![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En trouwens als jij als limburger een beetje je best doet en die west vlaming ook dan gaat dat verstaan wel lukken hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Is niemand dat nog beu hier op het forum? Het gaat er steeds om die walen..... daar gaat ONS geld. Waarbij vergeten is dat de Vlamingen juist een afscheiding van de Nederlanden wilden en zij aan zij met de Franstalligen hiervoor gestreden hebben (als we dan toch weer geschiedenis naar boven halen) Waarom er niet gezamelijk er het beste van maken ? Wel is 1 ding duidelijk: zoals het nu geregeld is , is het niet goed. Te veel geld verspillende regeringen en bevoegdheden. Waalse of Vlaamse politicie: te vaak gebruiken ze hun invloed om de aandacht te krijgen over de ruggen van de andere Daarom ben ik voor aansluiting van Belgisch Limburg bij Nederland. Laatst gewijzigd door de kat : 1 oktober 2007 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Dan stel ik toch voor dat u de geschiedenis nog eens goed bekijkt en uitzoekt wie er vooral "gestreden" heeft voor die afscheiding van de Nederlanden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Er lijkt toch weinig veranderd. Blijven we dat gekonkel over een nieuwe regering zomaar slikken ? Laatst gewijzigd door de kat : 1 oktober 2007 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als wij ons best doen verstaan we ook frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() uhu, dan geldt omgekeerd hetzelfde voor de Franstalige Belgen, wanneer zij hun best doen horen ze ook Nederlands te verstaan. Genuanceerder vind ik het voor politici wel wenselijk dat ze alle landstalen redelijk machtig zijn, maar voor idividuele burgers is het aan te raden, maar niet te verplichten. Behalve verplicht onderricht in elkaars taal op school, maar niet iedereen heeft nu eenmaal een echte talenknobbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De belgicist met de kont omhoog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Valt wel mee hoor, Mijn voorkeur gaat zeker naar aansluiting met Nederland. Uiteraard zonder de Vlaamse Reuzen.
Anders kunnen we België beter behouden. Trouwens een beetje kat loopt loopt zeker met zijn kont omhoog. Laatst gewijzigd door de kat : 1 oktober 2007 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Hmmm ik denk dat de rest van Nederland, mocht het er van komen (onwaarschijnlijk) liever herenigd met heel Vlaanderen. Persoonlijk als Brabander zie ik het nut van een hereniging niet in, wanneer dit betekent dat Brabant niet herenigd wordt. (Nogmaals de kans op een hereniging acht ik klein.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar mijn regio voelt zich zeker meer verwant met Nederlands Limburg dan met de Vlaamse Reuzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Partijlid
|
![]() Dat Vlaanderen het zich maar uitzoekt met BHV ! Wordt niets en zal ook nooit iets worden. Zeker omdat men maar gewoon door blijft gaan met een plank voor de kop.
Laatst gewijzigd door de kat : 2 oktober 2007 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het toont vooral aan hoe hoog de grondwet aan beide zijden in het vaandel gedragen wordt. Dat het zo lang heeft mogen aanslepen is al een teken dat Belgie als instelling niet meer is dan een postjesfabriek.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moeten wij altijd buigen? Maak er anders ineens een Franstalig belgië van...
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |