![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
liberal = 1) economisch liberal 2) ethisch liberal gij verwijst naar 1, de vs naar 2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind republikeinen - of het republikeinse beleid van Bush, als ik het genuanceerd wil uitdrukken - geen van beide.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Maw, hij voert het slechtst denkbare beleid. Het moet protectionistisch zijn in beide richtingen, én in samenspraak met de andere economische wereldblokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Liberaal betekent vrijheid geven, dat kan grofweg in twee richtingen, dat kan economisch liberaal zijn, kapitalistisch, rechts, of dat kan maatschappelijk liberaal zijn, vrijzinnig, progressief. In Nederland verbinden we liberaal vooral aan de economische kant van het verhaal, deze partijen zijn vaak maatschappelijk vrij conservatief, in Amerika denken ze aan de maatschappelijke variant, deze partijen zijn economisch vaak links. Een libertariër is op beide continenten hetzelfde, deze is zowel maatschappelijk als economisch liberaal. Het maakt mij verder niet uit hoe jij de termen gebruikt, dit is een Amerikaanse test, Amerikanen hebben een hekel aan standaardisatie en dus worden de Amerikaanse termen gebruikt, als jij dat niet leuk vind moet je lekker terug onder je steen kruipen want dan zijn cultuurverschillen niks voor jou. *einde zucht*
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
+ @ adrian H Ik heb het over perceptie, als je zegt "ik ben liberal" in de vs gaan ze u natuurlijk niet begrijpen omdat het nederlands is, en gaan ze denken dat ge over het ethische hebt. natuurlijk kent men er wel het onderscheid tussen economisch liberaal of niet. waar denk je dat de economische theorien vandaan komen trouwens (chicago school of economics etc) republikeinen zouden economisch liberaler mogen zijn, maar zij zijn het liberaalst, dat is mijn punt zowat samengevat. verder ben ik ethisch conservatief (als in conservative vs liberal) = republican |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gij zijt een communist, uw mening telt dus niet ![]() europa doet niets anders dan de vs hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook ethisch conservatief. Ik ben geen fan van abortus. Ook niet van homo-huwelijken. Maar ik ga andere mensen dat niet verplichten om te zorgen dat ze dat niet mogen doen.
Het liberaalst is als zeggen dat de spa het liberaalst is als je kunt kiezen uit spa, pvda en cap. Enfin, ik vind het niet veel zeggend.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is idd zo verkeerd als het maar zijn kan.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mijn persoonlijke mening over al die rechtvaardigheid is nogal sarcastisch europa doet niets meer dan wat populistisch gezever, een pleistertje op een houten been omdat het electoraat dat wil. voor de rest is de buitenlandse economische politiek die het voert even plat en opportunistisch als eender welke andere mogendheid zoals de vs steun aan corrupte regimes die mensenrechten schenden om dan de eigen bedrijven te kunnen voortrekken. wat ontwikkelingshulp die dan in een palestijnse terreurleider zijn zak verzeilt noem ik niet bepaald een toonbeeld van hoe het moet hetzelfde kan over het landbouwbeleid gezegd worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iemand vermoorden is eveneens immoreel. en dat is wel verboden. het is niet moeilijk te argumenteren dat hetzelfde geldt voor abortus bij vb |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() kzen den eerste negatieve
![]()
![]() |
#35 |
|
![]() You are: -14% Republican. The Marxists are too reactionary for you. With people like you around, America collectively thanks God for John Ashcroft.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 31 augustus 2007 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Hmm...
Ik ben 1 % Republican. You're a complete liberal, utterly without a trace of Republicanism. Your strength is as the strength of ten because your heart is pure. (You hope.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Dat betekent dat de zeekoeien geen nieuwe afleveringen meer zullen maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() [FONT=Arial,Helvetica] [SIZE=+2]You are:[/SIZE]
[SIZE=+4]51%[/SIZE] [SIZE=+2]Republican.[/SIZE] [/FONT] [FONT=Times New Roman,Times][SIZE=+1] Congratulations, you're a swing voter. When they say "Nascar Dad", they mean you. Every Republican ad on the TV set was made just for your viewing pleasure. Don't you feel[/SIZE][/FONT]
![]() |
#39 |
|
![]() -13%
"The Marxists are too reactionary for you. With people like you around, America collectively thanks God for John Ashcroft." |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |