![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() Zou Leterme volgende keer O dierbaar België in het Frans zingen, of terug de Marseillaise?
|
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet uit goede bron dat Leterme volgende keer het Wilhelmus zal zingen. |
|
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() De Kiezer bepaalde op 10 juni hoe geloofwaardig Leterme is : 800.000 geloofwaardigheidseenheden (ge).
Indien sommige Belgen de mening zijn toegedaan dat 800.000 "ge" niet genoeg is, dan moeten zij consekwent zijn en aanvaarden dat Didier Reynders, Elio Di Rupo en Joëlle Milquet nog minder geloofwaardig zijn. 60% van de Belgen hebben immers niet kunnen kiezen voor Didier Reynders maar zijn wel verplicht om te aanvaarden dat hij een belangrijke rol zal spelen, precies omdat zoveel van onze landgenoten op hem hebben gestemd. Is het dan teveel gevraagd dat die landgenoten, zouden aanvaarden dat Yves Leterme een zeer belangrijke rol zou spelen, omdat hun landgenoten die man zeer geloofwaardig vinden? Vlamingen zijn namelijk nog altijd landgenoten, misschien was jij dat even uit het oog verloren. Ik heb thuis een exemplaar van de grondwet liggen en ik herinner mij niet dat daar in wordt bepaald dat een kandidaat eerste minister altijd beleefd zal zijn en nooit iemand zal krenken. Neen, er staat daar geschreven dat de Koning die man aanduidt en dat het Parlement dat dan goedkeurd. Dat zijn de spelregels. Als ij wilt dat er voortaan in de grondwet staat dat : - de kandidaat eerste minister kent het volkslied van buiten, in de drie landstalen - de kandidaat eerste minister zal zeggen dat de Belgische vlag mooi is - de kandidaat eerste minister zal enkel zijn mond opendoen om de eed af te leggen ... dan moet je aan je vertegenwoordigers in het Parlement vragen dat zij een wet in die zin indienen. |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie weet da joh! ![]()
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() HLN
Citaat:
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je ziet hoe CD&V zijn best aan het doen is om de splitsing te vertragen geloof ik niet dat er een vlaamse meerderheid gevonden zal worden,..
|
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij bepaalt dus zijn eigen dingetjes, in overeenstemming met voor wat hij gekozen is, en ..... ..... hij zal die niet bepalen in funktie van brulkikkers en vuil-blokkertjes. Ik ben nva-kiezer en ben nog altijd tevreden over de houding van het kartel. Als de boel verder verrot, terwijl nog steeds kansen geboden wordt voor overleg, en als het zover zou komen dat er herverkiezingen uitgeschreven worden , dan ziet er het nu naar uit dat ik eenzelfde stem zal uitbrengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er op twee paarden gewed wordt, dit van de ontdekkingsreiziger (eksporateur) en dit van het parlement (De Krem, kuitenbijter) ... dat vind ik zo moeten. Daarvoor heb ik op de nva gestemd, en niet op het Blok. Maar jij gaat wel iets anders bewijzen, vermoed ik. Alleen zal 't lang duren eer er iets bewijswaardig uit je bus komt. Verras mij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Kortaf,
U zegt, Citaat:
![]() En hier: Citaat:
![]() KAAL, u zegt: Citaat:
![]() Eddy B, Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn punt was echter dat Leterme geloofwaardig is voor de Vlamingen en Di Rupo voor de franstaligen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij vragen ze ook nooit wat joh, troost je!
![]() Aw, ik zou liegen : ze hebben me verleden week geporbeerd via de telefoon een boekenabonnement aan te smeren... na het horen van de firmanaam zei ik : neen dank u, ik ben niet geïnteresseerd... "maar U laat me niet eens uitspreken"... "inderdaad, wegens geen interesse, goeiedag" ![]() Maar alle gekheid op een stokje : Een Vlaming is iemand die in Vlaanderen woont en liefst zich nog Vlaming voelt ook. Hebben ze aan jouw geVRAAGD of je de BELGISCHE nationaliteit wou, of is die je gewoon ambtelijk aangesmeerd, zoals bij mij? ![]()
#38 | ||
Vreemdeling
|
![]() Kaal, u zegt:
Citaat:
Volgens mij is het systeem nu helemaal niet democratisch en geeft het vooral een fout beeld van Vlaamse stemmers, aangezien zij in de meerderheid zijn. Wat ik wil zien is dus gewoon de kop PS met vb. Elio di Rupo om op te kiezen. En omgekeerd, misschien willen vele Walen wel op SP.a stemmen. Ik wil helemaal niet klagen over wat niet meer is, maar aderesseren over wat eigenlijk moet zijn, nu. Eddy B, u zegt, Citaat:
Antwerpen onafhankelijk, Limburg, Oost of West-Vlaanderen? ![]() Seperatisme is GEEN realisme. Laatst gewijzigd door Arwin Rummel : 18 september 2007 om 16:53. |
||
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat u dit volkomen verkeerd inschat. Separatisme, als het er al komt, zal precies een gevolg zijn van realisme, tenzij men in Wallonie eindelijk inziet dat Belgie als staatsstructuur geen vluchtheuvel mag vormen voor het eigen slecht bestuur.
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al eerder gesteld,als het niet gaat is er nog ruim tijd om de splitsing er alsnog met gewone meerderheid in te rammen... Dat zal dan het moment zijn dat Belgie in elkaar stuikt ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 september 2007 om 17:37. |
|
![]() |