Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2007, 07:34   #21
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Wie we hier hebben. De opper-islam-basher van het forum.
Je was nog "vergeten" van even te reageren op onderstaand citaat van Bernard Lewis, de door jou gerespecteerde islamkenner. Misschien kan je dat nu even doen. Ik heb voor het gemak enkele lijnen in het vetjes gezet, zodat je er niet toevallig over kan lezen.

"Islam is one of the world’s great religions. It has given dignity and meaning to drab and impoverished lives. It has taught men of different races to live in brotherhood and people of different creeds to live side by side in reasonable tolerance. It has inspired a great civilisation in which others besides Muslims lived creative and useful lives and which, by its achievements, enriched the whole world. But Islam, like other religions, has also known periods when it inspired in some of its followers a mood of hatred and violence. It is our misfortune that we have to confront part of the Muslim world while it is going through such a period, and when most, though by no means all, of that hatred is directed against us."

(Bernard Lewis, in "The Crisis of Islam")
Hebt u al de rest van dit boek gelezen, of haalt u er enkel uit wat in uw kraam past?

(Dit geldt zowel voor het boek van Bernard Lewis als voor de Koran.)
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 07:45   #22
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
En welke verzen bleven bij?

Ik heb dit ooit van dit forum gecopieerd:
Ow ... mensen met "verduisterde" gezichten zullen door allah in de hel gegooid worden. Hoe zou dat geinterpreteerd worden.

Het simpele feit dat het enige woord voor "zwarte" in het arabisch "slaaf" is is ook al een indicatie.

Maar wacht ... enkele verzen ... geen probleem :

9:123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

8:12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem terreur in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

2:39. Doch zij, die niet geloven en Onze tekenen verloochenen, zullen de bewoners van het Vuur zijn; zij zullen daarin verblijven.

3:90. Voorzeker, degenen die terugvallen na te hebben geloofd en dan in ongeloof toenemen: hun berouw zal niet worden aanvaard, dezen zijn de dwalenden.

4:89. Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

151. Wij zullen de harten der ongelovigen met angst vervullen omdat zij aan Allah deelgenoten toeschrijven waarvoor Hij geen gezag heeft nedergezonden. Hun verblijfplaats is het Vuur en slecht is de woning der overtreders.

8:60. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

2:191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

2:216. Vechten is u geboden ofschoon gij er afkerig van zijt; maar het kan zijn, dat gij tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor u is en het kan zijn, dat u iets behaagt terwijl het slecht voor u is. Allah weet het en gij weet het niet.

3:28. Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen - en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.

47:4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

Neen, helemaal niet racistisch of aanzettend tot geweld. Helemaaaaaal niet *kuch*.

Dan heb jij er nog maar een paar neergeschreven, ik zit nu te denken aan die vers met die vrouwen die je mag stenigen, verd*mme ik heb dit hier ergens nog eens in m'n pc'tje gestoken omdat ik wist dat het vroeg of laat handig uitkwam.
Als je je echt openstelt en wil leren over die godsdienst dan kunnen ze je nooit meer zeggen: "de islam is een liefdevol geloof"
Het is gevuld met haat en eigendunk.
Oud 19 september 2007, 11:45   #23
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het gaat niet alleen om de godsdienst Doki,maar de manier waarop SOMMIGEN hem beleven en anderen ermee onder druk zetten die het niet zo zien.
Exact, en ieder redelijk mens ziet dat ook zo. Maar voor Basy Lys is de islam zelf de bron van alle kwaad, en zit dat kwaad niet in de interpretatie ervan.
Oud 19 september 2007, 12:15   #24
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Exact, en ieder redelijk mens ziet dat ook zo. Maar voor Basy Lys is de islam zelf de bron van alle kwaad, en zit dat kwaad niet in de interpretatie ervan.
Sommige verzen laten weinig ruimte voor interpretatie, en behoren tot de 7e eeuw.

Het is inderdaad juist dat de bron van het kwaad zit in hoe mensen hiermee omgaan.

Tot op heden heb ik wel nog geen enkele iman publiekelijk horen toegeven, dat deze verzen voorbijgestreefd zijn.
Het enige wat ik hoor zijn verwijzingen naar mildere koranverzen, maar geen woord over de hardere.
Oud 19 september 2007, 12:16   #25
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
dat toont aan hoeveel intellect u bezit...
mijn naam staat voor de hoogmoed van de westerse maatschappij...
en zoals je weet komt hoogmoed voor de val....

Pak het westen hun gezellig luxe leven af en ze veranderen in beesten...
Remember NEW Orleans na de doortocht van de orkaan Katrina...
op een paar dagen tijd veranderde die "beschaafde" burgers in "beesten"....
Door de verblinding van hun luxe zijn ze de normen en waarden die ze na de 2e wereldoorlog hadden gekregen terug weer kwijt geraakt.
En overwint hypocrisie en gierigheid meer en meer de harten van de westerse mens....

Weet... hoogmoed komt voor de val !!!

het is al een paar keer nipt geweest (beurscrash) ... we weten (of zouden moeten weten) wat het gevolg was van de laatste groote beurscrash in de jaren 20...

hoogmoed komt voor de val...
die mensen van New Orleans, die u als beesten bestempelt,u weet toch dat het merendeel onder hen zwarten waren?Maar waarschijnlijk is een tikkeltje racisme u niet vreemd, zoals vele van uw broeders in geloof.
Verder: Ik beschouw het woord "hoogmoed" wel degelijk als UW naam, zoals ik reeds zei, en als niets anders.Die naam past u als een op maat gemaakte dwangbuis.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 13:13   #26
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door de verblinding van hun luxe zijn ze de normen en waarden die ze na de 2e wereldoorlog hadden gekregen terug weer kwijt geraakt.
En overwint hypocrisie en gierigheid meer en meer de harten van de westerse mens....

het is al een paar keer nipt geweest (beurscrash) ... we weten (of zouden moeten weten) wat het gevolg was van de laatste groote beurscrash in de jaren 20...

U hebt wel een héél groot ego voor een tweederangs Phil Bosmans te zijn ?
Oud 19 september 2007, 14:38   #27
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL

telkens ik hier op "politics.be" inlog en al die "goedkope" woorden lees over de islam...
En het "superiuere" vlaamse volk...

Geen wonder dat het zo erg gesteld is met de "vlaamse" mentaliteit...
Heb je er al eens bij stilgestaan dat, net zoals moslims van het Westen niet moeten hebben, velen alhier van al wat nog maar naar moslim ruikt niet moeten hebben? Er hoegenaamd geen behoeft aan hebben om dagdagelijks de confrontatie met de islam en het door de strot geramd krijgen van die barbaarse cultuur te moeten verdragen? Of moet de verdraagzaamheid voor de zoveelste keer van dezelfde kant komen? Als je persé volgens islamietische waarden en normen wil leven, doe dat waar dat gebruikelijk is maar verpest een ander zijn leveswijze er niet mee door dat ergens te willen beleven waar dat geschiedkundig niet thuishoort.
Oud 19 september 2007, 20:12   #28
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Hebt u al de rest van dit boek gelezen, of haalt u er enkel uit wat in uw kraam past?

(Dit geldt zowel voor het boek van Bernard Lewis als voor de Koran.)
Wees gerust ik heb het boek gelezen, maar als ik echt alleen zou willen weerhouden wat "in mijn kraam past", dan had ik wel alleen de vetgedrukte tekst geciteerd denk je niet? Je moet mij dan trouwens bij gelegenheid maar eens uitleggen wat "mijn kraam" juist is -vermoedelijk iets in de trant van de islam volledig belangeloos verdedigen of zo?- en waarom ik het volgens jou uitbaat.
Oud 19 september 2007, 20:16   #29
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige verzen laten weinig ruimte voor interpretatie, en behoren tot de 7e eeuw.

Het is inderdaad juist dat de bron van het kwaad zit in hoe mensen hiermee omgaan.

Tot op heden heb ik wel nog geen enkele iman publiekelijk horen toegeven, dat deze verzen voorbijgestreefd zijn.
Het enige wat ik hoor zijn verwijzingen naar mildere koranverzen, maar geen woord over de hardere.
Ik heb ook nog nooit een katholieke priester horen preken dat de Oudtestamentische passage waarin God zijn kudde aanmoedigt om een dorp plat te leggen en de inwoners tot slaven te maken (ik wil de bladzijde wel eens opzoeken als je dat interesseert) wat voorbijgestreefd is. Dat soort passages wordt doorgaans gemakshalve genegeerd. So what? Het is tenslotte maar een boek.
Oud 19 september 2007, 20:19   #30
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet jij niet ergens het einde van de wereld gaan staan prediken ?
Of was dat jouw voet die ik verleden zondag tussen de deur verbrijzelde ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 20:28   #31
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb ook nog nooit een katholieke priester horen preken dat de Oudtestamentische passage waarin God zijn kudde aanmoedigt om een dorp plat te leggen en de inwoners tot slaven te maken (ik wil de bladzijde wel eens opzoeken als je dat interesseert) wat voorbijgestreefd is. Dat soort passages wordt doorgaans gemakshalve genegeerd. So what? Het is tenslotte maar een boek.
Zoek mij aub de pagina op. Dank u. Ik denk dat je lang zal bezig zijn.

Laat me toch duidelijk een verschil stellen tussen de Koran en het Oude Testament, want deze gemakkelijke vergelijking wordt veel gemaakt.

Het Oude Testament is het verhaal van het Joodse volk, en daar staan inderdaad enkele gruwelijke passages in. Het is wel in verhaalvorm, en er wordt niet opgeroepen om deze zaken te herhalen.

Het Nieuwe Testament predikt geweldloosheid. Van oog om oog, tand om tand, naar keer de andere uw andere wang toe, en heb uw naaste lief.

De Koran daarintegen roept zijn aanhangers letterlijk op, om ongelovigen te doden.

Bv. 2.191 & 2.193

(Dan is er ook nog het leven van de profeet zelf...)

Hoopvol wachtend op uw verwijzingen naar het Oude Testament, sluit ik af.
Oud 19 september 2007, 21:28   #32
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen koran-exegeet, maar ik zal gewoon proberen neutraal en in eenvoudige woorden op te schrijven hoe ik persoonlijk die verzen begrijp. Verbeter mij of vul mij indien nodig dus maar aan.

Citaat:
[2.190] And fight in the way of Allah with those who fight with you, and do not exceed the limits, surely Allah does not love those who exceed the limits.
Als je wordt aangevallen, vecht dan terug, maar wel volgens de regels van Allah. Gebruik ook niet meer geweld dan nodig.

Citaat:
[2.191] And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.
Blijf verder doen tot ze verdreven zijn uit het ganse gebied waar ze je zelf verdreven uit hebben maar vecht niet met hen in de Moskeeen, tenzij je zelf aangevallen wordt. Als ze geen respect hebben voor de Moskee, dan vallen ze ook niet onder die bescherming.

Citaat:
[2.192] But if they desist, then surely Allah is Forgiving, Merciful.
Als ze stoppen met vechten, dan vergeeft Allah hen.

Citaat:
[2.193] And fight with them until there is no persecution, and religion should be only for Allah, but if they desist, then there should be no hostility except against the oppressors.
Blijf strijden tot er geen vervolging meer is en je vrij bent om enkel de religie van Allah te volgen, maar als ze de strijd staken, dan mag er geen vijandschap zijn, tenzij tegen de onderdrukkers.

Dus kort samengevat:

Als je verdreven wordt en verplicht wordt andere goden te aanbidden dan Allah, dan mag je terugvechten tot je je ganse gebied heroverd hebt. Vecht echter volgens de regels van Allah en niet in de Moskee, tenzij je daar zelf aangevallen wordt. Als ze de strijd staken, moet je hen vergeven.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 21:41   #33
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik ben geen koran-exegeet, maar ik zal gewoon proberen neutraal en in eenvoudige woorden op te schrijven hoe ik persoonlijk die verzen begrijp. Verbeter mij of vul mij indien nodig dus maar aan.

Als je wordt aangevallen, vecht dan terug, maar wel volgens de regels van Allah. Gebruik ook niet meer geweld dan nodig.

Blijf verder doen tot ze verdreven zijn uit het ganse gebied waar ze je zelf verdreven uit hebben maar vecht niet met hen in de Moskeeen, tenzij je zelf aangevallen wordt. Als ze geen respect hebben voor de Moskee, dan vallen ze ook niet onder die bescherming.

Blijf strijden tot er geen vervolging meer is en je vrij bent om enkel de religie van Allah te volgen, maar als ze de strijd staken, dan mag er geen vijandschap zijn, tenzij tegen de onderdrukkers.

Dus kort samengevat:

Als je verdreven wordt en verplicht wordt andere goden te aanbidden dan Allah, dan mag je terugvechten tot je je ganse gebied heroverd hebt. Vecht echter volgens de regels van Allah en niet in de Moskee, tenzij je daar zelf aangevallen wordt. Als ze de strijd staken, moet je hen vergeven.
Misschien is dit een goede interpretatie, misschien niet. In ieder geval, men moet niet alle islamieten over dezelfde kam scheren. Dat is fout.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 22:23   #34
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard Tracht er wel op te letten de dwaalleer aan te vallen en niet de dwalenden.

De Geheime Agenda van de Islam
http://www.uitkijk.net/islam.php?do=ag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Islam voor Ongelovigen
De Islam voor Ongelovigen
Voorwoord

"Zo las ik een paar dagen nadat de Japanse vertaler van De Duivels verzen was vermoord (...) dit uittreksel uit de Koran : 'Als de heilige maanden voorbij zijn, dood dan de ongelovigen waar ge ze maar vinden kunt, grijp ze, breng ze in het nauw en lok ze overal in hinderlaag'. [9:5] Er staan ons nog schone dagen te wachten als dit naar de letter wordt genomen.
... http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html
"
Tracht er wel op te letten de dwaalleer aan te vallen en niet de dwalenden.

Volgens mij hebben de moslims zoveel invloed kunnen krijgen in het westen omdat wij ONS christelijk geloof afgevallen zijn. Onze kerken zijn leeggelopen en onze jeugd krijgt geen godsdienstonderricht meer, alleen nog een beetje godsdienstwetenschap. De invloed van het humanistische modernisme is groot. Zelfs in de kerken. De eerste week van september ben ik naar een schoolmis geweest. Profane lezingen. Het grote dankgebed tot een minimum herleid, bijna geen eucharistieviering meer, een gezellig zamenzijn rond profane liedjes en gepreek en gemoralizeer van de leraar godsdienst. Daarvoor hoef je niet in de kerk te zijn. Nu gebruiken de modernisten de invloed van de islam om hun afbraakwerk verder te zetten. Trouwens een van de punten van de geheime agenda van de islam is een godsdienstig vacuum te creëren.
Dan heb je ook de gevolgen van de goddeloze abortus en overdreven anticonceptie (een wijze meid krijgt haar kind optijd) waardoor we snel vergrijzen. Om het gebrek aan jongeren op te vangen heeft onze economie migranten nodig. Ook in het dierenrijk gaan dieren die zich niet voortplanten ten onder.
De moslims willen de zondaars en de ongelovigen straffen, de christenen laten dat aan god en de natuur over.
Chritenen weten dat ze zondaars zijn "ik ben OK jij bent OK". In de islam daarentegen zijn zij de goeden en de anderen (joden, christenen en ongelovigen) de slechten "ik ben OK jij bent NIET OK" Dit is een ziekelijke houding met de gekende gevolgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harris
In de bestseller Ik ben o.k. Jij bent o.k. laat psychiater Thomas Harris zien hoe de mens werkelijk vrij kan worden en op volwassen wijze met zijn kinderen en zijn medemensen kan omgaan. Harris maakt begrijpelijk waarom wij handelen zoals we doen, waarom wij altijd op een bepaalde wijze reageren en wat nu eigenlijk de basis is van ons gedrag.
Daarbij geeft Harris praktische aanwijzingen voor problemen in huwelijk, relatie en opvoeding, voor de groei naar volwassenheid en voor een creatief bestaan, voor vraagstukken op religieus terrein en voor conflicten in de samenleving. In een uitvoerig hoofdstuk laat hij zien wanneer iemand die in psychische moeilijkheden verkeert, behandeling nodig heeft.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...0&Section=BOOK
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 22:31   #35
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Ik kan als ik dit soort topics lees me niet aan de indruk onttrekken dat Vlaanderen compleet aan het afbranden is omdat alle moslims aan één stuk door iedereen verkrachten en vermoorden en alles in de fik steken terwijl de socialisten en alles wat maar enigzins nuance kent de brave burgers uit hun huizen slepen en klaarzetten om geslacht te worden. Toch blijkt als ik de volgende ochtend weer op het forum kom dat iedereen nog leeft, dan kan het in ieder geval nooit zo erg zijn als men hier beweert.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 september 2007 om 22:31.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 23:00   #36
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De nieuwe Messias heeft gesproken!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 23:41   #37
forumspook
Banneling

Standaard islam is big fun

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Ik kan als ik dit soort topics lees me niet aan de indruk onttrekken dat Vlaanderen compleet aan het afbranden is omdat alle moslims aan één stuk door iedereen verkrachten en vermoorden en alles in de fik steken terwijl de socialisten en alles wat maar enigzins nuance kent de brave burgers uit hun huizen slepen en klaarzetten om geslacht te worden. Toch blijkt als ik de volgende ochtend weer op het forum kom dat iedereen nog leeft, dan kan het in ieder geval nooit zo erg zijn als men hier beweert.
als u natuurlijk rustig verder wilt blijven wachten tot het hier zo erg word als in Libanon bvb, ja, dan is er inderdaad niets aan de hand.En tegen dat de islamisering wat �*l te voelbaar word, kan u zich nog steeds bekeren tot de islam.Als u een goed salaris hebt, kan u dan zelfs een nieuw vrouwtje van een jaar of zestien erbij kopen, voor het geval dat uw oude wat begint te verslijten.Mooi meegenomen zeg ik Niets aan de hand jongens! Alles kits.

Laatst gewijzigd door forumspook : 19 september 2007 om 23:42.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 08:12   #38
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht

Dus kort samengevat:

Goed, ik denk dat we allebei akkoord zijn dat ze oproepen tot geweld? Niet?
Laten we toch jouw analyse nog eens her-analyseren, want sommige van je vertaling zijn ofwel ronduit fout, ofwel niet neutraal.

Laten we gemakshalve vertrekken bij de nederlandstalige koranversie. (www.koranonline.nl)

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

Hier is je vertaling correct, maar waar ligt de grens van Allah, want Allah is nogal fan van afgehakte hoofden en kelen oversnijden (cf. Nick Berg & de onlangs verschenen fatwa tegen een Deense cartoonist)

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Weeral correcte vertaling, maar weeral geen leuk vooruitzicht, vooral niet voor wie in Spanje woont.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

Als we ophouden... Als we dus stoppen met vechten of ons verzetten dan is Allah ons vergevingsgezind. Allah is echt wel een groot man, dat hij stopt met ons te vervolgen, nadat we ons overgegeven hebben.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Hier zit je er toch compleet naast! "En je vrij bent om enkel de religie van Allah te volgen." Waar je het woord "vrij" haalt, is mij een raadsel.
Er staat redelijk duidelijk "en de godsdienst enkel voor Allah wordt". Dit houdt letterlijk in dat alle andere godsdiensten weg moeten.
"Totdat er geen vervolging meer is", betekent totdat er geen vervolging tegen de Islam meer is.

De conlusie:

Verplicht worden andere goden te aanbidden, staat nergens in de verzen.
Dat "vergeven" klopt, maar enkel wanneer we braaf onze mond houden.

Deze discussie vindt ik wel interessant. Verbeteringen of aanvullingen op wat ik geschreven heb, zijn altijd welkom.

Laatst gewijzigd door Infidel : 20 september 2007 om 08:17.
Oud 20 september 2007, 18:48   #39
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij blijkbaar ook niet, communist. Ik ben trouwens geen extreemnationalist. Jij bent wel een extremist, communist.
Kun je als communist hier aub nog eens kort de islamitische boodschap voor ons uitleggen?
Graag:
Islamitische boodschap: God is almachtig, heeft de wereld gecshapen, en heeft gesproken door de mond van een aantal profeten waarvan Mohammed de grootste was. De Koran is Gods letterlijke Woord. Er zijn 5 zuilen die iedere moslim moet proberen na te leven.

Alstublieft.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2007, 18:52   #40
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Een Jihad mag wettelijk enkel worden uitgeroepen door een groot islamgeleerde (dus niet Bin Laden), als een vijand die de Islam wil vernietigen hen aanvalt. De Jihad mag doorgaan tot de vijand zich bekeert of overgeeft, of vrede wordt gesloten. Een Jihad mag niet dienen om de Islam met geweld te verspreiden, ook al doen extremisten dat wel.
Moslimextremisme is pure heiligschennis.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be