Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 22:14   #21
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Volgens mij is het eerder een oefenaanval voor Iran aan te vallen. Even testen om te zien hoe goed het Syrische luchtruim verdedigd is om zo in de toekomst via Syrië en over Irak naar Iran te vliegen.
Het zal een combinatie van vanalles zijn.
Syrie plagen, hun luchtruim uittesten, zien hoe de USA en China reageert, zien wat de media zegt.
En ondertussen een paar roddels de wereld inhelpen.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:16   #22
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Leuk is dit artikel uit mijn lijfblad, de Tehran Times:

Citaat:
No smoking gun in Syria
By Trish Schuh

On a bridge over the Euphrates River at sundown, neighboring mosques weave a chorus calling Muslims to prayer in Deir Ez Zor, Syria. This destitute, ramshackle oil town on Iraq’s desert frontier seems calm, despite Israel’s recent raid on a military base outside the city to destroy what was alleged to be Syria’s nuclear program.

The Qamishli-Deir Ez Zor highway, which Israel claims is a weapons route for Iraqi insurgents, was also quiet, and there were no building cranes or heavy construction machinery visible in the opposite direction on the road from Deir Ez Zor to Iraq.

At the Syria-Qusayba checkpoint near the Iraq border, I was stopped by the Syrian military. Across the road on the Iraqi side, sounds of U.S. military operations puttered as Blackhawk helicopters flew overhead. “No photos,” said the Syrian military captain. Cameras could draw U.S. sniper fire.

The surrounding terrain is flat barren desert, with visibility extending for miles. It is difficult to see how smugglers, insurgents, or anything that moves could penetrate here. This is also where CNN claimed Israel punched “a big hole in the desert” by attacking North Korean nuclear materials. But the big hole could be in CNN’s story.

As far back as 2002, Charles Duelfer of the United Nations Iraq Survey Group called then U.S. Under Secretary for Arms Control and International Security John Bolton’s nuclear claims against Syria “exaggerated.” It was also the assessment of the CIA. In 2004, International Atomic Energy Agency Director General Mohamed ElBaradei reiterated that there was no evidence Syria had a nuclear program.

After the invasion of Iraq, former U.S. Air Force Colonel Sam Gardiner identified charges against Syria as one of 50 false news stories created by Israel and the White House to justify war. “Saddam’s nuclear WMDs moved to Syria” was propaganda he said.

Several days ago, after the attack on Syria, I spoke to Western oil company officials in Deir Ez Zor. One technician told me they routinely monitor radiation as part of the refining process. They registered no heightened levels of nuclear residue in the area as there would have been if the Israelis had hit a North Korean atomic stockpile. Operations and technical foremen put it this way: “The nuclear claims against Syria are pure bull****.”

Clearly, there is no smoking gun in Syria, and thus no mushroom clouds are likely to be seen in the future.
Wat is de wereld een toffe plek!
Jonas ziet "Israëlische censuur" omdat er niet voldoende (hij schreef zelfs NIETS op CNN, BBC, VRT, maar soit) over bericht wordt.
De Tehran Times ziet net in de berichtgeving propaganda tegen Syrië.

(Overigens heeft de Syrische regeringskrant Tishrin vandaag de berichten over de "Nucleaire installaties" ook ontkend. Nog een slachtoffer van de Israëlische censuur ongetwijfeld. )
Oud 18 september 2007, 22:23   #23
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Verontrustend hoe sommige mensen op deze website de vernietiging van volledige volkeren komen goedpraten en/of ontkennen. Waarom wonen jullie hier eigenlijk? Om die domme vlamingen in het gareel te houden?

Shame on you!!
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:25   #24
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Leuk is dit artikel uit mijn lijfblad, de Tehran Times:
Ahum, vreemd.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:27   #25
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht
Verontrustend hoe sommige mensen op deze website de vernietiging van volledige volkeren komen goedpraten en/of ontkennen. Waarom wonen jullie hier eigenlijk? Om die domme vlamingen in het gareel te houden?

Shame on you!!
Over welke website spreekt u nu, en over welke mensen, beste Ramon Gitannes?

Wees 's concreet.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:34   #26
Ramón Gitannes
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Over welke website spreekt u nu, en over welke mensen, beste Ramon Gitannes?

Wees 's concreet.
het is voor iedereen die zich aangesproken voelt, beste Parcifal.

http://video.google.com/videoplay?do...89913893693954

Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 18 september 2007 om 22:48.
Ramón Gitannes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 07:24   #27
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Volgens verschillende bronnen heeft Israel op 6 september een raid uitgevoerd met ongeïdetificeerde gevechtsvliegtuigen over Syrie en hebben ze daarbij nuclaire instalaties gebombardeerd waar radioactieve brandstof aanwezig was- onder andere een lading plutonium uit Noord-Korea.

Zonder over de rechtvaardiging van dit soort misies iets te willen zeggen, v
alt mij op hoe weinig we daarover in de media horen. Het enige wat ik ervan gehoord heb is een nieuwsflash tijdens de hoofdpunten van het Portugese TV-journaal - waarbij het item tijdens het journaal zelf ineens verdwenen was!

Voor de rest niets te vinden op CNN, BBC, VRT,... NIETS... Enkel als je serieus moeite doet op de nieuwssite van google vind je een paar artikels.

Dit soort censuur verontrust mij enorm... Hoe kunnen ze een militair chernobyl nu gewoon uit alle grote media ter wereld wegfilteren???

Kan Israel onze West-Europese media zo controleren?
Tuurlijk kan dat niet, elk land kan zijn eigen media toch besturen. Als Syrie dus is aangevallen en ze willen dit aan de wereld laten weten heeft dit niet veel tijd nodig.
Waarom zouden zij het zelf verzwijgen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 10:00   #28
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Tuurlijk kan dat niet, elk land kan zijn eigen media toch besturen. Als Syrie dus is aangevallen en ze willen dit aan de wereld laten weten heeft dit niet veel tijd nodig.
Waarom zouden zij het zelf verzwijgen?
Omdat de Israelische inlichtingendiensten wel eens juist zouden kunnen geweest zijn en men inderdaad geheime nucleaire instalaties aangevallen heeft... Als dat effectief het geval was heeft noch Israel noch Syrië (En Noord-Korea) er baat bij dat dat publiek gemaakt wordt.

De enigen die daar baat bij hebben dat er open kaart wordt gespeeld zijn de eventuele bevolkingen die de gevolgen zullen dragen van de vervuiling die zo'n bombardement veroorzaakt.
Oud 19 september 2007, 10:01   #29
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes Bekijk bericht

Shame on you!!
Beernem heeft precies ene in witte frak laten ontsnappen...
Oud 19 september 2007, 10:02   #30
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat de Israelische inlichtingendiensten wel eens juist zouden kunnen geweest zijn en men inderdaad geheime nucleaire instalaties aangevallen heeft... Als dat effectief het geval was heeft noch Israel noch Syrië (En Noord-Korea) er baat bij dat dat publiek gemaakt wordt.
Waarom ga je er dan zomaar van uit dat de (vermeende) censuur van Israël uitgaat, en niet van Syrië of Noord Korea?

Uiteraard een irrelevante vraag, daar er van censuur helemaal geen sprake is.
Oud 19 september 2007, 10:06   #31
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh ja?

Je insinueert dat een ongedefinieerde "ze" nieuws uit "alle grote media ter wereld kan wegfilteren".
Daarna stel je de (ongetwijfeld onschuldige) vraag hoe Israel "onze West-Europese media zo kan controleren".

Lijkt me meer op de propaganda-technieken die ik uit een andere hoek zou verwachten.
Je doet maar, hoor. Op dit forum zal je hoe langer hoe meer steun vinden voor dit soort trukjes. Succes ermee, Jonas.
Propaganda-technieken? En dat voor iemand die verweten wordt zionist te zijn en judeo-bolsjeviek...

Jij lijkt mij ongelooflijk paranoïde...
Oud 19 september 2007, 10:08   #32
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Propaganda-technieken? En dat voor iemand die verweten wordt zionist te zijn en judeo-bolsjeviek...

Jij lijkt mij ongelooflijk paranoïde...
Ik stelde vragen en maakte opmerkingen, beste Jonas.
Waarom kan je geen ander antwoord verzinnen dan wat gescheld?

Het is precies omdat ik van jou beter verwachtte dan de loze insinuaties, gebaseerd op onware feiten uit de OP, dat ik je deze vragen stelde.

Het is wel grappig voor "ongelooflijk paranoïde" te worden uitgemaakt door iemand die gelooft dat "ze" alle grote media ter wereld controleren.

Laatst gewijzigd door Firestone : 19 september 2007 om 10:29.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2007, 10:09   #33
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De enigen die daar baat bij hebben dat er open kaart wordt gespeeld zijn de eventuele bevolkingen die de gevolgen zullen dragen van de vervuiling die zo'n bombardement veroorzaakt.
Idd, maar Israel kan geen enkel land tegenhouden om via de media bepaalde info te verspreiden indien deze dat zouden willen.
Indien Syrie dit geval naar buiten wil brengen kunnen ze dat perfect.

Laatst gewijzigd door illwill : 19 september 2007 om 10:10.
Oud 19 september 2007, 10:10   #34
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom ga je er dan zomaar van uit dat de (vermeende) censuur van Israël uitgaat, en niet van Syrië of Noord Korea?

Uiteraard een irrelevante vraag, daar er van censuur helemaal geen sprake is.
Waar heb ik gesteld dat Israel de enigen waren die die censuur instelden? Volgens verschillende bronnen waren ook de VS, Turkije, Iran, Noord-Korea en Syrië op de hoogte. Met die "ze", bedoelde ik wel d�*e staten... Die met hun imperialistische spelletjes het hele midden-oosten verzieken.

Bij mijn weten is de enige plaats waar ik Israel zelf met die censuur associeerde een quote was van een artikel uit een Israelische krant.
Oud 19 september 2007, 10:12   #35
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Idd, maar Israel kan geen enkel land tegenhouden om via de media bepaalde info te verspreiden indien deze dat zouden willen.
Indien Syrie dit geval naar buiten wil brengen kunnen ze dat perfect.
Tuurlijk, maar welke STAAT die betrokken is in deze zaak heeft daar belang bij?

En niettemin vind ik toch wel dat men het recht heeft om te weten wat ze daar uitgestoken hebben.
Oud 19 september 2007, 10:14   #36
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar heb ik gesteld dat Israel de enigen waren die die censuur instelden? Volgens verschillende bronnen waren ook de VS, Turkije, Iran, Noord-Korea en Syrië op de hoogte. Met die "ze", bedoelde ik wel d�*e staten... Die met hun imperialistische spelletjes het hele midden-oosten verzieken.

Bij mijn weten is de enige plaats waar ik Israel zelf met die censuur associeerde een quote was van een artikel uit een Israelische krant.

De laatste zin uit de OP verzin ik dus?
Citaat:
Dit soort censuur verontrust mij enorm... Hoe kunnen ze een militair chernobyl nu gewoon uit alle grote media ter wereld wegfilteren???

Jonas, geef toch toe dat je je vergiste met deze thread.
Het nieuws wordt helemaal niet gecensureerd.
De echte vraag is of dit nieuws klopt of niet.

Soit, ik laat het hierbij.
Oud 19 september 2007, 10:16   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens verschillende bronnen heeft Israel op 6 september een raid uitgevoerd met ongeïdetificeerde gevechtsvliegtuigen over Syrie en hebben ze daarbij nuclaire instalaties gebombardeerd waar radioactieve brandstof aanwezig was- onder andere een lading plutonium uit Noord-Korea.

Zonder over de rechtvaardiging van dit soort misies iets te willen zeggen, v
alt mij op hoe weinig we daarover in de media horen. Het enige wat ik ervan gehoord heb is een nieuwsflash tijdens de hoofdpunten van het Portugese TV-journaal - waarbij het item tijdens het journaal zelf ineens verdwenen was!

Voor de rest niets te vinden op CNN, BBC, VRT,... NIETS... Enkel als je serieus moeite doet op de nieuwssite van google vind je een paar artikels.

Wat mij vooral verontrust is dat Syrië daar een nucleaire installatie had om atoombommen te maken, en dat daar nooit iets over geweten/bericht is geweest.

Kan Syrë onze West-Europese media zo controleren?
Oud 19 september 2007, 10:23   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, maar welke STAAT die betrokken is in deze zaak heeft daar belang bij?

En niettemin vind ik toch wel dat men het recht heeft om te weten wat ze daar uitgestoken hebben.
Dat weet ik niet? Wie zegt dat er uberhaupt iemand bij betrokken is?

Tuurlijk hebben wij dat recht maar je moet dan bij Syrie gaan klagen é, daar is het "gebeurt". Ik geloof nooit dat men zoiets kan verzwijgen.
Oud 19 september 2007, 10:25   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wat mij vooral verontrust is dat Syrië daar een nucleaire installatie had om atoombommen te maken, en dat daar nooit iets over geweten/bericht is geweest.

Kan Syrë onze West-Europese media zo controleren?
Media controleren kan niemand, iets geheim houden voor de media...dat is al wat makelijker.
Oud 19 september 2007, 11:12   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen is het overal te vinden, alleen weet nog niemand wat er precies aan de hand is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be