgd dat de er meer Euro's nodig waren om de prijzen stabiel te houden. Die 15% is grotendeels als veiligheidsreserve naar het buitenland gegaan. Als er extra landen bij de Euro komen zal de hoeveelheid Euro's ook stijgen(Slovenie). Inflatie is de stijging van de prijzen van goederen en diensten. Bron: http://standaard.typepad.com/fortis/ Stukje over de dollar, puntje 4 Laatst gewijzigd door Asshen Sukar : 31 augustus 2007 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heeft te maken met lenen. Als je geld kan zou kunnen lenen tegen 0% is geld dus eigenlijk gratis. Dan zou je onbeperkt extra geld in de economie kunnen pompen zonder hier iets tegenover te zetten. Het geld moet natuurlijk terugbetaald worden ma da gebeurt later. Als je spaart wordt geld verwijderd uit de economie. Het is niet meer in omloop. Als er minder geld is worden producten goedkoper. In Japan sparen de mensen te veel. Daar is de rente van de Centrale bank rond de 0%. De regering wilt da mensen terug meer gaan uitgeven. Geld uitgeven is goed voor de economie. Er zijn nog wat andere redenen zoals loonsverhogin, producten duurder maken. Geld kan niet zomaar bijgedrukt worden. Het moet op een of andere manier bij de mensen geraken. De simpelste manier is het uitlenen tegen heel lage rente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() ![]() Goed zot... die commies... (hij kan mijn post toch niet lezen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() God ziet en leest alles, alleen negeert hij de idioten.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 31 augustus 2007 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Nu beginnen de commies (waarvan ik dacht ongelovig te zijn) zich al god te wanen... Net een beetje overdreven denk ik.
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 31 augustus 2007 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Gelukkig voor hem.. Hij zou zich anders nogal storen aan die weliswaar plezante nonsens van de commies...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |