Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2007, 20:04   #21
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol. Ik denk dat hier mensen zijn die het overtreden van de taalwetten erger vinden dan het neersteken van mensen.
Dan hebt u verkeerd gedacht. Het gaat mij gewoon om de arrogantie van bepaalde medelandgenoten - allochtoon of niet.
Oud 23 september 2007, 09:56   #22
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Verrijking...

Wacht maar even af, 't zal niet waar zijn hoor: Bron? bewijzen?
Blablabla
Waar staat dat de dader een moslim/allochtoon is?

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 10:07   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Kortrijk, weet ge wel hoe vér dat hier vandaan ligt?
Oud 23 september 2007, 10:23   #24
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Aan het station van Kortrijk is dinsdagavond een 19-jarige jongeman neergestoken toen hij wilde tussenkomen bij een vechtpartij. Slachtoffer Lee Huyse kreeg een mes in de rug. "Maar wat me het meeste stoort, is dat daar geen enkele aanleiding toe was", zegt Huyse.

Het geweld in de buurt neemt de jongste maanden onrustwekkend toe. Het 19-jarige slachtoffer is een tiental dagen werkongeschikt. De jongen heeft geluk gehad want het mes miste op een haar na de milt. (belga/kjg)

Dan volgt nu het stuk wat vrijdag 21/9 in de krant stond:

De vechtpartij waarbij de 19-jarige Lee Huyse met een mes in de rug werd gestoken, is het incident te veel voor een aantal mensen in de Kortrijkse stationsbuurt. ' Zo kan het niet verder' vindt Koen Tytgat, waard van het café Double Deuce. 'De toenemende concentratie van allochtonen aan het station boezemt schrik in. Het gaat zelfs zover dat scholieren ons café gebruiken als oord van bescherming om toch maar niet buiten of trein of bus te moeten wachten. Wij willen een veilige en rustige buurt'.
'Deze allochtonen weten dat scholieren hier hun toevlucht zoeken en keren zich tegen het café. Laatst werden hier klinkers naar binnen gegooid, auto's met allochtonen rijden toeterend voorbij waarbij ze obscene gebaren maken en dinsdag was er die raid met een dertigtal allochtonen. Straks krijgen we een scene �* la Joe van Holsbeeck of zoals met die scholier uit Gent.'

Verder geen problemen in Zuid-Westvlaanderen.
Zitten ze daar nu in Kortrijk ook al opgescheept met een heuse vreemdelingenplaag ?

Ik dacht dat Kortrijk nog één van de weinige rustige Vlaamse steden was waar het Vlaams karakter nog min of meer overeind gebleven was.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 23 september 2007 om 10:46.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 11:34   #25
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In km?
Oud 23 september 2007, 11:36   #26
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Zitten ze daar nu in Kortrijk ook al opgescheept met een heuse vreemdelingenplaag ?

Ik dacht dat Kortrijk nog één van de weinige rustige Vlaamse steden was waar het Vlaams karakter nog min of meer overeind gebleven was.
Oh arme cynicus
Oud 23 september 2007, 12:39   #27
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hangt ervan af in welke bibliotheek u zich momenteel bevindt.
Oud 23 september 2007, 14:46   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Oh,maar ik hoorde verhalen van mijn grootvader over hoe er aan toe ging in zijn jeugd,dat was nog andere koek en zonder allochtonen dan nog!Beetje relativeren is hier aangewezen.
Maar ieder ongeval is uiteraard te betreuren.
Er valt hier niets te relativeren! Het is gewoon een pest aan het worden en diegenen die daarvoor verantwoordelijk zijn moeten hard aangepakt worden: autochtonen de bak in, vreemdelingen of zogezegde "belgen" de grens over. En hun vingerafdrukken nemen en de buurlanden aan de nodige gegevens helpen anders blijven ze rondhangen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 14:48   #29
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het kieshokje ga ik niet omdat ik mijn stem zelfs behoud en zelfs de samenleving mee wil vorm geven ipv het over te laten aan partij politiek.
Zeg dat dan meteen! Nu dat jij persoonlijk de samenleving gaat organiseren voel ik me al stukken beter!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 19:47   #30
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh,maar ik hoorde verhalen van mijn grootvader over hoe er aan toe ging in zijn jeugd,dat was nog andere koek en zonder allochtonen dan nog!Beetje relativeren is hier aangewezen.
Maar ieder ongeval is uiteraard te betreuren.

Voila, we zijn er al.

Een ongeval noemen ze het nu al.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 18:12   #31
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
De mensen die Kortrijk kennen zullen wel weten dat het café Double Deuce(vroeger gekend als de TGV) een nogal "bedenkelijke" reputatie heeft.
En dan druk ik mij nog zacht uit.
't was waarschijnlijk hun eigen schuld.

Zoals altijd.

Ze hadden braaf moeten zijn, en zich zeker niet met de islamietjes hun zaakjes en afrekeningen bemoeien, zèker niet nu in de moeilijke vastenmaand, waarvan we stillaan -door onze media- allemaal al weten dat ze 'ramadam' noemt.
Ongelofelijk toch. Ik zag bijvoorbeeld de afgelopen jaren dat zelfs de uitspraak van het woord 'islam' in het vrt nieuws veranderd is, lees : van westers naar de correcte arabische uitspraak.
Vroeger was het de islam, nu is het de Islaaam.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 24 september 2007 om 18:16.
Oud 24 september 2007, 18:16   #32
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Voila, we zijn er al.

Een ongeval noemen ze het nu al.
Hoe wou je dat ik ket noem?
Oud 24 september 2007, 18:16   #33
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zeg dat dan meteen! Nu dat jij persoonlijk de samenleving gaat organiseren voel ik me al stukken beter!
Moest je wat van politiek af weten had je het al reeds gezien aan mijn avatar
Oud 24 september 2007, 18:17   #34
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wou je dat ik ket noem?
een ongeval is een spijtig voorval, hetwelk door geen van de betrokken partijen gewild was.

Een mes in iemand zijn rug steken is duidelijk door de dader gewild. Zeker in dit geval.

Effe, een beetje serieus blijven als het kan he.
Oud 24 september 2007, 18:21   #35
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest je wat van politiek af weten had je het al reeds gezien aan mijn avatar
Oei.
Neen dank u.

Geen anarchistische leegloperij voor mij.

Tegen de flikken. Tot ze zelf bestolen worden -wat nochtans perfect zou moeten kunnen in hun denkwereld- dan kunnen de flikken niet rap en hard genoeg optreden.

Seen that, done that.
Forget about it.

puberale drang om zich tegen iets af te zetten.
Oud 25 september 2007, 06:05   #36
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oei.
Neen dank u.

Geen anarchistische leegloperij voor mij.

Tegen de flikken. Tot ze zelf bestolen worden -wat nochtans perfect zou moeten kunnen in hun denkwereld- dan kunnen de flikken niet rap en hard genoeg optreden.

Seen that, done that.
Forget about it.

puberale drang om zich tegen iets af te zetten.
nogmaals toont u aan uw gebrek kennis van de politiek,uw afwijzijng lijk t mij meer een acte van zelfsbehouddan van oprechte intersse in de politiek
Anarchisme is eerst een ideëen strijd!
Oud 25 september 2007, 06:07   #37
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
een ongeval is een spijtig voorval, hetwelk door geen van de betrokken partijen gewild was.

Een mes in iemand zijn rug steken is duidelijk door de dader gewild. Zeker in dit geval.

Effe, een beetje serieus blijven als het kan he.
Het kan wenl eens zijn dat de stoppen doorslagen bij iedereen,dat noem ik dan een ongeval,zeker in het context van onderlinge concurentie,het huidig systeem

Laatst gewijzigd door guerin : 25 september 2007 om 06:08.
guerin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:41   #38
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan wenl eens zijn dat de stoppen doorslagen bij iedereen,dat noem ik dan een ongeval,zeker in het context van onderlinge concurentie,het huidig systeem

Hah�*�*, ik ga vanavond met mijn schoonmoeder een ongeval hebben. En pas op, het zal niet MIJN schuld zijn , maar die van onderlinge concurentie,het huidig systeem
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:49   #39
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand een mes in de rug steken is een (mislukte) moordpoging. Zeker in de betreffende context van groeiende agressie, vandalisme en ethische jaloezie.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 15:06   #40
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.................................................. ....................
Ik heb 't zelf maar gedeleted. Anders deden de mods het toch.
Maar ook al heb jij wel interesse. Goed nadenken doe je duidelijk toch niet.

Als iemand kan claimen dat een geweldpleging, een ongeval is en dan nog de schuld van het systeem...
in zo'n maatschappij wil je echt niet leven jong. Geloof me nu maar 's. Ook al ben ik rechts.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be