![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Administrator
|
![]() Citaat:
Momenteel heb ik 4 schrijvers aangesproken. Drie ervan zijn actief: Chris Demeyere, Xavier Meulders en b-s-b. Daarnaast kan ik zelf stukken toevoegen, zoals de open brief. Nu moet het uitbreiding krijgen. Zal af en toe laten weten als er nieuwe schrijvers zijn. Je mag uiteraard schrijvers aanraden. Opiniestukken van deze mensen gaan door mijn mailbox: Grammens, Van Rompuy, Annemans, Van Duppen, ... Wie is volgens jou een goede opinieschrijver die hieraan kan meewerken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar OK, hoe groter het reservoir wordt waaruit je kan putten, hoe selectiever je kan zijn. Misschien is het niet echt populair, maar ik denk dat het toch geen slechte zaak zou zijn als je een soort redactie zou hebben die bepaalde stukken kan wraken op basis van kwaliteitscriteria. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Lijkt helemaal niet slecht. Een gans gamma van berichtgeving en ideeën lijkt me in elk geval beter dan het overwicht aan bekrompen navelstaren op Politics-be. Iets waar de forumbeheerders -willen ze het vrije woord geen geweld aandoen- weinig kunnen tegen uitrichten.
Opiniestukken met ongecensureerde reacties -én verwijderen van op de persoon gerichte scheldpartijen- lijken mij een goede oplossing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf ooit bezig geweest met een project www.meningen.be. De bedoeling daarvan was op de eerste plaats om originele, goed geschreven opiniestukken uit de hele perswaaier te kunnen overnemen, zonder ideologische beperking. Dat zou van uiterst-links tot uiterst-rechts gegaan zijn, de enige voorwaarde was kwaliteit (originaliteit, evenwicht en schrijftalent). Om de stukken te kunnen overnemen, zouden akkoorden met al die media, van Solidair over Humo en De Standaard tot BrusselsJournal, moeten gemaakt worden. Een hele opdracht. Maar afgezien daarvan kan je idd ook zelf op zoek gaan naar bekende en minder bekende schrijvers die rechtstreeks voor jou schrijven. Kwaliteitsselectie lijkt me dan een noodzakelijke voorwaarde om de site aantrekkelijk te maken en ervoor te zorgen dat hij een referentie wordt. De auteurs die je noemt lijken me allemaal interessant, al zou Van Duppen wel moeten leren kernachtiger en korter te schrijven (maar dat is subjectief hé). Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 september 2007 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Administrator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn wij weer niet kleurrijk genoeg soms?
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil gerust mezelf kandidaat stellen voor opinies.
![]() Maar dan beloof ik dat ik mijn spelling zal verzorgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb eventueel wel zin om redacteur/eindredacteur te spelen van die rubriek...
Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 september 2007 om 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik eigenlijk ook. (Omdat ik weet dat mijn schrijfsels toch niet goed genoeg zijn.)
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Goed initiatief Maarten, hoe meer er open kan worden gediscussieerd, hoe beter, want we leven momenteel in een samenleving waarin mensen steeds minder hun nek durven uitsteken en steeds minder een mening durven uiten.
Het vrije woord en het vrije denken komen steeds meer onder druk te staan en worden steeds verder beknot onder invloed van mensen die zich politiek correct denkenden noemen, maar in feite mensen zijn die NIET DENKEN. Het wordt tijd dat de ECHTE progressieven en vooruitstrevende mensen van zich laten horen. België heeft een Franse REVOLUTIE nodig. Ook proficiat voor je website politics.be en het forum. Je doet een geweldig goed werk, maar dat besef je nog niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Administrator
|
![]() De website is aangepast. De linkerkolom is een beetje groter dan de rechter, de ondertitel is gewijzigd, extra activiteiten toegevoegd en de ondertitel zal niet meer onder de banner schuiven bij een kleine schermresolutie. Voor het logo hadden we voorlopig geen inspiratie.
@Bovenbuur: het forum is erg kleurrijk, maar de website tracht objectieve informatie aan te halen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Administrator
|
![]() B-s-b heeft intussen een nieuwe opinie geplaatst:
http://www.politiek.be/blog/2007/09/...al_voorsmaakje Maarten |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het forum wel, maar naast het forum is er ook de portaalsite www.politics.be, die meer lijkt opgevat als een soort online-nieuwskanaal (neutraal van karakter), terwijl politiek.be als ik het goed begrepen heb echt gekleurd is. Een beetje zoals het nieuws versus "de zevende dag".
De twee sites zijn volgens mij complementair en kunnen elkaar versterken. Een goed idee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wie echt geïnteresseerd is in politiek en maatschappelijke discussies leest in eerste instantie niet de artikels van wie het voorlopig van "gratis" moet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom niet? Ben jij dan de definitie van 'politiek geïnteresseerde'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN