Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2007, 12:46   #21
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
ETA zijn de bommenleggers, niet Batasuna.
Dat de Batasuna zich dan afzweert van al het geweld van de ETA en publiekelijk oproept de eta af te keuren. OF hebben ze ze dat al gedaan mss?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 7 oktober 2007 om 12:46.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 12:59   #22
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Dat de Batasuna zich dan afzweert van al het geweld van de ETA en publiekelijk oproept de eta af te keuren. OF hebben ze ze dat al gedaan mss?
Punt voor jou.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 13:34   #23
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus omdat de leden van Batasuna misschien een wat subtielere kijk hebben op het conflict en weigeren het ETA-geweld publiekelijk af te keuren (d.i. weigeren te vervallen in een zwart-witvisie), is het gerechtvaardigd dat zij opgepakt worden omdat zij het aandurven een niet-gewelddadige politieke bijeenkomst te houden? Een tamelijk arbitraire manier om het recht op samenscholing, vrije vergadering, persvrijheid en meningsvrijheid te beknotten, lijkt me.
Ik zou niet graag in jouw "Vrij Vlaanderen" wakker worden.

Mag ik er ook op wijzen dat Batasuna het ETA-geweld ook niet goedkeurt?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 7 oktober 2007 om 13:36.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 13:40   #24
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Dus omdat de leden van Batasuna misschien een wat subtielere kijk hebben op het conflict en weigeren het ETA-geweld publiekelijk af te keuren (d.i. weigeren te vervallen in een zwart-witvisie), is het gerechtvaardigd dat zij opgepakt worden omdat zij het aandurven een niet-gewelddadige politieke bijeenkomst te houden? Een tamelijk arbitraire manier om het recht op samenscholing, vrije vergadering, persvrijheid en meningsvrijheid te beknotten, lijkt me.

Die gasten zijn niet opgepakt omdat zij het geweld NIET afkeuren. Die gasten zijn opgepakt omdat er connecties zouden zijn tussen hen en de ETA. En nu ga jij zeggen dat dat een leugen is en dat de Spaanse regering er alles aan doet om die mensen op te sluiten maar HOE komt de ETA aan geld? HOE komt de ETA aan manschappen? Ik denk niet dat ze Blackwater hebben ingehuurd om hun klusje op te knappen!

Over Vrij Vlaanderen, kleinzielig, want er bestaat niet zoiets als mijn Vrij Vlaanderen, het zou ons Vrij Vlaanderen zijn. En mag ik er op wijzen dat wij de enige partij zijn die zo'n ver gedemocratiseerde staat willen, en dan jullie maar constant klagen over democratie, maar jullie echte broeders steken jullie wel het mes in de rug.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 7 oktober 2007, 14:11   #25
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die gasten zijn niet opgepakt omdat zij het geweld NIET afkeuren. Die gasten zijn opgepakt omdat er connecties zouden zijn tussen hen en de ETA. En nu ga jij zeggen dat dat een leugen is en dat de Spaanse regering er alles aan doet om die mensen op te sluiten maar HOE komt de ETA aan geld? HOE komt de ETA aan manschappen? Ik denk niet dat ze Blackwater hebben ingehuurd om hun klusje op te knappen!
Jij denkt zo dogmatisch, straks ga je nog zeggen dat je vindt dat je niet met partijen moet onderhandelen die Israel niet erkennen.
Citaat:
Over Vrij Vlaanderen, kleinzielig, want er bestaat niet zoiets als mijn Vrij Vlaanderen, het zou ons Vrij Vlaanderen zijn. En mag ik er op wijzen dat wij de enige partij zijn die zo'n ver gedemocratiseerde staat willen, en dan jullie maar constant klagen over democratie, maar jullie echte broeders steken jullie wel het mes in de rug.
Als jij nog niet eens meerderjarig bent kan jij geen politiek bedrijven.
Oud 7 oktober 2007, 14:17   #26
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Jij denkt zo dogmatisch, straks ga je nog zeggen dat je vindt dat je niet met partijen moet onderhandelen die Israel niet erkennen.
Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vragen?
Citaat:
Als jij nog niet eens meerderjarig bent kan jij geen politiek bedrijven.
Democratie staan brullen en tieren maar als het er op aankomt zielig wegkruipen in een hoekje, soms moet ik C2C gelijk geven dat jullie een laffe bende zijn.

(ps: democratie is niet de mening van één persoon maar van een volk, dus wat zou mijn mening nu voor impact kunnen hebben, mijn belangrijkste mening is dat ik voor democratie ben en vrije meningsuiting. Maar evilbu je gaat me toch niet zeggen dat je je bij de linkse groep gaat aansluiten die dat alleen maar gebruiken als het hen goed uitkomt? )

Oud 7 oktober 2007, 14:23   #27
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vragen?
Dus omdat "iemand" zegt dat deze mensen "misschien iets" te maken hebben met ETA is het al genoeg?
Citaat:
Democratie staan brullen en tieren maar als het er op aankomt zielig wegkruipen in een hoekje, soms moet ik C2C gelijk geven dat jullie een laffe bende zijn.
Ik vind alleen dat minderjarigen nog niet verkiesbaar mogen zijn, en dat je niet voor elke pietluttigheid de hele bevolking moet gaan lastig vallen.
Citaat:
(ps: democratie is niet de mening van één persoon maar van een volk, dus wat zou mijn mening nu voor impact kunnen hebben, mijn belangrijkste mening is dat ik voor democratie ben en vrije meningsuiting. Maar evilbu je gaat me toch niet zeggen dat je je bij de linkse groep gaat aansluiten die dat alleen maar gebruiken als het hen goed uitkomt? )
Ik vrees dan weer dat jij je aansluit bij die "wijzen" die zeggen dat het met "democratisch overleg" moet gebeuren. Macht kommt aus den Fausten, und nicht aus dem guten Gesicht. Volgens die logica is een democratische weigering vanuit Madrid perfect legitiem om de Basken autonomie te ontzeggen.
Oud 7 oktober 2007, 14:39   #28
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Dus omdat "iemand" zegt dat deze mensen "misschien iets" te maken hebben met ETA is het al genoeg?
Waarom zeggen, waarom zouden er geen bewijzen zijn, laat staan halve bewijzen. Want als je gaat wachten tot dat je altijd waterdichte bewijzen hebt om iemand op te pakken kunnen we de politie even goed afschaffen, is dat een standpunt van links mss?
Citaat:
En dat je niet voor elke pietluttigheid de hele bevolking moet gaan lastig vallen.
Dan moet je eens tegen enkele of liever vele forumgangers zeggen dat ze niet over elke pietluttigheid moeten lastig doen.
Citaat:
Ik vind alleen dat minderjarigen nog niet verkiesbaar mogen zijn.
Reken effe, mijn leeftijd plus volgende verkiezingen, wat is het probleem? Laat staan dat ik ooit gezegd heb dat ik op een lijst zal staan.

Citaat:
Ik vrees dan weer dat jij je aansluit bij die "wijzen" die zeggen dat het met "democratisch overleg" moet gebeuren. Macht kommt aus den Fausten, und nicht aus dem guten Gesicht. Volgens die logica is een democratische weigering vanuit Madrid perfect legitiem om de Basken autonomie te ontzeggen.
Mijn standpunt is dat de Basken een referendum krijgen als ze allemaal het geweld afzweren, wat is daar nu eens niet democratisch aan? Of vind jij geweld een teken van democratie?

Oud 7 oktober 2007, 14:41   #29
evilbu

Standaard

Citaat:
Waarom zeggen, waarom zouden er geen bewijzen zijn, laat staan halve bewijzen. Want als je gaat wachten tot dat je altijd waterdichte bewijzen hebt om iemand op te pakken kunnen we de politie even goed afschaffen, is dat een standpunt van links mss?
Zapatero is ook links.

Citaat:
Mijn standpunt is dat de Basken een referendum krijgen als ze allemaal het geweld afzweren, wat is daar nu eens niet democratisch aan? Of vind jij geweld een teken van democratie?
Tja, overtuig daar het gezag in Madrid daar eens van. Ibarretxe keurt wel het geweld af, hoeveel medewerking krijgt hij ?
Oud 7 oktober 2007, 14:43   #30
Natxo
Vreemdeling

Natxo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle 23 naar de cel?

De aanklager van de Audiencia Nacional vraagt effectieve gevangenisstraf voor 11 leden van het partijbestuur van Batasuna: Ibon Arbulu, Ane Lizarralde, Maite D�*az de Heredia, Juan Cruz Aldasoro, Juan Joxe Petrikorena, Aner Petralanda, Joana Regueiro, Asier Arraiz, Maite Fernández de la Bastida, Jon Garai en Arantxa Santesteban.

Zes onder hen worden beschuldigd van integratie in een gewapende organisatie, wat nog nooit is kunnen bewezen worden, en ook nooit zal kunnen bewezen worden, omdat dit onjuist is. Zelfs de woordvoerder van de Baskische regering, Miren Azkarate, verklaart dat zij aan het vergaderen waren en dat zij geen pistolen, noch bommen hebben, en er ook nooit gebruik hebben van gemaakt. Zij vraagt zich af waar dan het delict is en of hiermee niet alle bruggen tot dialoog zijn opgeblazen.

Vijf andere worden beschuldigd van recidivisme op basis van de zaak 35/02 die nog altijd hangende is. In de zaak 35/02 had Garzón instructies en orders (decreet van 26 augustus 2002) uitgevaardigd die niet binnen zijn jurisdictie vielen, en had zichzelf prerogatieven toegeëigend die hij niet heeft, zoals bijvoorbeeld het verbod op publieke meetings en manifestaties in Euskadi.
In zijn orders staat: “Er moet met alle mogelijke middelen vermeden worden dat Batasuna vergaderingen, demonstraties, piketten, karavanen of om het even welke publieke gebeurtenis organiseert. Het weze in hun naam, het weze ingericht door een “ghost”.
De autoriteiten belast met de toepassing van deze instructie, vonden al vlug problemen genoeg om dit uit te voeren. Geen nood! Het Vijfde Hof (dat van Garzón) voorzag in een simpele oplossing. Er werd een nieuwe instructie uitgevaardigd waarbij de Centrale Inlichtingendienst van de Politie de opdracht kreeg iedere aangekondigde manifestatie te onderzoeken op direct of indirect verband met Batasuna. Het resultaat kan u wellicht raden.
Vanaf 13:30u, deze middag 7 oktober 2007, wordt de rest van het partijbestuur ondervraagd.
De familieleden die de verre reis naar Madrid hadden ondernomen, werd de toegang tot de Audiencia Nacional (uitzonderingsrechtbank) geweigerd.
De onvermijdelijke fascisten (10 man en een paardenkop) waren wel aanwezig. Ik zal hun repertorium niet aanhalen, want het is te smerig.
Intussen werden in Beriain (Navarra) twee jongeren aangehouden die propaganda aan het verspreiden waren voor Jarrai en Segi, voor amnestie, voor zelfbeschikking, voor het wegtrekken van de bezettingstroepen en voor het einde van het folteren.
Natxo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 14:52   #31
willem1940NLD

Standaard

Citaat:

.................
In een omgeving waar moordaanslagen aan de orde van de dag zijn, is het punt minstens enige aandacht waard.

Ginds zijn zogenaamde linksen bezig tegen andere linksen.
Oud 7 oktober 2007, 15:27   #32
Natxo
Vreemdeling

Natxo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel vast dat Batasuna het geweld van ETA niet afzweert.
Ik stel vast dat de opeenvolgende Spaanse regeringen nog nooit het staatsterrorisme hebben afgekeurd. De doodseskaders (gesteund met regeringsgeld) hebben in de jaren 70 en 80 verkracht, gebrand en gemoord dat het een lieve lust was (excuus voor de uitdrukking). Die doodseskaders van GCR, ATE, BVE, AAA en GAL waren bevolkt met Guardia Civiles, huurmoordenaars en (door de regering betaalde) leden uit de onderwereld van Marseille.
Dat de regering zich dan afzweert van al het geweld van de doodseskaders en publiekelijk oproept de steunende regeringen (Gonzales, PSOE) af te keuren.
Oud 7 oktober 2007, 15:32   #33
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Batasuna vertegenwoordigt alleszins een groot deel van de bevolking (in bepaalde steden zelfs tot 50% en meer).
De reden dat wij Batasuna steunen, is dat ze opgepakt zijn, omdat ze bij elkaar kwamen voor hun eigen congres. Stel je voor dat de Federale regering morgen een partij verbiedt, en dan maar meteen de kopstukken van die partij opsluit. Rechtvaardig? Neen! Recht op vrije meningsuiting geschonden? Ja!
De vergelijking met Birma is er: oppositie wordt op die manier onmogelijk, en een groot deel van de kiezers wordt monddood gemaakt. Een democratie onwaardig!
Zoiets als onlangs in Brussel dus, waar leden van Vlaams Belang onnodig hardhandig werden aangepakt door de politie.
Vlaams Belang, die ook veel steun van de bevolking heeft, (tot 50% en meer in sommige gebieden) streeft ook naar de onafhankelijkheid van de onderdrukte Vlaamse Bevolking.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 15:35   #34
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Zoiets als onlangs in Brussel dus, waar leden van Vlaams Belang onnodig hardhandig werden aangepakt door de politie.
Vlaams Belang, die ook veel steun van de bevolking heeft, (tot 50% en meer in sommige gebieden) streeft ook naar de onafhankelijkheid van de onderdrukte Vlaamse Bevolking.
Was het maar zo...

Oud 7 oktober 2007, 15:37   #35
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht

Dus niet-goedkeuren staat gelijk met afkeuren?
Ik dacht van niet:
AFkeuren is een duidelijke mening!

Niet goedkeuren is helemaal geen mening en eerder de kop in het zand steken. Wat mij betreft is het ontbreken van afkeuren en ook het zogenaamde 'niet goedkeuren' dus vooral bij misdaden, hetzelfde als stilzwijgend goedkeuren.

Trouwens hetzelfde kan gezegd worden van 'gematigde moslims' die ook de misdaden, door hun 'religieuze broeders' zogenaamd niet goedkeuren en zeker niet afkeuren.
Zelfde logica: het is voor mij het laffelijke stilzwijgend goedkeuren.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 15:38   #36
Natxo
Vreemdeling

Natxo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn er toch geen 23 geworden, het zijn er maar 21.

Garzón laat 2 van de 23 gedetineerden vrij: Ibon Berasategi en Javier Albizu. Ten aanzien van de21 anderen, wordt opsluiting gevraagd. Drie kunnen eventueel voorlopige vrijheid genieten als ze elk 10.000 euro’s borg ophoesten.
Oud 7 oktober 2007, 15:39   #37
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Met afschuw heeft de Vlaams-Socialistische Beweging vernomen dat de Spaanse politie 23 leden van Batasuna opgepakt heeft terwijl zij vreedzaam congresseerden te Segura.
Deze aanhoudingen zijn het recentste wapenfeit van de Spaanse staat in zijn campagne tegen de linkse oppositie in Baskenland, die onlangs nog uitmondde in de arrestatie van partijwoordvoerder Arnaldo Otegi naar aanleiding van… een toespraak, en dit in het kader van het mislukken van de vredesonderhandelingen, waar Batasuna niets mee te maken had. Het is geen wonder dat sommigen het tegenwoordig hebben over Birmaña in plaats van España.
Blijkbaar verkiest Madrid het politiek monddood maken van een groot deel van de Baskische kiezers (en daarmee allicht een verderzetting van het conflict), boven een dialoog die zou kunnen leiden tot een eervolle en duurzame vrede.

De linkse flaminganten van de V-SB steunen uiteraard de Baskische linkse independentisten in hun strijd voor een onafhankelijk en socialistisch Euskal Herria. Zij roept dan ook op massaal de petitie op http://freebatasuna.v-sb.be te ondertekenen, als teken van steun aan de Baskische vrijheidsstrijd.

Mooi zo. Deze smerige terroristen, moordenaars en beulen horen inderdaad in de gevangenis. De flaminganten die deze smeerlappen steunen zouden beter eens naar hun slachtoffers luisteren dan naar hun 'grooote idealen'.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 15:40   #38
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Natxo Bekijk bericht
Het zijn er toch geen 23 geworden, het zijn er maar 21.

Garzón laat 2 van de 23 gedetineerden vrij: Ibon Berasategi en Javier Albizu. Ten aanzien van de21 anderen, wordt opsluiting gevraagd. Drie kunnen eventueel voorlopige vrijheid genieten als ze elk 10.000 euro’s borg ophoesten.
En wat is verklaring voor die vrijlatingen?

Oud 7 oktober 2007, 15:40   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Bij deze een oproep voor een spoedbetoging:
nu dinsdag, om 19 uur aan het Spaans Consulaat, regentlaan in Brussel

Meervoud verzamelt in het Vlaams Huis om 18u45 in de Drukpersstraat.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2007, 15:54   #40
Natxo
Vreemdeling

Natxo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat is verklaring voor die vrijlatingen?
De enige reden die de Spaanse kranten opgeven is dat zij geen direct deel uitmaken van het partijbestuur van Batasuna (no tienen una vinculación directa con la Mesa Nacional)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be