Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 11:24   #21
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Verbazend weinig vis trouwens ... Blijkbaar is dat uit het menu verdwenen ...
Overbevissing...
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 12:51   #22
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Njam... Akkoord. 't Is lekker. En het is ook zielig dat men daarmee een keuze probeert te rechtvaardigen.
't Is niet echt een keuze die je tov anderen moet rechtvaardigen, dus is daar ook niet veel zielig aan. 't Is eerder zielig dat je van anderen gaat verwachten dat ze jou een rechtvaardiging geven voor hun vleesconsumptie.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 13:10   #23
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
't Is niet echt een keuze die je tov anderen moet rechtvaardigen, dus is daar ook niet veel zielig aan. 't Is eerder zielig dat je van anderen gaat verwachten dat ze jou een rechtvaardiging geven voor hun vleesconsumptie.
Ik vraag daar niet om. Ik kreeg een reactie en zei dat dit geen rechtvaardiging was voor het eten van vlees tegenwoordig. Dit is toch een discussie-forum?

Als we alles op een rijtje zetten dat pleit tegen het eten van vlees en jij zegt daarna "fuck, ik vindt het lekker en daarom eet ik het", mag ik dat dan niet zielig vinden? Indien niet, dan begin ik benieuwd te worden hoe jij er uit zou zien met een appel in je mond.

Want als ik jou vanavond langzaam doodmartel en vervolgens een lekker gebraad bereid, dan ga je mij toch niet vragen die keuze te rechtvaardigen? Ik ga vrijuit, want jij smaakt lekker. Geen dank.

Laatst gewijzigd door Dycore : 2 oktober 2007 om 13:11.
Oud 2 oktober 2007, 13:42   #24
Spanks
Vreemdeling

Spanks's schermafbeelding

Standaard

Ik doe mijn uiterste best om méér vlees te eten, om te compenseren voor al die vegetariërs.
Spanks is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 13:49   #25
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spanks Bekijk bericht
Ik doe mijn uiterste best om méér vlees te eten, om te compenseren voor al die vegetariërs.
En dit is nog veel triestiger. Dat al die carnivoren het nog grappig vinden ook. Misschien moeten ze het zelf maar eens ondergaan. Slappe zakken. Ik ben benieuwd hoeveel van die doetjes er werkelijk kunnen moorden met eigen hand. 't Zal niet te veel zijn.

Laatst gewijzigd door Dycore : 2 oktober 2007 om 13:51.
Oud 2 oktober 2007, 13:52   #26
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dit is nog veel triestiger. Dat al die carnivoren het nog grappig vinden ook. Misschien moeten ze het zelf maar eens ondergaan.
En al die vegetariërs die planten eten dan? Is dat wel grappig? Tuurlijk, jij vind planten minder zielig omdat je er veel verder vanaf staat en ze veel minder gevoelens oproepen, maar is dat echt een goede reden om die wel te mogen eten?
Oud 2 oktober 2007, 13:59   #27
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dit is nog veel triestiger. Dat al die carnivoren het nog grappig vinden ook. Misschien moeten ze het zelf maar eens ondergaan. Slappe zakken. Ik ben benieuwd hoeveel van die doetjes er werkelijk kunnen moorden met eigen hand. 't Zal niet te veel zijn.
Geen OMNIVOREN ???
Het zelf slachten en villen zou de mensen geen vegetariërs maken , vroeger deed men dat overal zelf , en ze aten ook graag hun worst of gebraad ...'t Is verboden om zelf te slachten , maar ik heb het nog meegemaakt ...
Vlees eten is iets heel natuurlijk, 't Hoort bij onze natuurlijke voeding ... We stammen toch af van de apen zeggen ze .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 14:03   #28
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En al die vegetariërs die planten eten dan? Is dat wel grappig? Tuurlijk, jij vind planten minder zielig omdat je er veel verder vanaf staat en ze veel minder gevoelens oproepen, maar is dat echt een goede reden om die wel te mogen eten?
Het schreeuwen van de kleine zaailingen om hun moeder selder als ze met wortel en al uit de voor hen o zo bekende aarde wordt getrokken , om vervolgens door een vegetarische beul in kleine stukjes gestoofd te worden .... ... Arme zaailingen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 2 oktober 2007, 14:45   #29
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geen OMNIVOREN ???
Het zelf slachten en villen zou de mensen geen vegetariërs maken , vroeger deed men dat overal zelf , en ze aten ook graag hun worst of gebraad ...'t Is verboden om zelf te slachten , maar ik heb het nog meegemaakt ...
Toen was vlees een eerder zeldzame luxe.
Oud 2 oktober 2007, 14:54   #30
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
De bio-industrie is niet grappig in zijn geheel. Our Daily Bread (Unser täglich Brot) van Nikolaus Geyrhalter is een aanrader.

Een dier doden is nooit leuk, maar als het op natuurlijke wijze gebeurt is er geen probleem mee. Er wordt massaal gekweekt omdat er zoveel mensen zijn dat jagen geen optie meer is. Dat is spijtig. De natuurlijke cirkel is verdwenen met alle gevolgen vandien. Maar sommige mensen beseffen pas dat de hell's angels in town zijn als ze aan de deur bellen. Doen ze dat niet, dan gaat het leven verder en is er geen vuiltje aan de lucht.

Dat planten meer verantwoord zijn om te eten en gezonder dan vlees, daar wil ik niet over discussiëren halve zool. Wie daaraan twijfelt kan misschien meteen eens in vraag stellen of water drinken en stenen eten niet onverantwoorder is dan vlees. Belachelijk.
Oud 2 oktober 2007, 14:56   #31
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is alom gekend dat vele mensen zich vermaken met dierenleed. Dergelijke mensen kunnen mij beter niet ontmoeten willen ze die pijn zelf niet ondervinden.
Oud 2 oktober 2007, 15:34   #32
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag daar niet om.
Dan kan je ook geen waardeoordeel vastknopen aan die uitspaak. For all you know was dat voor de persoon in kwestie helemaal geen rechtvaardiging, simpelweg omdat ie dat niet nodig heeft.

Citaat:
Ik kreeg een reactie en zei dat dit geen rechtvaardiging was voor het eten van vlees tegenwoordig. Dit is toch een discussie-forum?
't Was dan ook geen discussiepunt maar een waardeoordeel. ls het een discussiepunt zou zijn, dan had je minstens de moeite genomen om te argumenteren waarom dat geen rechtvaardiging is/was.

Citaat:
Als we alles op een rijtje zetten dat pleit tegen het eten van vlees en jij zegt daarna "fuck, ik vindt het lekker en daarom eet ik het", mag ik dat dan niet zielig vinden?
Er is niets op een rijtje gezet, laat staan dat er iets tegen het eten van vlees eet.
Of moeten mensen zich hier plots aangesproken voelen door dat cijfer? So what als een Belg 1800 dieren opeet? (fantastische vergelijking trouwens als je vissen en koeien op eenzelfde hoop gaat zetten)

Citaat:
Indien niet, dan begin ik benieuwd te worden hoe jij er uit zou zien met een appel in je mond.
En dat zou relevant moeten zijn om welke reden?

Citaat:
Want als ik jou vanavond langzaam doodmartel en vervolgens een lekker gebraad bereid, dan ga je mij toch niet vragen die keuze te rechtvaardigen? Ik ga vrijuit, want jij smaakt lekker. Geen dank.
Ga je er dergelijke kromme redeneringen bij moeten halen, om je gelijk te halen? Of kweek jij mensen om ze op te eten, en zet jij ze op hetzelfde niveau als een dier?
Oud 2 oktober 2007, 15:36   #33
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat planten meer verantwoord zijn om te eten en gezonder dan vlees, daar wil ik niet over discussiëren halve zool. Wie daaraan twijfelt kan misschien meteen eens in vraag stellen of water drinken en stenen eten niet onverantwoorder is dan vlees. Belachelijk.
Om dezelfde reden is de discussie of het verantwoord is vlees te eten, een non-discussie. Die vraag stelt zich niet, net zoals voor jou de vraag of het verantwoord is planten te eten, zich niet stelt.
Oud 2 oktober 2007, 15:40   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Qua kippen en varkens klopt dat cijfer wel. Aantal konijnen bij mij is echter 0.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 15:44   #35
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Om dezelfde reden is de discussie of het verantwoord is vlees te eten, een non-discussie. Die vraag stelt zich niet, net zoals voor jou de vraag of het verantwoord is planten te eten, zich niet stelt.
Hey... Gaat het jongen? Ik heb hier de bio-industrie al in z'n geheel verworpen, dus ook de wijze waarop planten gekweekt worden.

Ik stel vlees eten op zich niet in vraag, net zomin als planten eten.

Wat is wel in vraag stel is de manier waarop we dat doen. Dat hoef ik voor u niet op een rijtje te zetten want dat weet u verdomd goed.

U bent echter bewust blind. U wil niet zien. Het kan u niets schelen.

Daarom is het idd een non-discussie.

Laatst gewijzigd door Dycore : 2 oktober 2007 om 15:51.
Oud 2 oktober 2007, 15:47   #36
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kan je ook geen waardeoordeel vastknopen aan die uitspaak. For all you know was dat voor de persoon in kwestie helemaal geen rechtvaardiging, simpelweg omdat ie dat niet nodig heeft.
Jaja, for all I know was ie wel over z'n moeder bezig. Ik vat de zin op zoals ze in het algemeen door een normaal mens wordt opgevat.

Misschien ziet u 'rechtvaardigen' als een te groot woord, maar dan gaan we discussiëren over de inhoud van bepaalde termen en da's belachelijk.

Hij zei: ik eet vlees (want) njam.

Dus daarom eet hij vlees. Dat is zijn verklaring voor zijn vlees eten. Of zijn reden, of zijn rechtvaardiging, whatever.
Oud 2 oktober 2007, 15:50   #37
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Qua kippen en varkens klopt dat cijfer wel. Aantal konijnen bij mij is echter 0.
't Kan zijn dat ze kattevoer en dergelijke er gemakshalve niet hebben bijgerekend ...
Er staat niet bij of het enkel het vlees bij de slager is ... 't Gaat meer om het aantal geslachte dieren ...
Oud 2 oktober 2007, 15:50   #38
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga je er dergelijke kromme redeneringen bij moeten halen, om je gelijk te halen? Of kweek jij mensen om ze op te eten, en zet jij ze op hetzelfde niveau als een dier?
Waarom niet? Ik stel mezelf daar geen vragen bij en heb niet het gevoel dat ik dat moet rechtvaardigen, dus ja. Mensen teveel in de wereld. Het is één groot festijn.

En gezien er geen andere mensen zijn die mij willen opeten, sta ik aan de absolute top van de voedselpiramde.

Is dat niet exact dezelfde redenering? Ik zie niet waar het krom gaat.

Laatst gewijzigd door Dycore : 2 oktober 2007 om 15:53.
Oud 2 oktober 2007, 15:51   #39
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hey... Gaat het jongen?
Absoluut kleintje; het gaat hier perfect. Ginder ook? Of steekt de frustratie over zoveel onbegrip van die vleeseters de kop op?

Citaat:
Ik heb hier de bio-industrie al in z'n geheel verworpen, dus ook de wijze waarop planten gekweekt worden.

Ik stel vlees eten op zich niet in vraag, net zomin als planten eten.

Wat is wel in vraag stel is de manier waarop we dat doen. Dat hoef ik voor u niet op een rijtje te zetten want dat weet u donderd goed.
Of met andere woorden, je hebt wel je reden om hier wat te zitten zannikken, maar je voelt je te goed je daadwerkelijke redenen uit de doeken te doen. Is dat een boeiende bezigheid?

Citaat:
U bent echter bewust blind. U wil niet zien. Het kan u niets schelen.
Het kan me inderdaad niet echt schelen hoeveel kippen ik binnenspeel op een jaar tijd of op een leven tijd, laat staan dat dat een impuls zou zijn om minder te gaan eten. Mag het nog even? Jou interesseert het ook geen bal hoeveel groenten je opeet. Dat "ik ben beter wat ik eet geen vlees"-gedrag is dan ook behoorlijk misplaatst; een beetje zielig, zou je zelf durven zeggen zowaar.

Citaat:
Daarom is het idd een non-discussie.
Uiteraard, het is nooit een discussie geweest.
Oud 2 oktober 2007, 15:59   #40
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Het kan me inderdaad niet echt schelen hoeveel kippen ik binnenspeel op een jaar tijd of op een leven tijd, laat staan dat dat een impuls zou zijn om minder te gaan eten. Mag het nog even? Jou interesseert het ook geen bal hoeveel groenten je opeet. Dat "ik ben beter wat ik eet geen vlees"-gedrag is dan ook behoorlijk misplaatst; een beetje zielig, zou je zelf durven zeggen zowaar.
Waar zeg ik dat ik beter ben? Het is ofwel veel vlees eten dat beter is, ofwel veel groeten eten dat beter is. Oordeel zelf zou ik zeggen. Met je hart en hersenen.

Als ik zeg: ik eet geen boomwortels. Voel ik me dan beter dan de mensen die dat wel doen? Als ik zeg: ik drink geen Coca-Cola, voel ik me dan beter, etc. Met andere woorden: als ik iets doe dat tegen de mainstream ingaat, zeg ik dan dat ik me beter en superieur voel. Of doe ik gewoon wat mij het best lijkt zonder daarover m'n mond te houden?

De wijze waarom dieren gekweekt worden is zielig, daar twijfelt geen enkel normaal mens aan. Het verdedigen van die methodes...er is niets zieliger dan dat. Ik ben er van overtuigd dat je dat ergens wel beseft.

Laatst gewijzigd door Dycore : 2 oktober 2007 om 16:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be