![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Brusselse, vlaamse en waalse nationaliteit kan niet. Europese wel maar dan moet Europa daar helemaal voor opdraaien. Europa - Europa Allemaal Europa dus, en denk je dat die zich daar in interesseren???
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Trouwens: Wat is Jeruzalem? De oude stad? De stad in zijn geheel? 'Groot'-Jeruzalem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee, Brussel is een Vlaamse stad, ligt in Vlaanderen, zal NOOIT een corridor krijgen en nooit kunnen uitbreiden als het anders moest lopen...
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() Of het statuut van de gedeelde stad, tussen Wallonië en Vlaanderen?
Dit zal Jan misschien wel weten?Hoe werd dat praktisch geregeld tussen de Poolse Republiek en de Weimarrepubliek? Welke nationaliteit hadden de inwoners van Dantzig/Gdansk, was daar vrij verkeer van en naar beide landen, vrije immigratie, (belastingen?) Prentje erbij is altijd leuk: ![]() Het valt me trouwens op dat griezelig veel mensen automatisch denken dat ik daar voorstander van ben als ik naar concrete informatie erover vraag. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 15 september 2007 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Waarom dat statuut eigenlijk?(opgelegd door de internationale gemeenschap?) Nu goed, ik weet één ding en dat is dat de Franstaligen niet zo snel akkoord zullen gaan met Brussel in een unitaire Vlaamse republiek hoor. ![]() Reden te meer om alle alternatieven (Wallobrux, gedeelde stad, internationaal district,..) te beschouwen
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik vind dat vlaanderen het recht heeft onafhankelijk te worden na een referendum in Vlaanderen en vind dat Brussel dan ook het recht heeft zijn eigen keuze te maken. En hellaas zal de emotie het winnen van de reden en gaat Brussel samen met Wallonie een rest Belgie vormen. Heel mischien een onafhankelijk Brussel , maar nooit Brussel bij vlaanderen. En wat ga je dan doen militair ingrijpen en Brussel bezetten . Waarschuw me dan dat ik tegen die tijd ergens politiek asiel kan aanvragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Neem uw dromen niet voor werkelijkheid. In de echte grote wereld krijg je niet vaak iets omdat "het moet".
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, maar volgens internationale wetten. En die zijn allemaal in ONS voordeel...
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat ze de onafhankelijkheid van vlaanderen gaan aanvaarden , tuurlijk gaan ze dat doen zeker als het na een referdum gebeurd. Brussel meekrijgen vergeet het dat kan je enkel meekrijgen als de meerderheid van de brusselaars meewil. Je mag gerust zijn dat als vlaanderen onafhankelijk wordt en bij de EU wil(wat dus wel nodig is) ze een paar voorwaarde gaat krijgen . -De staatschuld regelen. -en als we pech hebben en het franstallig deel van wat nu belgie kan genoeg druk zetten een referendum in de faciliteiten gemeente. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- De Franstaligen weten dat de kans om Brussel uit Vlaanderen los te rukken klein tot onbestaande is. Daarom hun dispuut om een "corridor". - De rand is onvervreemdbaar Vlaams grondgebied. De grenzen waren getrokken en de taalwetten gestemd, door de franstaligen, toen ze zich op Vlaams grondgebied gingen vestigen. Die "aanspraak" zal door geen enkele internationale rechtbank gehonoreerd worden. Zulk een referendum is zelfs niet van toepassing op gemeentes. Ze behoren onlosmakelijk tot het Vlaamse territorium.
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ik ontmoet elke dag veel Franstaligen en niemand die er ook maar een seconde aan twijfelt dat Brussel en Wallonië 1 (federatief) geheel zullen blijven vormen.
Laatst gewijzigd door straatrue : 16 september 2007 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De internationale gemeenschap erkent steeds de interne grenzen. Bijgevolg zal dit niets veranderen aan de huidige taalgrenzen die dan staatsgrenzen worden. Ook zijn er geen enkele aanwijzingen dat we onder druk zullen worden gezet om de Franstaligen definitieve taalrechten te geven. De Baltische staten hebben ook een heel stringente taalwetgeving t.o.v. de Russische minderheid. Toch is daar niets aan veranderd toen ze lid werden van de EU. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mogen ze wat mij betreft, blijven geloven. De werkelijkheid zal hun anders leren. Tussen droom en daad is er een groot verschil. Wallonië is immers geenszins bij machte Brussel te onderhouden, wat er dus voor zorgt dat bij een dergelijke scenario Brussel verzinkt in armoede en ellende. Als dat hun keuze is, het zij zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Emotie en taal gaan boven al de rest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sedert wanneer zijn de Franstaligen van België Fransen? Bij mijn weten is een van de grondregels van de EU dat de staten nog steeds soeverein zijn en dat de lidstaten zich niet mengen in de interne politiek van een land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijgevolg aan de Brusselaars de eigen keuze. Ik heb al gemerkt dat bij menig Brusselse Franstalige de illusie leeft dat zij ervoor zorgen dat er geen splitsing komt, waardoor ze zich machtig voelen en boute uitspraken menen te kunnen doen. Wat zij evenwel blijkbaar niet weten, is dat de opvatting in Vlaanderen steeds meer veld wint Brussel gewoon los te laten. Aan de Brusselaars dan de keuze, en ik ben er zeker van dat er dan wat rekenwerk zal worden verricht... Wees gerust!
|
![]() |
![]() |