![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VU was dus van in het begin gedoemd te mislukken in het splitsen van België en zijn grote opkomst. Vlaanderen zit nu in economische hoogdagen en de bevolking heeft nu dus tijd om zich bezig te houden met politieke onzin. Moest Vlaanderen nu terug in een economisch verval geraken, dan zou het politieke landschap in Vlaanderen ook plots terug veranderen en zou een partij als SP.a direct de grootste partij van Vlaanderen worden. Alle andere partijen zouden gewoon de schuld krijgen dat de bevolking honger lijd. |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een Europese trend. Kijk naar Spanje (de liegende Aznar weggestuurd), Frankrijk (reusachtige overwinning van 'outsider' Sarkozy), Nederland (de verrassende SP-overwinning) etc...
|
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Vlaams bewustzijn was toen niet wat het nu is. Je hoeft er maar de fora van de Vlaamse kranten op na te lezen om te zien hoezeer de Vlamingen geradicaliseerd zijn de laatste maanden.
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
loop ik niet zo hoog op met de Vlamingen ? ... mogelijk ... maar als Vlamingen toch niet zo'n lamme dweilen zijn ... zouden we dan niet reeds twintig jaar geleden onafhankelijk geworden zjin ? neen, ik geloof niet de de Vlaamse onafhankelijkheid van zelf komt ... dat zou een ferme onderschatting van de conservatieve Belgische krachten zijn (loge,hof,finance, ...) |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() in dat geval moet de N-VA zo lang mogelijk rekken ... de onderhandelingen laten vastlopen ... en moeten we nadien aandringen op nieuwe verkiezingen
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan niet => BHV
|
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd. Volgens De Gucht zijn de verkiezingen geldig als het parlement ze geldig verklaart. Voor hem bestaat er geen Grondwettelijk Hof.
#33 |
Banneling
|
![]() maar men kan ze idd wel houden ... nadien wordt door het parlement afgewogen of ze wettelijk zijn of niet ... (met eventueel een rechtszaak voor het GH)
|
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het parlement keurde de vorige onwettige verkiezingen ook goed, en er heeft niemand klacht neergelegd bij de het GH.
#35 |
Banneling
|
![]() vanwege een dubbelzinnigheid in het arrest ... (mogelijks interpreteerbaar) ... dit zou nu niet het geval zijn me dunkt ... maar soit das meer iets voor prof Storme
|
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dan moet er eerst nog een regeling komen voor het BHV-arrest van het Grondswettelijk Hof (Arbitragehof). Onder Franstalige supprematie heeft paars België opgezadeld met een grondwettelijke leemte, waarbij op het ogenblik niet eens democratisch geldige verkiezingen kunnen worden gehouden. Welke meerderheid in het huidig parlement kan daar nu een oplossing voor bieden? Daar horen we weinig over in de Franstalige en andere Belgicistische pers.
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht rustig af.
Eerstens wat de ontdekkingsreiziger (ge moet eksplorateur just vertalen hé) zal zeggen als hij terug onder de levenden komt; vervolgens wat de formateur en de regeringsverklaring daarna ons zal leren. Zo'n krantenartikel waar een joernalistje wat uit zijn duim zuigt, daar kan ik me niet over opwinden. Mijn rustige houding als nva-kiezer wordt vooral gerechtvaardigd door het feit dat de oude tsjeven uitgestorven zijn, en dat de nieuwe de indruk geven dat ze de oude politiek van toegeven aan de franstaligen zo beu zijn als koude pap. Ook gerechtvaardigd door het feit dat de liberale familie geplaagd wordt door flamingantisme, op zijn rechterflank namelijk vanwege de brulkikker. Die won wel, en de vld won niet. Ook gerechtvaardigd dat zelfs de nieuwe sossen hun buik er van vol hebben: Broekske is volgens mij nog niet vergeten hoe pijn het deed, toen Di Pupo hem in zijn pietje neep, toen ie een beetje een hedendaags sossenisme wou toepassen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ben jij daar wel zo zeker van,...vergeet niet dat heel wat van die tsjeven, ook nieuwe, hun postje aan het ACW te danken hebben,...
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen staatshervorming, geen NVA. Geen NVA, geen kartel. En geen kartel, geen grootste partij meer. Bye bye premierschap. Het ACV kan met zijn belgicisme geen kant meer uit in de CD&V. In het Vlaanderen van vandaag leidt Belgicisme tot verlies van stemmen en macht. Dat zijn de nieuwe tsjeven, mijn beste. Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 september 2007 om 18:59. |
|
![]() |