Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 februari 2004, 21:55   #21
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Staaf,
ik ga niet akkoord met u
Tsja, sympathie voor één of meer programmapunten weerhouden me niet om desondanks kritisch te blijven......
Artuurlijk. Maar bij een critische geest past ook juiste informatie. En de info van Vivant is voor mij op dit moment de meest geloofwaardige.
Citaat:
Citaat:
(oeik al ès't sebiet karnaval in Oilsjt )
'k Ben al lank geried, mé vezozje en mij klied.
En a voegelmooit mé annnen droeigen eerink, oe zitch dat door mei ?
Citaat:
Citaat:
Het economisch model van Vivant is wel degelijk leefbaar. Zelfs leefbaarder dan het huidige model.
Ik zeg niet dat het me niet aantrekkelijk lijkt, maar het hangt teveel af van supposities en de internationale kontekst.
Ik kan niet direct de vinger op de fout leggen.
Daarvoor begrijp ik de teksten van de economisten niet goed genoeg.
Elke jaarlijkse begroting van het vigerend bestuur steunt zich op supposities. Is het daarom beter ?
Als je een belasting X vervangt door een BTW Y, waarbij de staat dezelfde inkomsten heeft, de burger evenveel verdient en hetzelfde dient uit te geven, terwijl de werkgevers meer marge krijgen om extra werkgelegenheid te creëren en het zwartwerk wit wordt, wat is er dan mis ?
Het is zoiets als het behoud van energie (1° wet van de fysica uit lang vervlogen college-tijden) : het is niet omdat de vorm verandert dat de cyclus niet gesloten kan worden.

Citaat:
Citaat:
Dat via Europa nu zo'n maatregel genomen wordt wil alleen zeggen dat het idee van de afschaffing van de belasting op arbeid nog moet rijpen.
De maatregel nemen en invoeren, lijkt me toch tegenstrijdig met jouw vaststelling dat de Vivant-idee (basisinkomen) rijpt......
Het Vivant-idee waarover ik het had was de afschaffing van de belasting op arbeid (en zijn vervanging door een sociale BTW op verbruik).

En met "rijpen" bedoel ik dat het idee zich nig in duistere kille kelders bevindt, waar het op een dag zal uitgehaald worden. Dus nog niet vandaag. Maar hopelijk over pakweg 2 legislaturen. Da's dus verder dan het "lange-termijn" denken van de huidige politici. Hun lange-termijn ligt nu op 13 juni

Citaat:
Citaat:
Ik vind de maatregel van vandaag archi-slecht ! De staat verliest inkomsten, de klant betaalt evenveel en het zwartwerk zal niet verminderen. Alleen het inkomen van de horeca-ondernemer stijgt.
In principe zou de horeca-uitbater zijn tarieven moeten verlagen.
Ik besef dat dat niet het geval zal zijn, en dat het stuk kwijtgescholden BTW in de cafélade zal blijven plakken........
Zelfs op de vooravon dvan Karnaval bent u nog realist !

Citaat:
Citaat:
Stem Vivant naar Europa en over afzienbare tijd verdwijnt het zwartwerk (vermits er geen belasting op arbeid meer zal zijn, kan er ook niets verdonkeremaand worden). Door de toogprijs constant te houden komt dit op dat moment neer op een verhoogde BTW (zgn sociale BTW) waardoor de staat evenveel ontvangt, terwijl de patroon ontlast wordt.
Toon nu eens evenveel realisme als ikzelf hierboven, en besef dat de patroons bij lagere lasten deze bonus evenzeer in de pocket zullen stoppen, maar 'en surplus' de verhoogde BTW doorrekenen aan de klanten.
Door concurrentie blijven de prijzen in toom. Wie toch exclusief wil zijn zal enkel klanten aantrekken die willen betalen voor het exclusieve. So what. Dat is toch de wet van de economie ?
Citaat:
Citaat:
VLD lacht helemaal niet met Vivant. Ze zit gewoon in de slipstream van de grote Europese landen, waar de ideeën van Vivant ook nog aan het kiemen zijn.
De kiemen liggen te rotten vrees ik.
In België in een blauw schuifje.
Dan ken je Duchâtelet nog niet (en de supergemotiveerde Vivant-leden)
Descartes Jr is offline  
Oud 20 februari 2004, 22:35   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan ken je Duchâtelet nog niet
Ik zal eens moeten vragen aan Jos Verhulst wat hij VANDAAG denkt van Roland Duchatelet.

Citaat:
(en de supergemotiveerde Vivant-leden)
...die er nog zijn blijven zitten nadat een heleboel super-supergemotiveerden afhaakten...

omdat ze Duchatelet wat té goed leerden kennen.
Oud 20 februari 2004, 22:38   #23
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Even terugkomen op de titel , iedereen lacht toch met VIVANT?
Oud 20 februari 2004, 22:45   #24
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Even terugkomen op de titel , iedereen lacht toch met VIVANT?
Mister EveryBody, u bent er blijkbaar fier op deel uit te maken van de schimmige, grijze, onnadenkende massa.

In dat geval geef ik u zeker gelijk.

Die massa krijgt echter de kans uit zijn uitzichtloze situatie bevrijd te worden door een groep mensen die niet de postjes maar een ijzersterke economische politiek nastreven en die er hun nek willen voor uitsteken.

"Do you think you can get out
or are you just a face in the crowd ?"

(Ray Davies - The Kinks - Soap Opera)
Descartes Jr is offline  
Oud 20 februari 2004, 22:55   #25
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jrl
(en de supergemotiveerde Vivant-leden)
...die er nog zijn blijven zitten nadat een heleboel super-supergemotiveerden afhaakten... omdat ze Duchatelet wat té goed leerden kennen.
Zou het kunnen dat die "gemotiveerden" wat té selfish waren en in de eerste plaats een "postje" zochten ?

Ze hadden moeten weten dat Vivant geen machts- maar een ideeënpartij is.

Mijn persoonlijke ambitie is en zal nooit een politiek mandaat zijn.

Wel de realisatie van de 5 basis-principes van Vivant.
- basisinkomen voor iedereen
- afschaffing van de belasting op arbeid
- invoering van de belasting op verbruik
- invoering van het BROV
- rationalisatie van het overheidsapparaat

Eens deze ingevoerd en geratificeerd zijn kan Vivant (wat mij betreft) verdwijnen.

Met een belangrijke memo in de geschiedsboeken en een monument in de Europese hoofdstad

Meer moet dat niet zijn.
Descartes Jr is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:00   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ocharme al die 'selfishen'.

Het zal immers alleen Duchatelet himself zijn die een postje gaat bemachtigen.

(waar het hem natuurlijk niet om te doen was. Hij had enkel een andere partij nodig dan de zijne om zijn ideeën te kunnen waarmaken)
Oud 20 februari 2004, 23:12   #27
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ocharme al die 'selfishen'.

Het zal immers alleen Duchatelet himself zijn die een postje gaat bemachtigen.

(waar het hem natuurlijk niet om te doen was. Hij had enkel een andere partij nodig dan de zijne om zijn ideeën te kunnen waarmaken)
Dank zij andere selfish-denkende partijen die zich maar wat graag barikkadeerden achter een hoge kiesdrempel. Zonder echte ideeën.
Descartes Jr is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:19   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

In plaats van mee te heulen met de particratie, zou Vivant er beter, zoals de B.U.B., de strijd tegen aanbinden. Niets is mooier dan strijden voor democratie. Maar de B.U.B. zal het alleen doen als het moet. Trouwens, die kiesdrempel is echt wel te breken.

Ik herinner me nog de gevleugelde uitspraak van ene Duchâtelet op Zwart-Wit vlak vóór de verkiezingen: stemmen op de machtspartijen heeft nog nooit iets opgelost. Dat geldt uiteraard ook voor kartels met machtspartijen. Als u wil dat de zaken veranderen, stem dan op een nieuwe partij. En dat zullen we in juni zeker doen.
Hans1 is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:21   #29
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Niets is mooier dan strijden voor democratie.
Ik wist niet dat de BUB republikeins geworden was.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:25   #30
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik wist niet dat het door u zo geroemde Nederland geen democratie was.
Hans1 is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:38   #31
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat het door u zo geroemde Nederland geen democratie was.
1. Ik ben geen Heelnederlander.
2. Nederland is het koningshuis niet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:46   #32
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Zoals België ook het koningshuis niet is.
Hans1 is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:53   #33
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik herinner me nog de gevleugelde uitspraak van ene Duchâtelet op Zwart-Wit vlak vóór de verkiezingen: stemmen op de machtspartijen heeft nog nooit iets opgelost.
U hoeft helemaal niet op de kandidaten van de machtspartij te stemmen.

Geef gewoon een kopstem aan de Vivant-kandidaten. ZIJ zullen uw mening vertegenwoordigen. Niet de VLD. Elke hulp van deze laatsten is natuurlijk welgekomen. In het belang van de burger en zijn sociale zekerheid.
Descartes Jr is offline  
Oud 20 februari 2004, 23:53   #34
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
In plaats van mee te heulen met de particratie, zou Vivant er beter, zoals de B.U.B., de strijd tegen aanbinden. Niets is mooier dan strijden voor democratie. Maar de B.U.B. zal het alleen doen als het moet. Trouwens, die kiesdrempel is echt wel te breken.
Breek hem dan.
Patriot! is offline  
Oud 21 februari 2004, 00:04   #35
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Toen ik de titel van deze discussie las, dacht ik dat die op een heel ander feit sloeg. Of hoe de VLD meer dan één reden heeft om in haar vuistje te lachen.

In het kader van het kartel, is aan Vivant op elke VLD-lijst een "strijdplaats" beloofd.
Nu: hoe groot zou de VLD zelf haar kansen inschatten om bij de volgende verkiezingen te groeien of stabiel te blijven, en hoe groot haar kansen om te verkleinen? En bijgevolg: hoeveel strijdplaatsen zouden zij denken te winnen?
Juist ja. Ze hebben die Vivantezen goed liggen mijn gedacht.

(Niet dat ik het niet jammer vind voor Vivant. Hun revolutionaire ideeën verdienen beter dan te worden opgegeten door de VLD.)
Xanthippe is offline  
Oud 21 februari 2004, 00:06   #36
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Toen ik de titel van deze discussie las, dacht ik dat die op een heel ander feit sloeg. Of hoe de VLD meer dan één reden heeft om in haar vuistje te lachen.

In het kader van het kartel, is aan Vivant op elke VLD-lijst een "strijdplaats" beloofd.
Nu: hoe groot zou de VLD zelf haar kansen inschatten om bij de volgende verkiezingen te groeien of stabiel te blijven, en hoe groot haar kansen om te verkleinen? En bijgevolg: hoeveel strijdplaatsen zouden zij denken te winnen?
Juist ja. Ze hebben die Vivantezen goed liggen mijn gedacht.

(Niet dat ik het niet jammer vind voor Vivant. Hun revolutionaire ideeën verdienen beter dan te worden opgegeten door de VLD.)

Contradictio in terminis. Als Vivant geen enkele vertegenwoordiger haalt, hoe kan het dan worden 'opgegeten' door VLD?
Patriot! is offline  
Oud 21 februari 2004, 00:09   #37
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik herinner me nog de gevleugelde uitspraak van ene Duchâtelet op Zwart-Wit vlak vóór de verkiezingen: stemmen op de machtspartijen heeft nog nooit iets opgelost.

Geef gewoon een kopstem aan de Vivant-kandidaten. ZIJ zullen uw mening vertegenwoordigen. Niet de VLD. Elke hulp van deze laatsten is natuurlijk welgekomen. In het belang van de burger en zijn sociale zekerheid.
Bent u nu echt zo naïef om zoiets te geloven? Ziet u dan niet dat de VLD u gewoon heeft opgeslokt?
Hans1 is offline  
Oud 21 februari 2004, 00:10   #38
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Contradictio in terminis. Als Vivant geen enkele vertegenwoordiger haalt, hoe kan het dan worden 'opgegeten' door VLD?
Ik veronderstel dat een partij uit meer bestaat dan enkel volksvertegenwoordigers.
Maar misschien ligt dat aan mij.

Sterker nog: door zich te verzekeren van de enkele duizenden Vivant-stemmers, zonder het risico te lopen in ruil daarvoor 5 jaren opgescheept te zitten met een verkozene die de VLD voortdurend aan haar beloften kan herinneren, wordt Vivant een des te smakelijkere hap.

Waar zit de contradictie?
Xanthippe is offline  
Oud 21 februari 2004, 00:11   #39
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bent u nu echt zo naïef om zoiets te geloven? Ziet u dan niet dat de VLD u gewoon heeft opgeslokt?

Wees gerust, de BUB is de moeite niet om op te slokken.
Patriot! is offline  
Oud 21 februari 2004, 00:31   #40
Xanthippe
Schepen

Standaard

Patriot!,

logica is mijn passie. Ik was dan ook zeer verrast dat jij een contradictio in terminis meende ontdekt te hebben in mijn bovenstaande bedenking dat de VLD Vivant heeft opgegeten.
Ik ben nog altijd zeer benieuwd om te horen waar die contradictie dan wel mag zitten.
Xanthippe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be