Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 22:56   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is steeds je eigen verzekering die je uitbetaald en die gaat dan haar geld terug halen bij de verzekering van de tegenpartij, of bij de schuldige als deze niet verzekerd is. Als slachtoffer krijg je altijd je geld.

En je kan je verzekeringspremie enorm drukken daar een slimme pedaal te plaatsen, kost 500€ en word door de verzekeringen als risco-verlagend beschouwd, ook voor jongeren onder de 23 jaar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 07:42   #22
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wie regelmatig op de baan is weet dat er ook onder de vrouwen "haantjes" zitten en onder de mannen brave chauffeurs. Over die statistieken heb ik mijn eigen theorie: er gebeuren zeer veel ongevallen in het weekeinde en door vrachtwagens, en ik denk dat het aantal mannelijke chauffeurs oververtegenwoordigd is bij de discotheekgangers en vrachtwagenchauffeurs. Vandaar dat (jonge) mannen in de statistieken er zo slecht uitkomen.
Al 3 keer een ongeval gehad omdat ik moest uitwijken voor een vrouwelijke chauffeur die daarna rustig zonder om te kijken verdween. Die vrouwen staan niet in de statistieken, ik wel. En zeg me niet dat ik de enige ben.

Hoeveel keer moet je niet volledig op een rem gaan staan voor een vrouw ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:21   #23
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Al 3 keer een ongeval gehad omdat ik moest uitwijken voor een vrouwelijke chauffeur die daarna rustig zonder om te kijken verdween. Die vrouwen staan niet in de statistieken, ik wel. En zeg me niet dat ik de enige ben.

Als je veilig rijd, moet je bijna nooit plots remmen, maar heb je op tijd gezien wat de andere gaat doen.
Oud 4 oktober 2007, 08:23   #24
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je veilig rijd, moet je bijna nooit plots remmen, maar heb je op tijd gezien wat de andere gaat doen.
Ook als die vrouwen van rijstrook veranderen terwijl jij naast hen hangt ?
Oud 4 oktober 2007, 08:40   #25
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

LOL! Hoe geloofwaardig... eigenlijk zijn het vrouwen die alle accidenten veroorzaken, maar ze komen daar altijd mee weg en daarom staan ze niet in de statistieken natuurlijk. Geloof je dat nu werkelijk zelf?

On topic: van mij mag die discriminatie onmiddellijk weggewerkt worden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 08:54   #26
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook als die vrouwen van rijstrook veranderen terwijl jij naast hen hangt ?
Ga niet in hun dodehoek rijden, dan kunnen ze zien dat je er bent.
Het is trouwens verboden om naast een andere wagen te blijven hangen.

Trouwens, ik heb zelf een paar jaren 100dienst gereden en het waren wel meestal jongens die we van de bomen en muren moesten schrappen.
En zelfs nu, is het meestal voor één van mijn neefjes dat ik naar het ziekhuis op bezoek moet of voor een geboorte, maar nog geen enkel van mijn nichtjes heeft zichzelf het ziekenhuis in gereden.
Dus zelfs zonder de statistieken kom ik tot het resutaat dat meisjes en vrouwen veiliger rijden dan jongens en mannen.
Oud 4 oktober 2007, 10:05   #27
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Trouwens, ik heb zelf een paar jaren 100dienst gereden en het waren wel meestal jongens die we van de bomen en muren moesten schrappen.
En zelfs nu, is het meestal voor één van mijn neefjes dat ik naar het ziekhuis op bezoek moet of voor een geboorte, maar nog geen enkel van mijn nichtjes heeft zichzelf het ziekenhuis in gereden.
Dus zelfs zonder de statistieken kom ik tot het resutaat dat meisjes en vrouwen veiliger rijden dan jongens en mannen.
Ok, ik zal tijdens het voorbijsteken over hun rijden. Geen probleem met de dode hoek dan.

Trouwens, de vrouwen zijn een serieuze inhaalbeweging aan het maken als het aankomt op agressief rijgedrag. Ik rij +50.000 km per jaar, en tegenwoordig zijn het meestal vrouwen die tegen uw achterbumper plakken.
Oud 4 oktober 2007, 10:06   #28
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL! Hoe geloofwaardig... eigenlijk zijn het vrouwen die alle accidenten veroorzaken, maar ze komen daar altijd mee weg en daarom staan ze niet in de statistieken natuurlijk. Geloof je dat nu werkelijk zelf?
Ja , aangezien ik het al drie keer meegemaakt heb. 2 keer met de wagen, 1 keer met de moto.
Oud 4 oktober 2007, 10:17   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, ik zal tijdens het voorbijsteken over hun rijden. Geen probleem met de dode hoek dan.

Trouwens, de vrouwen zijn een serieuze inhaalbeweging aan het maken als het aankomt op agressief rijgedrag. Ik rij +50.000 km per jaar, en tegenwoordig zijn het meestal vrouwen die tegen uw achterbumper plakken.
31 jaar met de auto en vrachtwegen en meer dan 34 jaar met tweewielers op de baan, en ik deed gemiddeld 60.000km per jaar.
Ik ben tot nu toe nog maar één keer in aanrijding geweest met een vrouw en dat was dan ook nog een jong ding van 19 jaar.

Maar als regelmatige bouwchauffeur zit ik ook regelmatig op de kleine wegen en kan je verzekeren dat ik duizend maal liever 100 moeders rond mij heb rijden dan 1 vertegenwoordiger.

Want van die vertegenwoordiger kan je bijna zeker zijn dat hij op een zeker ogenblik toch onder je vrachtwagen komt te zitten.
Oud 4 oktober 2007, 10:51   #30
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reed 50 km/u in de bebouwde kom, op alles voorbereid, maar ja: als die jonge deerne beslist om zonder kijken uit haar parkeerplaats te komen... Ze mocht dan nog van geluk spreken dat ik niet voluit in de remmen ging, of ik had niet meer kunnen uitwijken en dan had ik haar wagen in het bestuurdersportier geraakt i.p.v. de hoek van haar bumper te schampen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 10:54   #31
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast de wagen in niet meer in de dode hoek.
Citaat:
Er zijn er genoeg die zonder kijken van rijstrook veranderen terwijl je aan het inhalen bent, dus dit argument doet niets terzake.

Citaat:
Zie mijn post hiervoor.
Citaat:
Komt u eigenlijk wel veel op straat? Wie rijdt het meeste: uw neefjes of uw nichtjes?
Oud 4 oktober 2007, 11:18   #32
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja , aangezien ik het al drie keer meegemaakt heb. 2 keer met de wagen, 1 keer met de moto.
Vooral niet de hand in eigen boezem steken hé! Als je al 3 kier zo'n accident hebt gehad, lijkt dat nochtans voor de hand liggend. Misschien moet je eens wat defensiever leren rijden. Want blijkbaar slagen vrouwen er wel in om die andere vrouwen te ontwijken. Anders zouden ze wel in de statistieken staan hé Of ga je nu beweren dat die vrouwen dat alleen bij mannen doen

Laatst gewijzigd door Edina : 4 oktober 2007 om 11:19.
Oud 4 oktober 2007, 11:20   #33
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reed 50 km/u in de bebouwde kom, op alles voorbereid, maar ja: als die jonge deerne beslist om zonder kijken uit haar parkeerplaats te komen... Ze mocht dan nog van geluk spreken dat ik niet voluit in de remmen ging, of ik had niet meer kunnen uitwijken en dan had ik haar wagen in het bestuurdersportier geraakt i.p.v. de hoek van haar bumper te schampen.
En je punt is? Als dit ongeval werd aangegeven, dan zal de vrouw in kewstie wel degelijk in de ongevalstatistieken belanden hé!

Het is echt wel hilarisch hoe men hier de realiteit probeert te verdraaien.
Oud 4 oktober 2007, 11:23   #34
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik trek je ervaring niet in twijfel, maar probeer mij wetenschappelijk te bewijzen (dus met toetsbare argumenten) dat er een genetische of biologische reden is waarom jongens slechter zouden rijden / meer ongevallen zouden veroorzaken dan meisjes. Kan je misschien op die manier aantonen dat:
- de reactiesnelheid op onverwachte omstandigheden van jongens minder ontwikkeld is dan van meisjes
- het ruimtelijk of visueel inzicht van jongens slechter is dan van meisjes
- jongens fysiek minder geschikt zijn dan meisjes om een voertuig te besturen

Als je dit niet kan aantonen, spreek ik van onterechte discriminatie op biologische gronden. Je gaat gewoon uit van de mentaliteit van enkele jonge mannelijke onnozelaars, die ze stante pede hun rijbewijs moeten intrekken. Bovendien, vrouwen vertonen ook wel degelijk 'haantjesgedrag', alleen worden zij meer gepercipieerd in de rol van passief slachtoffer i.p.v. bewuste overtreder.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:38   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik trek je ervaring niet in twijfel, maar probeer mij wetenschappelijk te bewijzen (dus met toetsbare argumenten) dat er een genetische of biologische reden is waarom jongens slechter zouden rijden / meer ongevallen zouden veroorzaken dan meisjes. Kan je misschien op die manier aantonen dat:
- de reactiesnelheid op onverwachte omstandigheden van jongens minder ontwikkeld is dan van meisjes

Als je dit niet kan aantonen, spreek ik van onterechte discriminatie op biologische gronden. Je gaat gewoon uit van de mentaliteit van enkele jonge mannelijke onnozelaars, die ze stante pede hun rijbewijs moeten intrekken. Bovendien, vrouwen vertonen ook wel degelijk 'haantjesgedrag', alleen worden zij meer gepercipieerd in de rol van passief slachtoffer i.p.v. bewuste overtreder.
Meisjes zijn van nature rustiger en hebben een breed zicht.
Jongens zijn van nature aggressive en willen zich bewijzen tegenover het andere geslacht en hun heerschappij over eigen geslacht tonen, plus dat zij een ver zicht hebben.
Oud 4 oktober 2007, 12:16   #36
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht

Spijtig genoeg voor u toont elke ongevallenstatistiek aan dat deze discriminatie ten nadele van jonge mannen meer dan gerechtvaardigd is. Jonge mannen veroorzaken nu eenmaal meer ongevallen dan de vrouwen van dezelfde leeftijdscategorie. Daarenboven veroorzaken ze gemiddeld per ongeval veel meer schade. Weekendongevallen gebeuren zelden met vrouwen aan het stuur.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 14:42   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En je punt is? Als dit ongeval werd aangegeven, dan zal de vrouw in kewstie wel degelijk in de ongevalstatistieken belanden hé!

Het is echt wel hilarisch hoe men hier de realiteit probeert te verdraaien.
Ik antwoordde hier eigenlijk op "Als je veilig rijd, moet je bijna nooit plots remmen..." om aan te tonen dat je ook een ongeval kunt hebben als je je netjes aan de regels houdt en voorzichtig bent. Dat er hier een jongedame verantwoordelijk is voor het ongeval, is puur toeval.
Hoezo hilarisch? Ik spreek de statistieken hoegenaamd niet tegen, ik uit alleen twijfels over hoe die tot stand komen, of mag dat niet (Libro is geen statisticus en die weten het beter dan het gezond verstand enz.).
Oud 4 oktober 2007, 15:45   #38
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Meisjes zijn van nature rustiger en hebben een breed zicht.
Jongens zijn van nature aggressive en willen zich bewijzen tegenover het andere geslacht en hun heerschappij over eigen geslacht tonen, plus dat zij een ver zicht hebben.
Overtuig me met namen van onderzoekers en onderzoeken te noemen, statistische gegevens mee te vermelden, bronvermelding en andere coördinaten van deze gedane 'wetenschappelijke' vaststellingen. Zo niet blijft het giswerk en is het gebaseerd op pure perceptie ofwel op een deel van de jongens / meisjes en niet de totale populatie. Daarbij, meisjes zouden beter solidair zijn en mee betalen voor dat groepje onverantwoorde jongens en net zoals de brave jongens nu al het gelag moeten betalen (letterlijk) voor de rest die het verknoeien.
Oud 4 oktober 2007, 15:50   #39
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, (jonge) vrouwen rijden soms iets té voorzichtig in combinatie met onoplettendheid. Dit komt meer voor bij meisjes dan bij jongens. Met als gevolg dat ze soms verstrooid en storend rijgedrag vertonen, niet vloeiend rijden, plots als schrikreactie op de rem duwen of fel vertragen waardoor de achterligger in haar 'gat' kleeft. Ik geef wel toe dat jongens bij de zwaardere en dan ook dodelijke verkeersongevallen voor het leeuwendeel betrokken zijn, maar dit is slechts een minderheid van de jonge mannenpopulatie.
Oud 4 oktober 2007, 15:54   #40
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Spijtig genoeg voor u toont elke ongevallenstatistiek aan dat deze discriminatie ten nadele van jonge mannen meer dan gerechtvaardigd is. Jonge mannen veroorzaken nu eenmaal meer ongevallen dan de vrouwen van dezelfde leeftijdscategorie. Daarenboven veroorzaken ze gemiddeld per ongeval veel meer schade. Weekendongevallen gebeuren zelden met vrouwen aan het stuur.
Kan een discriminatie gerechtvaardigd zijn? Dat is voor mij een punt van discussie. Komt daar nog bij dat jonge vrouwen gelijk willen worden behandeld, gelijk loon wensen, niet worden betutteld, enz. Ben ik het allemaal mee eens, maar bij deze gelijkwaardige behandeling horen ook plichten: het betalen van evenveel autoverzekering is hiervan een goed voorbeeld. Maar dan vinden sommige (jonge) vrouwen het plots gerechtvaardigd dat er geslachtssegregatie plaatsgrijpt en dat er een discriminatie wordt toegepast. Rare redenering ... van beide walletjes eten gesproken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be