Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 10:46   #21
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herinner mij de koffie, die sloeg altijd groen uit en ik wist niet waarom. Eerst dacht ik aan kamfer of zo om de libido's wat te kalmeren (een mens hoort van alles immers)
Maar nee, het was gebrande gerst zoals destijds in de oorlog werd gebruikt.
Dat is dus geen koffie. Maar met wat suiker en melk er bij ook wel te doen dat geef ik toe.
Oud 8 oktober 2007, 10:48   #22
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik herinner mij de koffie, die sloeg altijd groen uit en ik wist niet waarom. Eerst dacht ik aan kamfer of zo om de libido's wat te kalmeren (een mens hoort van alles immers)
Maar nee, het was gebrande gerst zoals destijds in de oorlog werd gebruikt.
Dat is dus geen koffie. Maar met wat suiker en melk er bij ook wel te doen dat geef ik toe.
Lol, die koffie lijkt wel fijngemalen karton met kokend water, campfer mag niet meer he
In ziekenhuizen ook niet meer en zo
Oud 8 oktober 2007, 10:49   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik weet niet welk kinderkot het was waarin je zat, maar in Antwerpen staat dat alles wel op de lijst, maar in Gent zijn het 4 verschillende kantinebladen, ze doen daar graag moeilijk, e
Er waren kantine lijsten ja. Alhoewel ik niet meer precies weet wat er op stond. Eieren, brood, kaas en zo van die dingen. Wat snoep en tabak, wat boekjes of zo.
Je kan je wel aanvullen maar dan moet je wel eerst wat geld hebben. Meestal moest een goede samaritaan van in de familie wat geld storten op de rekening of je kon op je kin kloppen.
Oud 8 oktober 2007, 10:51   #24
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er waren kantine lijsten ja. Alhoewel ik niet meer precies weet wat er op stond. Eieren, brood, kaas en zo van die dingen. Wat snoep en tabak, wat boekjes of zo.
Je kan je wel aanvullen maar dan moet je wel eerst wat geld hebben. Meestal moest een goede samaritaan van in de familie wat geld storten op de rekening of je kon op je kin kloppen.
Of je moest een goede chef hebben Of natuurlijk de aalmoezenier, die loopt meer met tabak rond dan met een bijbel
Oud 8 oktober 2007, 10:55   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eten in de gevangenis, Hasselt

Wegens de open bedrijven dag mochten bezoekers zo eens een kijkje achter de tralies nemen.
Ook wat cijfers over het eten kwamen op tafel

Aantal gedetineerden 500
Cipiers 334

Cipiers eten gewoonlijk ook op hun werk uit hetzelfde kookpotje.

Verbruik vlees en vis per jaar 30’000 kilo. Dat lijkt veel.
Maar, deel eens 30’000 kilo door 365 dagen en door 834 man/vrouw. Wat bekomen we?
99 gram vlees per dag. Daar word je niet dik van.

Charcuterie 6750 kilo. Dat is 22 gram de man/vrouw per dag. Dunne boterham als je het mij vraagt.
Daar tegen over geven ze 65000 broden per jaar of dus 213 gram brood tegenover 22 gram beleg voor er tussen te leggen.

Maar gelukkig vullen ze de gaten met 23000 kilo aardappels, en dat geeft ook 75 gram per dag op uw bord.

Tussendoor is er nog wat rijst 4000 kilo en spaghetti 4500 kilo. En nog wat melk 27500 brikken en 2500 kilo kaas.

Zo eens alles samen met drie maaltijden per dag is dat hoe dan ook pover te noemen.

Eerlijk gezegd, alles samen weet ik niet of men aan 300 gram eten per dag geraakt in de gevangenis/ per man dus.
Misschien, als de cipiers niet teveel meenemen naar huis of zelf opeten?

Verwennen wij de gevangenen niet teveel?
Je berekening klopt langs geen kanten.
1) niet alle cipiers eten in de gevangenis
2) niet alle cipiers zijn steeds elke maaltijd aanwezig.
3) niet alle aankopen staan in die gegevens.
4) 's nachts word er niet gegeten, maar is wel 1/3 van de cipiers aanwezig, die dan over dag thuis zijn, dus tijdens de maaltijden.
5) er zijn steeds een deel cipiers op verlof of ziek.

Als je dus al eens begint met slechts 80 cipiers te tellen die mee eten per dag, kom je al een pak dichter bij de waarheid. Want meer zijn er nooit tegelijk aanwezig in de gevangenis.
Daar komt bij dat gevangenen ook nog veel snoep krijgen van hun bezoekers en kunnen kopen van hun loon dat ze daar krijgen.

En het belangrijkste is nog steeds dat deze mensen veroordeeld zijn voor een misdrijf tegenover burgers van onze samenleving en zij nu wel op die zelfde slachtoffers hun kosten leven.

En zelfs veel mensen uit onze samenleving hebben niet zoveel te eten als zij. En dit zijn dan mensen die niets misdaan hebben tegenover de samenleving.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 10:59   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

En het belangrijkste is nog steeds dat deze mensen veroordeeld zijn voor een misdrijf tegenover burgers van onze samenleving en zij nu wel op die zelfde slachtoffers hun kosten leven.
Wat stel jij voor ? Gevangenen laten verhongeren ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:01   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat stel jij voor ? Gevangenen laten verhongeren ??
Dat is jantje zijn berekening.
Oud 8 oktober 2007, 11:03   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
4) 's nachts word er niet gegeten, maar is wel 1/3 van de cipiers aanwezig, die dan over dag thuis zijn, dus tijdens de maaltijden.

Als je dus al eens begint met slechts 80 cipiers te tellen die mee eten per dag, kom je al een pak dichter bij de waarheid. Want meer zijn er nooit tegelijk aanwezig in de gevangenis.
Daar komt bij dat gevangenen ook nog veel snoep krijgen van hun bezoekers en kunnen kopen van hun loon dat ze daar krijgen.

En zelfs veel mensen uit onze samenleving hebben niet zoveel te eten als zij. En dit zijn dan mensen die niets misdaan hebben tegenover de samenleving.
Misschien zijn er wel cipiers die voor 2 of 3 eten?
Wat weet jij daar nu van?

En wat als er overbevolking is?

Maar het is niet eenvoudig een juiste berekening te maken.
Misschien zijn er wel een paar ziek of hebben ze geen honger?
Oud 8 oktober 2007, 11:04   #29
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb wel al vastgezeten, lang geleden maar kom het lijkt me nog niet zoveel anders dan toen allemaal.
Wat valt me op, koffie geven ze daar wel maar staat niet op de lijst van voeding. Is dat dan bij charcuterie gerekend of zo?
Water, ik zie nergens en ik herinner me ook geen water dat ze uitdelen. Maar misschien ik het gewoon vergeten.
Een frisdrank voor bij het eten, staat ook nergens en ik herinner me dat ook niet. Een mens drinkt toch graag eens wat water of frisdrank immers.
de koffie die u krijgt, is niet al te lekker: een vaag zwart brouwsel.Er is Nescafé te koop in de cantine.Frisdrankjes ook.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:05   #30
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is jantje zijn berekening.
Gevangenisstraf betekent vrijheidsberoving. Niet één of andere "middeleeuwse toestand" die bij sommigen hier blijkbaar weer begint op te borrelen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:05   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jantje zou natuurlijk willen dat het is gelijk in die oude films, als er één doodvalt dat de ander rap zijn gamel pakt.

Ja zo zou het beter zijn hé?
Oud 8 oktober 2007, 11:05   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou de gemiddelde maaltijd van een arme bejaarde wel eens willen vergelijken met die van een veroordeelde crimineel.

Vlees: maximum 120 gr. is meer dan voldoende voor elke persoon, en zeker als je daarbij geen enkele fysieke inspanning levert.
Ik mis bovendien de groenten in bovenstaand lijstje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:06   #33
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Je was goed bezig met je post, tot je begon met die mensen die veroordeeld zijn...
Eigenlijk is merendeel niet veroordeeld, allez, toch niet in de arresthuizen, en eigenlijk nog niet schuldig bevonden, ze mogen zelfs niet met veroordeelden samen zitten.
Maar je kan niet gaan beweren dat, omdat mensen een fout begaan, ze geen recht meer hebben op een menswaardig bestaan.
Akkoord, we gaan te ver de laatste tijd met al hun bejegenen, maar eten is toch wel een basisbehoefte...
Oud 8 oktober 2007, 11:07   #34
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
de koffie die u krijgt, is niet al te lekker: een vaag zwart brouwsel.Er is Nescafé te koop in de cantine.Frisdrankjes ook.
Kopen kopen, maar wie zegt dat je centjes hebt om te kopen?
Misschien zit je thuis wel met 4 hongerige kindjes en dient je schamel loontje in de gevangenis wel om daar een boterham toe te sturen.

Nog zo ver niet gedacht zeker?
Oud 8 oktober 2007, 11:08   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zou de gemiddelde maaltijd van een arme bejaarde wel eens willen vergelijken met die van een veroordeelde crimineel.

Vlees: maximum 120 gr. is meer dan voldoende voor elke persoon, en zeker als je daarbij geen enkele fysieke inspanning levert.
7000 kilo soepgroenten.
Oud 8 oktober 2007, 11:09   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De maizena staat er trouwens ook niet in.

Héhé met maizena krijg je ze allemaal dik hoor.
Oud 8 oktober 2007, 11:09   #37
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Teveel naar mijn goesting, maar ja

edit: vanavond trouwens de nacht
Cipier?Ik heb altijd gevonden dat cipiers in feite meer jaren bak kloppen als de gemiddelde, niet al te domme, of met brute tegenslag geplaagde beroepsmisdadiger.Alhoewel niet in de zelfde omstandigheden, maar toch...Hij zit daar binnen, moet die sfeer dagelijks meemaken, jaar in jaar uit.Niet dat ik die mannen beklaag, maar ik zou het zelf niet willen doen.Nooit zou ik uit vrije wil een gevang binnen gaan, of het zou moeten zijn om iemand te bezoeken.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:09   #38
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kopen kopen, maar wie zegt dat je centjes hebt om te kopen?
Misschien zit je thuis wel met 4 hongerige kindjes en dient je schamel loontje in de gevangenis wel om daar een boterham toe te sturen.

Nog zo ver niet gedacht zeker?
Je hebt per week ook 5 euro sociaal, e...
Oud 8 oktober 2007, 11:10   #39
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Cipier?Ik heb altijd gevonden dat cipiers in feite meer jaren bak kloppen als de gemiddelde, niet al te domme, of met brute tegenslag geplaagde beroepsmisdadiger.Alhoewel niet in de zelfde omstandigheden, maar toch...Hij zit daar binnen, moet die sfeer dagelijks meemaken, jaar in jaar uit.Niet dat ik die mannen beklaag, maar ik zou het zelf niet willen doen.Nooit zou ik uit vrije wil een gevang binnen gaan, of het zou moeten zijn om iemand te bezoeken.
Ja hoor, iedereen maar klagen en zagen, maar ik kreeg 35 jaar halve vrijheid

Trouwens, het is écht wel wat je er van maakt hoor, ik ken héél veel kl*te-cipiers, maar ik probeer tenminste nog wat contact met die mensen te zoeken, babbeltje te slaan, helpen tot waar mijn mogelijkheden zijn, en eigenlijk kortom m'n werk te doen.
Ben je natuurlijk ook een stuk moe'er 's avonds

Laatst gewijzigd door bentje : 8 oktober 2007 om 11:14.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:10   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens in die bejaardenhuizen vind ik het ook redelijk triestig.

Maar dat is een ander verhaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be