Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2007, 15:45   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Toch hebben zijn sommige moslims niet te spreken over de 'zwemuurtjes' die hun dochters moeten volgen. Tenminste, zo is me verteld.
Dat kan ik me inbeelden, ik hou ook niet van verplichtingen...

Maar dat verandert weinig aan het feit dat er alleen aparte vrouwenzwemuurtjes zijn (of gevraagd worden) en geen moslima-zwemuurtjes zoals Circe blijft beweren.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 15:49   #22
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Komaan zeg. Ga je nu werkelijk geloven dat het hen om een vrouwen-uurtje te doen is? Alsof er nog een noemenswaardig aantal andere vrouwen is die hiervoor vragende partij is.
Het is hen inderdaad om een apart vrouwenzwemuurtje te doen (weliswaar ingegeven door religieuze motieven). Ga eens kijken aan het zwembad wie er tijdens zo'n uurtje allemaal komt zwemmen en je zal merken dat het echt niet alleen moslima's zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 15:56   #23
woolybooly
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Schitterende bijdrage, circe!

Hierbij ook een Kunstwerk met Heiligheid:

hahahhahaha deze vind ik wel leuk hoor

waar halen jullie het vandaan
woolybooly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 18:46   #24
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

This is religion!

http://www.venganza.org/forum/viewtopic.php?t=5881

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 7 september 2007 om 18:47.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 18:53   #25
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Kent iemand hier de Principia Discordia?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 18:56   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij moeten we toch iets meer aan proselytisme (prosyletisme? nee) gaan doen hé Polly.

Daar krijgen we extra Denzel Washingtons voor in ons paradijs.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 06:57   #27
PollyCorrect

Standaard

Migrantenjong, ik weet niet wat Principia Discordia is. Is het interessant? Ik bedoel, de Latijnse woorden snap ik wel.

circe, in 2004 probeerde ik hier al wat leden te ronselen voor Proenisme. Het is me best gelukt zo'n 4 mensen over de streep te helpen naar de Waarheid toe. We zijn echter zo vaak in elkaar geslagen toen we bezopen met onze blote bovenlijven door de straten van Antwerpen, Brussel en Luik liepen, dat we under cover zijn moeten gaan opereren...

Volgens mij is de FSM beweging een ietsje meer geïntegreerd. Kijk maar:

en echte bumper stickers:

Oud 8 september 2007, 15:22   #28
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is hen inderdaad om een apart vrouwenzwemuurtje te doen (weliswaar ingegeven door religieuze motieven). Ga eens kijken aan het zwembad wie er tijdens zo'n uurtje allemaal komt zwemmen en je zal merken dat het echt niet alleen moslima's zijn.
Heel juist, veel vrouwen voelen zich enorm bekijken als er geile migrantenjongens in de zwembaden zitten
Oud 8 september 2007, 15:24   #29
migrantenjong
Banneling

Standaard

PollyCorrect,

Het is ook een absurde godsdienst, wel eens waard om hun boek te lezen. Het is "ofwel een godsdienst gemaskeerd als een grap, ofwel een grap gemaskeerd als een godsdienst".
Oud 8 september 2007, 15:29   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
PollyCorrect,

Het is ook een absurde godsdienst, wel eens waard om hun boek te lezen. Het is "ofwel een godsdienst gemaskeerd als een grap, ofwel een grap gemaskeerd als een godsdienst".
wat is voor U het verschil tussen een "absurde godsdienst" en een "niet absurde godsdienst"?
Oftewel: hoe en op welke gronden bepaal je wanneer een godsdienst al dan niet absurd is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 15:38   #31
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat is voor U het verschil tussen een "absurde godsdienst" en een "niet absurde godsdienst"?
Oftewel: hoe en op welke gronden bepaal je wanneer een godsdienst al dan niet absurd is?
Wow wow, niet te hevig aan.

Laten wij het zo zeggen: Monthy Python is absurde humor (daarom zeker niet slecht!) en Simpsons is directe humor.
Oud 8 september 2007, 17:10   #32
PollyCorrect

Standaard

wow, migrantenjong, jij komt hier pas kijken en al 47 berichten per dag gemiddeld wie gaat er hier rap?

Maar dat terzijde... wat vindt je bv van het verschijnsel 'boerka' - omdat het vrouwelijk schoon zodanig de begeerte opwekt gaan we maar helemaal een zwart laken eroverheen hangen, met smalle gaatjes voor de ogen - eigenlijk is dat toch, als je het goed bekijkt, een uit de hand gelopen grap die de godsdienst belachelijk maakt?

Ik bedoel maar...
Oud 8 september 2007, 17:14   #33
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
wow, migrantenjong, jij komt hier pas kijken en al 47 berichten per dag gemiddeld wie gaat er hier rap?

Maar dat terzijde... wat vindt je bv van het verschijnsel 'boerka' - omdat het vrouwelijk schoon zodanig de begeerte opwekt gaan we maar helemaal een zwart laken eroverheen hangen, met smalle gaatjes voor de ogen - eigenlijk is dat toch, als je het goed bekijkt, een uit de hand gelopen grap die de godsdienst belachelijk maakt?

Ik bedoel maar...
Het verschijnsel boerka vind ik op zich een barbaarse uitvinding van Middenoosterse macho's, en ik heb diepste medelijden voor elke vrouw dat ik ermee zie rontlopen.
Oud 8 september 2007, 17:30   #34
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schitterende bijdrage, circe!

Hierbij ook een Kunstwerk met Heiligheid:

Geef mij maar een gewoon bord spaghetti mee ballekes in tomatesaus, dan ben ik al content..
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2007, 17:58   #35
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ook geen mannen.

Verdorie, dan kan ik geen binks in zwembroek bekijken, als die ook hun eigen zwemuurtje opeisen.
Oud 10 september 2007, 12:52   #36
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

[pastafari-modus]
Citaat:
bron: Fok.nl

---------------------

Het zal jullie weinig verbazen dat ik een volgeling van het FSP ben van het eerste uur.

Blijkbaar is dit de snelst groeiende religie ter wereld: massale bekeringen gebeuren dagelijks, vooral van mensen uit atheistische en agnostische achtergrond. Een zeer grote groep die dikwijls gediscrimineerd wordt omdat ze niet worden meegeteld als men een land "islamitisch" dan wel "christelijk" wil benoemen en daarbij het aantal volgelingen telt.

Geen nood echter, door zich te bekeren tot de FSP-religie kan men zich - zoals hierboven reeds aangehaald, beroepen op de Vrijheid van Godsdienst.
Noteer: het is niet omdat onze religie (nog) niet erkend is (= lees subsidies krijgt van de staat) dat ze niet zou vallen onder het etiket "vrijheid van godsdienst".

Het is wel zo dat de extremistische volgeling van het artikel hierboven enkel een punt kan hebben, indien zijn medeleerlingen wèl in het uniform van hun religie les mogen volgen en enkel hij niet.

Ik bid alle dagen tot FSP dat hij/zij me helpt om ook in het aangewezen uniform rond te lopen. Dit is echter geen verplichting: men draagt het pas als men er "klaar" voor is, zoals dat heet.

Het lijkt me nochtans leuk om dit even als testcase uit te proberen in de Antwerpse stadsloketten. Zien of iemand van het personeel daar tot onze "pasta" behoort...

Bovendien vind ik dat we eveneens de kans moeten krijgen om enkel met andere pastafari te kunnen gaan zwemmen in een zwembad dat gereinigd wordt met elektrolyse: de gemeente ontneemt ons totaal die kansen.

En het staat bovendien buiten kijf dat onze kinderen evenmin de kans krijgen om mee te gaan op bos- of sneeuwklassen, vermits het aangeboden eten gewoonlijk slechts éénmaal voldoet aan onze religieuze eisen, en we op de andere dagen geen enkele mogelijkheid krijgen aangeboden.
[/pastafari-modus]Sarcasme !!! Mwuahahahahaha
Oud 10 september 2007, 15:34   #37
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Die Moslima's zijn duidelijk misleid door de Antipasta
Oud 13 september 2007, 20:08   #38
duncan
Banneling

Standaard

Nu weten we de echte reden waarom pasta duurder is geworden
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2007, 20:46   #39
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron: Fok.nl

---------------------

Het zal jullie weinig verbazen dat ik een volgeling van het FSP ben van het eerste uur.

Blijkbaar is dit de snelst groeiende religie ter wereld: massale bekeringen gebeuren dagelijks, vooral van mensen uit atheistische en agnostische achtergrond. Een zeer grote groep die dikwijls gediscrimineerd wordt omdat ze niet worden meegeteld als men een land "islamitisch" dan wel "christelijk" wil benoemen en daarbij het aantal volgelingen telt.

Geen nood echter, door zich te bekeren tot de FSP-religie kan men zich - zoals hierboven reeds aangehaald, beroepen op de Vrijheid van Godsdienst.
Noteer: het is niet omdat onze religie (nog) niet erkend is (= lees subsidies krijgt van de staat) dat ze niet zou vallen onder het etiket "vrijheid van godsdienst".

Het is wel zo dat de extremistische volgeling van het artikel hierboven enkel een punt kan hebben, indien zijn medeleerlingen wèl in het uniform van hun religie les mogen volgen en enkel hij niet.

Ik bid alle dagen tot FSP dat hij/zij me helpt om ook in het aangewezen uniform rond te lopen. Dit is echter geen verplichting: men draagt het pas als men er "klaar" voor is, zoals dat heet.

Het lijkt me nochtans leuk om dit even als testcase uit te proberen in de Antwerpse stadsloketten. Zien of iemand van het personeel daar tot onze "pasta" behoort...

Bovendien vind ik dat we eveneens de kans moeten krijgen om enkel met andere pastafari te kunnen gaan zwemmen in een zwembad dat gereinigd wordt met elektrolyse: de gemeente ontneemt ons totaal die kansen.

En het staat bovendien buiten kijf dat onze kinderen evenmin de kans krijgen om mee te gaan op bos- of sneeuwklassen, vermits het aangeboden eten gewoonlijk slechts éénmaal voldoet aan onze religieuze eisen, en we op de andere dagen geen enkele mogelijkheid krijgen aangeboden.

Ik doe mee.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 12:52   #40
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Er werd nergens een moslima-zwemuurtje gevraagd. Wel een vrouwenzwemuurtje. En dat weet je natuurlijk maar al te goed.

Vreemd genoeg bestond dit vrouwenuurtje in de openbare zwembaden al toen ik nog kind was en werd daar in die tijd helemaal geen tamtam rond gemaakt. Alleen nu het niet overal meer bestaat en moslima's vragen om het herinvoeren van dit in Vlaanderen ook jaren oude gebruik, is het plots een probleem... Begrijpe wie begrijpen kan.
Baghtru is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be