Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2007, 23:03   #21
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no body Bekijk bericht
doorgaan of niet , er wordt 10000 man verwacht .
Als er 2000 man zal zijn, zal ik het sjiek vinden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 07:01   #22
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
:11

Die god van die misleide moslims wil wel dat ze zichzelf laten exploderen tussen zoveel mogelijk volk, of dit nu 9/11 is , Israël , Irak of Afghanistan ,or whatever. Walgelijk gewoon. Ik ken zo geen godsdienst als dit . Dit is nog wat anders dan gaan betogen tegen iets.
Die van de katholieken is niet veel beter hoor.

Suppose you hear in one of the towns the LORD your God is giving you that some worthless rabble among you have led their fellow citizens astray by encouraging them to worship foreign gods. In such cases, you must examine the facts carefully. If you find it is true and can prove that such a detestable act has occurred among you, you must attack that town and completely destroy all its inhabitants, as well as all the livestock. Then you must pile all the plunder in the middle of the street and burn it. Put the entire town to the torch as a burnt offering to the LORD your God. That town must remain a ruin forever; it may never be rebuilt. Keep none of the plunder that has been set apart for destruction. Then the LORD will turn from his fierce anger and be merciful to you. He will have compassion on you and make you a great nation, just as he solemnly promised your ancestors. "The LORD your God will be merciful only if you obey him and keep all the commands I am giving you today, doing what is pleasing to him." (Deuteronomy 13:13-19 NLT)

Het is niet het geloof dat iemand slecht maakt, het geloof zorgt er alleen voor dat ze geen geweten moeten hebben. WAT ze met hun geloof doen, kiezen ze zelf. Keuze genoeg in die boekskes.
Het is dezelfde bijbel die gebruikt wordt om te preken dat je je naasten moet liefhebben als degene die de inquisitie heeft mogelijk gemaakt.

Als ik zoiets schrijf in een boek ga ik recht naar de gevangenis. Waarom mogen religies dat dan wel?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 4 september 2007 om 07:02.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:08   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En jij blijft, tegen beter weten in, tolereren. Schrik om klop te krijgen ?
Enkel lafaarden laten zich onder de voet lopen.
Ik tolereer en dat heeft niks met tegen beter weten in te maken. Ik tolereer omdat al die zever me geen bal interesseert. Doe wat je niet laten kan, I couldn't care less. Ik heb bitter weinig schrik om klop te krijgen van een bende idioten want ik laat me niet in met dergelijk gespuis.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 10:50   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
You wish.
Si.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 13:16   #25
no body
Vreemdeling

Standaard

Wil mij hier iemand mij eens overtuigen waarom ik gelovig moet zijn ?
Ik snap het niet helemaal ...
Ik geloof nochtans , maar alleen in mijn eigen..
en ik geloof ook enkel wat ik zie ...dus .. fuck off god en allah .
no body is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 13:18   #26
no body
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik tolereer en dat heeft niks met tegen beter weten in te maken. Ik tolereer omdat al die zever me geen bal interesseert. Doe wat je niet laten kan, I couldn't care less. Ik heb bitter weinig schrik om klop te krijgen van een bende idioten want ik laat me niet in met dergelijk gespuis.
tzal u wel interesseren over tien jaar als het te laat is !!
no body is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 15:26   #27
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het je niet interesseert, waarom reageer je hier dan? Hou dan toch gewoon je snavel?
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 15:43   #28
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zolang we onze eigen religie niet afleggen, hebben we geen poot om op te staan. Ik ben het volmondig eens met de algemene opinie hier, dat islam een monster is dat onze samenleving overneemt en dat we veel te tolerant zijn.
Maar tegelijkertjd vragen we ook respect voor onze religie. Het is dus onzin om tegen de islam te betogen, je wordt direct racisme verweten.
Pak het probleem aan aan de bron. Zolang iemand in allah of god gelooft ga je hem niet tot andere levensgewoonten brengen. Lach al die idioten nu eens gewoon vierkant uit. Het is een pak makkelijker om een mens te laten stoppen met hosties te vreten als hij weet dat er geen god is die hem dat kwalijk neemt.

Betoog tegen alle religies. Stop met respect te hebben elke religie. Zodra je dat doet, kan de ECHTE wet worden toegepast. De ECHTE wet die bijvoorbeeld niet toelaat opruiende taal te publiceren (Koran - Bijbel). Zodra de publieke opinie overtuigd is dat alleen analfabeten in een god geloven, kan je ook hun reglementjes aanpakken.
Tot op heden gaat vrijheid van Religie nog altijd BOVEN de grondwet. DAAR zit het probleem. Al die zaken waar jullie tegen willen protesteren zijn daar maar voortvloeisels van, en voortvloeisels die gaan blijven terugkomen zolang je god de keel niet oversnijdt.
Ik ben het volledig met u eens...

Men moet niet betogen of argumenteren om de islam buiten te houden, en je eigen geloof vast te houden. Maar men moet gaan betogen om geloof en god de plaats te geven waar het thuishoort... bij de sectie : fictie en fabeltjes... En daar ook naar handelen... en betogen opdat elk geloof zo behandelt zou worden... Dat wil zeggen niet meer plooien, buigen, kruipen om toch maar niet te 'beledigen', want eigenlijk is het niet beledigen, ik kan niet beledigen wat er niet is... En als een ander wil geloven in iets dat er niet is, moet niemand anders daarvoor iets laten, of tot iets verplicht zijn...

Onlangs discussie of islam mag aangeleerd worden in katholieke scholen... ik SCHROK daarvan, dat er mensen zijn die daarvoor ijveren... terwijl men zich beter zou inspannen om onderwijs VOLLEDIG geloofs-vrij (GEEN ENKEL geloof aanleren) te maken...

Laatst gewijzigd door Zyp : 4 september 2007 om 15:44.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 15:45   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zoudt gij sneller weg zijn dan de gemiddelde vos, als ge in de buurt kwamt van de betoging ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 15:48   #30
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Volgens mij zoudt gij sneller weg zijn dan de gemiddelde vos, als ge in de buurt kwamt van de betoging ...
Uiteraard, zoals eerder gezegd laat ik me niet in met dergelijke marginale sujetten, dus in de buurt komen van die betoging is niet direct een optie.
Oud 4 september 2007, 15:48   #31
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Als het je niet interesseert, waarom reageer je hier dan? Hou dan toch gewoon je snavel?
Ik zal zelf wel beslissen op wat ik reageer. Vrije meningsuiting weet je wel.
Oud 4 september 2007, 15:49   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, zoals eerder gezegd laat ik me niet in met dergelijke marginale sujetten, dus in de buurt komen van die betoging is niet direct een optie.
Net wat ik dacht.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 16:18   #33
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier duidelijk de indruk dat het een betoging door mensen met een hart voor de Europese cultuur en normen gaat, dus zeker niet door anarchisten. Nieuwe kruisvaarders eerder.
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 18:54   #34
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
katolieken en andere christelijken zijn toch zon lieverdjes schattig hoe menslievend hun geschiedenis is.
een parade van respect en vrije meningsuiting
God bless amerika
and the queen of england
ik neem er een voorbeeld aan hoe deze mensen hun naasten lief hebben.
ik word er warm van binnen van.
Toch nog goed dat die Amerikanen en Engelsen waar u nu op kakt, in 1945 een handje zijn komen toesteken bij de sissies hier, anders stond u nu met gestrekte arm Bratwurst te vreten.
Oud 4 september 2007, 19:02   #35
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Zolang we onze eigen religie niet afleggen, hebben we geen poot om op te staan. Ik ben het volmondig eens met de algemene opinie hier, dat islam een monster is dat onze samenleving overneemt en dat we veel te tolerant zijn.
Maar tegelijkertjd vragen we ook respect voor onze religie. Het is dus onzin om tegen de islam te betogen, je wordt direct racisme verweten.
Pak het probleem aan aan de bron. Zolang iemand in allah of god gelooft ga je hem niet tot andere levensgewoonten brengen. Lach al die idioten nu eens gewoon vierkant uit. Het is een pak makkelijker om een mens te laten stoppen met hosties te vreten als hij weet dat er geen god is die hem dat kwalijk neemt.

Betoog tegen alle religies. Stop met respect te hebben elke religie. Zodra je dat doet, kan de ECHTE wet worden toegepast. De ECHTE wet die bijvoorbeeld niet toelaat opruiende taal te publiceren (Koran - Bijbel). Zodra de publieke opinie overtuigd is dat alleen analfabeten in een god geloven, kan je ook hun reglementjes aanpakken.
Tot op heden gaat vrijheid van Religie nog altijd BOVEN de grondwet. DAAR zit het probleem. Al die zaken waar jullie tegen willen protesteren zijn daar maar voortvloeisels van, en voortvloeisels die gaan blijven terugkomen zolang je god de keel niet oversnijdt.
Goed gezegd!
Maar door de hedendaagse realiteit vertaalt dit zich vooral naar de islam.
Katholicisme is (op dit moment) bij ons zeer sterk geseculariseerd.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn

Laatst gewijzigd door godisanidiot : 4 september 2007 om 19:08.
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 19:08   #36
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
You wish.
Inderdaad, er komen betogers van allerlei "pluimage" (of sommige met een gebrek eraan).

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 19:14   #37
godisanidiot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
:11

Die god van die misleide moslims wil wel dat ze zichzelf laten exploderen tussen zoveel mogelijk volk, of dit nu 9/11 is , Israël , Irak of Afghanistan ,or whatever. Walgelijk gewoon. Ik ken zo geen godsdienst als dit . Dit is nog wat anders dan gaan betogen tegen iets.
De zelfverklaarde creationist gaat ook eens spreken
Dat soort debiliteiten in ons onderwijs proberen krijgen is even erg.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg
:: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens
:: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn
godisanidiot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 19:27   #38
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door godisanidiot Bekijk bericht
Goed gezegd!
Maar door de hedendaagse realiteit vertaalt dit zich vooral naar de islam.
Katholicisme is (op dit moment) bij ons zeer sterk geseculariseerd.
Klopt. We hebben de inquisitie afgeworpen en de RKK's politieke invloed is serieus aan het tanen.
Islam is stukken erger omdat ze zich politiek opwerpen en hun regels ook aan anderen willen opleggen. Helemaal mee eens.
Maar het katholieke gevoel blijft een basis vormen waarop onze ideeen getoetst worden, en dat zorgt bijvoorbeeld voor die "verdraagzaamheid" naar andere religies toe. Het is dankzij het katholicisme in Belgie dat wij misschien wél voorzichtig kritiek mogen hebben op hoofddoeken, maar NIET op de geloofsleer van de islam.
Om het simpel te zeggen, als we de hoofddoeken willen bestrijden moeten we bijna aantonen dat de koran geen hoofddoeken voorschrijft.
Terwijl het veel simpeler zou zijn om te zeggen "wat dat achterlijk boekje voorschrijft, daar kan de wet echt geen rekening mee houden."
Maar dat kan dus niet hé, want we hebben zelf boter op het hoofd, snap je mijn motivatie?
Oud 5 september 2007, 10:26   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no body Bekijk bericht
Wil mij hier iemand mij eens overtuigen waarom ik gelovig moet zijn ?
Ik snap het niet helemaal ...
Ik geloof nochtans , maar alleen in mijn eigen..
en ik geloof ook enkel wat ik zie ...dus .. fuck off god en allah .
Van geloven in je eigen naar geloven in van alles en nog wat andere kitch is maar een klein stapje.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 10:47   #40
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Nóg een topic hierover?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be