![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Samenleven gaat perfect als je je gebuur niet verstaat, noch ziet. Als het je niet aansta, dan verhuis je. Citaat:
Enfin; binnen de huidige logica kan je echter wel wat veranderingen aanbrengen. Daar ben ik ook niet vies van. Maar teruggaan naar een homogene cultuur, zonder (enige vorm) van diversiteit is iets dat simpelweg niet gaat lukken. Dat is ook niet wenselijk. Toch niet als je de huidige samenleving in stand wilt houden, moeten er immigranten zijn. Je ging volgend jaar pol en soc studeren, zeker? Je zal de demografische en economische redenen daarachter nog wel leren. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 9 september 2007 om 23:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 9 september 2007 om 23:25. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Eigenlijk is het grappig hoeveel problemen wel niet door overheidsbeleid ontstaan. En toch blijven idioten zoals u en ik een overheid verdedigen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 10 september 2007 om 00:20. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pas met de ongebreidelde immigratie van Mohammedaanse Maghrebijnen ea inwoners van moslimlanden, de talloze regularisaties van illegalen en de als gratis snoep uitgedeelde naturalisaties sinds begin '90, zijn de samenlevingsproblemen en dagelijkse buurtmiserie voor de gewone man serieus begonnen en niet alleen in Antwerpen, maar ook in de meeste andere West-Europese steden. Citaat:
Mss wordt het stilaan tijd, om de vrij nuchtere mening van deze meneer koenraadelst.com/dutch. over de bepaalde drijfveer van die bepaalde en nogal in het oog springende bevolkingsgroep in de studie van pol&soc op te nemen, al zal dit naar gewoonte weeral een veel te lange worst wezen voor de vrij nauwe intellectuele ontvankelijkheid van ons dear Adriantje. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed. Sociale wetten waren vroeger niet meer dan de formalisering van zaken die vrijwillig gebeurden. Zie jij vrijwillige zaken ontstaan bij het immigratiebleid dat de overheid enkel moet in een concrete wet gieten? Ik niet direct. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik ken bepaalde autochtonen die ik - als ik ze met dezelfde criteria zou beoordelen als bepaalde allochtonen - minder 'ingeburgerd' zou beschouwen. Enfin, waarbij ik 'ingeburgerd' definieer als een samenlevingsvorm waarbij je contact op zoekt met je buren en wijkgenoten, je niet afzijdig houdt van Vlaanderen als geheel, maar daar effectief in opgaat en je daarmee bezig houdt. Citaat:
Citaat:
![]() En er zijn zeer erge toestanden in de samenleving aan te duiden. Maar daarom moet de overheid dat nog niet op lossen. Die kan dat ook niet allemaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Hou je commentaar op mijn persoon maar voor jezelf. Die is nergens voor nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je gaat Koenraad Elst toch niet echt een wetenschapper noemen, hé?
Enfin ja, het mag hoor. Ik vind het gewoon niet echt terug in zijn stukjes. Ik deel zijn negativisme niet. Ik zou ook niet weten waarom. Daar heb ik ook een kei hard feit voor. Minder dan 5% van België is moslim. Volgens een onderzoek van The Sun - wat een bron - wilt 40% van de Engelse moslims de Shari'a invoeren. Laten we dat extrapoleren naar België en je zit aan 2% van de bevolking die maximum de shari'a wilt invoeren. Enfin; als de democratie daar al voor moet vrezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is btw niet omdat ik zijn totaal negatieve visie op de samenleving niet deel dat ik hem daarom geheel afschiet.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Arme bange blanke man....
![]() 60 jaar geleden vormde de joden de grootste bedreiging voor de democratie en Europa... Toen kwam men ook af met allerlei "feiten en bewijzen"... De mensen zijn nog steeds een kudde volk. Die blind volgen in propaganda en goed klinkende slogan's die oproepen tot haat en onverdraagzaamheid. En al de fouten die gemaakt worden op minderheden afschuiven... De geschiedenis door leert ons dat er in feite niks veranderd is en DAT is pas verontrustend..... massa-hysterie leid naar chaos en blind geweld. Te vergelijken met de weeen voor een geboorte.... In dit geval de geboorte van blinde haat... 60 jaar geleden noemde ze dit nazisme... hoe gaat men dit over 60 jaar noemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() massa hysterie? assertief noem ik da!
dan is er tenminste bewustzijn ma gij dacht wss eerder aan "allochtoonoptredekes" door tom barman me zijn vies vestje waar geen enkelen boenjoel was ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wa kunnen ze nu doen tegen de allcohtonen? Niks toch?
Prima. Al was het gewoon om rechts te pesten want uiteindelijk kunnen ze er toch niks tegen doen zonder fascistisch te doen, en dan gaan ze helemaal op hun bek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is juist met cijfers dat men de werkelijkheid, die iedereen ondervindt, reëel kan staven. ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Noem mij maar een bange blanke vrouw...
Ik word hoe langer hoe bozer en ongeruster als ik zie hoe ons land leeggemolken wordt door allochtonen, niet van horen zeggen, uit eigen ondervinding. Wij raken met moeite aan personeel (we werken enkel met allochtonen) dat ingeschreven wil werken: 'Anders gaat de huur van mijn OCMW woning omhoog, mijn kindergeld naar beneden, anders verlies ik mijn dop...' De sollicitant van gisteren was het toppunt: 'Als ik persé moet ingeschreven worden wil ik minimum 1.800eur net want dan krijg ik geen dop meer' Tja ... natuurlijk hebben die mannen zoveel nodig, hun vrouwen werken niet en 9/10 hebben ze nog familie in het thuisland te onderhouden. Maar dat ze hier hard hun knoppen moeten afdraaien om rond te komen, wat meestal nog niet eens lukt, dat vertellen ze ginder niet, het is not done om te zeggen hoe zwaar ze het hier hebben, de schone schijn moet hoog gehouden worden. Het omgekeerde maak ik ook mee: 'Kan ik 3 maand een hogere loonfiche krijgen om iemand naar hier te laten komen.' Vergeet het! 't Is hier al vol genoeg. Maar kan je het hen kwalijk nemen? Ze hebben geen enkele emotionele band met ons land, de meeste allochtonen uit het Midden-Oosten zijn hier niet geboren en komen enkel om geld te verdienen, hebben niet de intentie om hier te blijven (toch iets positief), willen op zo kort mogelijke tijd, zoveel mogelijk verdienen zodat ze de achterblijvers kunnen onderhouden en tegen de tijd dat ze teruggaan hebben ze daar een huis en alles wat ze nodig hebben. En onze lakse wetten maken dat perfect mogelijk. Die uit Noord-Afrika dat is een ander verhaal. Die hebben wel de intentie om te blijven en liefst met zoveel mogelijk, dat maakt me nog ongeruster. Hoe komt het dat iedereen, behalve onze regering, weet dat dit onhoudbaar is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
HOEVEEL is genoeg voor jou? Ik ben ook voor multicul, maar dan MULTIcul he. Niet TE veel van één en dezelfde zever. Eens proeven van verschillnde culturen is totaal wat anders dan dagelijks dezelfde door de strot geduwd te krijgen. En als ze nog een beetje zouden aanpassen, tot daartoe, maar ze EISEN aanpassingen van ONS!! Nee dank u, geef die portie maar aan fikkie...
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 10 september 2007 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Bijna 20 procent van de stad is islamitisch, maar Adriaan ziet geen problemen. Hij wacht op de tachtig procent om zeker te zijn. Hij moet de problemen aan de lijve ondervinden vooraleer zijn ogen op gaan. Maar die slag zie je meestal niet aankomen. Zo gaat dat in strijd. Je merkt er niets van tot ze voor je deur staan, bij wijze van spreken. En jij wacht tot ze voor je deur staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want als je mag kiezen met wie je wil samenleven, dan mag je toch ook kiezen met wie je niet wil samenleven? First come, first served? Mag ik misschien ook iemand doen verhuizen naar waar ik dat wil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |