Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip Dewinter (Vlaams Blok) - 16 tot 22 februari "De man die niet uit het nieuws is weg te branden. De opgang van zijn partij, het Vlaams Blok stond ook garant voor zijn persoonlijke carrière. Als grote tegenstander van het stemrecht voor migranten is hij ook nu actueel present. Als Bruggeling zete

Discussietools
Oud 19 februari 2004, 13:40   #21
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina

Ga dat eens vertellen aan die duizenden mensen die al overvallen werden, gecarjackt, ge-homejackt, bestolen en/of in elkaar geslagen.
En wanneer was er dan zoveel minder criminaliteit? 1910?

Maak van het nieuws 1 uur lang al de overvallen in het land, doe er nog wat shows zoals politie ed bij en iedereen zal zich onveilig voelen. Doe het omgekeerde en verban dat allemaal uit de media en de meeste zullen zich velig voelen. Dat gevoel hangt dus af van veel meer factoren dan de echte criminaliteit en het VB is nu eenmaal 1 vd die factoren.
k9 is offline  
Oud 19 februari 2004, 13:50   #22
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:

Ga dat eens vertellen aan die duizenden mensen die al overvallen werden, gecarjackt, ge-homejackt, bestolen en/of in elkaar geslagen.
Heb ik ergens gesproken over een tijdspanne?
Citaat:

Maak van het nieuws 1 uur lang al de overvallen in het land, doe er nog wat shows zoals politie ed bij en iedereen zal zich onveilig voelen. Doe het omgekeerde en verban dat allemaal uit de media en de meeste zullen zich velig voelen. Dat gevoel hangt dus af van veel meer factoren dan de echte criminaliteit en het VB is nu eenmaal 1 vd die factoren.
Als je alle criminaliteit uit het nieuws weert, dan blijft alleen nog de stoelendans tussen de verschillende politieke partijen en de daarmee gepaard gaande ruzies over.
D�*t soort televisie is ook niet meteen bevorderlijk voor het veiligheidsgevoel van de mensen.
Dina is offline  
Oud 19 februari 2004, 13:53   #23
k9

Standaard

Citaat:

Heb ik ergens gesproken over een tijdspanne?
Nee maar ik vraag het U als het onveiligheidsgevoel fel stijgt maar de criminaliteit niet dan is dat toch bewijs genoeg dat er meer factoren meer spelen dan criminaliteit?

Citaat:
Als je alle criminaliteit uit het nieuws weert, dan blijft alleen nog de stoelendans tussen de verschillende politieke partijen en de daarmee gepaard gaande ruzies over.
D�*t soort televisie is ook niet meteen bevorderlijk voor het veiligheidsgevoel van de mensen.
Mai zo'n argument . Als je niet weet wat antwoorden zeg dan niks staat beter dan zo iets belachelijks neer te pennen.
k9 is offline  
Oud 19 februari 2004, 14:08   #24
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Doen alsof alles in orde is !! Is dat nu net niet wat de regering Verhofstad met haar goed nieuws show nu net al 6 jaar aan het doen is ?
Jij beweert dat onveiligheid een subjectief gevoel is. Toch hoef je de kranten niet te lezen om te weten dat de criminaliteit toeneemt. Informeer gewoon even bij je kennissenkring. Car en home jackings, inbraken, handtasdiefstallen, fysiek geweld, intimidatie, gesjoemel met overheidsgelden door politici, de voorbeelden zijn legio. Je blijft als slachtoffer verweesd achter en de overheid geeft geen blijk dat ze er iets willen of kunnen aan doen, wel integendeel. Ze zijn vooral met zich zelf bezig en men kan zich toch moeilijk van de indruk ontdoen dat ons gerecht vierkant draait.
Geen melding maken van criminaliteit in de media en doen alsof alles opperbest gaat is net als een struisvogel je kop in het zand steken.
Ik denk dat je de gewone man onderschat. Hij pikt het gewoon niet meer als zijn bezorgdheid niet au serieu genomen wordt en hij stemt rechts in de hoop daar soelaas te vinden voor zijn problemen. Of dat terecht is moet de toekomst natuurlijk uit wijzen.
Oud 19 februari 2004, 14:24   #25
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
En wat wil het Blok dan behalve 'postjes' en 'macht', is er nog iets anders?
Alles wat "goed is voor de mensssseeuuuhhhhh".
Je bedoelt natuurlijk 'het Eigen Volk', en dan blijven er volgens de waarden en normen van het Blok niet veel meer over
Oud 19 februari 2004, 14:27   #26
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Jij beweert dat onveiligheid een subjectief gevoel is. Toch hoef je de kranten niet te lezen om te weten dat de criminaliteit toeneemt. Informeer gewoon even bij je kennissenkring. Car en home jackings, inbraken, handtasdiefstallen, fysiek geweld, intimidatie, gesjoemel met overheidsgelden door politici, de voorbeelden zijn legio.
Daar ging het hier bij mij niet over. het was een theoretische stelling niet een practische.

Laat me een voorbeeld geven de bekende michael moore heeft onderzoek gedaan in 1 bepaalde VS stad (ben vergeten welke) de algemene criminaliteit was gedaalt met meer dan 30% maar de TV-shows zoals cops ed waren gestegen met 300% . Gevolg veel mensen voelden zich onveiliger dan enkele jaren geleden toen de criminaliteit hoger was.

Hij ging dan vragen aan de TV stations waarom en de reactie was omdat mensen dat willen zien.

Citaat:
Ik denk dat je de gewone man onderschat. Hij pikt het gewoon niet meer als zijn bezorgdheid niet au serieu genomen wordt en hij stemt rechts in de hoop daar soelaas te vinden voor zijn problemen. Of dat terecht is moet de toekomst natuurlijk uit wijzen.
De gewone man is makkelijk te beinvloeden daar gaat het hem juist over.

PS: volgens deze cijfers is de criminaliteit zelfs gedaalt de laatste jaren

http://www.statbel.fgov.be/figures/d352_nl.asp#2

Nog iets :

http://www.poldoc.be/dir/dgs/dsb/doc.../persconfn.pdf

Citaat:
Onveiligheid
De Veiligheidsmonitor meet de veiligheid (subjectieve meting) met een algemene,
sinds 1997, ongewijzigde vraag die de evolutie ervan in België moet opmeten.
Dienaangaande merkt men op dat het percentage dat verklaart zich “altijd” onveilig
te voelen, sedert 1997 niet betekenisvol is geëvolueerd. Ongeacht het in aanmerking
genomen jaar is het een kleine minderheid (3%) die zegt zich “steeds” onveilig te
voelen.
Tussen 2000 en 2002 kan men eveneens opmerken dat het percentage personen dat
zich “zelden” onveilig voelt, lichtjes gestegen is, van 31 naar 34 procent.
Net als voor de buurtproblemen schommelt het onveiligheidsgevoel van de inwoners
sterk naargelang de streek. De Vlamingen voelen zich inderdaad minder onveilig dan
de Waalse en Brusselse burgers.
Vooral dat laatste op cijfers is duidelijk te zien dat de criminaliteit zich voor 55% afspeelt in brussel en wallonie terwijl het onveiligheidsgevoel in vlaanderen blijkbaar hoger is.
k9 is offline  
Oud 19 februari 2004, 14:28   #27
Dina
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Alles wat "goed is voor de mensssseeuuuhhhhh".
Je bedoelt natuurlijk 'het Eigen Volk', en dan blijven er volgens de waarden en normen van het Blok niet veel meer over
Sinds wanneer ben jij gepromoveerd tot mijn woordvoerder?

Ik zal zelf wel zeggen wat ik bedoel.
Dina is offline  
Oud 19 februari 2004, 19:42   #28
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zijn wel de REGERENDE partijen die de echte problemen onopgelost laten.
Sinds de laatste federale verkiezingen is er niets wezenlijks meer gerealiseerd. Het enige waar deze ploeg politici zich nu al m�*�*�*�*nden mee bezighoudt zijn de "postjes" en de macht....
Dina,

Probeer een keer een maand of zo nauwkeurig het sp.a nieuws van de dag te volgen.
Je kan die per email krijgen na inschrijving op hun site.

Na die maand wil ik met je verder praten.

Er zit veel 'spin' in wat de sp.a doet, met veel ben ik het grondig oneens ook.

Maar er blijven zeker ook initiatieven en verwezenlijkingen over die
wel de moeite zijn.
Je moet dan die sp.a initiatieven maar een keer rustig vergelijken met
de vlaams blok initiatieven in dezelfde periode.

Waarom toch altijd dat negativisme en die antipolitiek ??

PS Veel regeringswerk wordt ook in stilte gedaan. Heel wat ministers werken liever zonder dagelijkse mediahype. Ik ken in verschillende kabinetten van verschillende kleuren, mensen die dag in dag uit wel hard werken - in stilte.
Knipp is offline  
Oud 19 februari 2004, 19:49   #29
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

1910? Dat weet ik niet, maar twintig jaar geleden vast en zeker!!!
Vicky is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be