![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Via werkstraf dan de kosten vergoeden, wat mij betreft. Al zullen sommigen zeker vinden dat dat te ver gaat en niet politiek correct is. Een staat die minder betuttelt betekent ook automatisch burgers die meer verantwoordelijkheid dragen. 'T is 't een of 't ander...
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik rook al jaren niet meer in de cofeeshop MAAR ....als ik die RIJKERE waalse arme toeristjes zie dampen met hunnen grote zak wiet al lachend naar de uitbaters dan vraag ik me steeds af waarom die nederlanders MEER last hebben van de vlamingen dan de walen ginder . Achja money talks zegt men in het Amerikaans en pratend geld levert corruptie op . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Voil�*! Of een drugsverslaafde in huis nemen, of een verongelukte niet-gordeldrager liefkozend oplappen in de knusse geborgenheid van de eigen slaapkamer, en zo... Meer verantwoordelijkheid en solidariteit (voor hen die zich geroepen voelen) en minder staatstussenkomst. Illegalen moeten dan ook niet meer naar die vreselijke centra, maar kunnen opgevangen worden bij de goede zielen die nu aandringen op een soepeler illegalenbeleid.
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
de nederlanders kunnen geen frans , net als de walen geen nederlands ( en vlaams ) ![]() maw nederlanders zien meer door de vingers van franstaligen dan van mensen die dezelfde taal spreken, of misschien zijn ze jaloers op ons accent ( we klinken voor een nederlander naar het schijnt nogal zuiders, net zoals een fransman uit het zuiden voor een fransman uit het noorden )
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 17 september 2007 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Volgens mij zijn we het wel met elkaar eens, Jukes.
![]()
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() @ duncan & the outlaw torn
Hoe komen jullie erbij dat... 1. Nederlanders last zouden hebben van Vlamingen? 2. Nederlanders opkijken tegen franstaligen? Ik (en met mij velen anderen) zou het Vlaams Belgie juist graag bij Nederland willen hebben. Maar als ik u zo hoor praten over Nederlanders, krijg ik toch opeens mijn twijfels...
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
wat het eerste betreft: ik bedoelde eigenlijk jaloezie van Nederlanders tgo Vlamingen. wat het tweede betreft : het woord espoir word in nederland gebruikt ipv van het woord belofte ( ik spreek hier over wielrennen) kijk maar eens naar een nederlandse wielerwedstrijd, 9 op de 10 keer komen er franse termen in voor, voor iets waar wij, vlamingen, het normale nederlandse woord voor gebruiken. De nederlanders gebruiken franse woorden te pas en te onpas ( eerder het laatste, mr dit terzijde ) wat mij enige adoratie en onnozele, misplaatste bewondering voor het frans doet vermoeden. het frans is een mooie taal, mr niet als een nederlander het spreekt. ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als we het dan toch over de Franse taal gaan hebben, wat jullie een croque-monsieur noemen, daar gebruiken wij gewoon het Nederlandse woord 'tosti'. Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Even off-topic, al doe ik dat zelden: het grappigste Frans dat ik ooit uit een Nederlander hoorde komen was toen een nieuwsanker het had over een staatsgreep in één of ander ver land. Hij had het over een 'coupe'. Advokaat? Met of zonder slagroom? Woeha! Maar 't is wel waar dat onze noorderburen (waar ik graag vertoef trouwens, zeker op hun wateroppervlakken) een liefde voor het Frans koesteren, die spijtig genoeg niet altijd gereflecteerd wordt in hun respect voor de uitspraak of de spelling van Molière's taal; kuier eens rond in een Hollandse jachthaven en lees de bootnamen: 'Bien Mérité', 'Mon Rêve',... Hoogstaand amusement. Nog een tip in dit verband voor Nederlandse watersporters: het is Port (uitgesproken PAUR) Zélande, niet Porte Zélande. Graag gedaan! Gratis!
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Maar als we het dan toch over de Franse taal gaan hebben, wat jullie een croque-monsieur noemen, daar gebruiken wij gewoon het Nederlandse woord 'tosti'.
Met alle respect, Evil, maar komt 'tosti' niet uit het Duits?
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 17 september 2007 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Maar het boeken van een "kottaasje" ipv het engelse "cottage" kwam ik ook vrij vaak tegen, vooral bij Amsterdammers. ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat weet Uzelf wel... Dat is trouwens uw vrijheid... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() Nederlands is een Germaanse taal, dus al onze woorden stammen af van het Duits.
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ahzo zo sociaal bewust was ik nog niet maar ik zie de logica erin , ik begrijp het en aanvaard het dus voel dat je 200% juist zit ![]() Als ik zo verder ga kan ik nog imigreren nor hollandica hmmm alsjemenouw . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach wel neej ik spreek gewoon steeds in het algemeen en daar hoef je echt niets bij te zoeken + ik kom STEEDS in dezelfde plekken in nederland dus kan het zijn dat NET daar het moeilijk gaat tussen vlaming en nederlander want in vergelijk met de andere kant van nederland zijn ze gehéél anders ingesteld . TRouwens 10 �* 15 mensen of 1 stad omschrijven niet een land . België bij Nederland willen vele mensen ( ook in hogere kringen weet ik al ) maar wie zegt dat ik dit wel zou willen ; in de verre toekomst draait dit op oorlog uit vroeg of laat dat leerden we al in de geschiedenis voorhéén + merken we aan het huidig bhv dossier en beleid en andere corrupte zaken . Dat België bij nederland komt wilt men niet enkel maar staat al zelfs op papier zo ook ALLE ( zogenaamde sociale woningen) project gebouwen die gebouwd werden staan al klaar en leeg wegens te duur voor de doorsnee arbeider. Dus de plannen van enkele of de meeste groot steden zijn al zichtbaar ![]() Neen liever niet dus misschien eerst op proef dan zo bvb 1 jaartje belgisch nederland een jaar niets dan een jaar nederlands belgisch en dan ja ....ach ik zen een moeilijk ventje soms maar ik zie het NU al zwart in dus later ZEKERS ook . Overtuigen over de voordelen kan je me niet allezins daarvoor heb ik nihil vertrouwen in onze politieke prutsers . ![]() PS: ik heb dus niets tegen nederlanders maar ik denk gewoon aan men brood op men bord wat al gemindert is ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door duncan : 17 september 2007 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |