Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 20:30   #21
duncan
Banneling

Standaard

dan voel ik nen drang om nen ghetto city patrol te doen en te rebeleren tegen u & a systeem ....is niks persoonlijks zenne maar zo voelt het .

BETER zou zijn wie steekt INTENSIEF 24 / 24 weken lang laten mee draaien in nood opvang bij ziekenhuizen waaronder den intensieven enzow .

Paar jaar voorwaardenlijk en paar weken/ bij slecht gedrag MAANDEN tot JAREN afkoelen in den cel MAAR wel sociale arbeid in de loop van den dag dan eten en cel bed in .

Alsge mé een mes op zak betrapt wordt ....dan is het duidenlijk dat uwen shuroken en andere DE foute sporten zijn die je ( naar't schijnt ) moogt beoefenen...krijg je geen boete...de rest ook patatten mesjes dragers beboeten want der zen al moorden gepleegd met aardappel mesjes .

En den eerst volgende die nu nog aan tafel ' mag ik eens een mes aub vraagt ' levens lang geven tafelen kan dus gevaarlijk zijn lol

( zwijgt verder omdat hij weet dat perfectie of een beleid niet bestaat )

Laatst gewijzigd door duncan : 13 september 2007 om 20:31.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 20:47   #22
duncan
Banneling

Standaard

inderdaad EN LIEFST begeleiding bij intensieve of geïnterneerde gekken zodat het manneke VOELT waar hij mee bezig is .

Huisarrest pfff die wijven en venten van tegenwoordig hemme niets 'disipline' ...verdampt noch mall ist eine sheiterei .

Mocht het mijne zoon of dochter zijn had het in de media gekomen

tijdenlijk ( paar jaar ) geen zakgeld .
Paar maand geen tv en zo en huis arrest .

En tot zen 18 ELKE stap volgen MAAR ...te overdreven disipline is ook niet goed dus als hij dat langer dan een jaartje en paar weken vol kan houden dan mag hij is nen keer tv zien en MAYBE is weg gaan naar vriend maar liever niet want men vertrouwen werd geschonden als ouder en dat zeg ik er dan ook bij tegen da manneke ( nog snottig hé )

Uitkomst zal zijn dat hij rebeleert en opgenomen wordt al dan niet verplicht .

MAAR hij / zij zal er wel van geleert hebben en later zeggen merci papa dat ge toen zo overdreven streng waart ( hopen we )

Zo hard zou ik het spelen en zou men vrouwenlijke partner dit aan kunnen laat staan begrijpen - neen vrees ik ...als ik zo rond kijk tegenwoordig .

Volgende maand zit dazelfde manneke in het café te willebroek of bij vrienden wedden...zekers van !
Oud 13 september 2007, 21:04   #23
duncan
Banneling

Standaard

Arez lap ...das ier wer stilletjes LOL
Oud 13 september 2007, 22:01   #24
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
t' Zullen weer Vlaams Belangers zijn, zeker ?
Zweden geloof ik...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 03:35   #25
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ja was een of andere 14 jarige zwarte die het slachtoffer was.
Er is een onderzoek gestart dus voorlopig kunnen we geen voorbarige conclusies trekken. Er is niet geweten of er een ruzie aan vooraf ging of niet.
Feit is dat een messteek is toegediend door iemand van allochtoonse afkomst (net zoals dat bij Simon Wijffels het geval was)
De vader van het slachtoffer zei dat de ouders van de dader dit dienen af te keuren. Ja hallo waar zijn we mee bezig als er 16 jarige rondlopen die dat normaal vinden.
De integratie van de dader is duidelijk mislukt, zeker door crimineel geweld te gebruiken. Ik vrees dat een instelling en een gevangenisstraf in zijn land het beste zal zijn, met een permanente repatriëring.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 06:44   #26
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
integratie van de dader is mislukt
Wat een domme uitspraak is dat nu weer?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 07:28   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
dan voel ik nen drang om nen ghetto city patrol te doen en te rebeleren tegen u & a systeem ....is niks persoonlijks zenne maar zo voelt het .

BETER zou zijn wie steekt INTENSIEF 24 / 24 weken lang laten mee draaien in nood opvang bij ziekenhuizen waaronder den intensieven enzow .

Paar jaar voorwaardenlijk en paar weken/ bij slecht gedrag MAANDEN tot JAREN afkoelen in den cel MAAR wel sociale arbeid in de loop van den dag dan eten en cel bed in .

Alsge mé een mes op zak betrapt wordt ....dan is het duidenlijk dat uwen shuroken en andere DE foute sporten zijn die je ( naar't schijnt ) moogt beoefenen...krijg je geen boete...de rest ook patatten mesjes dragers beboeten want der zen al moorden gepleegd met aardappel mesjes .

En den eerst volgende die nu nog aan tafel ' mag ik eens een mes aub vraagt ' levens lang geven tafelen kan dus gevaarlijk zijn lol

( zwijgt verder omdat hij weet dat perfectie of een beleid niet bestaat )
In teorie is dat juist, van die altenatieve straffen.
En ik weet ook wel dat iedereen tegenwoordig daarover de lof zit te bezingen.
Maar in de praktijk is dat ondoenbaar.

Als ik in de spoed van een ziekenhuis beland, dan word ik liefst professioneel en vlug behandeld door geneeskundigen en verpleegkundigen, die hun volle aandacht aan mij kunnen schenken. Met heel hun achtergrond van medische enz. opleiding, inbegrepen tienduizend dingen, waarvan vb. respekt voor beroepsgeheim er maar ééntje van is.
Niet door personeel dat een deeltje van hun aandacht moet schenken aan "andere bezorgdheden".

Bedenk maar eens hoe jij je zou organiseren, mocht een gauwdievegge als alternatieve straf bij jou thuis zou moeten komen poetsen, als alternatieve straf .... een sociaal aksidente die éénmaal per 14 dagen eens langs zou komen, zal wel onvoldoende zijn, vermoed ik zo ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 07:42   #28
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Zweden geloof ik...
Die rotvikings toch altijd weer he
Oud 14 september 2007, 08:57   #29
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

door al die overdreven media-aandacht gaan de copycats nu een beetje de aandachtshoer uithangen

al die dingen zo lang en breed uitsmeren op de televisie kan tot gevolg hebben dat zoveel andere verwaarloosde jongeren zichzelf in de kijker willen stellen

bij seriemoordenaars is me hetzelfde probleem al opgevallen, vroeg of laat zijn er anderen die het gedrag willen imiteren en tot dezelfde feiten overgaan
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:00   #30
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
door al die overdreven media-aandacht gaan de copycats nu een beetje de aandachtshoer uithangen

al die dingen zo lang en breed uitsmeren op de televisie kan tot gevolg hebben dat zoveel andere verwaarloosde jongeren zichzelf in de kijker willen stellen

bij seriemoordenaars is me hetzelfde probleem al opgevallen, vroeg of laat zijn er anderen die het gedrag willen imiteren en tot dezelfde feiten overgaan
Dat samen met het feit dat er veel geen respect en waarden voor het leven en elkaar hebben, is de grootste factor.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:08   #31
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde

Bokkerijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dat samen met het feit dat er veel geen respect en waarden voor het leven en elkaar hebben, is de grootste factor.
dat kan ook zo zijn, door de toename aan liberale en amerikanistische ideeën, aangevuld met Amerikaanse films waarin het slechte voorbeeld wordt gegeven, zijn de mensen de echte waarden van het leven allang vergeten

ze laten zich meeslepen door die verhalen en halen er hun 'inspiratie' uit.

alle echte menselijke waarden zijn universeel: liefde, vriendschap en respect zijn zo'n waarden

normen zijn iets anders: ze zijn willekeurig en niet universeel

waarden komen van binnenuit, normen worden van buitenaf opgelegd
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:18   #32
guerin
Minister

Standaard

Ik denk dat normen een soort begrenzing zijn,iets dat men niet mag overschrijden.
Waarden kunnen ook cultureel zijn maar blijven dan steken bij estethiek en stijl toch binnen het systeem waar we deel van maken.
Oud 14 september 2007, 15:31   #33
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Een zakmes is toch handig, en niet verboden.
Handig ? Voor ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:33   #34
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Het manneke heeft huisarrest gekregen. Ocharme toch

Dat ze da krapuul minstens een werkstraf geven, dan maakt hij zichzelf tenminste nuttig
Men heeft hem inderdaad een véél te lichte straf gegeven. De aanpak van jeugdcriminaliteit mag wel wat harder worden, vind ik. Door een werkstraf zou hij tenminste eens goed voelen wat de gevolgen zijn van dergelijke criminele handelingen.
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 17:38   #35
duncan
Banneling

Standaard

inderdaad EN LIEFST begeleiding bij intensieve of geïnterneerde gekken zodat het manneke VOELT waar hij mee bezig is .

Huisarrest pfff die wijven en venten van tegenwoordig hemme niets 'disipline' ...verdampt noch mall ist eine sheiterei .

Mocht het mijne zoon of dochter zijn had het in de media gekomen
Oud 14 september 2007, 19:06   #36
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Het manneke heeft huisarrest gekregen. Ocharme toch

Dat ze da krapuul minstens een werkstraf geven, dan maakt hij zichzelf tenminste nuttig
Over 2 jaar heeft hij een blanco strafblad, ook al heeft hij dit netjes voorbereid & volgens plan uitgevoerd met als motief dat die jongere gast hem niet z'n geld gaf, wordt dit bewezen & hij ervoor veroordeeld.

Welkom in België

Laatst gewijzigd door Raven : 14 september 2007 om 19:06.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 20:02   #37
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

t'is echt erg, waar gaat deze wereld naartoe?
Graziëlla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 21:12   #38
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ik denk dat normen een soort begrenzing zijn,iets dat men niet mag overschrijden.
Waarden kunnen ook cultureel zijn maar blijven dan steken bij estethiek en stijl toch binnen het systeem waar we deel van maken.

Sommige waarden overschrijden de normen ( regels ) bvb gelijkheid als het gaat over mannen en vrouwen jobs die eigenlijk niet zo moeten benadert worden alez ik heb al vrouwen tegen gekomen die sterker dan mij waren en meer kennis hadden van bouw en harde arbeid wat ik leuk vond en omgedraait bestaat ook .
Op papier zijn we gelijk maar TOCH NOG zen der wijven en venten mé veel geld die mijnen frak uithangen daarmee bedoel ik dat ik het beu ben om deze mensen mijn belastings geld te batalen & rijker te maken .

Dit om maar aan te tonen dat de huidige esthetiek en morele waarde toevoeging gehéél niet relevant in het systeem werkzaam is en dus de eigenlijke waarde en normgeving binnen in die maatschappelijke ethica zoek raakt .

Maar wat je schreef is zekers wel waar overigs en fijn te merken dat je toch een voeling kent met deze materie .

In andere landen heeft men ook communicatieve problemen in zaken ethische norm & waardegeving en na leving ervan .

In eigen land is het de disipline die het hem doet ...deze is meestal zoek als het gaat over burgerlijke disipline, verkeers disipline, zelf disipline of zelfs realisatie.....kinderen, ouders , jij en ik ........ .

Mocht er BEETJE meer disipline zijn en GEEN ouders of schoon ouders die den boel verzuurd verzieken hé dan had dit niet geweest en hadden ze misschien veeeeeeeeeeeel korter uit elkaar geweest ...wie weet .

Feit is wel dat Saïd zuiders temperament heeft waar men moeilijk mee omkon gaan en zelfs communicatief- administratief HEM als zijnde agressief aanduiden.

Iets wat men SOMS nogal snel doet is klachten indienen ( vooral vrouwen ) al dan niet terrecht ; misschien was het in dit steekpartij geval zo dat deze klachten gegrond waren MAAR een vader blijft een vader en bezoeks RECHT negeren als man/vrouw kan dus wel pijnlijk aflopen .

Voor mij is het een uitgelopen post natale depressie of hysterische vorm van die vrouw die hem deed klikken en ervoor zorgde dat hij ZO geprovoceerd werd dat hij zinloos geweld begon toe te passen ( uit ONMACHT) omdat dat wijf ni kon luisteren...DAARNA 2 jaar geen kind zien en dat kan een bapaalde man doen gek worden en zo ja .

Iets wat ik nooit kan goed praten en we hebben niets aan nen media of iemand gelijk mij mé veel ervaring bij gezinnen groot en klein MAAR we kunnen wel luisteren en disiplinairder worden gelijk de nieuwe bravere generaties bezig zen .

Laat het ons een esthetische verlichting in de ethica noemen ofzo

*PS :

ik kan soms BETER communiceren met mensen die een zuiders temperament hebben of licht agressief zijn dan andere genieperige mensen .
Ook gewoon mensen hoor maar gewoon om maar iets aan te tonen van mijn sociaal vermogen en bewustzijn .

Laatst gewijzigd door duncan : 14 september 2007 om 21:23.
Oud 14 september 2007, 21:26   #39
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Handig ? Voor ?

Ik zal het even opnemen voor hem ( hamza) omdat die hier op dezen topic ( of een andere) al SCHREEF dat het handig is om bvb op camping ; tijdens vissen ....beter een draad doorsnijden dan ze doorbijten .

Een mes ( zakmes ) is dus ook handig ....ni om te stropen ofzo dus

Da bedoelde die ni ;
wedden

Ik heb ook ooit is op vb gestemd zenne alez gelijk tal van magrabs en marokanen....
Oud 14 september 2007, 21:30   #40
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder Bekijk bericht
dat kan ook zo zijn, door de toename aan liberale en amerikanistische ideeën, aangevuld met Amerikaanse films waarin het slechte voorbeeld wordt gegeven, zijn de mensen de echte waarden van het leven allang vergeten

ze laten zich meeslepen door die verhalen en halen er hun 'inspiratie' uit.

alle echte menselijke waarden zijn universeel: liefde, vriendschap en respect zijn zo'n waarden

normen zijn iets anders: ze zijn willekeurig en niet universeel

waarden komen van binnenuit, normen worden van buitenaf opgelegd
ja kom, hoeveel mensen kijken niet nr amerikaanse geweldfilms ? idd, enorm veel, en hoeveel mensen plegen een misdaad, idd, een fractie.

trouwens, waarom zouden die daders geen fan kunnen zijn van romantische komedies ?

ge moet van soorten hebben e.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be