Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2007, 11:54   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Het allergrappigste vond ik de perceptie van die gasten: 'de Belgische overheid helpt de mensen...' En de brave Belgen (Vlamen etc...) zitten met een gelijkaardig beeld in hun kop. 'De overheid helpt de mensen...'

Potverdorie: de overheid helpt juist niemendalle; de werkende mensen mogen zich fiscaal het vel van de rug laten stropen om al die nieuwkomers van een inkomen te voorzien. Een gestage stroom van jongens en meisjes die gedoemd zijn om nooit aan de bak te komen op onze arbeidsmarkt. (lees: kandidaat-steuntrekkers). �* rato van (hoeveel is't weer?) 10.000 € per kop? (alles meegerekend?) Proficiat 'belgische overheid'...

En dan maar janken dat de pensioenen onbetaalbaar zijn, dat ge geen huis meer kunt kopen wegens veel te duur (correctie: wegens veel te hoge belastingen), dat de ghetto's blijven aangroeien en dat de spanning tussen etnische bevolkingsgroepen hand over hand toeneemt.
ah waar is de tijd dat de prof sociologie aan de Ruca de studentjes wijsmaakte dat die mensen hier zjin om hun pensioenen te betalen ... zouden ze dat tegenwoordig nog durven ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 11:59   #22
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, heb t ni gezien, ofwel blijft zo'n programma hangen in algemeenheden, ofwel zetten ze hun camera zo gefocussed op een microcosmos, dat ik achteraf ALTIJD met de indruk blijf zitten onderworpen te zijn geworden aan één of andere manipulatiepoging ... doe mij dan maar ne goeien babbel met jou of zo

heeft ze dan echt nog voorstellen gedaan ? of krijgt hij elke keer hij thuiskomt nog altijd een aangename disgenoot toebedeeld ?

en die houding van 'de mama', was die gewoon omdat je buitenlandse was ? of was ze gefundeerder, en had ze je al leren kennen ;-p
hehe kieken!
Ze heeft me intussen al helemaal in haar hart gesloten, dat kon ook niet anders he . Maar ze zag een huwelijk met een westerse, en dan nog geen moslima, eerst helemaal niet zitten!

Laatst gewijzigd door Laya : 24 september 2007 om 11:59.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 12:01   #23
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
hehe kieken!
Ze heeft me intussen al helemaal in haar hart gesloten, dat kon ook niet anders he . Maar ze zag een huwelijk met een westerse, en dan nog geen moslima, eerst helemaal niet zitten!
vraag toch maar telkens wie er allemaal mee aan tafel zat, als je halve trouwboek nog eens bij de mama passeerde

zo'n moslimama verliest misschien wel haar sluier, maar niet haar streken ... héhé multicultureel taalgebruik

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2007 om 12:04.
Oud 24 september 2007, 12:04   #24
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, heb t ni gezien, ofwel blijft zo'n programma hangen in algemeenheden, ofwel zetten ze hun camera zo gefocussed op een microcosmos, dat ik achteraf ALTIJD met de indruk blijf zitten onderworpen te zijn geworden aan één of andere manipulatiepoging ...
Bij deze documentaire had ik echt niet de indruk dat we onderwerpen werden aan een manipulatiepoging. De uitspraken van de betrokkenen waren voldoende.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 12:08   #25
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Straks zit de overheid achter een zionistisch complot. Snoodaerds.
De overheid is daar véél en véél te loemp voor.

D�*'s net de clou van het verhaal; we zitten opgezadeld met een stelletje onverantwoordelijke, nalatige (en bijwijlen fraudulente) zelfverklaarde huisbazen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 12:11   #26
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
De overheid is daar véél en véél te loemp voor.

D�*'s net de clou van het verhaal; we zitten opgezadeld met een stelletje onverantwoordelijke, nalatige (en bijwijlen fraudulente) zelfverklaarde huisbazen.
Ben je nu bezig over private bedrijfsleiders? Lijkt er alvast verdacht veel op.

Het VBO pleit alvast voor de sluizen compleet open te zetten, waarom zouden ze dat nu toch doen?

Laatst gewijzigd door Praetorian : 24 september 2007 om 12:11.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 12:12   #27
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Is je hoofd dan toch nog verder gekrompen vannacht?

Oud 24 september 2007, 12:12   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
in dat geval moet jij eens uitleggen hoe multinationals erin slagen alle regeringen (inclusief globale structuren en potentieel) tegen elkaar uit te spelen ?! ... wake up, collectivist
Oud 24 september 2007, 12:13   #29
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Is je hoofd dan toch nog verder gekrompen vannacht?
Ik dacht hetzelfde over jou.
Oud 24 september 2007, 12:14   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Algerijn heeft een tijdje geleden zo fier als een gieter aan mijn man verteld dat hij hier welgeteld 2 dagen(!) moest werken om stempelgechtigd te zijn door een overeenkomst tussen ons land en het zijne. Ik vind hier (gelukkig) niets van terug en twijfel dus aan de echtheid ervan maar met wat hier mogelijk is zou ik er niet écht van verschieten. En dan mijn man maar zeggen dat de Belgische regering dom is en wat kan ik anders dan hem gelijk geven? Weet jij hier meer van?
Ik denk niet dat je aan die mens zijn oprechtheid moet twijfelen.

Van Algerije weet ik het niet, maar van Turkije weet ik zeker wel dat indien men kan aantonen dat men in Turkije gedurende drie jaar gewerkt heeft ("aantonen": met de ginder geldende administratieve normen?) dan is het voldoende dat men hier één dag werkt om regelrecht in het doplokaal te mogen belanden.
Kwam een tijdje geleden nog in het nieuws wegens een groots opgezette fraude met Turkse immigranten die bij een bepaald bedrijf exact gedurende één dag werden ingeschreven en aldus van een inkomen voorzien werden.

Citaat:

Turken krijgen uitkering zonder één dag te werken 31/03 HBVL

Een Houthalenaar van Turkse afkomst, tolk bij vakbond ABVV, heeft 70 Turken aan een onterechte werkloosheidsuitkering geholpen in ons land. Tegen betaling van 1.000 euro per persoon bezorgde de man hen een fictieve job in een Hasseltse snackbar, waardoor de Turken na één dag konden gaan stempelen. De fraude heeft de RVA ruim een miljoen euro gekost.
Turken die via gezinshereniging naar ons land komen, krijgen - volgens de wet - een Belgische werkloosheidsuitkering wanneer ze hier één dag werken en wanneer ze in Turkije voldoende dagen presteerden. Wie die dagen niet had, kon binnenspringen bij een bediende van het ABVV. Na betaling van 1.000 euro - op het kantoor van de vakbond - zorgde de Houthalenaar voor een vervalsing van de Turkse arbeidsbewijzen en voor een dagje fictieve tewerkstelling in België. De tolk regelde via een interimkantoor een inschrijving in een broodjesbar in Hasselt. Maar nooit heeft één Turk in de snackbar gewerkt. Het interimkantoor zorgde wel voor een tewerkstellingsbewijs van één dag en de Turk kon daarmee dan zijn werkloosheidsuitkering aanvragen bij de RVA. Ook een Limburgse imam - geestelijke leider - bewandelde die frauduleuze weg.
De federale recherche van Hasselt coördineert het fraude-onderzoek. Inspecteurs van de antifraudecel van de RVA, sociale inspectie en GDA Hasselt hebben vijf huiszoekingen verricht in Hasselt. De tolk van de vakbond is opgepakt voor verhoor en nadien vrijgelaten. De veertiger is intussen met mijnwerkerspensioen.
In het onderzoek zijn ongeveer vijftig personen verhoord, van wie er dertig bekend hebben. Niet alle 70 Turken daagden dus op. Mogelijk verblijft een aantal weer in Turkije en genieten ze er hun Belgische uitkering.
http://site.kifkif.be/forum/showthread.php?t=2230

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 september 2007 om 12:16.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 12:15   #31
Praetorian

Standaard

Citaat:
in dat geval moet jij eens uitleggen hoe multinationals erin slagen alle regeringen (inclusief globale structuren en potentieel) tegen elkaar uit te spelen ?! ... wake up, collectivist
Omdat zij op die manier beter hun eigen dictaten kunnen doorvoeren? De ijzeren vuist van de kapitalist om de markten aan zijn dominantie te onderwerpen.
Oud 24 september 2007, 12:16   #32
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik denk niet dat je aan die mens zijn oprechtheid moet twijfelen.

Van Algerije weet ik het niet, maar van Turkije weet ik zeker wel dat indien men kan aantonen dat men in Turkije gedurende drie jaar gewerkt heeft ("aantonen": met de ginder geldende administratieve normen?) dan is het voldoende dat men hier één dag werkt om regelrecht in het doplokaal te mogen belanden.
Kwam een tijdje geleden nog in het nieuws wegens een groots opgezette fraude met Turkse immigranten die bij een bepaald bedrijf exact gedurende één dag werden ingeschreven en aldus van een inkomen voorzien werden.
Ik hoopte dat die vent gelogen had....
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 12:18   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoopte dat die vent gelogen had....
heb er nog dat artikeltje uit HBVL bijgevoegd (zie boven).

het leukste:

Citaat:
In het onderzoek zijn ongeveer vijftig personen verhoord, van wie er dertig bekend hebben. Niet alle 70 Turken daagden dus op. Mogelijk verblijft een aantal weer in Turkije en genieten ze er hun Belgische uitkering.
Het is dus niet enkel HIER dat we de uitkeringstrekkers binnenhalen, we gaan ze zelfs GINDER betalen!

Och, zolang mijn 53 jarige buurvrouw die heel haar leven gewerkt heeft, en door reorganizatie recent ontslagen werd, maar de nodige cursussen voor 50+ gaat volgen zodat ze zo snel mogelijk weer aan de slag kan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 september 2007 om 12:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 12:20   #34
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat zij op die manier beter hun eigen dictaten kunnen doorvoeren? De ijzeren vuist van de kapitalist om de markten aan zijn dominantie te onderwerpen.
ah ja tuurlijk, en dat terwijl de regeringen de centrale banken en dus de omvang van de geldhoeveelheid controleren, think again !!!
Oud 24 september 2007, 12:38   #35
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik dacht hetzelfde over jou.
Ai, en deed dat pijn?

Oud 24 september 2007, 12:47   #36
Tegendradigaard

Standaard

Wat mij opviel aan die jonge Turkse meisjes in Emirdag, was dat ze precies nog nooit van sluiers hadden gehoord....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 13:21   #37
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Niet echt; naar aloude Turkse gewoonte gaat het meisje inwonen bij de schoonfamilie. Door een ventje in het thuisland op te halen, vermijdt een 'verwesterde' Turkse een dergelijk droef lot. Niet vergeten dat ze de sukkel van ginderachter hier nog een hele tijd stevig onder controle heeft.

Mij overviel spontaan de vaststelling dat een reportage zoals deze op de VRT ondenkbaar was zo'n vijf jaar geleden.

En nu mag iedereen beginnen platrelativeren. (in de wetenschap dat het in de Marokkaanse gemeenschap nog stukken erger gesteld is)
Inderdaad, een paar jaar geleden was deze reportage onmogelijk. Maar bedenk dat binnen de progressieve scène het inzicht rijpt dat de islamitische migratie geen onvoorwaardelijke bron van vreugde is. Waarmee ik niet gezegd heb dat de VRT progressief is en dat de jongste panorama over de islam handelde.

Eén aspect bleef evenwel zedig buiten beschouwing of werd slechts in zeer bedekte termen behandeld door Panorama: het financiële kant die vastzit aan het verhandelen van de permanente verblijfsvergunning in België. Ik weet van Turkse kennissen dat het ter beschikking stellen van een huwbare dochter –en de hieraan gekoppelde verblijfsvergunning- een aanzienlijke transactie is. Eén bruidje had het over “een beetje steun van de schoonfamilie”. Voor een goed begrip: ik heb het niet over de gouden kettingen waarmee de bruidjes opgesmukt werden maar wel degelijk over forse bedragen die geruisloos van eigenaar veranderen.

Desalniettemin, opmerkelijk werkelijk van de VRT, die reportage. Maar ga er toch maar vanuit dat Panorama niet op zoek ging naar de uitwassen en hoofs opzij keek bij elke vorm van dwang die op veel bruidjes rust.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 14:19   #38
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wat mij opviel aan die jonge Turkse meisjes in Emirdag, was dat ze precies nog nooit van sluiers hadden gehoord....
In Turkije hoef je je niet te verzetten tegen het Westen, dat is pas nodig vanaf je in België aankomt.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:18   #39
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Hoofddoeken/sluiers zijn nogal controversieel in het seculiere Turkije.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2007, 16:52   #40
Banneling

Standaard

Citaat:
Het allergrappigste vond ik de perceptie van die gasten: 'de Belgische overheid helpt de mensen...' En de brave Belgen (Vlamen etc...) zitten met een gelijkaardig beeld in hun kop. 'De overheid helpt de mensen...'

Potverdorie: de overheid helpt juist niemendalle; de werkende mensen mogen zich fiscaal het vel van de rug laten stropen om al die nieuwkomers van een inkomen te voorzien. Een gestage stroom van jongens en meisjes die gedoemd zijn om nooit aan de bak te komen op onze arbeidsmarkt. (lees: kandidaat-steuntrekkers). �* rato van (hoeveel is't weer?) 10.000 € per kop? (alles meegerekend?) Proficiat 'belgische overheid'...

En dan maar janken dat de pensioenen onbetaalbaar zijn, dat ge geen huis meer kunt kopen wegens veel te duur (correctie: wegens veel te hoge belastingen), dat de ghetto's blijven aangroeien en dat de spanning tussen etnische bevolkingsgroepen hand over hand toeneemt.
Maar in ruil Desiderius heb je je broodnodige portie "multiculturele verrijking" gekregen. En de (kaviaar)sossen weten nog niet van ophouden : sinds ze er nog geen één keer in geslaagd zijn die 'verrijking' te duiden, luidt het nu dat 'diversiteit MOET', en dat er geen terugkeer mogelijk. Het zal wel zijn : eerst de sluizen wijd open zetten en met de Belgische nationaliteit en pampersteun gooien, vervolgens iedereen demoniseren en voor racist, nazi en fascist uischelden die het niet eens is met de open-sluizen-politiek, en ten slotte, eens de schade onherstelbaar is, leuren met het verhaaltje dat diversiteit moet.
Het spreekt vanzelf dat dit gegeven niet aan bod kwam in de analyse die de Spa na haar verkiezingsnederlaag liet maken. Hooguit werd er wat gepreveld over taboes doorbreken. Zelfs verder dan dat halfzacht gewauwel komen ze niet en durven ze niet te komen. Hun volgende verkiezingsnederlaag zal het misschien duidelijk maken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be