Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 19:27   #21
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Soir
'Votre nationalisme est stigmatisé par des intellectuels. Mathias De Clercq, l'échevin libéral gantois, le qualifie de « venin mortel qui paralyse la raison »'
Matthias De Clercq, fils �* papa en risé de Gand, een intellectueel???

Dan moet Jean-Jacques De Gucht wel Einstein zijn...
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 22:06   #22
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
VB is haatdragend en heeft racistische kopstukken. Ze teren op het ongenoegen van de makkelijk beinvloedbare mens. NVA is dat allemaal niet, wat toch een groot verschil is.
Rascistische kopstukken? ik zou eerder zeggen dat ze ten dele een racistische achterban hebben
Oud 13 september 2007, 22:08   #23
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja maar daarvoor zal je eigenlijk alle Vlaamse partijen nodig hebben.
Inderdaad alle
Dus beter niemand uitsluiten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 22:09   #24
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Rascistische kopstukken? ik zou eerder zeggen dat ze ten dele een racistische achterban hebben
Ooit gehoord dat Franstalige partijen problemen hebben met racist Maingain? Ik ook niet.
Oud 13 september 2007, 22:11   #25
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ooit gehoord dat Franstalige partijen problemen hebben met racist Maingain? Ik ook niet.
Nee, vlamingen haten is een typisch waals nationale sport

Laatst gewijzigd door maarte : 13 september 2007 om 22:12.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 22:19   #26
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat is dan nog het verschil tussen VB en NVA?Het verschil zit hoofdzakelijk in twee namen : Bart De Wever en Filip De Winter. Wissel ze om met Mark Demesmaeker en Bruno Valkeniers en je krijgt een volledig ander plaatje. Ik hoop dat de militanten die deze impasse kotsbeu zijn een prominente plaats in de respectievelijke partijen zullen opeisen voor beide heren. Eerder komt er geen verandering in de patstelling waarin VB en N-VA zich op het ogenblik bevinden.
1. Ik heb persoonlijk geen enkel probleem met Dewinter, maar ik besef wel dat hij (imo grotendeels onterecht) ondertussen zo aangebrand is voor een deel van de kiezers dat hij op termijn misschien iets meer naar de achtergrond moet. *
2. Ik heb al een paar keer het 'gerucht' opgevangen dat Valkeniers Van Hecke zou opvolgen als voorzitter op niet al te lange termijn.

* Ik wil dit wel enkel steunen als daar concrete vooruitgang tegenover staat. I.e. grote stappen naar onafhankelijkheid / compleet ander migratiebeleid. In geen geval om de tegenstanders van het VB te plezieren zonder er iets mee te realiseren. Dan verzwak je enkel jezelf. Voor zover ik weet zal Dewinter er zelf ook geen probleem mee hebben om zichzelf 'op te offeren' indien er genoeg tegenover staat.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 september 2007 om 22:19.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 00:47   #27
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
"Gewone Vlamingen" ? Laat me niet lachen. De gewone West- en Oost-Vlaming stemt niet op BDW en zal er ook nooit op stemmen.

Tja, iedereen kan niet op zo een grote achterban rekenen als jij .
Hoeveel voorkeurstemmen kreeg je nu ook weer?

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 september 2007 om 00:51.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 01:05   #28
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard marlientje is dik en lelijk :(

Citaat:
VB is haatdragend en heeft racistische kopstukken. Ze teren op het ongenoegen van de makkelijk beinvloedbare mens. NVA is dat allemaal niet, wat toch een groot verschil is.
Wie zegt dat dit zo is ? Dit lijkt me eerder een individuele mening van jou teweeg. Spreek voor jezelf en beslis niet voor de anderen, laat ze dat zelf doen daar zijn ze oud en wijs genoeg voor.
Spreek dus meer van "ik vind" ipv "het VB"
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 09:05   #29
luc broes

Standaard

Citaat:
Hebben we zopas niet vernomen dat die zwarte dame die deel uitmaakt van de regering daar gediscrimineerd werd!?
Zover ik weet zijn er geen VB-ers in de regering.

't Is trouwens tegenwoordig al haat en racisme dat de klok slaat
'Walen haten de Vl'
'Vl haten de W'

Als je tegenwoordig op iets of iemand kritiek hebt dan wordt je onmiddellijk beschuldigd van haat.

Laatst gewijzigd door luc broes : 14 september 2007 om 09:08.
Oud 14 september 2007, 12:16   #30
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik zie toch grote verschillen hoor:

VB tolereert geen islam, terwijl N-VA moslims in haar partij heeft
Geachte evilbu

Ik ben geen 'hardliner' zeker niet wat dit delicate onderwerp betreft.
In The Brussels Journal, in het Nl gedeelte, staat een zeer evenwichtig artikel over het Islamiseringsdebat van iemand die jarenlang in de Antwerpse stadsdienst gewerkt heeft.
Lees het eens aandachtig, het is de moeite waard: http://www.brusselsjournal.com/node/2451

Mogelijk gebruikt het VB soms te harde taal, maar NVA blijft er volledig afwezig in een van de belangrijkste problemen van onze hele westerse samenleving. Is dat beter?

Laatst gewijzigd door luc broes : 14 september 2007 om 12:17.
Oud 15 september 2007, 06:25   #31
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
BDW is een dromer als hij denkt van met Belgen samen te werken om Belgie af te breken, het ontwaken zal pijnlijk zijn voor BDW.
Inderdaad. Zijn naiviteit is soms aandoenlijk.
Oud 15 september 2007, 07:05   #32
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
BDW is een dromer als hij denkt van met Belgen samen te werken om Belgie af te breken, het ontwaken zal pijnlijk zijn voor BDW.
Dat is de reden waarom ik die man niet vertrouw. Het gaat er bij mij niet in dat een intelligent en welbespraakt man als hij, denkt met de Walen te kunnen samenwerken om België te splitsen.
Hij is voor mij iemand met een verborgen agenda. Het zal hem worst wezen of hij zijn beloften aan de kierzer waar kan maken. Ofwel geeft hij toe en wordt hij minister, ofwel houdt hij zijn been stijf en komt hij als een verzetsheld uit de strijd.
Arme N-VA kiezers.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 13:03   #33
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
gespeelde naiviteit om carriere te maken ja...

die man ging lijstverbinding aan in brussel met BUB en groen stond op een lijst achter b-plusser philip heylen. Om nog maar te zwijgen over nooit met de spa of nooit met de tsjeven of als b-h-v dan en dan en dan niet gesplitst is...

Ik ken geen figuur die zo ambigu is als Dewever. Die man wil tegelijktertijd radicaal zijn maar toch geliefd door het establishment en de media etc.

hij slikt zijn woorden sneller in dan zijn schaduw... Zo zei hij herhaaldelijk dat bh-v een kewestie was vand e vlaamse meerderheid te gebruiken. En nu zegt hij dat er ook over b-h-v( toepassing grondwet) onderhandeld moet worden.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 13:46   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie toch grote verschillen hoor:

VB is pro-Israel, NVA eigenlijk niet
VB wil onmiddellijk de totale onafhankelijkheid, NVA wil België doen verdampen

VB tolereert geen islam, terwijl N-VA moslims in haar partij heeft
....

Waarom zijn jullie er zo op uit om N-VA op Vlaams Belang te doen lijken, om nadien te kunnen zeggen : dab stem je maar beter op een grote partij?
Wij hebben ook een andere kijk op integratie, gezinsbeleid, financieel beleid ed. Het VB wil enkel de grootste zijn. Ik heb meer vertrouwen in een Bruno Valkeniers dan de rest van de VB-top samen. Valkeniers zal het echter nooit voor het zeggen krijgen in de partij. Daarvoor is hij niet extreem genoeg.
Oud 19 september 2007, 13:48   #35
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
gespeelde naiviteit om carriere te maken ja...

die man ging lijstverbinding aan in brussel met BUB en groen stond op een lijst achter b-plusser philip heylen. Om nog maar te zwijgen over nooit met de spa of nooit met de tsjeven of als b-h-v dan en dan en dan niet gesplitst is...

Ik ken geen figuur die zo ambigu is als Dewever. Die man wil tegelijktertijd radicaal zijn maar toch geliefd door het establishment en de media etc.

hij slikt zijn woorden sneller in dan zijn schaduw... Zo zei hij herhaaldelijk dat bh-v een kewestie was vand e vlaamse meerderheid te gebruiken. En nu zegt hij dat er ook over b-h-v( toepassing grondwet) onderhandeld moet worden.
Weet je ilfalco...als je een Franstalige was, ik zou er zeker van zijn dat je een FDF'er was. Die zien ook niet verder dan hun neus lang is.
Oud 19 september 2007, 13:49   #36
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Nee, vlamingen haten is een typisch waals nationale sport
Voor die keer dat ze eens een Europees of zelfs wereldkampioen kunnen voortbrengen
Oud 19 september 2007, 13:51   #37
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Matthias De Clercq, fils �* papa en risé de Gand, een intellectueel???

Dan moet Jean-Jacques De Gucht wel Einstein zijn...
Matthias De Clercq is echt wat je noemt in het 'Vloms' een oetlul. Dankzij de papa was zijn diploma verzekerd en meteen zijn carrière. Leuk als papa enkele proffen kent en enkele directeurs.
Intellectueel daarentegen is er nog veel werk aan. En ik denk het een 'Walloneke' is: een bodemloos putje
Oud 19 september 2007, 13:54   #38
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Klopt. En het is ergens logisch dat ze dan gretig weerwraak nemen. Al bij al een triestige bedoening langs beide kanten.[/quote]

inderdaad, alleen valt NV-A VB openlijk in alle media aan, om toch maar hun verschil in de verf te zetten, alsof de mensen het intussen nog niet weten

VB geeft kritiek in zijn eigen publicaties, toch al iets beter dan met het smashen op andere partijen stemmen binnenhalen. VB smasht natuurlijk ook, maar minder stelselmatig en neurotisch als al de andere partijen.
En VB haalt feiten aan, de andere partijen doen steeds dezelfde uitspraken over VB, die de mensen intussen grondig beu gehoord zijn.

De andere partijen zijn natuurlijk logischerwijze bang van VB, het zwarte mosnter dat verkiezing na verkiezing stijgt.

Laat ze maar sidderen en beven, ....

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 19 september 2007 om 13:57.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 13:59   #39
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Wij hebben ook een andere kijk op integratie, gezinsbeleid, financieel beleid ed. Het VB wil enkel de grootste zijn. Ik heb meer vertrouwen in een Bruno Valkeniers dan de rest van de VB-top samen. Valkeniers zal het echter nooit voor het zeggen krijgen in de partij. Daarvoor is hij niet extreem genoeg.
Wij hebben een andere kijk op een gegeven woord.

Streber De Wever. Ooit dat dubbelintervieuw gehoord op de radio met zijn beste vriend? Bartje verloor altijd van hem met squashen. Achter die man zijn rug ging ons Strebertje lessen volgen, en uiteindelijk won hij. Zijn goed recht, maar achterbakser is nauwelijks denkbaar.

Laatst gewijzigd door Duym : 19 september 2007 om 14:03.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 14:02   #40
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Als VB blijft zakken zullen ze wel met types �* la Valkeniers voor de proppen moeten komen, want stilaan moeten Gerolf, Filip en Frank maar eens gaan uitleggen waarom hun partij blijft dalen.
De vlaamse gedegen werkgever (Valkeniers) , die over economie spreekt, de haven, werkgelegenheid .... dat zou andere koek zijn dan het zwembad van Morel.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 19 september 2007 om 14:03.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be