Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2007, 18:24   #21
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom doet jouw huwelijk niet ter zake en dat van je collega wel? Wat wil je vertellen met het verhaal van je collega? Dat in rassenzuivere huwelijken nooit mishandeling voorkomt?

Schijnbaar begrijpt ge niet of wilt ge niet begrijpen.
Het heeft nix vandoen met RAS maar met GELOOF, met reliigie. Daar zit het verschil.
En ik denk dat ge het verdikkie heeeel goed verstaat, maar rascisme is altijd de stok om een anti-islamiet me te slaan.
Bij mij pakt da nie zunne.
Nog ne keer tegoei uitleggen wat het verschil is.

Citaat op het Fortuynistisch Nieuwsblad

""Een veel gemaakte fout is het vergelijken van anti-islamisme met racisme. Dat is echter een vergelijking die de plank volledig mis slaat. Racisten beoordelen mensen namelijk op grond van hun ras/huidskleur, anti-islamisten doen dat daarentegen niet.

Een anti-islamist beoordeelt de (politiek-religieuze) opvattingen van islamieten als onjuist, verwerpelijk of zelfs misdadig.
Of islamieten nou een zwarte, bruine, gele of blanke huidskleur hebben is niet van belang. Relevant zijn alleen hun opvattingen en de eventuele toepassing daarvan.
De opvattingen van mensen - dus ook die van islamieten - kunnen veranderen. Agnostische en atheïstische mensen met islamitische achtergrond zijn daar een uitstekend voorbeeld van. Ook zijn er ex-moslims die weliswaar religieus zijn gebleven, maar de islam voor een beschaafdere religie hebben ingeruild.

Nogmaals: een anti-islamist maakt geen onderscheid op grond van ras/huidskleur, maar op grond van opvattingen. Anti-islamisme heeft dan ook helemaal niets met racisme te maken. Het is veel beter te vergelijken met anti-nazisme en anti-communisme "" (einde citaat)

Dus gesnapt??????

Ben niet met een moslim getrouwd en mijn collega was dat wel. En trouwens ik stond er, als ge tegoei gelezen had, nog eerst open tegeover.
Uw reactie geeft dus aan dat ge niet goed gelezen hebt.
En in uw "raszuivere huwelijken" zal echt wel nie alles koe en ei zijn.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 19:26   #22
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Uit Het Nieuwsblad

Ontvoerde Dilan na dertien maanden gevonden

BRUSSEL - De vierjarige Dilan, die in augustus vorig jaar door zijn vader Güngör Ulvan in Houthalen werd ontvoerd, is terecht. Hij zit al zeven weken in een kindertehuis in het Turkse Istanboel, zo melden Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen zaterdag.
Begin september kon mama Erika Pulzonetti met haar zoontje telefoneren. Volgende week kan ze, na lang onderhandelen, op bezoek bij haar zoontje.

De zoektocht naar het kind verliep erg moeizaam. De ex-vriend van de moeder, een zware jongen bijgenaamd Atilla, was gevlucht naar Istanboel. Hij had er geen vast adres. Toch kwamen de gerechtelijke politie van Hasselt en de lokale Turkse recherche de man op het spoor. Na een verhoor werd Ulvan weer vrijgelaten.

Erika vertrekt begin volgende week naar Turkije in een poging om de zaak, die op 4 december behandeld wordt, te vervroegen.
svh (belga)

Gaan we het eindelijk eens verstaan dat huwelijk met een moslim geen kans van slagen heeft. De kleine wordt ook de dupe want pa's wil is wet en allake moet gevolgd worden.
Pfffff hier wordt ge nie tegoei van.
Integratie... ja mijn botte zunne.
Waarom kon die vrouw zich geen man nemen van ons eigen volk ???????????
Was een Vlaming soms te min voor haar ????????????????

Laatst gewijzigd door Cynicus : 23 september 2007 om 19:27.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 20:15   #23
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Dat kunt ge nu toch niet menen. Kijk naar Laya, zij is getrouwd met een moslim en lijkt mij volstrekt gelukkig. Wat mij doet twijfelen aan de orthodoxheid van haar man, want zelf is ze (ex-?)Getuige van Jehova, ze heeft een eigen zaak in niet echt religieuze zaken. Ik bedoel dit ernstig.
Er zijn veel soorten moslims, maar ik heb de indruk dat gematigde (waar wij mee kunnen discussiëren) een heel kleine minderheid vormen. En ik hoop van harte dat Laya een gelukkig leven mag leiden (en ik heb geen reden om daar aan te twijfelen), maar zij zal in onze samenleving toch een uitzondering blijven, denk ik.
Ik ken ook moslims, het waren zelfs vrienden, ik heb ze geholpen met documenten. Maar als ik zie hoe zij (en zij zijn ook gematigd) hun vrouw behandelen (of zelfs aanspreken), haak ik af. Ik beschouw hen dan ook niet langer als vrienden, omdat ik hun standpunten onverenigbaar vind met de universele rechten van de mens. Niet dat ze er wakker zullen van liggen, maar volgende keer kunnen ze een andere idioot vinden om hun problemen met Electrabel, de gemeente, enz. op te lossen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 21:26   #24
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik ken ook moslims, het waren zelfs vrienden, ik heb ze geholpen met documenten. Maar als ik zie hoe zij (en zij zijn ook gematigd) hun vrouw behandelen (of zelfs aanspreken), haak ik af. Ik beschouw hen dan ook niet langer als vrienden, omdat ik hun standpunten onverenigbaar vind met de universele rechten van de mens. Niet dat ze er wakker zullen van liggen, maar volgende keer kunnen ze een andere idioot vinden om hun problemen met Electrabel, de gemeente, enz. op te lossen.
Wel ge hebt dus beetje soortgelijke ondervinding gehad als ik met mijn collega. Eerst open en dan het deksel op de neus krijgen.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2007, 21:29   #25
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb linkse oefenmatrassen genoeg gekend, die vonden dat het niet in hun wereldbeeld paste om een jongen van hun eigen nationaliteit te kiezen. Blijkbaar gaan bij sommigen principes voor op gevoelens.
Oud 23 september 2007, 23:15   #26
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Misschjien was ze te min voor de mannen hier...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 07:08   #27
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Misschjien was ze te min voor de mannen hier...
Eddy, zijn alle mannen hier dezelfde? Wat is je gedacht dan over mij? Dat mijn Belgische man me heeft gedumpt, geen enkele Belg me nog wou en ik dan maar van pure miserie iets met een vreemdeling ben begonnen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 08:31   #28
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Heel misschien omdat sommigen naar iets anders dan het "volk" kijken wanneer ze een partner kiezen.
En ja, soms loopt het mis. Alsof dat bij koppels van hetzelfde "volk" niet gebeurt.
Oud 24 september 2007, 08:35   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Heel misschien omdat sommigen naar iets anders dan het "volk" kijken wanneer ze een partner kiezen.
En ja, soms loopt het mis. Alsof dat bij koppels van hetzelfde "volk" niet gebeurt.
Dan heeft U kritiek op een geloof dat verbiedt om met mensen van een ander "volk" te huwen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 08:40   #30
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dan heeft U kritiek op een geloof dat verbiedt om met mensen van een ander "volk" te huwen?
Euh, zolang het aanhangen aan een geloof uit vrije wil gebeurt heb ik daar geen probleem mee.

De geschiedenis leert overigens dat een geloof mag verbieden wat het wil, maar dat bepaalde zaken niet te stoppen zijn.
Gemengde huwelijken zijn van alle tijden (ook bij de Joden, want ik vermoed dat u daarop zinspeelde).
Oud 24 september 2007, 08:42   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik zinspeel nergens op.

ik vraag me alleen af welk "volk" je dan in gedachten hebt dat zou moeten leren hun partners uit een ander volk te gaan halen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 08:46   #32
ZERO
Gouverneur

ZERO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Gemengde huwelijken zijn van alle tijden (ook bij de Joden, want ik vermoed dat u daarop zinspeelde).
Dat meen je toch niet, hé
Circe kennende is het heel duidelijk waarop ze zinspeelde(het huwelijksverbod voor moslimvrouwen natuurlijk, heb ik gelijk of heb ik gelijk)
Oud 24 september 2007, 08:46   #33
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zinspeel nergens op.

ik vraag me alleen af welk "volk" je dan in gedachten hebt dat zou moeten leren hun partners uit een ander volk te gaan halen.
Ik heb helemaal geen volk in gedachten dat zou moeten leren hun partners uit een ander volk te gaan halen.

Ik reageerde op cynicus' opmerking: "Waarom kon die vrouw zich geen man nemen van ons eigen volk ???????????"
Oud 24 september 2007, 09:03   #34
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't zal een raciste zijn. Ze is immers zelf een "allochtoon", of ken jij veel vlamingen die Pulzonetti heten?
Oud 24 september 2007, 09:07   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

het was blijkbaar de tweede keer dat hij dat kind ontvoerde:

http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=gro93ahb
Oud 24 september 2007, 10:28   #36
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Citaat op het Fortuynistisch Nieuwsblad

""Een veel gemaakte fout is het vergelijken van anti-islamisme met racisme. Dat is echter een vergelijking die de plank volledig mis slaat. Racisten beoordelen mensen namelijk op grond van hun ras/huidskleur, anti-islamisten doen dat daarentegen niet.

Een anti-islamist beoordeelt de (politiek-religieuze) opvattingen van islamieten als onjuist, verwerpelijk of zelfs misdadig.
Of islamieten nou een zwarte, bruine, gele of blanke huidskleur hebben is niet van belang. Relevant zijn alleen hun opvattingen en de eventuele toepassing daarvan.
De opvattingen van mensen - dus ook die van islamieten - kunnen veranderen. Agnostische en atheïstische mensen met islamitische achtergrond zijn daar een uitstekend voorbeeld van. Ook zijn er ex-moslims die weliswaar religieus zijn gebleven, maar de islam voor een beschaafdere religie hebben ingeruild.

Nogmaals: een anti-islamist maakt geen onderscheid op grond van ras/huidskleur, maar op grond van opvattingen. Anti-islamisme heeft dan ook helemaal niets met racisme te maken. Het is veel beter te vergelijken met anti-nazisme en anti-communisme "" (einde citaat)
De link werkt niet. Anders was hij wel bruikbaar geweest om nog eens de verschillen te onderstrepen tussen het oppervlakkige "anti-islamisme" en de meer onderbouwde anti-immigratiekritiek.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 10:31   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
wat voor racistisch gezever is dat nu ?!

ik kan u trouwens verzekeren dat, mocht mijn huwelijk op de klippen lopen, wat ik niet verwacht maar ik ga daar natuurlijk niet alleen over, ... ik alle (juridische) middelen zal uitputten om mijn kinderen bij mij te houden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 10:36   #38
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dat kunt ge nu toch niet menen. Kijk naar Laya, zij is getrouwd met een moslim en lijkt mij volstrekt gelukkig. Wat mij doet twijfelen aan de orthodoxheid van haar man, want zelf is ze (ex-?)Getuige van Jehova, ze heeft een eigen zaak in niet echt religieuze zaken. Ik bedoel dit ernstig.
Er zijn veel soorten moslims, maar ik heb de indruk dat gematigde (waar wij mee kunnen discussiëren) een heel kleine minderheid vormen. En ik hoop van harte dat Laya een gelukkig leven mag leiden (en ik heb geen reden om daar aan te twijfelen), maar zij zal in onze samenleving toch een uitzondering blijven, denk ik.
Ter verduidelijking: ik ben idd ex-JG, heb me toen ik nog heel jong was laten dopen. Mijn man en ik hebben een eigen zaak maar niet in die weinig-religieuze spulletjes Dat is een part-time job in 'loondienst'.
Kijk, ik heb mijn man ooit gevraagd of hij denk dat ik naar het Paradijs zou gaan en hij zei nee, niet zonder eerst te boeten voor mijn zonden maar hij vindt dat ik zelf die keuze moet kunnen maken. Aan de andere kant weet hij dat ik erop toezie dat hij door mij geen dingen zou doen die 'haram' of verboden zijn. Klein voorbeeld, ik drink alcohol en eet vakensvlees maar ik zal hem nooit kussen net na het eten/drinken ervan. Dat heeft hij me niet gevraagd, zo'n dingen doe ik spontaan, uit resect voor zijn religie.
Ik denk dat het succes van ons huwelijk ook komt doordat we beide moeilijke karakters hebben en uitdagingen nodig hebben, een partner die steeds ja knikt, geen eigen mening heeft...gaat ons snel vervelen, wij dicussiëren graag maar maken zelden ruzie, dat we beide een andere religie en achtergrond hebben vormt een extra uitdaging. En we hebben respect voor elkaars keuzes, religie. Hij gaat met mij Kerken, kathedralen, abdijen,... bezoeken en kaarsjes gaan doen branden (jaja, klinkt mss melig maar ik doe dat wel eens graag op vakantie of tijdens een uitstap ), ik verdiep me een beetje in de Koran en zorg ervoor dat ik de 'regels' zowat ken zodat ik daar rekening mee kan houden. Hij verveelt mij niet met zijn geloof en ik hem niet met mijn werk . Hij weet dat ik veel kritiek heb op de Islam maar ik val hem daarmee niet lastig, waarom zou ik als hij mij er niet mee lastigvalt?

Misschien ligt daar een beetje het probleem bij die vroegere vrienden van je, ik vraag me af hoe een man respect kan hebben voor een vrouw die zich 'laat leven' door haar man? Let wel, ik neem die vrouwen niets kwalijk, ze worden meestal door hun opvoeding dom gehouden en geleerd enkel ten dienste van hun gezin te leven en hun man te gehoorzamen.Gelukkig lijkt daar stilaan toch een beetje verandering in te komen, steeds meer moslima's gaan studeren.
Toen wij elkaar net leerden kennen merkte ik dat de vrouwen steeds alleen thuis zitten of gezelschap moeten zoeken bij elkaar want de mannen komen verschillende keren/week 's avonds samen om te praten en plezier te maken, niet op café, bij iemand thuis. Ik trok me daar niets van aan. Al snel was hij steeds vroeger terug of ging hij gewoon niet en brachten wij samen de avond door. Vond hij gezelliger. Maar waarom zou je hele avonden thuis blijven bij een vrouw die enkel te vertellen heeft over de kinderen en het huishouden en geen eigen mening heeft? Het is zo al moeilijk om een huwelijk boeiend te houden, 'sleur' weet je wel.
En ze doen het zichzelf dan nog aan door hun familie een vrouw te laten zoeken in het thuisland omdat ze een westerse vrouw gewoon niet aankunnen. Mijn man is de enige hier niet geboren allochtoon in zijn vriendenkring die Nederlands praat. De enige die bij Belgen heeft gewerkt, ... de enige dus die moeite heeft gedaan om écht te integreren.
Zo zijn er nog hoor... maar bitter weinig, daarom ga ik gemengde huwelijken helemaal niet promoten, in tegendeel.
Oud 24 september 2007, 10:40   #39
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat voor racistisch gezever is dat nu ?!

ik kan u trouwens verzekeren dat, mocht mijn huwelijk op de klippen lopen, wat ik niet verwacht maar ik ga daar natuurlijk niet alleen over, ... ik alle (juridische) middelen zal uitputten om mijn kinderen bij mij te houden ...
Euh... met dan bezoekrecht om de 2 weken in het weekend en zo van die dingen? Waarom geen co-ouderschap? Denk je dat je kinderen je dankbaar zullen zijn om hen zo weinig bij hun moeder te laten?
Oud 25 september 2007, 14:03   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Misschien ligt daar een beetje het probleem bij die vroegere vrienden van je, ik vraag me af hoe een man respect kan hebben voor een vrouw die zich 'laat leven' door haar man? Let wel, ik neem die vrouwen niets kwalijk, ze worden meestal door hun opvoeding dom gehouden en geleerd enkel ten dienste van hun gezin te leven en hun man te gehoorzamen.Gelukkig lijkt daar stilaan toch een beetje verandering in te komen, steeds meer moslima's gaan studeren.
Laya, ik begrijp niet goed waarom je binnen deze context het respect van de man voor de vrouw in vraag stelt. De generatie van mijn ouders, en zeker grootouders, heeft bijna niets anders gekend. Dat vader werkte en moeder voor de kinderen zorgde was onderdeel van de opvoeding. Ook de kerk wees op de wederzijdse plichten, mij dunkt vooral naar de vrouw toe. En dat vader al eens straalbezopen thuiskwam, welja, ... moest worden gedogen zeker, zoiets. Gelukkigerwijs is daar door emancipatiebewegingen verandering in gekomen.

Plus. Als het aantal kinderen binnen het gezin toeneemt wordt al eens overeengekomen dat een van de ouders voltijds voor de kinderen zorgt. Momenteel nog steeds meestal de vrouw. Desondanks denk ik dat wederzijds respect ook binnen deze gezinnen een noodzaak is.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be