![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 6 oktober 2007 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij we natuurlijk uitgaan van de these dat de NSV naar daar is gegaan puur om te vechten. Voor de rest zijn er dan ook geen vervolgingen over dat incident. Men heeft het altijd over de personen die na de NSV betoging vorig jaar een café zijn bij elkaar slagen. Dat waren geen NSV'ers. Meer zelfs; ze zijn uit de betoging gezet. Enfin, ja...
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Men zegge zoveel. Zolang er geen feiten (bewijzen) zijnn zijn het maar praatjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
'dé persvrijheid' is een loos begrip of bestaat tenminste enkel bij gratie van formeel afgekondigde regels. het enige wat er werkelijk toe doet is al dan niet toegang hebben tot de middelen om je opinie te publiceren en te verspreiden. het gaat hier maw om niet minder dan filosofisch materialisme vs filosofisch idealisme Citaat:
de hele geschiedenis van de liberale filosofie hangt aaneen van de filosofisch idealistische begrippen. als jij dan zo'n begrip in de discussie gooit, dan denk ik algauw 'ach, die liberalen toch'
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. Beide moeten mogen in mijn maatschappijbeeld. (Maar ik snap jullie niet. Jullie zijn tegen de vrije meningsuiting, maar als iemand andere opvattingen heeft in welke mate die beperkt moet worden, roepen jullie moord en brand. Ze hebben daar een woord voor. 'Hypocriet'.) Citaat:
Dinge daar zei 'diefstal dit', 'geenpersvrijheid dat'. Beide zijn leugens. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook. Uw punt?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht. Jamaske, als ge de absolute vrijheid wilt, dan moete God worden. Als ge 'ons' gaat verwijten, geen absolute vrijheid te schenken aan elke burger, dan hebde misschien gelijk.
Maar ik zal u eens iets heel duidelijk proberen uit te leggen, hé. Probeer goed te volgen, want het is écht wel nodig. Wij (liberalen) beloven niét de absolute vrijheid. Wij willen de negatieve vrijheid vrijwaren om te zorgen dat mensen zelf voor hun positieve vrijheid zorgen. En wij zijn er van overtuigd dat - als ze dat zelf doen - het beter en rechtvaardiger zal zijn dan in een door de overheid gecontroleerd systeem. Ons systeem is béter dan het alternatief. 'k zal het u proberen uit te leggen. Ge gaat het wrslk niet snappen, maar we gaan proberen. Citaat:
Waarom een leugen? Omdat die vrijheid niet de absolute alomvattende tot allestoe in staat zijnde vrijheid van God is? Ja, dáár heb je gelijk in, natuurlijk. Maar dié vrijheid is gróter dan in het alternatief van een planeconomie. Dat snap je toch? Neen? Neen, wrslk gaat er volgens jou meer vrijheid bereikt worden in een planeconomie. Citaat:
Wacht. Jij belt nu niét goedkoper dan toen de overheid de markt reguleerde? Die moet ik onthouden. En kom nu niet af met 'energie'. De energie sector kost nu de maatschappij m�*nder. Ondanks de stijgende prijzen die jij in je bus ontvangt. Snap je waarom? (Het magische woord is 'belastingen die daar niet mer naartoe gaan'.) Dat de overheid heeft afgezien an de overeenkomstige belastingsverlaging aan de bevolking te geven, is niet 'onze' schuld. Om maar te zwijgen dat energie vooral is geprivatiseerd, maar nauwelijks is geliberaliseerd. Maar dat onderscheid snap je niet zeker? En 'grote delen van de publieke sector', ahum. Onderwijs, gezondheidszorg, pensioenen, ... Enfin, 'grote delen' is wat ruw gesteld. Citaat:
Oh, het is zéker waar dat in een maatschappij rijken over méér positieve vrijheid beschikken. Ik kan niet sebiet naar Hawai vertrekken. Iemand kapitaalkrachtig wel. Maar daar draait het toch niet om? Moet iedereen naar Hawai kunnen vertrekken? Enfin, ik ben vrij zeker da tje dat ook niet bedoelt. Maar het is idd een bepaalde vorm van 'meer' vrijheid dat rijken hebben. Of bedoel je dat in de hedendaagse tijd met een vergaande overheid Rijken allerlei - door pressiegroepen allerhanden - voordelen kunnen bereiken bij de overheid? Oh, daar heb je zéker gelijk in. Daarom dat ik voorstander ben van een minimale overheid, natuurlijk. Dan heeft iedereen gelijke rechten. Van mij mogen er dan nog een paar minimum voorwaarden zoals onderwijsbonnen verzekerd worden. (Dat zou imo een goed gelijke kansen beleid te werk stelligen.) Kwestie van de huidige vriendjespolitiek met de grond gelijk te maken, kan dat tellen. En dat zal efficient zijn. Citaat:
Ben je dom, onwetend of gewoon intellectueel oneerlijk? Mensen hebben 2 keuzes. Of ze beginnen als zelfstandige, of ze verkopen hun arbeidskracht. _elk_ groot bedrijf op dit moment is ooit begonnen als een kleine handelszaak in een garage, bij wijze vna spreken. (Die bestaan niet ineens, hé...) En elk van die zaken had toen ook grote bedrijven die hen hadden kunnen weg concurreren, maar het niét hebben gedaan. Dus neen. Je hebt als 'kleine' mens niet '2 keuzes, ofwel 'weggeconcureerd worden' ofwel 'arbeidskracht verkopen'. En dan nog. Als je je arbeidskracht verkoopt, heb je toch verschillende mogelijkheden waar je de beste uit kunt kiezen? Je kan bij Cola, Mc Donals of Acco gaan werken. Wie de beste voorwaarden geeft, daar ga je. Als je niet tevreden bent met de voorwaarden, dan zoek je werk. Als we uitgaan van de situatie dat _iedereen_ (in ons systeem) een asociale klootzak is die zal wéigeren geld te geven en alles zélf houdt, dan nog zou dat positief zijn. Wnat op de duur is héél de bevolking aan het werk. En weet je wat er dan gebeuren met de lonen? Een hint: dalen zal het niet doen. Citaat:
Mooi zo. Geen reden om niét liberaal te worden. Wil je de gemeenschapszin van 'onze' maatschappij eens vergelijken met toen er nog nauwelijks overheid was? Wij winnen nu niét bepaald... Citaat:
Dit valt niemand aan, dus kan het geen misdaad zijn. Hoogstens zeer onbeleefd. Citaat:
www.google.be Ik wacht. Citaat:
Je vraagjes ga ik apart beantwoorden. Want je snapt het niet. Natuurlijk dat je zo te keer gaat. Ik zou dat ook doen, als ik zo weinig inzicht zou hebben in waar het over ging.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is natuurlijk niet leuk. Maar ga jij ooit een alternatief kunnen geven waar dat mensen niét vroeger dood gaan? :') Natuurlijk niet. Citaat:
![]() Hoe 'liberaler' het land, hoe meer dat mensen kans hebben om uit de armoedeval te klimmen. ![]() ![]() Maar goed, intellectuele eerlijkheid heb ik van jou nog niet gezien. Ik ga ervanuit dat je gewoonweg niet weet waar je het over hebt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij verwart 'liberalisme' met 'economie'. Dat is natuurlijk volkomen achterlijk. Ook nú hebben we een economie, terwijl ons land een door en door christen-democratisch land is. Niet, soms?
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() waar zit de laster dan? het lijken me allemaal verifieerbare feiten. toon dan eens aan wat er fout aan is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeggen dat NSV-leden iets doen =/= zeggen dat het NSV iets doet.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() de redacteur vermeldt dan ook steeds wat uit officiële NSV-publicaties komt of NSV-activiteiten zijn, en wat door prominente NSV-leden werd gezegd/gedaan. uw punt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ik het artikel nog enes moet lezen, dan.
Seccie.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké.
Het begint al. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat 'jullie' geen gevoel voor humor hebben, weten we al. Dan een stukje over wat er in 1984 gebeurde. Als ze al zaken uit 1984 moeten ophelderen... Enfin, volgens 'jullie' klopt het NSV elke week wel iemand ine lkaar. Als het meest recente dat je dan kan halen 1984 is. ![]() Citaat:
Maar wat is 'belagen' juist? Omdat het gelinkt is aan het vorige stukje war iemand zo danig inelkaar klopt dat hij 4 jaar cel krijgt, krijgt deze belagen natuurlijk een veel gevaarlijker kantje. Citaat:
Ik kan ook LVSV leden in de vld vinden. Animo bij spa (alhoewel, die heten nog niet zo lang, zeker?), etc. En dan? Dan weer iets over 1989. (Dat is dus 18 jaar geleden, hé.) Citaat:
Wordt er iemand gedood bij die herdenking? Citaat:
Jullie hebben geen gevoelvoor humor. Citaat:
Citaat:
Enfin, hallucinante tekst. Maar dat blijft dus een mening. Er valt geen enkele neger dood door die tekst, hé. Wisten jullie dat? Citaat:
Dat was op een online forum. Komaaaan. :') Als dat het beste is dat we uit de kast kunnen halen. :') En dan op het laatste. 'Ja, ze zijn niet allemaal zo.' Dat trucje kennen we. ![]() Enfin, er staat vooral in wat voor leuke teksten en liederen ze wel niet schrijven. Maar ik zie welgeteld 1 voorbeeld van - recent - geweld. En dat wordt dan nog geformuleerd als 'belaagd'. Ik kan er niet aan doen, maar ik denk niet dat die jongen geheel bij elkaar geklopt is. Anders zou het daar wel als dusdanig hebben ingestaan. Enfin. De laster zit hem in het feit dat er zaken héél eenzijdig worden weergegeven. Dezelfde - idiote - houding die ik het VB verwijt en die ik in het VB bestrijd. Niet hypocriet doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() ja, en? het artikel beweert niet 'beide kanten van het verhaal aan bod te laten komen. het artikel gaat over misstappen van het NSV als organisatie en van NSV-leden. dat is het onderwerp. de redacteur beweert nergens een genuanceerd artikel te schrijven. meer zelfs, hij neemt een stelling in en doet dit openlijk. is daar iets mis mee? mogen redacteurs geen mening hebben? zolang ze onderbouwd wordt met feiten lijkt dat mij niet fout.
Citaat:
2) niemand beweert dat NSV negers doodt. ik zie de auteur dat ook niet stellen. het is idd maar een mening, maar wel een idiote racistische mening en om die reden wordt ze ook aangehaald door de redacteur. 3) de auteur stelt het NSV en het VB nergens gelijk aan elkaar. jij veronderstelt blijkbaar dat hij dit doet, maar lees het dan nog eens. hij toont gewoon aan dat nogal wat VB'ers een verleden hebben bij het NSV en dat dit niet altijd koosjer is. (animo is trouwens de jongerenbeweging van de SPa, lvsv is dat niet van de VLD, die hebben VLD-jongeren. net zoals je CDS en CD&V jongeren hebt en NSV en vlaams belang jongeren). 4) wat NSV en ALS met elkaar uitsteken interesseert me ook maar weinig. en nikei de pooter kan wel eens weinig sympathieke gevoelens opwekken, niet enkel bij fasco's. dat geeft NSV niet het recht om het ventje te intimideren (want veel meer zal het idd wel niet zijn geweest). 5) je weet duidelijk niet was laster is. bij laster worden onwaarheden gebruikt om iemand zwart te maken. hier worden feiten gebruikt. er is geen sprake van laster. en NSV had dus geen recht om deze dwars van de lezers weg te halen. want dat is wat ze deden. ze ontzeggen journalisten hun medium en zo beperken ze de vrije meningsuiting. wie is trouwens die jullie waar je het altijd over hebt? 'jullie hebben geen gevoel voor humor'. het artikel is door 1 redacteur geschreven en die zit hier bij mijn weten zelfs niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Enfin,'k wil gerust iedereen van de KP als een goelagbewaker beschouwen, hoor. Maar ik vind dat persoonlijk oneerlijk, onfair en onrechtvaardig. Je zou nog iets van me kunnen leren. Citaat:
Citaat:
Ja, maar net zoals er zo vaak ideologische doorstromingen zijn. En dan? Officieel heeft het Vb niets te maken met het NSV. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als het VB heel de tijd zegt 'die marokkaan dit, die marokkaan dat', dan spreken ze ookd e waarheid. Toch stigmatiseren de marokkaanse beweging. Begin je het al te snappen? Wrslk niet. Waarom probeer ik eigenlijk nog? En het zijn onwaarheden, als je de context neit geeft. Je kan ook uitspraken van mij aanhalen om te ebwijzen dat ik een racist ben. Snap je het punt? Citaat:
Dus neen. Niemand werd 'zijn' medium ontzegt. Citaat:
![]() Joenge, joenge, ge moet leren om niet zo met Grote Woordjes te gooien. Geloofwaardigheid creeër je daar niet mee. De vrije meningsuiting is enkel in gevaar gebracht door de intimidatie van de redacteurs. Niet door het ontnemen van de (gratis) dwarsen. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ivm gevoel voor humor, da 's wel een heel goedkoop iets om je (en daarmee bedoel ik niet u) achter te verschuilen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||||||||
|
![]() om te beginnen, doe eens een beetje normaal aub. gewoon inhoudelijk discussiëren kan ook.
![]() Citaat:
het artikel prentendeert niet objectief te zijn, noch genuanceerd. dat mag duidelijk wezen uit de gekozen lay-out ed. Citaat:
![]() de auteur schrijft, naar aanleiding van 30 jaar NSV, een artikel over het donkere verleden van het NSV. daarvoor haalt hij zaken het het verleden aan, en uit het heden. nogal wiedes lijkt mij. organisaties leven niet enkel in het heden, zij hebben net als personen een verleden. als je je aansluit bij een vereniging, dan neem je dat verleden erbij. ook met de donkere kanten. Citaat:
![]() Citaat:
Boeiend. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |