![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Oh en wie financiert dat Marshallplan voor Wallonië eigenlijk ? mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. De schuchtere positieve signaaltjes uit Franstalig België, if any, tonen aan dat men daar hopeloos achter de realiteit aanloopt. Die realiteit is dat Vlaanderen ondertussen 30 jaar verder staat, en aan zijn toekomst gewerkt heeft. En dat zal echt niet meer afgeremd worden omdat enkele honderden Waalse kinderen in een immersieschooltje zitten, of omdat de Waalse regering 3000 (op een jaar!) gesubsidieerde arbeidsplaatsen gecreëerd heeft.
Laatst gewijzigd door Kortaf : 16 september 2007 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest moet je niet verwachten dat wij Meneer Di Rupo en de Waalse PS op hun woord zullen geloven als ze zeggen dat Wallonië beter gaat. Ze zeggen dat al 10 jaar (Contrat d'avenir vergeten?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je altijd hebt gehoord dat je taal en cultuur superieur is en je economie tot de wereldtop hoorde, duurt het wel even voor iedereen dat begrepen heeft hé. Nu is het besef er, maar ja sommigen willen niet meer samenwerken hé. Stel dat Wallonië uit het dal klautert en op een normaal niveau komt, dan zal het ook nog 10 jaar duren voor alle Vlamingen beseffen dat Wallonië veranderd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar laat Vlaanderen zelf zijn ding doen, zoals voorgesteld door de Vlaamse onderhandelaars. Die stellen gewoon voor bepaalde bevoegdheden naar de gewesten te brengen, omdat de situatie in het zuiden anders moet aangepakt worden dan in het noorden. Zoiets kan je nooit op nationaal vlak serieus regelen, endus moeten die bevoegdheden er komen. Werk mee, en je zal meer beloond worden dan wanneer je door koppigheid het land uit elkaar doet vallen.
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Het is zeer goed. Voor hen.
Wij kunnen er na al die jaren niets meer mee aanvangen. Als je een nieuwe auto wil, koop je ook geen 2PK, zelfs niet als hij opgeblonken is. Citaat:
Citaat:
Stel dat, natuurlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De achterstand tav Vlaanderen en de rest van de wereld vermindert helemaal niet maar het verschil wordt wel minder snel groter...
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die cijfers zijn compleet onbetrouwbaar. Het aantal verkochte exemplaren/abonnementen lijkt mij de enige juiste maatstaf, maar ja met aantal 'lezers' valt makkelijker te sjoemelen om zo meer geld van adverteerders los te kunnen peuteren. (even terzijde)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Ach, schiet toch niet zo op de Walen! Iedereen pakt wat 'm krijgen kan, ook de Walen! De ware schuldigen zijn de Vlaamse ministers in de opeenvolgende regeringen die toelaten dat de wetten zo gemaakt worden dat ze dat allemaal kunnen pakken!
ALLES, maar dan ook ALLES wat wij de "Belgen", de Franstaligen en de vreemdelingen verwijten is gebeurd met medeweten en dus met medeverantwoordelijkheid en medeplichtigheid van alle Vlaamse ministers in de opeenvolgende regeringen.
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan! Laatst gewijzigd door Luddo : 16 september 2007 om 23:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij "Le Soir" zijn het inderdaad Vlaams haters en ik begrijp niet dat "De Standaard" sedert geruime tijd met "Le Soir" samenwerkt. Waar blijft of is er nog een rechtse krant? Opiniemakers kan ik missen als kiespijn en internet geeft voldoende informatie om geen cent meer te moeten uitgeven aan rioolkranten.
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() "Bij de kwaliteitskranten is er winst voor De Morgen (+4%, 231.200 lezers)"
Het pleziert me dat De Morgen nog steeds een kwaliteitskrant wordt genoemd en het succesvolle Laatste Nieuws niet. Pulp, roddel, klagen en zagen zijn IN en dat zal zo nog wel blijven. Ook De Morgen gaat er weer 4% op vooruit en dat is toch hoopgevend nieuws voor kritisch denkend Vlaanderen. Bijna een kwart miljoen Vlamingen die De Morgen lezen, dat zullen ze bij het Vlaams Belang niet leuk vinden. Daar vinden ze nog steeds dat een 'echte' Vlaming, rechts, volksnationalistisch en ethisch conservatief moèt zijn. Maar zoals iedereen ondertussen wel weet: het Vlaams Belang is Vlaanderen niet. Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 17 september 2007 om 05:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Vergeleken bij de doorsnee Franse, Spaanse of Engelse krant, is HLN een kwaliteitskrant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Propaganda. Doet mij zo een beetje denken aan de Potemkin dorpen in de jonge SU.
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/2315
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, interessante overweging.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige bewijs dat De Morgen geeft voor zijn verkochte oplage is dus een verklaring op eer?
Jawadde....
![]() |
#37 |
|
![]() Bijna alles aan de site van DM is betalend, dat is een grote factor. En de website biedt geen enkele meerwaarde, terwijl DS wel enorm investeert in hun online-diensten.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 september 2007 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn vader kocht geregeld DM omdat er een of ander boek bijzat dat hem interesseerde maar de gazet zelf belande rechtstreeks in de vuilbak en zo zijn er volgens mij veel. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 september 2007 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'Doodkloppen' zou het maatje van filo zeggen. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2007 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |