Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 18:06   #21
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL Bekijk bericht
Ik denk dat dit niet enkel geldt voor de Vlaamse provincie Limburg...

Waarom verwijst u naar de Noord-Nederlanders en de Duitsers?
Hier (Grensstreek( wijst men vaak naar de Nederlanders en duitsers dat zij de huizen opkopen. Al is eigenlijk niets minder waar.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 18:09   #22
de kat
Partijlid

de kat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
de prijsstijging is niet alleen een gevolg van speculatie of inhaalbeweging tov de buurlanden.

Om de instroom van nieuwe Belgen op te vangen, zouden er ieder jaar 2 provinciesteden van de omvang van Diest moeten bijgebouwd worden.
(studie van Prof M Swyngedouw- KU Leuven)

Dit is natuurlijk onmogelijk in het reeds drukbevolkte Belgie.

Dus de prijzen zullen ook op lange termijn blijven stijgen, en de tijd dat het normaal was dat men zich een behoorlijke woning kon veroorloven lijkt voorbij.
Klopt !
Maar wordt ook nog eens verergerd door de "family kwesties". Het zou eigenlijk niet mogelijk mogen zijn dat een huis leeg komt te staan en gaat vervallen omdat het doormidden gedeeld is.
de kat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 13:38   #23
mdf
Banneling

Standaard

Leegstand moet eens bekeken worden , en ook de vele vele toeristen die in dit land wonen
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 14:03   #24
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta'azir Bekijk bericht
ik snap het niet goed, maar volgens mijn bescheiden mening ligt het probleem bij de vlamingen zelf......
in onze steden staan er honderden huizen leeg en niemand wil er komen wonen want al die mooie huizen staan leeg........
in Brussel zijn er ganse wijken waar geen enkele vlaming woont......
ze willen allemaal een huis op den buiten en dat is duur natuurlijk, de stad is veel goedkoper en je hebt alles in de buurt, winkels, supermarkt, markt en bioscoop en theater en zelfs moskee !
Die woningen in Brussel 'waar geen enkele vlaming woont', zijn eenvoudigweg onbetaalbaar. Ik ben zelf aan het rondkijken om iets te kopen en zal waarschijnlijk weg moeten uit de stad omdat ik hier niet eens een klein rijhuis kan kopen. Voor dat geld koop ik een vrijstaande woning op het platteland. De stad is veel goedkoper , je kan misschien eerst eens kijken op immoweb voor je je mengt in een discussie over vastgoedprijzen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 20:42   #25
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Hier zijn ze ondertussen 25 a 40% gedaald.
Oud 13 juli 2009, 21:45   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Hier zijn ze ondertussen 25 a 40% gedaald.
Ik vermoed dat de Vlaamse markt, in tegenstelling tot de meeste vreemde landen en vb. jouw Spanje, stabieler is, omdat hier een groot persentage gezinnen hun eigen woning bezit. Bijna 70 persent dacht ik.

Er blijken wel een paar berichtgevingen waaruit men zou kunnen afleiden dat de markt van de nieuwbouwappartementen oververzadigd is. Maar blijkbaar niet in die mate dat een vertraging van het nieuwbouwritme het spel kan opvangen; met andere woorden, er is zelfs voor die appartementen geen prijsdaling.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 22:12   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vermoed dat de Vlaamse markt, in tegenstelling tot de meeste vreemde landen en vb. jouw Spanje, stabieler is, omdat hier een groot persentage gezinnen hun eigen woning bezit. Bijna 70 persent dacht ik.

Er blijken wel een paar berichtgevingen waaruit men zou kunnen afleiden dat de markt van de nieuwbouwappartementen oververzadigd is. Maar blijkbaar niet in die mate dat een vertraging van het nieuwbouwritme het spel kan opvangen; met andere woorden, er is zelfs voor die appartementen geen prijsdaling.

Ik denk dat het nu wel snel zal beginnen gaan.
Maar mensen kopen nog steeds...soms tegen beter weten in.

In Spanje heb je twee prijzen, de immo prijzen en de bank owned prijzen. Elk hebben een lijst van woningen die ongeveer even lang is inmiddels.

In Amerika heb ik van mensen vernomen die verleden zijn gaan kijken dat ze dit jaar al op bijna de helft van verleden jaar zijn gekomen...en het was toen al spotgoedkoop.
Immo's schreven toen ook al dat ze al terug aan het stijgen waren trouwens.

Ge ziet dat er altijd twee waarheden aan een verhaal zitten.
Oud 14 juli 2009, 08:07   #28
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik moet C2C gelijk geven: het kan niet dat zij die niet werken -het proletarisch sociaal profitariaat- via allerlei slinkse sociale systemen gronden en woningen uit de reguliere markt wegkapen. De hardwerkende Vlaming mag zich vaak tientallen jaren krom leggen om de hypotheek af te betalen voor een woning die nauwelijks (of zelfs helemaal niet) comfortabeler of ruimer is dan die sociale woningen die voor een appel en een ei aan die potverteerders worden verlapt.
Hola, geef toch het hele plaatje hoor!

Er zijn ook heel wat jonge mensen die van welgestelden huize zijn en op een serieuze geldpot kunnen rekenen (zowel voor als na het overlijden van ouders) en die op basis van hun inkomen (als alleenverdiener) met gemak in aanmerking komen voor een sociale woning.

Double Jackpot!
Oud 17 juli 2009, 15:21   #29
mdf
Banneling

Standaard

Bij ons huurde de zoon vd direceur vd Lotto een sociale woning , moeder was ook nog kapster
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 19:11   #30
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mdf Bekijk bericht
Bij ons huurde de zoon vd direceur vd Lotto een sociale woning , moeder was ook nog kapster
En dan zijn het de 'leefloners' die ons belastingsgeld opdoen ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be