Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 17:57   #21
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Tjah, je kan ook tegen referenda in het algemeen zijn. Dat is ook maar flauw, hé.

flauw ? dat zou ik niet durven zeggen, logischer eigenlijk, da's het eerder denk ik.

referenda vertrouwen erop dat de bevolking weet waarover het gaat, en niet iedereen weet dat ten gronde.
de meesten zullen zich laten ophitsen door de belgisch gezinde media , met alle gevolgen vr de uitslag van dien.
maw, een referendum heeft geen betrouwbare uitslag, de kans op een verkeerde is veel groter dan op een juiste.
dat is geen verwijt nr de mensen die zich niet met politiek bezighouden, mr het is wel een feit.

referenda zijn een delicate zaak, zeker in het geval van vlaamse onafhankelijkheid.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 31 augustus 2007 om 17:58.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 17:57   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Toen ik aan die zin beland was en aan de dt-fout en de stijl kon identificeren dat het waarschijnlijk jouw schrijsel was, ben ik naar beneden gescrolled om te zien of mijn collega posters het al door hadden en ik heb hun standpunt bevestigd ... door te melden dat er een aantal dt-fouten in stonden en 1 is ook een aantal.
Maar nog steeds een enkelvoud.

Citaat:
Inhoudelijk: Nice try, volhouden nu!
Hoe moet ik dit juist interpreteren?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 18:05   #23
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Het is niet echt een strategie voor Vlaamse Onafhankelijkheid. Wel voor duidelijkheid wat de (Vlaamse) bevolking wil.
Dát vind ik relevanter dan Vlaamse Onafhankelijkheid persé. Wat denk jij?

Tjah, je kan ook tegen referenda in het algemeen zijn. Dat is ook maar flauw, hé.
Zeker en vast ben ik NIET tegen referenda. één blik op onze website zal je dat duidelijk maken.
Het referendum is echter nog nooit gebruikt in de recente geschiedenis, er zijn geen reglementen over.
En hoe snel kan je de vraag weer stellen, bij verdere ontwikkelingen?
En neen, ik vind Vlaamse onafhankelijkheid héél belangrijk. Maar ik geef er geen stukken Vlaanderen voor af!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 18:12   #24
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Na een vastgehouden blik en het ad hoc analyseren van de structuur gehanteerd door die post dewelke alle anderen vooraf ging, kon ondergetekend zich niet ontdoen van het ervaren van de indruk -laat me expliciet benadrukken dat dit slechts subjectief is- dat het schrijven van de threadstarter ondubbelzinnig getypeerd wordt door een zeer archaïsche stijl -nog net pluralis majestatis vermijdend- die de inhoud -althans schijnlijk- tracht op te waarderen.
Oud 31 augustus 2007, 18:51   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is het zo irritant?

Ik weet dat ik veel '-'s gebruik, maar zó erg is het nu ook weer niet, toch?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 31 augustus 2007, 20:08   #26
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Lode,

Dat jij je kwetsbaar opstelt door je niet verschuilen achter je nickname siert. Een enkel spelfoutje is niet erg. Wie is er zonder zonden ? Zij die weinig argumenten hebben , grijpen dit aan . Och arme.

Ik denk dat het ijdele hoop is om goede taktische of strategische raad te geven aan het VB. Zij 'weten' hoe het moet en zij 'weten' wat ze doen. Daar worden zij op afgerekend. Mij stoort het ook dat zij met een dergelijke partijmachine zo weinig uitvoeren. De vlamingen hebben de leiders die ze verdienen. Als die onverhoopte appel , de vlaamse onafhankelijkheid, uit de mand valt dan verliest het VB zijn bestaansrecht en gaan alle kiezers over tot de orde van de dag. Is dit jouw achterliggende agenda ? "Hoe geraken wij van het VB af met een bonus ?"

Jos Verhulst toonde ons op dit forum reeds de weg van Art. 33, Bindend referendum op initiatief van de bevolking. Hiermee haal je de hele belgische politieke wereld over hoop. De souvereiniteit van de Staat (het parlement) vervangen door de souvereiniteit van het Volk (de burgers). Deze ingreep is zo ingrijpend dat je moeilijk van het VB kan verwachten dat zij zich met deze suggestie ophangen. Deze ingreep op de kaduke democratie van België belangt alle partijen aan. De ironie is hier wel dat de 'ondemocratische partij' de democratie moet redden.

Het aanpassen van Art 33 moet niet betaald worden zomin als de splitsing van BHV. Toegegeven, nice try, om met één medicament ons van alle kwalen te verlossen.

Zij die referenda vrezen, vrezen vooral zichzelf.

mvg Wim

Laatst gewijzigd door Cyrano : 31 augustus 2007 om 20:09.
Cyrano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 20:19   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel.

Het was niet zozeer een aanbod aan de heer Vanhecke zelf. (Het zou een beetje vreemd zijn als die iets gaat aantrekken van wat een paar mensen op het forum zeggen.)

Het is vooral een theorethische constructie. Want alles wat we hier doen, is theorie. En niet veel meer dan dat.

De heer Verhulst heeft me ook overtuigd van het BROV.

Persoonlijk vind ik elke grondwetswijziging irrelevant, als artikel 33 onaangeroerd blijft. Elke partij die zichzelf democratisch noemt, zou daar ook zo over moeten denken. Van links tot rechts. Helaas, zijn ze allemaal in hetzelfde bedje ziek.

De eerste partij die zegt dat ze zonder een aanpassing van artikel 33 niet in de regering gaat, krijgt mijn stem. Dat mag zelfs de 'Arabische liga ter invoering van de Sharia' of 'Het arische ras moet overwinnen en al de rest vernietigen' zijn. (Alhoewel we kunnen beargumenteren dat in beide gevallen hun geloofwaardigheid mss niet is dat wat het moet zijn.)

Mijn vriendelijke dank om toch iets uitgebreider te antwoorden dan 'spelfout dit' of 'afgeven van de rand is onvergeeflijk dat'.
Oud 31 augustus 2007, 20:56   #28
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:

Het was niet zozeer een aanbod aan de heer Vanhecke zelf. (Het zou een beetje vreemd zijn als die iets gaat aantrekken van wat een paar mensen op het forum zeggen.)
....
Gezien de grote hoeveelheid van VB-sympatisanten op dit forum verdenk ik dat enkele partijmensen de teksten die hen aanbelangen volgen. Een 'brief' aan Vanhecke komt aan. Zeker weten.

Het is een andere zaak ofdat Vanhecke denkt raad te kunnen gebruiken ? Naar mijn mening zouden ze toch een senario moeten klaar hebben voor de the day after. Daar horen we weinig over. Zouden zij wel geloven in het vlaamse paradijs ? De vlaamse onafhankelijkheid als middel, niet als doel.

Als de dag komt zie ik VB-ers als Vanhecke, Annemans, Morel e.d. onder dak gaan bij fatsoenlijk rechts. De Winter zal verder boeren met een 'Red Europa van de Islam'-partij.
Oud 31 augustus 2007, 21:02   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Gezien de grote hoeveelheid van VB-sympatisanten op dit forum verdenk ik dat enkele partijmensen de teksten die hen aanbelangen volgen. Een 'brief' aan Vanhecke komt aan. Zeker weten.

Die had ik eerlijk niet zien aankomen.

Citaat:
Het is een andere zaak ofdat Vanhecke denkt raad te kunnen gebruiken ?
Zoals ik al zei; wat zou het Vanhecke moeten schelen wat er gezegd wordt op een forum?

Citaat:
Naar mijn mening zouden ze toch een senario moeten klaar hebben voor de the day after. Daar horen we weinig over. Zouden zij wel geloven in het vlaamse paradijs ? De vlaamse onafhankelijkheid als middel, niet als doel.
Daar ben ik van overtuigd. Dat ze erin geloven en een plan hebben.

Citaat:
Als de dag komt zie ik VB-ers als Vanhecke, Annemans, Morel e.d. onder dak gaan bij fatsoenlijk rechts. De Winter zal verder boeren met een 'Red Europa van de Islam'-partij.
Ik ga wel akkoord met de onderliggende toon van dit gedeelte.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 31 augustus 2007 om 21:02.
Oud 31 augustus 2007, 21:09   #30
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het zo irritant?

Ik weet dat ik veel '-'s gebruik, maar zó erg is het nu ook weer niet, toch?
Irritant is een verkeerde nuance. Laten we zeggen dat het de tekst wel moeilijk leesbaar maakt en je alleen nog de gemotiveerde lezers over houdt. Maar laten we dat presentatie-semantiek noemen.

Omtrent je "raad" voor Vanhecke. Het is niet het Vlaams Belang dat je moet wijzen op bindende referenda. Het is uitgerekend Paars die, onder druk van de PS, het thema van de referenda heeft verwezen naar Sint Juttemis.

Laatst gewijzigd door Raven : 31 augustus 2007 om 21:10.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 21:10   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als het een troost is, op dat vlak ga je mij nooit of te nimmer paars zien verdedigen.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 31 augustus 2007 om 21:11.
Oud 31 augustus 2007, 21:27   #32
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Wel.

.
De eerste partij die zegt dat ze zonder een aanpassing van artikel 33 niet in de regering gaat, krijgt mijn stem. Dat mag zelfs de 'Arabische liga ter invoering van de Sharia' of 'Het arische ras moet overwinnen en al de rest vernietigen' zijn. (Alhoewel we kunnen beargumenteren dat in beide gevallen hun geloofwaardigheid mss niet is dat wat het moet zijn.)

.
Toch even opletten met deze stelling. Indertijd heb ik mij ook laten vangen door Verhofstadt die in zijn Burgermanifest het referendum voorstelt. Je weet wel : de Burgerdemocratie.

Deze rattenvanger van Hamelen weet zeer goed wellk deuntje hij moet spelen. Andere politieke partijen zijn op dit punt niet betrouwbaarder. Waarom zouden zij de macht uit handen geven ? Weet iemand hoe de zwitsers dat geflikt hebben ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be