![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zwarte piet wordt doorgespeeld naar de volgende president. Hillary Clinton ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht vroeger dat ze de oorlog gingen "Irakiseren", maar aangezien Irakese politie noch leger wat voorstellen, zal die vlieger niet opgaan. Hoe het verder moet, heb ik toch ook geen gedacht van.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 10 september 2007 om 22:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke fouten door een verkeerde beslissing uit het verleden ook werden gemaakt, ik pleit niet voor een drastische terugtrekking. Dit kan enkel leiden tot een genocide van werdeldformaat. Het wordt tijd dat de VS een vrouwelijke president kiezen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er is in de politiek niets zo keihard, eigenzinnig dan vrouwen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() moet jij je soms niet inhouden van het lachen als je zulke dingen schrijft?
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat dit een utopie is. Met geld alleen wordt het probleem niet opgelost. Zolang er geen stabiliteit is, geen regering die de drie partijen onder controle kan houden leidt een totale terugtrekking tot nog meer chaos. Ik vind het zelfs een plicht voor wie de huidige crisis heeft veroorzaakt te zorgen voor meer stabiliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, U zou wel eens gelijk kunnen hebben? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Petraeus kan zeggen wat hij wil, als er een nieuwe terroristische aanval komt zal het beleid toch weer herzien worden.
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 september 2007 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve de versterking "purse" begin dit jaar vertrekt niemand uit het land. Er is ook geen enkele reden, ondanks de aangerichte schade. Als de VS terugtrekt is het land een vogel voor de kat Iran, en Syrië. Ik heb geen glazen bol. Maar mijn inziens doen de VS, in het kader van de wereldvrede, er best aan te blijven, ondanks het feit dat ze misschien zelf wel oorzaak zijn van alle ellende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De president moet nu eenmaal speeches houden,en het is echt niet de eerste keer dat de dwang van de realiteit ingekleed wordt als "politieke beslissing".
Die "surge" zal eenvoudigweg eindigen ergens in April volgend jaar,alleen al omdat dan vele van die "extra" troepen al bijna een jaar in Irak zullen zitten. Het Amerikaanse opperbevel heeft al zijn "vervangtroepen" nodig om de rotatie van de 100000+-manschappen die er al waren zonder die "surge" te kunnen doen plaatsvinden! Dus ja,de terugtrekking van wel 30000 man zal plaatsvinden! De einige manier om een Amerikaans troepenniveau ver boven de 100000 man in Irak te houden,de aanwezige soldaten daar toch minstens een paar maanden per jaar rust,thuis,te gunnen en tevens de Amerikaanse "verplichtingen" elders te kunnen doen ,is het oproepen van dienstplichtigen.(iedere Amerikaanse jongeman van 18 jaar wordt daartoe ingeschreven in militielijsten).Maar de herinvoering van de effectieve dienstplicht in de Verenigde Staten zal niet gebeuren! De President heeft dus beslist dat de natuurlijke loop der dingen zal plaatsvinden.het is bijna een religieus moment ![]() De bal ligt vooral in het kamp van de Iraakse regering,want zelfs als er 100000 Amerikanen voor nog eens 5 jaar zouden achterblijven in Irak zullen die zich concentreren in de omgeving van "interessante" plaatsen en zul je ze zien verdwijnen uit het Iraakse straatbeeld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Ze hebben in ieder geval een goede generaal. Eentje die realistsich is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij wel opvalt is hoe de democraten (ik steek niet weg dat ik eerder voor hen- dan voor de republikeinen "sympathie" voel) gefaald hebben om de voorzieningen van de President Bush te doen ontsporen...
Uren (dagen eigenlijk)hebben ze de kans gehad om generaal Petraeus te roosteren en via hem de president te "pakken".Het is niet gelukt.Erger was de uitspraak van ene senator Hilary Clinton die zei (ik probeer te vertalen)dat "Tijdens het lezen van het rapport,en terwijl we de waarheid even opzij schuiven....". Gelijk aan welke kant van het "conflict" je staat,dit is geen manier om een 4-sterrengeneraal voor "leugenaar" uit te maken,iemand die bovendien tijdens zijn lange carriere al een en ander getoond heeft en de MILITAIRE kant van de Iraakse kwestie goed beheerst.(de "opstandelingen" hebben geen enkele kans om de "Iraakse regering" om te gooien zolang Petraeus aan het roer staat,zoveel is duidelijk...) De republikeinen kunnen het "beledigen van militairen die hun werk doen" alvast inschrijven in hun campagnepunten om te gebruiken tegen Hilary en de democraten in het algemeen! BLUNDER Hilary,BLUNDER! ![]() De democraten zullen eind volgend jaar al 2 jaar de meerderheid in de kamers hebben,verkozen onder het motto "Onze troepen weg uit Irak".Nochtans zullen op dat moment nog altijd meer als 100000 US-soldaten in Irak aanwezig zijn!En er is NIKS dat ze eraan bij- of afgedragen zullen hebben ! ![]() |
![]() |
![]() |