![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je een belasting X vervangt door een BTW Y, waarbij de staat dezelfde inkomsten heeft, de burger evenveel verdient en hetzelfde dient uit te geven, terwijl de werkgevers meer marge krijgen om extra werkgelegenheid te creëren en het zwartwerk wit wordt, wat is er dan mis ? Het is zoiets als het behoud van energie (1° wet van de fysica uit lang vervlogen college-tijden) : het is niet omdat de vorm verandert dat de cyclus niet gesloten kan worden. Citaat:
En met "rijpen" bedoel ik dat het idee zich nig in duistere kille kelders bevindt, waar het op een dag zal uitgehaald worden. Dus nog niet vandaag. Maar hopelijk over pakweg 2 legislaturen. Da's dus verder dan het "lange-termijn" denken van de huidige politici. Hun lange-termijn ligt nu op 13 juni ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
omdat ze Duchatelet wat té goed leerden kennen.
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even terugkomen op de titel , iedereen lacht toch met VIVANT?
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat geval geef ik u zeker gelijk. Die massa krijgt echter de kans uit zijn uitzichtloze situatie bevrijd te worden door een groep mensen die niet de postjes maar een ijzersterke economische politiek nastreven en die er hun nek willen voor uitsteken. "Do you think you can get out or are you just a face in the crowd ?" (Ray Davies - The Kinks - Soap Opera) ![]() |
|
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hadden moeten weten dat Vivant geen machts- maar een ideeënpartij is. Mijn persoonlijke ambitie is en zal nooit een politiek mandaat zijn. Wel de realisatie van de 5 basis-principes van Vivant. - basisinkomen voor iedereen - afschaffing van de belasting op arbeid - invoering van de belasting op verbruik - invoering van het BROV - rationalisatie van het overheidsapparaat Eens deze ingevoerd en geratificeerd zijn kan Vivant (wat mij betreft) verdwijnen. Met een belangrijke memo in de geschiedsboeken en een monument in de Europese hoofdstad ![]() Meer moet dat niet zijn. |
||
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ocharme al die 'selfishen'.
Het zal immers alleen Duchatelet himself zijn die een postje gaat bemachtigen. (waar het hem natuurlijk niet om te doen was. Hij had enkel een andere partij nodig dan de zijne om zijn ideeën te kunnen waarmaken)
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() In plaats van mee te heulen met de particratie, zou Vivant er beter, zoals de B.U.B., de strijd tegen aanbinden. Niets is mooier dan strijden voor democratie. Maar de B.U.B. zal het alleen doen als het moet. Trouwens, die kiesdrempel is echt wel te breken.
Ik herinner me nog de gevleugelde uitspraak van ene Duchâtelet op Zwart-Wit vlak vóór de verkiezingen: stemmen op de machtspartijen heeft nog nooit iets opgelost. Dat geldt uiteraard ook voor kartels met machtspartijen. Als u wil dat de zaken veranderen, stem dan op een nieuwe partij. En dat zullen we in juni zeker doen. ![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Ik wist niet dat het door u zo geroemde Nederland geen democratie was.
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Nederland is het koningshuis niet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Zoals België ook het koningshuis niet is.
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef gewoon een kopstem aan de Vivant-kandidaten. ZIJ zullen uw mening vertegenwoordigen. Niet de VLD. Elke hulp van deze laatsten is natuurlijk welgekomen. In het belang van de burger en zijn sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() Toen ik de titel van deze discussie las, dacht ik dat die op een heel ander feit sloeg. Of hoe de VLD meer dan één reden heeft om in haar vuistje te lachen.
In het kader van het kartel, is aan Vivant op elke VLD-lijst een "strijdplaats" beloofd. Nu: hoe groot zou de VLD zelf haar kansen inschatten om bij de volgende verkiezingen te groeien of stabiel te blijven, en hoe groot haar kansen om te verkleinen? En bijgevolg: hoeveel strijdplaatsen zouden zij denken te winnen? Juist ja. Ze hebben die Vivantezen goed liggen mijn gedacht. (Niet dat ik het niet jammer vind voor Vivant. Hun revolutionaire ideeën verdienen beter dan te worden opgegeten door de VLD.) |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Contradictio in terminis. Als Vivant geen enkele vertegenwoordiger haalt, hoe kan het dan worden 'opgegeten' door VLD? |
|
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#38 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar misschien ligt dat aan mij. Sterker nog: door zich te verzekeren van de enkele duizenden Vivant-stemmers, zonder het risico te lopen in ruil daarvoor 5 jaren opgescheept te zitten met een verkozene die de VLD voortdurend aan haar beloften kan herinneren, wordt Vivant een des te smakelijkere hap. Waar zit de contradictie? |
|
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust, de BUB is de moeite niet om op te slokken. |
||
![]() |
![]() |
#40 |
Schepen
|
![]() Patriot!,
logica is mijn passie. Ik was dan ook zeer verrast dat jij een contradictio in terminis meende ontdekt te hebben in mijn bovenstaande bedenking dat de VLD Vivant heeft opgegeten. Ik ben nog altijd zeer benieuwd om te horen waar die contradictie dan wel mag zitten. |
![]() |