![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Ik hoor altijd beweren dat er niet één officiële theorie is, dat 'de islam' niet bestaat. Hoe zit het nu? 3. Ja, er zijn voorwaarden verbonden aan een huwelijk van een moslimman met een niet-moslimvrouw. Maar die zijn niet dezelfde. 4. Dat er ook voorwaarden verbonden zijn aan een huwelijk van een moslimman met een niet-moslimvrouw lijkt me eerder een bevestiging dat 'er is geen dwang in het geloof' gerelativeerd moet worden. 4. Is de stelling die ik geciteerd heb, onjuist? Citaat:
2. Ik had het niet (enkel) over de koran. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(wat mijn ervaring is met moslims en in het bijzonder met deze kwestie, dat weet jij trouwens niet)
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 12 september 2007 om 18:03. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarschijnlijk wil een 'afvallige moslima' sowieso niet meer behoren tot de moslimgemeenschap. Natuurlijk zijn er meestal wel problemen met de familie maar volgens mij ben je, door gebrek aan kennis, de zaken aan het overdrijven. Een 'afvallige' wil meestal gewoon niet veel meer te maken hebben met de familie, tenzij die familie ook een beetje 'afvallig' wordt (wat bijna onmogelijk is). Je mag trouwens niet vergeten dat de media vooral geïnteresseerd is in de 'drama's' en niet in de 'sprookjes'. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() @Stratcat: Ik schrijf hier ook gewoon mijn mening neer en als je je ergens persoonlijk aangevallen voelt, dan druk je maar op het rode driehoekje. De moderator oordeelt er dan wel over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 12 september 2007 om 18:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Zelfs als ik me wel persoonlijk aangevallen zou voelen, zou ik nog niet drukken op het rode driehoekje. Ik heb dat nog nooit gedaan en ben dat ook niet van plan. Dat heb ik eerder al eens gezegd.
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() [quote=koolvis;2920359]De VRT doet al lang aan desinformatie maar nu begint het de spuigaten uit te lopen.
Zo noemen ze al dagen de betoging van 11 sept tegen de IslamISERING van Europa een anti-islambetoging. Of nog erger en verder van de waarheid af: anti-islambetoging van extreem rechts. In het Journaal van 19 uur vandaag was er een item over EXmoslims en afvalligen (renegaat). Hierin lieten ze de Iman Nordine Taouil pertinent liegen. Misschien is hij ter goeder trouw en vergist hij zich of staat hijzelf voor een gematigde islam. Hij stelde het voor alsof de islam gematigd is, maar dat is maar een opstapje naar de echte islam. Op afvalligiheid staat de doodstraf in moslimlanden met de sharia. Ook dat je in de islam vrij je geloof kan kiezen is NIET waar, zeker niet in moslimlanden. "er kan maar één geloof zijn in het land" staat er in de Koran. De vrt geeft een vooroorlogs gevoel van desinformatie en propaganda voor multicul en verdraagzaamheid. Maar ze bedoelen multi-idiologie: "onze democratie" en de tegenstrijdige "islamdoctrine". In verband met de aanslagen van 11 sept laten ze het uitschijnen alsof de islam daar niets mee te maken heeft: het is juist het in de praktijk brengen van wat er in de Koran staat: de ongelovingen ervan langs geven. Bin Laden kan het niet duidelijker zeggen en is tenminste eerlijk: de VS krijgen ervan langs ALS ze zich niet tot de islam bekeren. Wel moeten we het islamFUNDAMENTALISME bestrijden en NIET de moslims. De Koran staat er vol van over het bestrijden van de ongelovigen en de afvaligen TOT ze zich bekeren, dan moeten ze barmhatig zijn want Allah is barmhartig (voor de gelovigen!). i.v.m. de betoging zie ook: Stop the islamisation of Europe! islamisering http://forum.politics.be/showthread.php?t=93146[/quote] Inderdaad, de erg subjectieve (en soms onjuiste) berichtgeving bij de VRT loopt echt de spuigaten uit. De propaganda en desinformatie van de VRT doet denken aan vooroorlogse toestanden. Vraag blijft of die onwetende, naïeve journalistjes van de VRT dit enkel doen uit totale onwetendheid en idiotie of is het een bewuste mediamanipulatie en desinformatie... Laatst gewijzigd door Neptunus : 12 september 2007 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Om de desinformatie te herkennen moet je wel meerdere bronnen hebben: TV, radio, internet, krant en tijdschriften. Wel vind ik het jammer dat extreem rechts in de val is getrapt met hun optreden gister 11 september, vooral Dewinter. Door hun optreden en het niet respekteren van het verbod van de burgemeester geven ze de VRT enigzins gelijk. Maar dan vind ik het optreden van de politie wel wat hard, betoogden zij niet tegen het betogingsverbod en minder tegen de ISLAMISERING van EUropa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind eigenlijk eerder dat Thielemans in de val van het VB is gelopen. De betoging had in de eerste plaats niet verboden mogen worden, maar goed, nu hij dat had beslist, ging hij daar natuurlijk niet meer van af. Maar om dan het VB de martelaar te laten spelen, dat is toch echt wel dom.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu mag Janssen vast niet meer komen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop dat ik ooit nog zo oud mag worden dat de enige strenge voorwaarde die bij geliefden geldt om te mogen trouwen, enkel de liefde zelf is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |