Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 september 2007, 10:03   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De tijden zijn veranderd
Niet alleen in Nederland ook in Belgie.
ik hoop het met u
Anna List is offline  
Oud 14 september 2007, 10:03   #22
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De tijden zijn veranderd
Niet alleen in Nederland ook in Belgie.
Mee eens. En de politici voelen dat, vandaar dat zij zich anders gedragen dan de vorige generatie.
Kaal is offline  
Oud 14 september 2007, 10:04   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
aha...zelfs intelligente mensen delen mijn gevoel...
ja lap, voor één keer dat ik pessimist ben ...
Anna List is offline  
Oud 14 september 2007, 10:04   #24
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
misschien is het idd een eerder Vlaams probleem (dat de standvastige afgestraft wordt) (cfr VU) hier moet k nog eens over denken
In de tijd van de VU, was Vlaanderen aan zijn economische heropleving begonnen. De VU stond toen voor veel mensen in de weg voor deze groei en had binnen zijn eigen bestuur twee politieke strekkingen zitten.
De VU was dus van in het begin gedoemd te mislukken in het splitsen van België en zijn grote opkomst.

Vlaanderen zit nu in economische hoogdagen en de bevolking heeft nu dus tijd om zich bezig te houden met politieke onzin. Moest Vlaanderen nu terug in een economisch verval geraken, dan zou het politieke landschap in Vlaanderen ook plots terug veranderen en zou een partij als SP.a direct de grootste partij van Vlaanderen worden. Alle andere partijen zouden gewoon de schuld krijgen dat de bevolking honger lijd.
Jantje is offline  
Oud 14 september 2007, 10:05   #25
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Mee eens. En de politici voelen dat, vandaar dat zij zich anders gedragen dan de vorige generatie.
Het is een Europese trend. Kijk naar Spanje (de liegende Aznar weggestuurd), Frankrijk (reusachtige overwinning van 'outsider' Sarkozy), Nederland (de verrassende SP-overwinning) etc...
Kortaf is offline  
Oud 14 september 2007, 10:14   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
misschien is het idd een eerder Vlaams probleem (dat de standvastige afgestraft wordt) (cfr VU) hier moet k nog eens over denken
Het Vlaams bewustzijn was toen niet wat het nu is. Je hoeft er maar de fora van de Vlaamse kranten op na te lezen om te zien hoezeer de Vlamingen geradicaliseerd zijn de laatste maanden.
Oud 14 september 2007, 10:19   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het Vlaams bewustzijn was toen niet wat het nu is. Je hoeft er maar de fora van de Vlaamse kranten op na te lezen om te zien hoezeer de Vlamingen geradicaliseerd zijn de laatste maanden.
ik hoop het met u ... ik vrees alleen dat die tijdelijke opinie nogal makkelijk te manipuleren en te kanaliseren is ...

loop ik niet zo hoog op met de Vlamingen ? ... mogelijk ... maar als Vlamingen toch niet zo'n lamme dweilen zijn ... zouden we dan niet reeds twintig jaar geleden onafhankelijk geworden zjin ?

neen, ik geloof niet de de Vlaamse onafhankelijkheid van zelf komt ... dat zou een ferme onderschatting van de conservatieve Belgische krachten zijn (loge,hof,finance, ...)
Anna List is offline  
Oud 14 september 2007, 10:49   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik hoop het met u ... ik vrees alleen dat die tijdelijke opinie nogal makkelijk te manipuleren en te kanaliseren is ...

loop ik niet zo hoog op met de Vlamingen ? ... mogelijk ... maar als Vlamingen toch niet zo'n lamme dweilen zijn ... zouden we dan niet reeds twintig jaar geleden onafhankelijk geworden zjin ?

neen, ik geloof niet de de Vlaamse onafhankelijkheid van zelf komt ... dat zou een ferme onderschatting van de conservatieve Belgische krachten zijn (loge,hof,finance, ...)
Ik volg je, maar toch denk ik dat die 'tijdelijke' opinie deze keer minder tijdelijk zal zijn dan voordien. Niet dat wat ik denk veel belang heeft maar de 'Vlaamse' beleidsmakers denken het ook.
Oud 14 september 2007, 10:52   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik volg je, maar toch denk ik dat die 'tijdelijke' opinie deze keer minder tijdelijk zal zijn dan voordien. Niet dat wat ik denk veel belang heeft maar de 'Vlaamse' beleidsmakers denken het ook.
in dat geval moet de N-VA zo lang mogelijk rekken ... de onderhandelingen laten vastlopen ... en moeten we nadien aandringen op nieuwe verkiezingen
Anna List is offline  
Oud 14 september 2007, 10:55   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
in dat geval moet de N-VA zo lang mogelijk rekken ... de onderhandelingen laten vastlopen ... en moeten we nadien aandringen op nieuwe verkiezingen
Kan niet => BHV

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 september 2007, 10:55   #31
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kan niet => BHV
Kan wel => De Gucht
Kortaf is offline  
Oud 14 september 2007, 11:08   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Kan wel => De Gucht
Idd. Volgens De Gucht zijn de verkiezingen geldig als het parlement ze geldig verklaart. Voor hem bestaat er geen Grondwettelijk Hof.
Oud 14 september 2007, 11:11   #33
Anna List
Banneling

Standaard

maar men kan ze idd wel houden ... nadien wordt door het parlement afgewogen of ze wettelijk zijn of niet ... (met eventueel een rechtszaak voor het GH)
Anna List is offline  
Oud 14 september 2007, 11:16   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het parlement keurde de vorige onwettige verkiezingen ook goed, en er heeft niemand klacht neergelegd bij de het GH.
Oud 14 september 2007, 11:19   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het parlement keurde de vorige onwettige verkiezingen ook goed, en er heeft niemand klacht neergelegd bij de het GH.
vanwege een dubbelzinnigheid in het arrest ... (mogelijks interpreteerbaar) ... dit zou nu niet het geval zijn me dunkt ... maar soit das meer iets voor prof Storme
Anna List is offline  
Oud 15 september 2007, 15:01   #36
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
maar de perceptie is tegenwoordig dat CdH het been stijf houdt. Als er nu verkiezingen zouden zijn, denk ik dat het kartel nog een mooie extra bonus in de wacht zou slepen.
Dan moet er eerst nog een regeling komen voor het BHV-arrest van het Grondswettelijk Hof (Arbitragehof). Onder Franstalige supprematie heeft paars België opgezadeld met een grondwettelijke leemte, waarbij op het ogenblik niet eens democratisch geldige verkiezingen kunnen worden gehouden. Welke meerderheid in het huidig parlement kan daar nu een oplossing voor bieden? Daar horen we weinig over in de Franstalige en andere Belgicistische pers.
Pol is offline  
Oud 15 september 2007, 16:24   #37
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Dan moet er eerst nog een regeling komen voor het BHV-arrest van het Grondswettelijk Hof (Arbitragehof). Onder Franstalige supprematie heeft paars België opgezadeld met een grondwettelijke leemte, waarbij op het ogenblik niet eens democratisch geldige verkiezingen kunnen worden gehouden. Welke meerderheid in het huidig parlement kan daar nu een oplossing voor bieden? Daar horen we weinig over in de Franstalige en andere Belgicistische pers.
Neem nu dat de onderhandelingen helemaal vast komen te zitten en dat herverkiezingen de enige optie zijn, dan kan het parlement de splitsing nog steeds bekrachtigen zonder dat, en dit is belangrijk, dit een invloed zal hebben op de volgende coalitieonderhandelingen.
speurneus is offline  
Oud 15 september 2007, 19:42   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wacht rustig af.

Eerstens wat de ontdekkingsreiziger (ge moet eksplorateur just vertalen hé) zal zeggen als hij terug onder de levenden komt;

vervolgens wat de formateur en de regeringsverklaring daarna ons zal leren.

Zo'n krantenartikel waar een joernalistje wat uit zijn duim zuigt, daar kan ik me niet over opwinden.

Mijn rustige houding als nva-kiezer wordt vooral gerechtvaardigd door het feit dat de oude tsjeven uitgestorven zijn, en dat de nieuwe de indruk geven dat ze de oude politiek van toegeven aan de franstaligen zo beu zijn als koude pap.

Ook gerechtvaardigd door het feit dat de liberale familie geplaagd wordt door flamingantisme, op zijn rechterflank namelijk vanwege de brulkikker. Die won wel, en de vld won niet.

Ook gerechtvaardigd dat zelfs de nieuwe sossen hun buik er van vol hebben: Broekske is volgens mij nog niet vergeten hoe pijn het deed, toen Di Pupo hem in zijn pietje neep, toen ie een beetje een hedendaags sossenisme wou toepassen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 16 september 2007, 18:11   #39
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn rustige houding als nva-kiezer wordt vooral gerechtvaardigd door het feit dat de oude tsjeven uitgestorven zijn, en dat de nieuwe de indruk geven dat ze de oude politiek van toegeven aan de franstaligen zo beu zijn als koude pap.
ben jij daar wel zo zeker van,...vergeet niet dat heel wat van die tsjeven, ook nieuwe, hun postje aan het ACW te danken hebben,...
speurneus is offline  
Oud 16 september 2007, 18:57   #40
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
ben jij daar wel zo zeker van,...vergeet niet dat heel wat van die tsjeven, ook nieuwe, hun postje aan het ACW te danken hebben,...
...en ze kunnen dat postje alleen behouden dank zij hun liaison met de NVA.

Geen staatshervorming, geen NVA. Geen NVA, geen kartel. En geen kartel, geen grootste partij meer. Bye bye premierschap.

Het ACV kan met zijn belgicisme geen kant meer uit in de CD&V. In het Vlaanderen van vandaag leidt Belgicisme tot verlies van stemmen en macht.

Dat zijn de nieuwe tsjeven, mijn beste.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 september 2007 om 18:59.
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be