Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2007, 14:14   #21
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dank je voor de bevestiging Smiley.
Geen dank. Ik bevestig maar al te graag je ongelijk.
Oud 2 september 2007, 14:18   #22
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Geen dank. Ik bevestig maar al te graag je ongelijk.
Als je dat zou willen doen moet je eerst zeggen dat ik ongelijk heb. Je moet als beschermer van ons erfgoed wel een beetje een taalpurist zijn hè?
Oud 2 september 2007, 14:22   #23
smiley

Standaard

Citaat:
Als je dat zou willen doen moet je eerst zeggen dat ik ongelijk heb. Je moet als beschermer van ons erfgoed wel een beetje een taalpurist zijn hè?
Nog een geluk dat we een alles kapot relativerende politiek correcte zoals jij hebben om ons erfgoed te beschermen.

Laatst gewijzigd door smiley : 2 september 2007 om 14:23.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 14:36   #24
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig, volgens de man in dit filmpje zijn Bosnië en Albanië lid van de EU. De man heeft duidelijk geen kennis van zaken maar heeft blijkbaar wel een zekere positie ter vertegenwoordiging van zijn godsdienst.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 15:27   #25
Graaf van Vlaanderen
Partijlid

Graaf van Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Deze man kan het beter uitleggen dan ik;

http://www.liveleak.com/view?i=33c_1187358686

duidelijk toch?
Hij heeft op alle punten gelijk
Maar ja als je het hier zou zeggen, dan....
Oud 2 september 2007, 16:02   #26
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dat ook al gehoord, dat autochtone vrouwen in Houthalen zich besluieren, niet omdat ze moslimah zijn, maar om te vermijden dat ze lastig gevallen worden.
Oud 2 september 2007, 19:35   #27
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik heb dat ook al gehoord, dat autochtone vrouwen in Houthalen zich besluieren, niet omdat ze moslimah zijn, maar om te vermijden dat ze lastig gevallen worden.

hmm?

ik heb de laatste jaren steeds minder sluiers in houthalen gezien

Laatst gewijzigd door Jéhan : 2 september 2007 om 19:36.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 19:37   #28
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Al gehoord dat, bronnetje misschien?
Oud 2 september 2007, 19:39   #29
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graaf van Vlaanderen Bekijk bericht
Hij heeft op alle punten gelijk
Maar ja als je het hier zou zeggen, dan....
word je onthaald als een held, daarom zegt iedereen het ook, terwijl je gewoon hele volksstammen tot natuurramp aan het benoemen bent. We zouden dat wel graag willen, dat het was zoals in Lord of the rings, de mensen, elfen en enten als vredelievende good guys tegen de vreselijke orcs, maar helaas voor ons is het niet zo.
Oud 2 september 2007, 19:43   #30
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Nog een geluk dat we een alles kapot relativerende politiek correcte zoals jij hebben om ons erfgoed te beschermen.
Nee, dat beschermen is jouw taak. Voor de rest bewijs je weer mijn punt, zelfs als je zegt dat er problemen zijn ben je het nog voor 'hunnes' aan het opnemen. En ja, ik denk over dingen na, dat is toch niet zo erg? Altijd blijven denken, want zelfs compleet verkeerd denken is nog beter dan niet denken. U mag ook fijn blijven schreeuwen hoor, ik hoop alleen dat de rest van de mensheid zich niet gek laat maken door extremisten, niet door 'hun' extremisten en niet door 'onze' extremisten.
Oud 2 september 2007, 20:34   #31
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helaas werkt het wel zo, als je met genoeg mensen genoeg dingen uit hun context rukt en alle andere dingen op de wereld verzwijgt gaat het vanzelf lijken alsof je gelijk hebt. De vreemdelingen-sectie van dit forum is daar een goed voorbeeld van: dagelijks gebeuren er vele incidenten en worden er vele misdaden gepleegd, maar als er alochtonen bij betrokken zijn beland het op het forum. Het is niet te ontkennen dat er inderdaad relatief vaker problemen zijn met allochtonen dan met autochtonen, met moslims dan met atheïsten, met armen dan met rijken, met voetbalsupporters dan met hockeyfans, maar daarom is nog niet elke voetbalsupporter een crimineel, de meerderheid van de voetbalsupporters bestaat uit hele gewone mensen die het niet verdienen om uitgescholden, niet aangenomen of door de wet achtergesteld te worden vanwege de daden van anderen, en dat is wel wat men probeerd te bereiken, het specifiek achterstel;len van moslims. Als het aan sommige mensen lag was er al lang een hoofddoekjesverbod, geen verbod op religieuze symbolen of een verbod op kleding, maar een verbod op hoofddoekjes, omdat het 'niet in onze cultuur past'. En mijn T-shirt, is dat dan wel een onderdeel van onze cultuur? Is er een comissie die beslist wat er in onze cultuur past? Sluit deze comissie binnenkort dan de McDonalds? Dat hele anti-Islam gezeik komt me de neus uit omdat er naar het schijnt gewoon niet gerelativeerd kan worden. Als ik kritiek uit op de moslims in Nederland en Vlaanderen klinkt het door de enorme hoeveelheid oneliners en agressieve taal die we dagelijks over ons heen krijgen alsof ik ze verdedig, dat is belachelijk en het helpt niemand iets verder. Ik ben namelijk niet alleen, als een minister een probleem omtrent moslims/allochtonen aansnijd begint er ook al boe-geroep dat hij een watje is en alles veel te multi-culti aanpakt, de bloeddorstige menigte keurt zijn aanpak bij voorbaat af, de minister weet dat, problemen omtrent moslims aanspreken levert dus sowieso al geen politieke winst op, je word aan beide kanten afgebrand, en dat terwijl een beetje dialoog, een redelijke houding, overleg en maatregelen wel kunnen bijdragen aan de leefbaarheid, voor "ons", maar ook voor hen. Maar dat wil men niet, men wil bloed zien. Het zwarte schaap is gespot en het moet geslacht worden, niet halal natuurlijk.
Is het omdat men zelf de context niet ziet dat die er niet is?

Als er inderdaad blijkt dat er vaker problemen zijn met allochtonen, moet daar dan over gezwegen worden, omdat er ook andere problemen zijn?

Als er blijkt dat problemen zich disproportioneel voordoen in een bepaalde groep, mag er dan naar die groep gekeken worden?

Moet er aandacht besteed worden aan de hoofddoekjes omdat het religieuze symbolen zijn, of omdat het de politieke symbolen zijn van een ideologie die haaks staat op de verworvenheden van onze maatschappij?

Waarom moet alles wat met de mohammedaanse ideologie vandoen heeft gerelativeerd worden?

Wie speelt de rol van het zwarte schaap? En wie heeft de rol?
Oud 2 september 2007, 21:13   #32
Bovenbuur

Standaard

Kijk vooral naar die groep, kijk vooral naar wat de problemen zijn en draag oplossingen aan, maar vergeet alsjeblieft niet dat het hier om individuen gaat, om mensen. Voor hetzelfde effect kan je 10 mensen opsluiten, 30 mensen begeleiden of 100 mensen uitzetten, waarvan dus 90 uiteindelijk niks gedaan zouden hebben. 100 mensen uitzetten is de makkelijkste optie, maar het is niet eerlijk tegenover die 90 anderen. Het was laatst nog in het nieuws: Maleisië wil geen spotprenten over Jesus, het Turkse leger wil geen premiersvrouw met hoofddoek bij een defilé, het zijn rare maatregelen, maar ze zijn wel consequent, er zijn maar weinig landen waar je minder rechten hebt omdat je tot een (bepaalde) minderheid behoort, en als dat wel gebeurd, buiten Europa, dan springen de mensenrechtenorganisaties er meteen bovenop. Maar schreeuwen helpt niet. Als 'wij' ons door 'hun' extremisten bang laten maken en daardoor naar 'onze' extremisten luisteren en 'zij' zich door 'onze' extremisten bang laten maken en naar 'hun' extremisten gaan luisteren heb je een vicieuze cirkel. Minder spierballentaal over natuurrampen, kom maar met oplossingen. Het 'linkse collaborerende multiculti-kabinet' wat er nu zit in Nederland gaat de dialoog aan, gaat in de toekomst hopelijk een deel van de problematiek in achterstandswijken aanpakken, het is een beginnetje. Iedereen die constructief wil bijfragen zonder het individu uit het oog te verliezen is wat mij betreft welkom.
Oud 2 september 2007, 21:36   #33
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk vooral naar die groep, kijk vooral naar wat de problemen zijn en draag oplossingen aan, maar vergeet alsjeblieft niet dat het hier om individuen gaat, om mensen. Voor hetzelfde effect kan je 10 mensen opsluiten, 30 mensen begeleiden of 100 mensen uitzetten, waarvan dus 90 uiteindelijk niks gedaan zouden hebben. 100 mensen uitzetten is de makkelijkste optie, maar het is niet eerlijk tegenover die 90 anderen. Het was laatst nog in het nieuws: Maleisië wil geen spotprenten over Jesus, het Turkse leger wil geen premiersvrouw met hoofddoek bij een defilé, het zijn rare maatregelen, maar ze zijn wel consequent, er zijn maar weinig landen waar je minder rechten hebt omdat je tot een (bepaalde) minderheid behoort, en als dat wel gebeurd, buiten Europa, dan springen de mensenrechtenorganisaties er meteen bovenop. Maar schreeuwen helpt niet. Als 'wij' ons door 'hun' extremisten bang laten maken en daardoor naar 'onze' extremisten luisteren en 'zij' zich door 'onze' extremisten bang laten maken en naar 'hun' extremisten gaan luisteren heb je een vicieuze cirkel. Minder spierballentaal over natuurrampen, kom maar met oplossingen. Het 'linkse collaborerende multiculti-kabinet' wat er nu zit in Nederland gaat de dialoog aan, gaat in de toekomst hopelijk een deel van de problematiek in achterstandswijken aanpakken, het is een beginnetje. Iedereen die constructief wil bijfragen zonder het individu uit het oog te verliezen is wat mij betreft welkom.
De persoonlijke verantwoordelijkheid is een waarde waar onze maatschappij op ontwikkeld is, iets wat het zeker waard is te verdedigen.

Maar er is ook een keerzijde aan de medaille. Als bijvoorbeeld een bende een moord pleegt, heeft elk lid de kans van aan veroordeling te ontsnappen omdat het individu dat de fatale slag toebracht niet met volledige zekerheid kan geïdentificeerd worden. Onze maatschappij ervaart dit niet als rechtvaardig, maar probeert er met te leven.

Een intolerante en totalitaire ideologie zoals de mohammedaanse werkt echter tribaliteit in de hand. Als de politie 1 misdadiger uit hun groep wil vatten, staan zij in de meeste gevallen tegenover een gesloten groep die hun man (doorgaans gaat het om mannen ...) in bescherming nemen. Als er ergens een cartoon gepubliceerd wordt, dan komt de voorhoede van de oemma in actie. Als jonge mannen omkomen bij een ongeval als zij op de vlucht zijn voor de autoriteiten, komen duizenden leden van de oemma op straat om duizenden auto's in brand te steken.

Onze maatschappij, die de persoonlijke verantwoordelijkheid tercht hoog in het vaandel voert, staat onmachtig tegenover die gesloten groep.

De zin "er zijn maar weinig landen waar je minder rechten hebt omdat je tot een (bepaalde) minderheid behoort, en als dat wel gebeurd, buiten Europa, dan springen de mensenrechtenorganisaties er meteen bovenop." heb ik in het geheel niet begrepen zodat enige reactie zal moeten wachten tot hij verhelderd werd.
Oud 3 september 2007, 11:42   #34
smiley

Standaard

Citaat:
Nee, dat beschermen is jouw taak. Voor de rest bewijs je weer mijn punt, zelfs als je zegt dat er problemen zijn ben je het nog voor 'hunnes' aan het opnemen. En ja, ik denk over dingen na, dat is toch niet zo erg? Altijd blijven denken, want zelfs compleet verkeerd denken is nog beter dan niet denken. U mag ook fijn blijven schreeuwen hoor, ik hoop alleen dat de rest van de mensheid zich niet gek laat maken door extremisten, niet door 'hun' extremisten en niet door 'onze' extremisten.
U bewijst mijn punt. Als goede multicultist geeft u duidelijk geen zier om ons cultureel erfgoed en onze westerse verworvenheden onze identiteit maar wel des te meer om het islamitisch cultureel erfgoed en het behoud van de eigen islamitische identiteit van de integratieonwillige nieuwkomer voor wie ons cultureel erfgoed eigenheid en gebruiken steeds meer plaats moeten ruimen (islamisering). Met islam kan je geen compromis sluiten, je kan het niet a la carte eten. Het is de hele islam of niets. Islam en onze vrije westerse samenleving staan haaks op elkaar. Islam dood langzaam maar zeker de diversiteit. U bent blijkbaar de mening toegedaan dat diegenen die jouw mening niet delen schreeuwers zijn die niet nadenken. U kiest resoluut voor de dialoog net zoals een chamberlain destijds resoluut voor de dialoog koos wat hij beter niet had gedaan en wat miljoenen doden heeft gekost. Een Churchill die toen die dialoog afwees zou jij hoogst waarschijnlijk ook een onnadenkende schreeuwer hebben gevonden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En dat is ook nu weer het geval. Het is echt geen toeval dat meer dan 100.000 Nederlanders per jaar het land ontvluchten omdat zij niet langer in zulk een door politiek correcten tot stand gekomen moslimland (kruitvat) wensen te leven.

Laatst gewijzigd door smiley : 3 september 2007 om 11:47.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:50   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Smiley gaat ervoor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 14:36   #36
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
BRAVISSIMO.
Als het juist is dat polygamie in Duitsland toegestaan is, alleen voor moslims, dat een man die zijn dochter zwaar slaat, vrijuit gaat in Italië: DRIEMAAL BRAVISSIMO!!!!

Vooral de vraag aan de politiek correcte politici, wanneer HUN respect zou ophouden (de dag dat je pintje afgenomen wordt? Of de dag dat je vrouw afgerammeld wordt omdat ze met onbedekt gelaat over straat loop?) vind ik relevant.

En neen, ik overdrijf niet:
Mevrouw Grouwels (CD&V) zei ook al dat Vlaamse vrouwen in Bxl met een hoofddeksel rondlopen om niet beschimpt te worden.
De eis om een zwembadcafetaria te sluiten als het moslimvrouwen-zwemuurtje is.
Nachtwinkels waar geen pintjes mogen verkocht worden
Het halal-voedsel dat alle kinderen krijgen op schoolreis
...

De eisen en toegevingen nemen alsmaar toe. En, Laya, je hebt gelijk: moslims hebben het recht zaken te eisen. Je kan inderdaad maar proberen (een "neen" heb je al, een "ja" kun je krijgen). Het zijn inderdaad onze politici die niet op alles moeten toegeven, in het opbod om toch maar geen zweem van racisme te laten blijken.

Iemand in Europa nu een islamofoob noemen, is tegenwoordig dus eerder een compliment volgens deze man. Wel, ik ben islamofoob en ben er fier op!!!!!

Zo een 2 jaar geleden,in het Brugse,katholieke kinderschool.
De kinderen moesten van de juf op een tapijt richting Mecca bidden.Kwestie van zich aan te passen zei het onnozel wicht.Veel ouders haalden na dit staaltje kontwippen hun kinderen van deze school.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 14:47   #37
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Zo een 2 jaar geleden,in het Brugse,katholieke kinderschool.
De kinderen moesten van de juf op een tapijt richting Mecca bidden.Kwestie van zich aan te passen zei het onnozel wicht.Veel ouders haalden na dit staaltje kontwippen hun kinderen van deze school.
En gelijk hebben ze. Gelukkig is deze juf een individu, dat individu mag je na zo'n actie best ontslaan etc, maar ontsla dan niet meteen alle Islamitische leerkrachten "omdat zij er één van hun is".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be