Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2007, 17:41   #21
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik ben te bescheiden om dat hier allemaal te gaan opsommen
Maar niet bescheiden genoeg om andere mensen te (ver)oordelen zonder iets over hen te weten.
Oud 6 september 2007, 17:42   #22
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Maar niet bescheiden genoeg om andere mensen te (ver)oordelen zonder iets over hen te weten.
ik weet dat je zelf geen ervaring hebt met armoede, je zal wellicht boterhammen gegeven hebben - maar dat lost geen armoede op - mss heb je wel eens iemand geholpen - maar daar los je gans de armoede niet mee op - daarvoor moet er aan politiek gedaan worden - door armen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 september 2007 om 17:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:16   #23
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
*knip*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 7 september 2007 om 00:23.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:20   #24
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
dat zijn geen liberalen die de armen het zonlicht in hun ogen niet gunnen maar anarchisten met veel geld

Juist & dan moeten wij als mens nog zelfs proberen daar mee om te kunnen .

& proberen thuis te voelen in een corrupte wereld wat is .

Laatst gewijzigd door duncan : 6 september 2007 om 18:21.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:25   #25
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trapper Bekijk bericht
kapitalist? heeft m voor zijn geld gewerkt?
JA

zonder oordelen zoals de rest hier werken WIJ allen op deze topic ; met 1 uitzondering na, maar die werkt on-officieus in burgerrechtelijke TERMINOLOGIE & WOORDSPEL/ imago misbruikend voor oordelende woorden geschreven zoals andere politiek geëngageerde(n) al hier .

Veel mensen vertrouwen ik & Kobaf niet ....ALGOE !
Oud 6 september 2007, 18:27   #26
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Je zegt het;de liberalen willen de armen weg uit hun zicht!
Als je honger hebt moet je toch om hulp vragen,gelijk welke hulp wegens hoogdringendheid.Je bent in Antwerpen?Wel,er is een armoede bestrijder dat zich Duveltje 382 noemt!Hij zal je wel een brood geven,dat is wat ik zou doen!

Merci voor het aanbod maar weetge ik sta soms tot 22u30 aan de voedsel banken en werk soms 6/7 dagen als ik TIJD heb/vindt , kom ik af
Oud 6 september 2007, 18:34   #27
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Juist & dan moeten wij als mens nog zelfs proberen daar mee om te kunnen .

& proberen thuis te voelen in een corrupte wereld wat is .

Laatst gewijzigd door guerin : 6 september 2007 om 18:35.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:38   #28
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
JA

zonder oordelen zoals de rest hier werken WIJ allen op deze topic ; met 1 uitzondering na, maar die werkt on-officieus in burgerrechtelijke TERMINOLOGIE & WOORDSPEL/ imago misbruikend voor oordelende woorden geschreven zoals andere politiek geëngageerde(n) al hier .

Veel mensen vertrouwen ik & Kobaf niet ....ALGOE !
Ja,die kan zijn lege boterhamdoos met je delen...
Oud 6 september 2007, 18:39   #29
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ja,die kan zijn lege boterhamdoos met je delen...
dat doen we idd

terwijl de salonanarchisten aan de dis zitten en om dat te bekostigen overdag incognito papiertjes voor het klootjesvolk gaan rapen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:42   #30
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Een kapitalist werkt niet voor zijn geld, maar laat voor zijn geld werken.

Duncan, mag als hij honger heeft altijd een boterham komen halen,
mijn adres is gekend. Er zijn zo'n (duizental forumleden, als hij overal elke dag zijn boterham krijgt zal hij de eerste jaren niet van honger hoeven te sterven.

Kortelings ben ik uitgenodigd om wat "brain te stormen" ove armoede
-men praat er veel over, maar doet er weinig aan-

Ik doe intussen mijn vrijwilligerswerk en weet dat dit helpt.
Als er meer mensen iets concreets zouden doen, waren we al veel verder.

---

Het probleem dat hier aangehaald wordt is er een zeer reeël : als het OCMW/De sociale woonsector woningen opknapt worden ze normaal gesproken duurder. Als de nood aan vernieuwing en nieuwbouw groot is en de financiële middelen ontoereikend, lijkt het me niet ondenkbaar dat men eenberoep doet op private financiering & die moet dan ook weer betaald worden. De vraag dringt zich op : is de sociale woonsector stilletjesaan een oplossing voor de "middenstand" aan het worden & blijven de armen in de kou ?

4WS : welke acties hebben jullie in dit verband al ooit ondernomen & welke antwoorden hebben jullie gekregen ? Een 4WS zou normaal toch iets concreets kunnen ondernemen ?

Mijn gsm staat op www moh adres :-s da durf ik ni zenne

Is da ergens in Antwerpen ?!

Kapitalisten zen bedriegers die zogezegd werken & niet vergelijkbaar met the king Kobaf .

Een 4WS zou normaal toch iets concreets kunnen ondernemen ?[/quote]

Hier ga ik even HARDOP mee lachen ( hahahaha )

Neen ondernemings gezinden vindt men enkel terug aan corrupte stads balies niet op straat gelijk den Kobaf & neen wij zen ni normaal maar WEL normaal gezond ingesteld .

Concreet zen we wel als we zeggen dat ne cvp / vld of groen of sp spirit geld hazen zijn die geen reet in zitten met gelijkheid en opkomen of prestigieuze economische ondernemingschappen die gehéél niet opnemen voor de armen .

Wel woordjes in de mond gooien ; wel anarchistische bewegingen vanuit nederland en belgië in media gooien maar de gewone stille brave werkende arme ....geen tijd meneer / mevrouw ...de volgende OF sorry pc foutje / administratieve fout ....jaja mis communicatie....kijk hé men zit geen reet in mé nen arme mens & men schijnt dat wel uit maar dat is niet zo , zoals altijd en overal op www & daarbuiten .

Enkel corrupte zakken vullers mogen ondernemen en krijgen extra subsidies enzovoort jaja onze corrupte staat is goe bezig en het hangt mijnen frak uit .

eigenlijk hou ik mij in ; America & hun geheime vluchten houden ook hunnen kak in, SPIJTIG eigenlijk want mijnen engel staat dag & nacht paraat mochten ze nogis cia vluchtjes uitvoeren en landen in Deurne WEET ik het

Zonder pc of cam ...veur de rest mag dees landje BLIJ zijn dat ik me inhouw of de aarde zou wel eens kunnen daveren en de hemel zou wel is kunnen scheuren & donderend jubellen .

Kiest gij moh mé anarchisten heb ik het niet zo mee & kapitalisten nog minder zenne ( met reden ) .

LAST QUOTE :

4WS : welke acties hebben jullie in dit verband al ooit ondernomen & welke antwoorden hebben jullie gekregen ? Een 4WS zou normaal toch iets concreets kunnen ondernemen ?[/quote]

VEEL TE VEEL acties mocht ge het mij vragen want die zen al 'jaren' bezig vanuit de straat , her & der .

Concreet oké :

Wekenlijkse forum waar minimum 3 leden aktief zijn & paar andere minder aktief .

Nog conreeter we groeien en de leden stijgen
Oud 6 september 2007, 18:45   #31
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
dat doen we idd

terwijl de salonanarchisten aan de dis zitten en om dat te bekostigen overdag incognito papiertjes voor het klootjesvolk gaan rapen

Seg spreken we is ne keer af volgende week want ik hem honger & paseer daar toch de maandag per fiets/bus hé .

Ah hey das waar 1000 maal dank veur de pruimen van je vriendje die waren lekker ; merci om toen dien chinese griet mé mij te versieren in hong kong en euhmmm xal brood meenemen hé voor 'ons' xalt zelf bakken dan betaalt mijnen duren huisbaas den elentriek extra ik ni LOL

seejah

Laatst gewijzigd door duncan : 6 september 2007 om 19:03.
Oud 6 september 2007, 18:47   #32
Groentje-18

Standaard

Citaat:
doe de moeite mss eens om te komen kijken op onze site he ipv te zagen

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3858

Sorry dat ik me moei, maar als ik zo'n organisatie draaiende zou willen houden zou ik niet zo reageren.
In plaats van blij te zijn met al degenen die interesse tonen in jullie werk.

Edit: Verder lijkt het hier op een verzameling dubbelnicks bij mekaar.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 september 2007 om 18:51.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 18:57   #33
duncan
Banneling

Standaard

1 ding staat wel vast Kobaf heeft wel problemen met communicatie soms wat merkbaar is .
Oud 6 september 2007, 18:59   #34
duncan
Banneling

Standaard

ON TOPIC :

Sommige project ontwikkelaars werken samen met stads diensten om hun krotten te vernieuwen maar de mensen die er dan nog wonen daar kijkt men niet naar of laat men lings liggen .

VANDAAR die huis aan huis akties op Antwerpen Noord waar men polst hoe het er aan toe gaat in werkenlijkheid .
Oud 7 september 2007, 14:21   #35
Groentje-18

Standaard

In Leuven is men verschillende flatgebouwen die volledig bestaan uit sociale woningen volledig aan het vernieuwen. De bewoners moesten dus tijdelijk wijken, maar via een bepaald beleid (geen nieuwe gezinnen meer toelaten in het gebouw dat gerenoveerd moest worden, ...) zorgden ze ervoor dat het leed voor de bewoners zoveel mogelijk gespaard bleef. Daar ging het er dus, zover ik heb kunnen zien, wel menswaardig aan toe. En er komen een pak sociale woningen bij, want men is er nog een nieuw flatgebouw bij aan het bouwen.

Soms gaat het er zelfs helemaal anders aan toe: mijn broer heeft als architect stage gelopen bij een renovatieproject van sociale woningen in Maasmechelen. Hij moest van deur tot deur rondgaan bij de bewoners van de sociale wijk en vragen of er ergens problemen mee waren. Indien dat zo was en het haalbaar was werd het euvel hersteld. Er wordt dus wel degelijk ook geluisterd naar de wensen van de bewoners en van verkrotting was hier absoluut geen sprake. Daar maakte men net kennis met een ander fenomeen: de bewoners lagen de arbeiders dwars en probeerden kosten op hun te verhalen waar ze konden.

Btw, Duncan, kweet niet of je het gelezen hebt maar onze goede en supersociale vriend 1handclapping heeft je in deze draad een boterham aangeboden.
Oud 7 september 2007, 19:16   #36
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
In Leuven is men verschillende flatgebouwen die volledig bestaan uit sociale woningen volledig aan het vernieuwen. De bewoners moesten dus tijdelijk wijken, maar via een bepaald beleid (geen nieuwe gezinnen meer toelaten in het gebouw dat gerenoveerd moest worden, ...) zorgden ze ervoor dat het leed voor de bewoners zoveel mogelijk gespaard bleef. Daar ging het er dus, zover ik heb kunnen zien, wel menswaardig aan toe. En er komen een pak sociale woningen bij, want men is er nog een nieuw flatgebouw bij aan het bouwen.

Soms gaat het er zelfs helemaal anders aan toe: mijn broer heeft als architect stage gelopen bij een renovatieproject van sociale woningen in Maasmechelen. Hij moest van deur tot deur rondgaan bij de bewoners van de sociale wijk en vragen of er ergens problemen mee waren. Indien dat zo was en het haalbaar was werd het euvel hersteld. Er wordt dus wel degelijk ook geluisterd naar de wensen van de bewoners en van verkrotting was hier absoluut geen sprake. Daar maakte men net kennis met een ander fenomeen: de bewoners lagen de arbeiders dwars en probeerden kosten op hun te verhalen waar ze konden.

Btw, Duncan, kweet niet of je het gelezen hebt maar onze goede en supersociale vriend 1handclapping heeft je in deze draad een boterham aangeboden.

Ja maar ik weet niet of JULLIE het al zagen...ik reageerde er al paar keer op .

Kosten verhalen en on nodig aan te rekenen is zekers in bij de rijkeren der maatschpij ja ; oordelen hoort daar ook bij
Oud 7 september 2007, 19:19   #37
duncan
Banneling

Standaard

Waar ik vroeger woonde op de dambruggestraat was het hell & huisbaas werkte plots goed mee met stad Antwerpen men zei me nog das ongezond als die daar werken uitvoert en da mag ni ah wa moet ik doen meneer ...ah uwen huisbaas ( nu plots project manager ) aan klagen leuke wereld jaja er wordt niets gedaan dan enkel mensen rijk maken en corruptief handelen .

Ik zien meer verkrotting en nieuwbouw da leeg staat en dus ook al verkrot vroeg of laat omdat de prijzen toren hoog zijn .
Oud 7 september 2007, 19:55   #38
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rijkere project managers mogen aan huisjes melkerij doen in samen werking met sociale zaken en stad Antwerpen en dit achter de schermen .

Zo worden krotten en huisjes melkers tegen gehouden en weg gewerkt MAAR ook de arme mens verliest zo zijn KROT !

Wat ik schrijf maakte ik zelf mee en ik zag het zelf wel jaren gewacht om er over te praten .
Zoveel verdient een project manager niet hoor.

Rijke Freya VDB & consoorten bedoel je

Laatst gewijzigd door Raven : 7 september 2007 om 19:55.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 20:00   #39
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja maar ik weet niet of JULLIE het al zagen...ik reageerde er al paar keer op .
Sorry, daar moet ik hebben overgekeken.

Citaat:
Kosten verhalen en on nodig aan te rekenen is zekers in bij de rijkeren der maatschpij ja ; oordelen hoort daar ook bij
Ik bedoelde net dat de bewoners van de sociale woningen (waarschijnlijk mensen die armer zijn dus) de arbeiders de schuld gaven van allerlei dingen die (reeds op voorhand) stuk waren.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 september 2007 om 20:00.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 20:06   #40
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Sorry, daar moet ik hebben overgekeken.

Ik bedoelde net dat de bewoners van de sociale woningen (waarschijnlijk mensen die armer zijn dus) de arbeiders de schuld gaven van allerlei dingen die (reeds op voorhand) stuk waren.
Jaja dat besef ik en ik schreef daar op dat het in is tegenwoordig om kosten te verhalen op arme mensen en dat zijn dan de MEESTE rijkere huisbazen en hoeven niet persé belg te zijn

No probs
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be