Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 10:02   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het is wel straf dat bepaalde forumgangers de zaak veel sneller hebben opgelost dan de Portugese politie...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 10:06   #22
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Alleszins, als ze het gedaan hebben is het gewoon gruwelijk, en als ze het niet gedaan hebben is het zomogelijk nog gruwelijker. Maak het maar mee, de mensen hier met kinderen weten wat ik bedoel.
Inderdaad. Dit steun ik helemaal.

En de smalende commentaren hier komen alleen maar van mensen zonder kinderen.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 10:12   #23
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Inderdaad. Dit steun ik helemaal.

En de smalende commentaren hier komen alleen maar van mensen zonder kinderen.
Of van mensen die het belachelijk vinden dat er in de wereld honderdduizenden kinderen per jaar verdwijnen en dat er vervolgens één zaak tot mediahype word verheven waar zelfs de paus zich over moet uitspreken om wat reputatiepuntjes te scoren en niet als hufter over te komen en dat dan blijkt dat de ouders het zelf gedaan hebben en kennelijk een ziekelijk soort aandachtshoeren zijn om dan toch bewust in zo'n circus te stappen. Het is (als het zo is, dat staat natuurlijk nog niet helemaal vast) een grove belediging voor kinderen die wel verdwenen zijn.
Oud 11 september 2007, 10:23   #24
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Of van mensen die het belachelijk vinden dat er in de wereld honderdduizenden kinderen per jaar verdwijnen en dat er vervolgens één zaak tot mediahype word verheven waar zelfs de paus zich over moet uitspreken om wat reputatiepuntjes te scoren en niet als hufter over te komen en dat dan blijkt dat de ouders het zelf gedaan hebben en kennelijk een ziekelijk soort aandachtshoeren zijn om dan toch bewust in zo'n circus te stappen. Het is (als het zo is, dat staat natuurlijk nog niet helemaal vast) een grove belediging voor kinderen die wel verdwenen zijn.
Blijkbaar ben jij gewoon jaloers op mensen die meer aandacht krijgen dan jij...
Oud 11 september 2007, 11:40   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het is wel straf dat bepaalde forumgangers de zaak veel sneller hebben opgelost dan de Portugese politie...
ik begrijp dat wel, ik herinner mij de eerste keer dat die conscierge in die engelse school op het nieuws kwam, in een intervieuw. Weet u nog, die kwiebus die die 2 meisjes vermoorde samen met zijn vrouw. Toen ik die gast zag zei ik tegen die van ons, dat is hij, hij is de moordenaar. Een maand later had men hem te stekke.

Over die moeder van Maddie heb ik het ook gezegd, goed wetende dat dit geen bewijs is. Ik kan er verkeerd over zijn maar ik denk het niet. Ik veroordeel ze niet, alleen in mijn opziicht is ze betrokken.

Zie, de intuitieve psychologische types zoals ikzelf, weten het soms opvoorhand, dat is nu eenmaal eigen aan dit type. Zonder nadenken het gewoon aanvoelen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 11:50   #26
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
ik begrijp dat wel, ik herinner mij de eerste keer dat die conscierge in die engelse school op het nieuws kwam, in een intervieuw. Weet u nog, die kwiebus die die 2 meisjes vermoorde samen met zijn vrouw. Toen ik die gast zag zei ik tegen die van ons, dat is hij, hij is de moordenaar. Een maand later had men hem te stekke.

Over die moeder van Maddie heb ik het ook gezegd, goed wetende dat dit geen bewijs is. Ik kan er verkeerd over zijn maar ik denk het niet. Ik veroordeel ze niet, alleen in mijn opziicht is ze betrokken.

Zie, de intuitieve psychologische types zoals ikzelf, weten het soms opvoorhand, dat is nu eenmaal eigen aan dit type. Zonder nadenken het gewoon aanvoelen.
Sorry maar jouw "gewoon aanvoelen" is niet goed genoeg om mensen verdacht te maken en in de hele wereld te besmeuren. Daarvoor moeten er harde bewijzen zijn. En die zijn er niet, zoals de Portugese politiechef gisteren op TV zei: het is niet zeker dat het DNA in de huurauto van Madeleine is.

Terzijde: wat ik niet begrijp, als de ouders het meisje vermoord en het lijk verstopt hebben, is dat die Portugezen dat lijkje maar niet vinden. Na alle grootscheepse zoekoperaties... Dat zou pas echt een bewijs zijn.
Oud 11 september 2007, 11:57   #27
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar jouw "gewoon aanvoelen" is niet goed genoeg om mensen verdacht te maken en in de hele wereld te besmeuren.
Dat is zooooooooooooooooooooooo evident.

Ik kan er niet bij dat dit zelfs maar geschreven moet worden.
Oud 11 september 2007, 12:18   #28
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je eens wat concreets vertellen over die lichaamstaal en hoe die aantoont dat de ouders schuldig zijn aan moord?
Concreet is dat moeilijk.

Ik herinner me dat het een interview was van beiden op een terras waar eerst de vader en vervolgens de moeder aan het woord kwam.

Bij het bekijken van die beelden kon ik me niet van de indruk ontdoen dat ze niet de waarheid vertelden, dat ze zich in bochten aan het wringen waren. Hun mimiek, hun woordgebruik, hun overdreven mediageile houding, ... voor mij liep het er af dat zij verantwoordelijk waren.

Bij vele mensen kan men gemakkelijk zien dat ze liegen, bij hen dus blijkbaar ook.
Oud 11 september 2007, 12:20   #29
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Concreet is dat moeilijk.

Ik herinner me dat het een interview was van beiden op een terras waar eerst de vader en vervolgens de moeder aan het woord kwam.

Bij het bekijken van die beelden kon ik me niet van de indruk ontdoen dat ze niet de waarheid vertelden, dat ze zich in bochten aan het wringen waren. Hun mimiek, hun woordgebruik, hun overdreven mediageile houding, ... voor mij liep het er af dat zij verantwoordelijk waren.

Bij vele mensen kan men gemakkelijk zien dat ze liegen, bij hen dus blijkbaar ook.
En de mogelijkheid dat je alleen maar bevestiging "ziet" van je eigen emoties en verdenkingen, komt niet in je hoofd op?

Leven wij terug in de middeleeuwen of wat, dat men heksen op de brandstapel kon gooien omdat ze niet bleven bovendrijven in water?
Oud 11 september 2007, 12:21   #30
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Opgelost niet, wel geïdentificeerd dat er stront aan de knikker hing, ik heb het er twee dagen geleden nog met haar over gehad ... "mijne choe had gelijk" ... maar ik kan hier moeilijk mijn vriendin laten getuigen.
Oud 11 september 2007, 12:26   #31
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de mogelijkheid dat je alleen maar bevestiging "ziet" van je eigen emoties en verdenkingen, komt niet in je hoofd op?

Leven wij terug in de middeleeuwen of wat, dat men heksen op de brandstapel kon gooien omdat ze niet bleven bovendrijven in water?
Waarom wind jij je hier zo in op Kortaf?

Wat vandaag de dag in het nieuws over de zaak Maddie wordt geschreven is inderdaad (gewoon) een bevestiging van wat ik had geïdentificeerd. Ik had geen enkele effectief bewijs, heb er mij ook nooit mee bezig gehouden maar maakte op basis van één interview de analyse. Ik beschik blijkbaar over dat beetje mensenkennis dat mij in deze heeft geholpen een juiste analyse te maken. Moet ik liegen en zeggen dat het ook voor mij een grote verrassing is dat ze in beschuldiging zijn gesteld?
Oud 11 september 2007, 12:32   #32
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom wind jij je hier zo in op Kortaf?
Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid en lynchpartijen.

Citaat:
Wat vandaag de dag in het nieuws over de zaak Maddie wordt geschreven is inderdaad (gewoon) een bevestiging van wat ik had geïdentificeerd. Ik had geen enkele effectief bewijs, heb er mij ook nooit mee bezig gehouden maar maakte op basis van één interview de analyse. Ik beschik blijkbaar over dat beetje mensenkennis dat mij in deze heeft geholpen een juiste analyse te maken. Moet ik liegen en zeggen dat het ook voor mij een grote verrassing is dat ze in beschuldiging zijn gesteld?
Jij doet alsof je buikgevoelens nu bevestigd zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Er is tot nu toe geen enkel vaststaand bewijs voor de theorie dat de ouders schuldig zouden zijn, zoals de Portugese politie gisteren bevestigde, én de ouders zijn niet aangehouden noch beschuldigd.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF11092007_007

Citaat:
PORTIMAO - De bloedsporen die in huurauto van de McCanns gevonden werden, zijn niet met zekerheid toe te schrijven aan het verdwenen meisje. Dat is de boodschap van Alipio Ribeiro, hoofd van de juridische politie.
'Volgens de beschikbare laboratoriumanalyses kan niet met absolute zekerheid gezegd worden, van wie het bloed afkomstig is', zei Ribeiro in Lissabon.

Hij ontkende daarmee Britse mediaberichten dat de in de huurwagen ontdekte bloedsporen '100 procent' overeenstemmen met het dna van het vierjarige meisje. 'Het zou speculatief zijn te beweren dat het lijk van Maddie zich in de huurwagen bevond', zei de politiechef op de openbare televisiezender RTP.
Jij ziet alleen maar wat je wil zien.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 september 2007 om 12:35.
Oud 11 september 2007, 12:35   #33
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij doet alsof je buikgevoelens nu bevestigd zijn, maar dat is natuurlijk niet zo. Er is tot nu toe geen enkel vaststaand bewijs voor de theorie dat de ouders schuldig zouden zijn, zoals de Portugese politie gisteren bevestigde, én de ouders zijn niet aangehouden noch beschuldigd.

Doe maar an Kortaf

W8&C

Spijtig maar helaas, ze hebben het gedaan, punt andere lijn.
Oud 11 september 2007, 12:36   #34
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Spijtig maar helaas, ze hebben het gedaan, punt andere lijn.
Bron?
Oud 11 september 2007, 12:38   #35
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid en lynchpartijen.
En ik wel?
Citaat:
Reeds beantwoord
Citaat:
Tja, interpreteer het hoe jij het wil beste Kortaf, ik heb mijn analyse gemaakt vooraleer ik te horen kreeg dat de Portugese politie dit spoor aan het bewandelen was.

WYSIWYG (What You See Is What You Get)
Oud 11 september 2007, 12:38   #36
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
W8&C
Oud 11 september 2007, 12:44   #37
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja, interpreteer het hoe jij het wil beste Kortaf, ik heb mijn analyse gemaakt vooraleer ik te horen kreeg dat de Portugese politie dit spoor aan het bewandelen was.
De Portugese politie zegt dat ze geen vaststaande bewijzen heeft. Het is alleen maar een theorie, zoals er nog een paar bestaan. Dus haar woorden niet verdraaien, graag.
Oud 11 september 2007, 12:56   #38
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Portugese politie zegt dat ze geen vaststaande bewijzen heeft. Het is alleen maar een theorie, zoals er nog een paar bestaan. Dus haar woorden niet verdraaien, graag.
W8&C
Oud 11 september 2007, 12:56   #39
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar jouw "gewoon aanvoelen" is niet goed genoeg om mensen verdacht te maken en in de hele wereld te besmeuren. Daarvoor moeten er harde bewijzen zijn. En die zijn er niet, zoals de Portugese politiechef gisteren op TV zei: het is niet zeker dat het DNA in de huurauto van Madeleine is.

Terzijde: wat ik niet begrijp, als de ouders het meisje vermoord en het lijk verstopt hebben, is dat die Portugezen dat lijkje maar niet vinden. Na alle grootscheepse zoekoperaties... Dat zou pas echt een bewijs zijn.
Ja, daarom zei ik er dan ook bij in mijn post dat ik goed weet dat dat GEEN bewijs is. Wat niet betekent dat het gevoel verkeerd is uiteraard.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 12:58   #40
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom houden ze dan bij ondervragingen ook rekening met lichaamstaal?
Soms vertelt iemand meer door zijn/haar lichaamshouding, dan door de woorden die ze spreken.
Net als Gun, had ik van in het begin (3 maand terug) al gezegd dat er volgens mij iets helemaal niet pluis is aan die hele zaak. Wat weet ik ook niet, maar ergens klopt er absoluut iets niet. Dat laat ik aan de politie en speurneuzen over.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be