![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoe kom je tot dertig jaar Piet?
Laatst gewijzigd door HAMC : 7 oktober 2007 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik denk dat je bij levenslang KAN (hoeft daarom niet) voorlopige invrijheidsstelling aanvragen na volle dertig jaar. Tenzij ik mij vergis.
![]() |
#24 |
|
![]() Dat lijkt me erg lang, 30 jaar. 10, 15 jaar misschien. Buiten Horion misschien zit toch niemand zolang binnen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, ik hou die statistieken niet bij. Van Horion weet ik het toevallig ook (is veroordeeld in '78, dacht ik - was trouwens de doorbraak voor de toen nog onbekende Jef Vermassen)
![]() |
#26 |
|
![]() Wel, dan is Horion bijna aan zijn dertig jaar, ik denk dat dat de enige is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige die we kennen, omdat dat proces ook veel aandacht kreeg. Ik ga ermij niet op vastpinnen, maar ik gok toch op 15 �* 20 jaar effectief als de uitspraak "levenslang" is. Veel zal ook afhangen hoe hij zal evolueren in de gevangenis.
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ook bestaat de kans dat ze er een tweede Horion van maken. Dan is die niet meer de enige uitzondering op gebied van vervroegde vrijlating. En dan is er nog de optie zelfmoord. Maar waarschijnlijk wordt hij vroeg of laat vermoord door vreemdelingen. Als ik moest wedden is het op deze optie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de gevangenis zijn het allemaal modelgevangenen.
Citaat:
Citaat:
Is aan de gevangenisdirectie om dat te beletten Ik denk niet dat hij zal opgesloten worden waar veel vreemdelingen zitten, tenzij het gerecht echt "russische roulette" wenst te spelen.
![]() |
![]() |
#30 | ||||
|
![]() Nee, dat klopt niet helemaal, maar inderdaad de meesten wel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dan weet u niet hoe de gevangenissen werken. Ik herinner me dat ik bij de directrice moest komen, ze vertelde me dat mijn halve vrijheid was goedgekeurd, de dag daarna zou dat in voegen gaan. Ik vroeg haar van dat door te bellen naar mijn vleugel daar ik vermoedde dat men mij smorgens op transfer zou zetten naar een andere gevangenis. Dat was helemaal niet nodig verzekerde ze mij, automatisch worden halve vrijheid mensen van de transferlijsten gehaald, jij moet hier blijven zei ze, je gaat morgen naar je werk. Ik kwam terug op mijn cel en de chef gaf me mijn transferbakje, de volgende morgen zat ik in Merksplas. Begrijpt u, zelfs al hebben ze goede intenties, dan werkt het daar nog niet. En dan spreken we nog niet over diegene met slechte intenties. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() En die is veroordeeld en niet geinterneert?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is veroordeeld en geeft zelf toe dat men hem best nooit meer vrijlaat. De wurger van L.O. daarentegen is geinterneert en zit in Turnhout waar hij al verschillende keren probeerde zelfmoord te plegen. Beiden zullen nooit meer vrij komen. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2007 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Die zaak zegt me zo direkt niet iets, waarover ging dat? En tot wat was hij veroordeeld, levenslang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was dat ofwel vrij voor een weekend, ik wil er vanaf zijn. Feit is dat hij zijn zesvoudige moord altijd heeft uitgelegd als een wraak op heel de gemeenschap omdat hij voor een eerder misdrijf een oneerlijk zware straf zou hebben gekregen. Opgekropte woede in de gevangenis dus die tot uitbarsting kwam tijdens die bewuste feiten. Citaat:
Dat is juist. Af en toe een dag in een politiecel (opgepakt tijdens betogingen) was het ergste wat mij ooit overkwam. Dus over de werking van gevangenissen weet ik idd bitterweinig, tot niets.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Ja, dat was een vechtpartij met een man of drie vier die hem aanvielen en hij had die wat petsen gegeven. Die hadden klacht neergelegd en tegen hem verklaringen afgelegd dat hij het was die hen had aangevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook had hij de lugubere gewoonte stukken uit de vrouwen hun borsten te bijten, vandaar zijn bijnaam ''vampier''. Laatst gewijzigd door daiwa : 7 oktober 2007 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Dat zo iemand niet gek verklaard wordt begrijp ik niet goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe de vork precies in de steel zat weet ik niet meer, maar zijn verminking in zijn gezicht had er, geloof ik ook nog wat mee te maken.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |