Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 19:09   #21
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Leren lezen; ik zeg enkel dat de Franstaligen al gedurende de ganse Belgische geschiedenis hun gedacht gekregen hebben en dat daar nu blijkbaar een eind aan gekomen is. Eens zien hoe ons rotverwend kindje daarop reageert?
Bijvoorbeeld:
De Vlamingen waren grote voorstander van de splitsing van het onderwijs.
De Franstaligen waren tegen.

Wie heeft er zijn gedacht gekregen: juist de onderdrukte Vlamingen die nooit iets te piepen hebben.
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 19:22   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Hans : leren lezen : er staat EERST nemen we BHV...
Jammer genoeg is dat een ijdele hoop. Er zijn een paar constanten in heel het bubbelverhaal: ledenverlies en totaal gebrek aan begrijpend lezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 19:23   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Bijvoorbeeld:
De Vlamingen waren grote voorstander van de splitsing van het onderwijs.
De Franstaligen waren tegen.

Wie heeft er zijn gedacht gekregen: juist de onderdrukte Vlamingen die nooit iets te piepen hebben.
U vindt maar iets uit. Bij mijn weten waren de Franstaligen helemaal niet tegen de federalisering van het onderwijs. Meer zelfs, men stemde in met de culturele federalisering die onder meer het onderwijs inhield.
Oud 18 september 2007, 19:27   #24
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U vindt maar iets uit. Bij mijn weten waren de Franstaligen helemaal niet tegen de federalisering van het onderwijs. Meer zelfs, men stemde in met de culturele federalisering die onder meer het onderwijs inhield.
Sinds wanneer is een 'de politiekers stemde mee, dus de bevolking is akkoord'-redenering correct?

ENfin, volgens dezelfde regering hebben de Vlamingen zich ook nog nóóit laten doen bij een federalisering, want ze stemden mee.

Mooi zo; dat weten we ook weer.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 19:29   #25
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind nochtans dat hij gelijk heeft. Veel Vlaams nationalisten nemen als argument een zogenaamde onderdrukking in de mond. Welke ? Ik leef ook in Vlaanderen en ik weet niet waar ze het over hebben...
Toen ik opgroeide in een mijngemeente in limburg had ik ook geen slechte ervaringen met frans- en andere anderstaligen. 7 jaar Brussel en 5 jaar de Vlaamse rand later hebben bij mij mijn emmertje (dat leeg was) doen overlopen. En dat kwam niet door de anderstaligen
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 18 september 2007 om 19:29.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 19:33   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Sinds wanneer is een 'de politiekers stemde mee, dus de bevolking is akkoord'-redenering correct?

ENfin, volgens dezelfde regering hebben de Vlamingen zich ook nog nóóit laten doen bij een federalisering, want ze stemden mee.

Mooi zo; dat weten we ook weer.
Eerste zin is onzin, tenzij u mij met feiten kunt aantonen dat de Franstalige bevolking tegen de federalisering van het onderwijs was. Als onderwijzer heb ik mij wat verdiept in de federalisering van het onderwijs, en ik heb van alles aangetroffen maar juist dat element helemaal niet. Maar goed, misschien heeft u de beschikking over bronnen die aantonen dat de Franstalige bevolking tegen die federalisering was. Ongetwijfeld wil u die met mij delen.
Oud 18 september 2007, 19:38   #27
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerste zin is onzin,
Oké.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 18 september 2007, 19:38   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik onhou dat vragen onzin kunnen zijn.
Oud 18 september 2007, 19:38   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oké.
En nu de rest:

Citaat:
... tenzij u mij met feiten kunt aantonen dat de Franstalige bevolking tegen de federalisering van het onderwijs was. Als onderwijzer heb ik mij wat verdiept in de federalisering van het onderwijs, en ik heb van alles aangetroffen maar juist dat element helemaal niet. Maar goed, misschien heeft u de beschikking over bronnen die aantonen dat de Franstalige bevolking tegen die federalisering was. Ongetwijfeld wil u die met mij delen.
Oud 18 september 2007, 19:39   #30
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Eerste zin is onzin, tenzij u mij met feiten kunt aantonen dat de Franstalige bevolking tegen de federalisering van het onderwijs was. Als onderwijzer heb ik mij wat verdiept in de federalisering van het onderwijs, en ik heb van alles aangetroffen maar juist dat element helemaal niet. Maar goed, misschien heeft u de beschikking over bronnen die aantonen dat de Franstalige bevolking tegen die federalisering was. Ongetwijfeld wil u die met mij delen.
Onzin, onzin...

De Walen moesten (terecht) weg uit Leuven.
De Walen wilden niet.... en de Vlamingen hebben ongelijk gekregen, ze hebben moeten plooien.
De Walen zijn er nog.
Oud 18 september 2007, 19:45   #31
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu de rest:
Maar waarom? Mijn vraag was onzin. Mijn vraag die niets te maken had met het feit 'of de Walen wel akkoord waren met de federalisering van het onderwijs'. Maar echt niets, hé.

Dus waarom je dat er ineens bij betrekt, geen idee. Ahja, wrslk omdat je het daarvoor daarover had. Maar daar ging het mij niet over. Ik vermeld dat dus ook niet.

Enfin, als je dan tóch die discussie wilt voeren, jij aanhaalt de stelling dat de Walen daar (massaal) voor waren. Ik ben eenvoudiger. 'Ik weet het niet.' Jij doet alsof je het wel weet - je doet daar namelijk uitspraken - over. De bewijslast ligt bij jou.
Oud 18 september 2007, 19:51   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waarom? Mijn vraag was onzin. Mijn vraag die niets te maken had met het feit 'of de Walen wel akkoord waren met de federalisering van het onderwijs'. Maar echt niets, hé.

Dus waarom je dat er ineens bij betrekt, geen idee. Ahja, wrslk omdat je het daarvoor daarover had. Maar daar ging het mij niet over. Ik vermeld dat dus ook niet.

Enfin, als je dan tóch die discussie wilt voeren, jij aanhaalt de stelling dat de Walen daar (massaal) voor waren. Ik ben eenvoudiger. 'Ik weet het niet.' Jij doet alsof je het wel weet - je doet daar namelijk uitspraken - over. De bewijslast ligt bij jou.
Ik heb geen enkele stelling erbij gehaald. Alleen gesteld dat de Franstaligen ingestemd hebben met de federalisering van de cultuurgebonden materies (o.m. onderwijs).
Oud 18 september 2007, 19:51   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Onzin, onzin...

De Walen moesten (terecht) weg uit Leuven.
De Walen wilden niet.... en de Vlamingen hebben ongelijk gekregen, ze hebben moeten plooien.
De Walen zijn er nog.
De vervlaamsing van Leuven is een heel ander hoofdstuk dan de federalisering van het onderwijs. U bent overduidelijk niet op de hoogte van de twee dossiers.
Oud 18 september 2007, 20:06   #34
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
(Voorlopig?) geen bewijzen van deze of gene stelling op het internet te vinden; maar dit geeft al de richting aan:

http://www.lalibre.be/article.phtml?...0&art_id=97668
Oud 18 september 2007, 20:18   #35
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Walen hebben al 177 jaar alles wat ze vragen. Nu gedragen de Franstaligen zich als een rotverwende kleuter die voor het eerst op de vingers getikt wordt.
Zo heb er af en toe ook een paar.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 20:24   #36
straatrue
Minister-President

Standaard

Nog 1: de Franstaligen vonden het vroeger ongehoord dat de Vlamingen eisten dat Franstalige ministers Nederlands konden spreken.

Er is daar geen wet over gekomen (want dan zou men het misschien ook onmogelijk maken voor bijv. doofstomme kandidaat-ministers) maar nu zullen nog maar weinig Franstaligen begrip hebben voor ministers die geen NL spreken.
Het is nog niet perfect maar ook hier hebben de Vlamingen lang op de spijker moeten kloppen, maar uiteindelijk is de spijker (bijna) helemaal in het hout geraakt.
Oud 18 september 2007, 20:33   #37
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele stelling erbij gehaald. Alleen gesteld dat de Franstaligen ingestemd hebben met de federalisering van de cultuurgebonden materies (o.m. onderwijs).
Ja, en ik zei dat je daar geen bewijs voor hebt. De enige die ingestemd hebben zijn de politiekers die de Franstaligen in theorie vertegenwoordigen. Daar zij ook de enige zijn die die macht hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be