Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2007, 15:52   #21
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dat is nog eens een goeie: "gaan WIJ dan nu mensen verplichten een partner in het binnenland te kiezen?" Natuurlijk niet, schatje, je schrijft het zelf: het is één van de vrijheden waar WIJ fier op zijn.
Op gebied van de rollen omkeren, kunnen we nog iets van jou leren.
Wie heeft er meestal geen vrije keuze wat betreft de partner?
Er zijn genoeg familie's die via hun kinderen de vrienden ook in België willen krijgen. Persoonlijk heb ik 3 islamitische meisjes gekend, die als minderjarigen op hun 15de uitgehuwelijkt werden aan iemand die ze nog nooit gezien hadden uit land van herkomst. Allemaal in orde volgens hun wetten en ook volgens de onze, terwijl deze meisjes hier geboren waren.

Erg vrijwillige partnerkeuze en daar deed de Belgische staat als verdediger van de vrijheid niets tegen.
Oud 26 september 2007, 15:53   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Eén van de vrijheden waar we (terecht) zo fier op zijn is wel dat we onze partner zelf kiezen. Wat de pastoor, rabbijn of imam erover denkt raakt onze kouwe kleren niet.
Gaan we dan nu mensen verplichten een partner in het binnenland te kiezen?

Ik denk dat jullie (de mensen die hierboven hun angst uitspreken) de kracht van onze vrije samenleving onderschatten.
De moslims die hier leven zullen niets anders kunnen dan zich aan de samenleving aanpassen. En de meesten zullen het ook willen.
De manier waarop islamieten het huwelijk bekijken heeft in niks iets te maken met wat wij daaronder verstaan.

Zoals het nu evolueert is het zelfs een grootschalige vorm van gedoogde mensenhandel.
Indien ik mijn broer een bepaald bedrag wens te schenken dan moet ik daarop schenkingsrechten betalen.

Hoeveel bruiden moeten hun bruidsschat aangeven denk je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 15:58   #23
Boadicea

Standaard

Citaat:
Wel, ik zou precies dezelfde redenering kunnen toepassen op de verschillende vormen van discriminatie die onze samenleving rijk (of arm) is.

Elke werkgever mag dan wel aanwerven wie hij wil, maar als teveel werkgevers een bepaalde groep gaan discrimineren, dan heb je het gevaar van een escalatie ...

Maw, maatschappelijke problemen los je niet op met slogans of grote principes, zonder op de concrete gevolgen ervan te letten.
Onbeperkte vrijheid (keuze van zijn werknemers, keuze van zijn partner, ...) leidt soms tot problemen, en die mag men niet negeren.
Ik vind het niet logisch dat men dit voor de ene vrijheid wel aanvaardt, en voor de andere dan weer niet.
Je lost grote maatschappelijke problemen inderdaad niet op met slogans, maar het zit dieper.

Is het ook niet aantasten van iemands vrijheid als je die het recht gaat ontzeggen om een bepaalde groep mensen, waar hij niet zo een goede ervaringen mee heeft en waar hij niet dol op is, verbieden om deze te weigeren?
Men pakt iemand het recht af om te haten, maar haat is een gevoel en dat kan je niet veranderen met een wet. Je kan mensen verplichten deze gevoelens op te kroppen. Vooral een bepaalde groep moet maar zijn bek houden en wordt er systematisch onder gehouden, in naam van vrijheid. Gevolg: opgekropte woede kan tot gevaarlijke uitspattingen leiden en daardoor gaat men nog minder vrijheden geven en er gaan nog meer mensen misnoegd worden.
Het is een neerwaartse spiraal en in naam der vrijheid pakt men hoe langer hoe meer van de mensen af. Daar schuilt het gevaar van de maatschappij waarin we nu leven. Extremen kunnen enkel extremer worden, omdat niemand ze ernstig neemt en omdat men enkel de symptonen en niet de kwaal aanpakt. Deze broeit verplicht ondergronds verder. Deze haat ga je met geen enkel middel nog kunnen tegenhouden. Hoop enkel dat het nog vijf voor twaalf is en niet vijf na.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 26 september 2007 om 15:59.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 15:59   #24
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Maw, maatschappelijke problemen los je niet op met slogans of grote principes, zonder op de concrete gevolgen ervan te letten.
Je slaat de nagel op de kop: één van die slogans die ik zo ken is "Verdraagzaamheid", zonder dat we op de concrete gevolgen ervan letten (namelijk dat deze verdraagzaamheid maar van één kant komt, dat de andere zijde steeds MINDER verdraagzaam wordt).
We blijven het onszelf opleggen: verdraagzaamheid is de schoonste deugd, maar Vlaamse vrouwen die geen hoofddoek dragen worden intussen uitgemaakt voor hoer, bepoteld, groepsverkracht,...
Iemand die tijdens de ramadan chips eet, krijgt klop. De kleine Cyriel in Nederland moet van school veranderen wegens wangedrag van marokkanen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 19:15   #25
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

[quote=sn00py;2957500]Dit is dus een perfect voorbeeld van olie op het vuur. Iemand opent een serieuze draad en daar is er direct ene die dat in het belachelijke moet trekken.
Altijd maar dat belachelijk maken of vergoeilijken van wandaden of ze veranderen in incidenten en ongevallen. Er zit hier inderdaad een heel kleine minderheid die ALLE vreemden zonder onderscheid buiten wil gooien.
Maar de grote meerderheid van de "rechtse rakkers" heeft geen probleem met de meerderheid der vreemdelingen. Ze heeft problemen met een minderheid die voor zware overlast zorgt, die buiten de wet lijkt te staan. Ik denk (maar verbeter mij gerust) dat ik nu in naam spreek van nog andere rechtse forum-leden.
quote]

Bedoel je met die kleine minderheid nu diegenen, en slechts dieg individuen die overlast veroorzaken, of bedoel je weer "de moslims" of "de Islam"?
Als je a) antwoord, heb je begrepen wat ik al heel de tijd wil zeggen.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 19:42   #26
sn00py
Banneling

Standaard

[quote=Bolsjewiek;2958828]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Dit is dus een perfect voorbeeld van olie op het vuur. Iemand opent een serieuze draad en daar is er direct ene die dat in het belachelijke moet trekken.
Altijd maar dat belachelijk maken of vergoeilijken van wandaden of ze veranderen in incidenten en ongevallen. Er zit hier inderdaad een heel kleine minderheid die ALLE vreemden zonder onderscheid buiten wil gooien.
Maar de grote meerderheid van de "rechtse rakkers" heeft geen probleem met de meerderheid der vreemdelingen. Ze heeft problemen met een minderheid die voor zware overlast zorgt, die buiten de wet lijkt te staan. Ik denk (maar verbeter mij gerust) dat ik nu in naam spreek van nog andere rechtse forum-leden.
quote]

Bedoel je met die kleine minderheid nu diegenen, en slechts dieg individuen die overlast veroorzaken, of bedoel je weer "de moslims" of "de Islam"?
Als je a) antwoord, heb je begrepen wat ik al heel de tijd wil zeggen.
Meneer bolsjewiek, ikantwoord a), maarwat probeerde je al de hele tijd te zeggen? Dit is je eerste antwoord in deze draad.
Oud 26 september 2007, 20:08   #27
Ratzo
Partijlid

Standaard

Dat zogenaamde "kutmarokkaantjes" het hier verpesten hebben we aan onszelf te danken. Wij zijn gewoon laf. We laten betijen. We komen niet op voor onszelf en zij lachen ons vierkant uit. Ze tasten constant de grenzen af en merken dat ze ongestraft steeds verder kunnen gaan en overal ongestraft mee wegkomen. Hun ouders hebben geen controle en trekken het zich totaal niet aan.

Als we eens begonnen met consequent voor onze rechten op te komen en keihard terug te slaan. Lik op stuk. Niet wachten tot de "overheid" het voor ons regelt. Dat gebeurt niet. We moeten zelf onze boontjes doppen.

Vandaag werd mijn zoontje lastig gevallen aan de schoolpoort. Ik kwam hem daar ophalen. Ze hadden hem net bij de keel gegrepen, geduwd en bespuwd (Dat komt in mijn cultuur niet voor).

Ik ben tussengekomen en heb enkele rake klappen uitgedeeld. Met zijn drie hebben ze mij toen aangepakt. Geslagen, bedreigd en uitgescholden. Ze zouden terugkomen, gewapend. Ze zouden mijn auto in brand steken. Dat deert me niet. Ik heb een van mijn belagers vastgegrepen en enkele kopstoten gegeven. Die taal verstaan ze. Daarvoor hebben ze respect.

Als ze er morgen weer staan zal ik voorbereid zijn. Ik ga niet wachten tot de politie eraan komt. Dan is het te laat. Ze hebben één geluk, de wapenwet is veranderd... Maar er zijn alternatieven voor de creatieve burger...

Andermaal, het ligt aan onszelf. We mogen ons niet laten afdreigen en molesteren. Zij klitten aan elkaar. Als ze alleen zijn durven ze niets. Ze zijn eerloos en laf maar wel solidair. Wij zijn laf en bovendien verdeeld. Geen enkele autochtoon aan die schoolpoort durfde vandaag tussen te komen. Een klein negermeisje (!) probeerde me te helpen ! Zij had meer moed en eergevoel dan al de aanwezige blanken.

Herinner u Guido Demoor. Hij is in die bus in de steek gelaten door zijn eigen laffe, bange landgenoten en gestorven door de hand van crapuul.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 23:06   #28
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratzo Bekijk bericht
Dat zogenaamde "kutmarokkaantjes" het hier verpesten hebben we aan onszelf te danken. Wij zijn gewoon laf. We laten betijen. We komen niet op voor onszelf en zij lachen ons vierkant uit. Ze tasten constant de grenzen af en merken dat ze ongestraft steeds verder kunnen gaan en overal ongestraft mee wegkomen. Hun ouders hebben geen controle en trekken het zich totaal niet aan.

Als we eens begonnen met consequent voor onze rechten op te komen en keihard terug te slaan. Lik op stuk. Niet wachten tot de "overheid" het voor ons regelt. Dat gebeurt niet. We moeten zelf onze boontjes doppen.

Vandaag werd mijn zoontje lastig gevallen aan de schoolpoort. Ik kwam hem daar ophalen. Ze hadden hem net bij de keel gegrepen, geduwd en bespuwd (Dat komt in mijn cultuur niet voor).

Ik ben tussengekomen en heb enkele rake klappen uitgedeeld. Met zijn drie hebben ze mij toen aangepakt. Geslagen, bedreigd en uitgescholden. Ze zouden terugkomen, gewapend. Ze zouden mijn auto in brand steken. Dat deert me niet. Ik heb een van mijn belagers vastgegrepen en enkele kopstoten gegeven. Die taal verstaan ze. Daarvoor hebben ze respect.

Als ze er morgen weer staan zal ik voorbereid zijn. Ik ga niet wachten tot de politie eraan komt. Dan is het te laat. Ze hebben één geluk, de wapenwet is veranderd... Maar er zijn alternatieven voor de creatieve burger...

Andermaal, het ligt aan onszelf. We mogen ons niet laten afdreigen en molesteren. Zij klitten aan elkaar. Als ze alleen zijn durven ze niets. Ze zijn eerloos en laf maar wel solidair. Wij zijn laf en bovendien verdeeld. Geen enkele autochtoon aan die schoolpoort durfde vandaag tussen te komen. Een klein negermeisje (!) probeerde me te helpen ! Zij had meer moed en eergevoel dan al de aanwezige blanken.

Herinner u Guido Demoor. Hij is in die bus in de steek gelaten door zijn eigen laffe, bange landgenoten en gestorven door de hand van crapuul.
We hebben het idd aan onszelf te danken. Maar in het begin moesten we geloven dat het door onze racistische houding en minder kansen en blabla was, dat die klootzakskes zich zo gedroegen. Toen ik doorhad, dat dat allemaal zever was, was het al VEEL te laat.
En idd, we zijn te laf. Maar het tij is aan het keren. Mensen die problemen hebben met deze klootzakken, voelen zich in de steek gelaten, door hun medeburgers, maar nog veel meer door hun eigen overheid en ordehandhavers. Dat gevoel van "we staan er alleen voor" is de overhand aan het nemen en ik denk dat die vuile makakken nog raar gaan opkijken, want de mensen zijn het beu. Ik denk dat er iets aan het broeien is, een ongenoegen dat knaagt en knaagt, een machteloosheid die razend maakt. En een razende mens doet soms rare dingen. De eerste makkak die één van mijn gasten aanraakt, zal het ook geweten hebben.
Ik raad u wel aan uw voorzorgen te nemen want als je die hyena's vernederd hebt, zullen ze uit zijn op wraak.
Oud 26 september 2007, 23:13   #29
Boadicea

Standaard

De discussie is niet meer aan wie we die kutmarokkaantjes te danken hebben, maar wat we er aan doen. Ze terugsturen? Ik denk niet dat Marokko staat te springen om ze terug te krijgen. Toch denk ik dat het voor iedereen het beste is.
Oud 26 september 2007, 23:20   #30
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De discussie is niet meer aan wie we die kutmarokkaantjes te danken hebben, maar wat we er aan doen. Ze terugsturen? Ik denk niet dat Marokko staat te springen om ze terug te krijgen. Toch denk ik dat het voor iedereen het beste is.
Ik begin het ook te denken. Een jaar geleden zou ik nog schaamte gehad hebben, omdat het onmenselijk is, maar ik zie ook geen andere oplossing, tenzij onze eigen leefwereld te laten rotten.
Ik wil mijn kinderen opvoeden met westerse waarden, maar in een wereld waar geweld en het recht van de sterkste overheersen, kan dat niet. Voor mij mogen ze ook teruggestuurd worden.
Oud 26 september 2007, 23:20   #31
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén van de vrijheden waar we (terecht) zo fier op zijn is wel dat we onze partner zelf kiezen. Wat de pastoor, rabbijn of imam erover denkt raakt onze kouwe kleren niet.
Gaan we dan nu mensen verplichten een partner in het binnenland te kiezen?

Ik denk dat jullie (de mensen die hierboven hun angst uitspreken) de kracht van onze vrije samenleving onderschatten.
De moslims die hier leven zullen niets anders kunnen dan zich aan de samenleving aanpassen. En de meesten zullen het ook willen.
Ik zou die allochtonen die een bruid/bruidegom in het buitenland halen, verplichten daarmee dan ook in het buitenland te gaan wonen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 23:21   #32
Boadicea

Standaard

Tja, ik heb eigenlijk meer compassie met de Marokkanen in Marokko dan met de kutmarokkaantjes die we er heen zouden sturen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be