![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien men de betoging gewoon had laten doorgaan (ocharme enkele honderden betogers in Brussel) dan had dit een neiuwsitem van maximaal 30 seconden geweest met weinig opwindende beelden en waarschijnlijk al helemaal geen intervieuws. Nu hebben alle 'grave manne' nog maar eens hun zeg kunnen doen op nationale televisie. Daarbij de slachtofferrol (rijkelijk aangeboden door de Luikse cavelarie) in de verf zettend.
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() selectiviteit van links... klopt er maar op, vb-bashing is hun hobby, naar hun grote voorbeeld Pitbulls "Toebak" en "Besmedt" :"... moet je er maar op kloppen !"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang zegt al langer dan vandaag wat de meerderheid van de Vlamingen denkt. Dat maakt ze zou gevaarlijk voor het politiek etablisment en vandaar de harde aanpak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, ik vind dat te veel partijen rond de pot blijven draaien als het erop aankomt, problemen onder ogen te zien en ze te durven benoemen. Op dat vlak zijn de "echte" democraten volgens mij zelfs de enige verantwoordelijken voor de opgang van het VB. Dus: akkoord, het VB durft maatschappelijke, communautaire, politieke... problemen verwoorden op een uiterst scherpe, en ook scherpzinnige manier. Maar: dat racistische randje blijft afkleuren op het VB. Dan vraag ik me steeds weer af: is dat echt nodig? Kan men daar niet gewoon wat meer klaarheid en duidelijkheid scheppen? Of anders verwoord: kan men daar niet wat meer de "echte" democraten volgen en het wat schijnheiliger aan boord leggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Brussels democracy ? "shut the fuck up !" ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 1 oktober 2007 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Het gaat erom dat de betoging onwettig was verklaard. En als mensen meedoen aan een onwettige betoging lopen ze zelf het risico opgepakt te worden. Vanhecke en Dewinter werden zoals andere betogers eerst vriendelijk verzocht mee te gaan en toen ze dat weigerden werden ze meegevoerd. Het was hun eigen reactie die de politiediensten deden beslissen met vijf man te handelen. Niet meer, niet minder. Dan valt er nog te discussiëren over het feit of Thielemans inderdaad het recht had om de betoging te verbieden.
Trouwens, ik dacht dat het VB zelf vóór een politiestaat was? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Wat de waarde is van het programma van het VB laat ik hier ter zijde. Wat ik zeg (en aan uw reactie te zien vat u het niet goed) is dat deze betoging veel minder persaandacht/tijd had gekregen indien men ze niet zo klungelig had aangepakt. Theielemans en de politie hebben deze betoging tot een mediahype gemaaakt, niet de VB'ers of de oprichters van de betoging.
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het VB wil vooral een politiestaat, behalve voor hun eigen aanhang.
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vlak voor zijn pensioen krijgt hij schaamte... Begint hij zijn verstand terug te krijgen misschien?
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Misschien wil die gewoon een pluche zeteltje?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een voormalige flik? Waar zijn ze nog zo zot?
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() "f. Politie: meer blauw op straat. Het Vlaams Belang is nog de enige geloofwaardige voorstander van méér politie..." http://www.vlaamsbelang.be/21/6/ Nuja over het onderwerp; ik zat dernet hiernaar te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=V0vPz...related&search= waarom laten de mannen van het vb zich gewoon niet pakken zoals de rest? Waarom moet hij tegenstribbelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Misschien kan politiecommissaris Alex Herreman het hand beter eens in eigen boezem steken. Vorig jaar nog trad onder meer de politie van Mortsel hardhandig op in Borsbeek bij het protest tegen het kappen van de bomen op het fort. Ook tegen parlementairen trouwens, maar voor die parlementairen had hij waarschijnlijk weinig sympathie... Of hypocrisy revisited.
Laatst gewijzigd door Edina : 1 oktober 2007 om 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Vreemdeling
|
![]() hahaha - jij bent zeker zo'n nu-skool verdraagzame tolerante progressieveling? it shows iig met je o zo typische uitlating voor hen die zichzelf tolerant durven noemen.
°life is like a video game with no chance to win - AE 1995 °I disapprove of what you say but will defend to death your right to say it - Voltaire °lysergic acid diethylamide - causes you to see objects that aren't really there... |
![]() |
![]() |