![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner mij de koffie, die sloeg altijd groen uit en ik wist niet waarom. Eerst dacht ik aan kamfer of zo om de libido's wat te kalmeren (een mens hoort van alles immers)
Maar nee, het was gebrande gerst zoals destijds in de oorlog werd gebruikt. Dat is dus geen koffie. Maar met wat suiker en melk er bij ook wel te doen dat geef ik toe.
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() In ziekenhuizen ook niet meer en zo
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan je wel aanvullen maar dan moet je wel eerst wat geld hebben. Meestal moest een goede samaritaan van in de familie wat geld storten op de rekening of je kon op je kin kloppen.
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) niet alle cipiers eten in de gevangenis 2) niet alle cipiers zijn steeds elke maaltijd aanwezig. 3) niet alle aankopen staan in die gegevens. 4) 's nachts word er niet gegeten, maar is wel 1/3 van de cipiers aanwezig, die dan over dag thuis zijn, dus tijdens de maaltijden. 5) er zijn steeds een deel cipiers op verlof of ziek. Als je dus al eens begint met slechts 80 cipiers te tellen die mee eten per dag, kom je al een pak dichter bij de waarheid. Want meer zijn er nooit tegelijk aanwezig in de gevangenis. Daar komt bij dat gevangenen ook nog veel snoep krijgen van hun bezoekers en kunnen kopen van hun loon dat ze daar krijgen. En het belangrijkste is nog steeds dat deze mensen veroordeeld zijn voor een misdrijf tegenover burgers van onze samenleving en zij nu wel op die zelfde slachtoffers hun kosten leven. En zelfs veel mensen uit onze samenleving hebben niet zoveel te eten als zij. En dit zijn dan mensen die niets misdaan hebben tegenover de samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat stel jij voor ? Gevangenen laten verhongeren ??
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is jantje zijn berekening.
![]()
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat weet jij daar nu van? En wat als er overbevolking is? Maar het is niet eenvoudig een juiste berekening te maken. Misschien zijn er wel een paar ziek of hebben ze geen honger?
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gevangenisstraf betekent vrijheidsberoving. Niet één of andere "middeleeuwse toestand" die bij sommigen hier blijkbaar weer begint op te borrelen.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje zou natuurlijk willen dat het is gelijk in die oude films, als er één doodvalt dat de ander rap zijn gamel pakt.
Ja zo zou het beter zijn hé?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlees: maximum 120 gr. is meer dan voldoende voor elke persoon, en zeker als je daarbij geen enkele fysieke inspanning levert. Ik mis bovendien de groenten in bovenstaand lijstje.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je was goed bezig met je post, tot je begon met die mensen die veroordeeld zijn... Eigenlijk is merendeel niet veroordeeld, allez, toch niet in de arresthuizen, en eigenlijk nog niet schuldig bevonden, ze mogen zelfs niet met veroordeelden samen zitten. Maar je kan niet gaan beweren dat, omdat mensen een fout begaan, ze geen recht meer hebben op een menswaardig bestaan. Akkoord, we gaan te ver de laatste tijd met al hun bejegenen, maar eten is toch wel een basisbehoefte...
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zit je thuis wel met 4 hongerige kindjes en dient je schamel loontje in de gevangenis wel om daar een boterham toe te sturen. Nog zo ver niet gedacht zeker?
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Héhé met maizena krijg je ze allemaal dik hoor.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Cipier?Ik heb altijd gevonden dat cipiers in feite meer jaren bak kloppen als de gemiddelde, niet al te domme, of met brute tegenslag geplaagde beroepsmisdadiger.Alhoewel niet in de zelfde omstandigheden, maar toch...Hij zit daar binnen, moet die sfeer dagelijks meemaken, jaar in jaar uit.Niet dat ik die mannen beklaag, maar ik zou het zelf niet willen doen.Nooit zou ik uit vrije wil een gevang binnen gaan, of het zou moeten zijn om iemand te bezoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je hebt per week ook 5 euro sociaal, e...
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, het is écht wel wat je er van maakt hoor, ik ken héél veel kl*te-cipiers, maar ik probeer tenminste nog wat contact met die mensen te zoeken, babbeltje te slaan, helpen tot waar mijn mogelijkheden zijn, en eigenlijk kortom m'n werk te doen. Ben je natuurlijk ook een stuk moe'er 's avonds ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 8 oktober 2007 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is een ander verhaal.
![]() |