Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 27 september 2007, 20:11   #21
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Jij hebt wel die draad gestart niet? Met de gekende jeremiades als gevolg. Al die rechtstreekse of verdoken verdachtmakingen tegen twee partijen die tot nu toe niet door de knieën gegaan zijn, wat is het nut daarvan? Zijn we nog niet genoeg verdeeld? Als het misloopt zal ik bij de eerste zijn om de boel aan te klagen. Zolang dit niet gebeurd is vind ik al dat gejammer buitengewoon voorbarig.
Als ik info zie, dan post ik die, als dat nog niet gebeurd is. Jij stelt me hier als boodschapper verantwoordelijk voor de boodschap...

.
Eddy B is offline  
Oud 27 september 2007, 20:20   #22
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat jullie het verkeerd lezen. Ik las het eerlijk gezegd eerst ook verkeerd. Maar er staat wel degelijk "...een later moment tijdens de regeringsVORMING". Dus niet een later moment tijdens de regeerperiode.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 27 september 2007 om 20:21.
Dimitri is offline  
Oud 27 september 2007, 20:26   #23
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als ik info zie, dan post ik die, als dat nog niet gebeurd is. Jij stelt me hier als boodschapper verantwoordelijk voor de boodschap...
Dat was helemaal niet mijn bedoeling. Als je het echter zo interpreteert, sorry. Maar het is bijlange niet de eerste keer dat er proefballonnetjes opgelaten worden die een uur later kwakkels blijken te zijn. En er blijft altijd iets van hangen..
robert t is offline  
Oud 27 september 2007, 20:42   #24
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat was helemaal niet mijn bedoeling. Als je het echter zo interpreteert, sorry. Maar het is bijlange niet de eerste keer dat er proefballonnetjes opgelaten worden die een uur later kwakkels blijken te zijn. En er blijft altijd iets van hangen..
Kwakkels met fotoos? Dit was duidelijk niet een proefballonnetje he... Toch niet van MIJ!
No prob

.
Eddy B is offline  
Oud 27 september 2007, 21:33   #25
Zadeh
Partijlid

Zadeh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Als dat waar is dan verwacht ik dat NVA uit het kartel stapt. Ik ben benieuwd naar de reactie van De Wever.
De Wever zal de eerste zijn om te beseffen dat hij een half leeg glas moet verkopen voor een half vol. In feite wist de NVA het al toen het kartel beklonken werd. Niemand van de partijtop leeft in de illusie van een onafhankelijk Vlaanderen.
Zadeh is offline  
Oud 27 september 2007, 21:47   #26
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht
De Wever zal de eerste zijn om te beseffen dat hij een half leeg glas moet verkopen voor een half vol. In feite wist de NVA het al toen het kartel beklonken werd. Niemand van de partijtop leeft in de illusie van een onafhankelijk Vlaanderen.
idd, en dat heeft hij ook al gezegd. een onafhankelijk vlaanderen kan niet, belgie laten verdampen wel.

mr verdamping gebeurt door evolutie, afsplitsing door een vorm van revolutie, al dan niet gewelddadig.

je kan niet afsplitsen door de verdamp-methode, wel door de hakbijl- methode.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 27 september 2007, 23:11   #27
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zadeh Bekijk bericht

Eventueel samenvallen van de verkiezingen is geen halfvol glas, maar 2 stappen achteruit.
Rr00ttt is offline  
Oud 27 september 2007, 23:29   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oranje-blauw derde dag op rij rond tafel

do 27/09/07 - In de vooravond komen de partijvoorzitters van de oranje-blauwe partijen opnieuw bijeen over de staatshervorming. Het is de derde dag op rij dat ze rond de tafel zitten. CDH-voorzitster Joëlle Milquet en MR-voorzitter Reynders tonen zich alvast erg positief over de gesprekken.

Gisteravond hebben de onderhandelaars van Open VLD, de MR, CD&V en het CDH tot 21.30 uur vergaderd. Onderwerp van discussie was de staatshervorming. Er is te horen dat de gesprekken de goede kant uitgaan.

(VRT)

Straks komen de vier partijvoorzitters opnieuw bijeen, onder leiding van koninklijk verkenner Herman Van Rompuy (CD&V).

Ook vandaag zullen ze het hebben over de staatshervorming. Die zou in vier fasen verlopen. In de eerste fase zitten kleine maatregelen. In de tweede meer institutionele zaken, zoals het laten samenvallen van verkiezingen.

De derde en de vierde fase komen er pas in de loop van de regeerperiode. De derde fase gaat over bevoegdheidsoverdrachten, die twee ministers van Institutionele Hervormingen voor hun rekening nemen. In de vierde fase zal een raad van wijzen een brede staatshervorming uitwerken.

Die laatste fase hoeft pas tegen 2009 klaar te zijn. Punt van discussie is wat binnen de drie maanden rond moet zijn.

Brussel-Halle-Vilvoorde willen de onderhandelaars op een later moment tijdens de regeringsvorming regelen.

Joëlle Milquet is "tamelijk optimistisch"

CDH-voorzitster Joëlle Milquet is intussen redelijk optimistisch over de goede afloop van de onderhandelingen.

(Belga)

"Ik denk dat de sfeer tussen de onderhandelaars heel goed is en ik hoop dat we binnenkort een oplossing kunnen vinden. Ik ben tamelijk optimistisch."

Ook Reynders ziet het positief in. "De laatste dagen heb ik het gevoel dat we vooruitgang maken. De sfeer binnen oranje-blauw is positief en het klimaat van vertrouwen is er", zei hij op het Feest van de Franse gemeenschap.

Reynders wacht nu af welke houding CD&V en het CDH de komende dagen zullen innemen. "Elke politieke formatie moet nu zelf uitmaken of ze bereid is de onderhandelingen te hervatten. De liberale familie is in elk geval bereid. Nu moeten we zien of dat bij CD&V en CDH ook het geval is", zei hij.
De leeuw toont nog maar eens dat het een papieren leeuw is, zoals altijd al het geval is geweest en dus ook nu te verwachten was.

CD&V en co weten anders best dat ze geen duim breed kunnen toegeven. Zij hebben volmondig beloften gedaan en de kiezer heeft overduidelijk voor deze beloften gekozen. Nu een stap terug zetten kan niet zonder die zelfde kiezer een slag in het aangezicht te geven. Schijnbaar schijnen ze zich er niet aan te storen om de kiezer die slag te geven. Dit zal hen dan ook niets anders dan windeieren op leveren.
Garry is offline  
Oud 28 september 2007, 00:53   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VRT
In de tweede meer institutionele zaken, zoals het laten samenvallen van verkiezingen.
Dat is dan een anti Vlaamse staatshervorming, ben ik de enige die dat ziet?

Gaan we daar de CD&V en de NVA dankbaar voor moeten zijn?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 september 2007, 01:18   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is dan een anti Vlaamse staatshervorming, ben ik de enige die dat ziet?

Gaan we daar de CD&V en de NVA dankbaar voor moeten zijn?

Ook De Winter kaarte dat deze week aan in het Vlaams parlement.
Hij vroeg aan minister-president Peeters wat daarin het standpunt was van de Vlaamse regering maar ondanks herhaaldelijk aandringen van De Winter weigerde Peeters daarop een antwoord te geven. In de wandelgangen werd dan nadien diezelfde vraag door een reporter van tv1 nog eens aan Peeters en Van Rompay gesteld, maar weer bleven beide heren het antwoord schuldig.
Je voelt zoal aan dat de Vlaamse regering zich niet zal verzetten tegen dat voorstel ondanks dat de toenmalige CD&V minister-president Van den Brande verklaarde dat aparte verkiezingen broodnodig waren om de eigenheid van de Vlaamse regering te bewaren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 september 2007 om 01:19.
daiwa is offline  
Oud 28 september 2007, 02:14   #31
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook De Winter kaarte dat deze week aan in het Vlaams parlement.
Hij vroeg aan minister-president Peeters wat daarin het standpunt was van de Vlaamse regering maar ondanks herhaaldelijk aandringen van De Winter weigerde Peeters daarop een antwoord te geven. In de wandelgangen werd dan nadien diezelfde vraag door een reporter van tv1 nog eens aan Peeters en Van Rompay gesteld, maar weer bleven beide heren het antwoord schuldig.
Je voelt zoal aan dat de Vlaamse regering zich niet zal verzetten tegen dat voorstel ondanks dat de toenmalige CD&V minister-president Van den Brande verklaarde dat aparte verkiezingen broodnodig waren om de eigenheid van de Vlaamse regering te bewaren.

Niet alleen gaat de CD&V dan voor Belgie maar ook tegen Vlaanderen.

Ik begrijp niet dat BDW dat niet inziet, of weet hij dat goed genoeg, hij is toch niet blind? En maar VB bashen.

Samenvallende verkiezingen federaal en Vlaams is nefast voor Vlaanderen, een bewuste taktiek om Belgie te redden.

Kunnen we dan eindelijk afrekenen in 2009? Hoop er maar niet op, arm Vlaanderen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 28 september 2007, 06:41   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel-Halle-Vilvoorde willen de onderhandelaars op een later moment tijdens de regeringsvorming regelen.
"De" onderhandelaars... Wie zijn dat dan? Ook die van de CD&V? Ook die van de N-VA? Ook die van de VLD?

Dat betekent dan gewoonweg dat de Vlamingen voor de zoveelste malen als laffe honden hun staart intrekken.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 28 september 2007, 07:35   #33
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

kalm mensen, we zijn er nog niet:

Citaat:
CD&V-N-VA heeft bijkomende eisen voor de staatshervorming op tafel gelegd. Dat temperde het optimisme over het bijna-akkoord dat verkenner Herman Van Rompuy woensdag had bereikt. De vergadering van gisteravond werd daarom gezien als die van de laatste kans voor oranje-blauw.

Het optimisme galmde door de Wetstraat en dat had veel te maken met de vergaderingen van de voorbije dagen. Daarop was gebleken dat de vier delegatieleiders zich konden vinden in Van Rompuys voorstel voor een staatshervorming in vier fasen, met een raad van wijzen als sluitstuk. De sfeer kantelde toen bleek dat de tekst voor de N-VA en ook de CD&V-top te ver onder de lat doorging.

Na partijberaad stuurde de top van de CD&V voorzitter Jo Vandeurzen met een aantal bijkomende eisen - "huiswerk" - naar het overleg van gisteravond laat. Volgens eensluidende bronnen ging het over de splitsing van de kinderbijslag en de vennootschapsbelasting. CD&V eiste ook extra garanties voor de regionalisering van het arbeidsmarktbeleid en de gezondheidszorg. "Het moet concreter, duidelijker en specifieker", heette het bij CD&V.

De partij maakte er overigens ook geen geheim van zich rot te ergeren aan het optimisme dat Didier Reynders en Joëlle Milquet op het feest van de Franse Gemeenschap hadden uitgesproken. "Het is als een loopwedstrijd. Je ziet de eindstreep, maar dan blijkt er nog een rondje te komen. De Franstaligen hadden het bordje van de laatste ronde blijkbaar niet gezien."

Toen het verzet van het kartel tegen het bijna-akkoord de andere oranje-blauwe partners ter ore kwam, was de reactie bijwijlen furieus. Het cdH voelde zich ronduit bedrogen na de toegevingen die Joëlle Milquet de voorbije dagen had gedaan. Er werd aan Franstalige kant hardop gespeculeerd over het einde van oranje-blauw. Zeker de vaststelling dat Herman Van Rompuy door zijn eigen partij werd tegengewerkt, zorgde voor veel onbegrip.

FDF-voorzitter Olivier Maingain, niet aanwezig op het topoverleg maar nog altijd Didier Reynders' kartelgenoot, schakelde alvast een versnelling hoger. Op een partijbijeenkomst voor het feest van de Franse Gemeenschap provoceerde hij nogmaals door te stellen dat er geen sprake kan zijn van een splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde tenzij die gekoppeld is aan de uitbreiding van het Brussels Gewest.

En dus was het overleg (alweer) dat van de laatste kans. Maar of het nu lukt of mislukt, er kondigt zich hoe dan ook een nieuwe fase in de regeringsformatie aan. In de omgeving van Herman Van Rompuy viel namelijk te vernemen dat de verkenner dit weekend zijn eindverslag aflevert bij de koning. (dm)
</STRONG></EM></U></I></B>
uit de morgen van deze morgen
vrijevlaming is offline  
Oud 28 september 2007, 07:38   #34
Bometal
Burger

Standaard

the plot thickens ...

Dit zijn echt cruciale momenten ... Ik hoop dat we eindelijk eens kloten aan ons lijf gekregen hebben en stand blijven houden ...

En dat ze de verkiezingen maar niet laten samenvallen, nu staat er tenminste een electorale stok achter de deur ...
Bometal is offline  
Oud 28 september 2007, 07:40   #35
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...asp?Id=3239563

nog eentje van in de tijd
vrijevlaming is offline  
Oud 28 september 2007, 08:23   #36
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
... Ik hoop dat we eindelijk eens kloten aan ons lijf gekregen hebben en stand blijven houden ...
Vergeet het maar. Maak uw broeksriem maar al los om uw broek te laten zakken.
Oud 28 september 2007, 09:00   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht

Mocht het zo zijn, dan barst ofwel het Vlaams Kartel, ofwel de N-VA.
Dat is, volgens mij, alleszins stukken beter dan dat België barst.
djimi is offline  
Oud 28 september 2007, 09:23   #38
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat is, volgens mij, alleszins stukken beter dan dat België barst.
En de Vlaamse 'contentieux' terug uitsluitend naar voor laten brengen door het VB...?
Kortaf is offline  
Oud 28 september 2007, 11:04   #39
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht

Citaat:
Blijkbaar was de hoerastemming vooral window dressing. De partijvoorzitters van oranje-blauw spraken dan wel over de verschillende stappen in de staatshervorming en BHV, maar echt vooruitgang werd er niet geboekt. Althans niet volgens CD&V. 'We laten ons niet met een kluitje in het riet sturen. Wat bereikt is, volstaat niet. Zonder vooruitgang in het BHV-dossier, praten wij niet voort.' Het ziet er dus naar uit dat oranje-blauw weer helemaal geblokkeerd zit, terwijl de indruk juist was dat er eindelijk schot in de zaak kwam.
Er is nog hoop mensen.
proxy2222 is offline  
Oud 28 september 2007, 11:31   #40
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Eventueel samenvallen van de verkiezingen is geen halfvol glas, maar 2 stappen achteruit.
Dit heeft ook geen zin want als de federale regering na 2 jaar overkop gaat zit je automatisch terug in hetzelfde schuitje.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be