Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2007, 12:27   #21
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Twee broers ontvoeren hun zus en haar vriend in Luik

In Luik hebben twee broers vorige week donderdag hun zus en haar vriend ontvoerd. De broers bedreigden en sloegen de vriend in een bos en lieten hem gewond achter. De twee broers werden het voorbije weekend aangehouden. Twee andere broers, die slechts passief deelnamen, zijn vrijgelaten. Dat meldt een gerechtelijke bron vandaag.

Ongewenste relatie
De 17-jarige zus had al zeven maanden tegen de wil van haar familie en zeker haar broers een relatie met een 19-jarige jongen. Donderdag plukten twee broers, Mohamed en Youssef, hun zus en haar vriend van straat in Luik en sleurden hen in hun auto. De zus werd naar het ouderlijk huis gebracht.

Slagen
Youssef, Mohamed en twee andere broers ontvoerden het slachtoffer naar Gouvy. In de auto sloeg Mohamed hem ettelijke keren, aldus de gerechtelijke bron. Het slachtoffer werd meegesleurd in een bos en daar bedreigden de broers hem door een mes op zijn keel te zetten. Volgens de gerechtelijke bron bracht alleen Mohamed hem diverse slagen toe. De andere broers namen slechts passief deel aan de feiten. Tot slot lieten ze het slachtoffer achter in het bos en reden ze terug naar Luik.

Voorbijgangers troffen de gewonde jongeman aan in het bos, snelden hem ter hulp en verwittigden de politie. Het slachtoffer was in shock, vreesde voor nieuwe represailles en diende daarom een klacht in. De politie pakte daarop de daders op. Mohamed en Youssef ontkenden de feiten. Ze zitten opgesloten in de gevangenis van Lantin. (belga/kjg) HLN 8.10.07

Toch merkwaardig dat je onze linkse media noch het CGKR nooit enige bemerkingen hoort maken over dit soort racisme.
Het moet zijn dat de daders een partijkaart van de PS of de SPA hebben.

laat me raden ... alleen Mohamed is minderjarig ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 oktober 2007 om 12:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 12:27   #22
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Onaanvaardbaar in moslim-middens Laya, en onaanvaardbaar met een niet-gelovige. Racisme me dus op religieuse gronden?
Onaanvaardbaar in moslim-middens, dat klopt. Maar of die jongen een moslim is of niet dat maakt niet uit. Ik ken een vader van 5 kinderen die onlangs zijn gezin in de steek heeft gelaten en terug naar zijn thuisland is vertrokken omdat zijn (Belgische) vrouw toegelaten had dat hun dochter een vriendje had meegebracht in hun huis. Een moslim-vriendje.

Niets met racisme te maken.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 12:29   #23
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik weet hoe dat klinkt maar ja, geen 'relatie' zoals wij dat kennen. Wel elkaar een keer of 3 ontmoeten (onder begeleiding) en dan beslissem of je wil trouwen of niet, pas op de huwelijksnacht is het koppel voor het eerst écht alleen.
pfff, je zal maar in zo'n familie geboren worden...
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 13:54   #24
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
pfff, je zal maar in zo'n familie geboren worden...
Nou, blijkbaar vinden velen het zo erg nog niet. Ken er genoeg die hier vrij zijn om 'op zoek' te gaan maar het toch overlaten aan hun familie.

Niet vergeten dat er bij hen minstens even gemakkelijk gescheiden wordt als bij ons, lukt het niet dan is dat geen ramp

Laatst gewijzigd door Laya : 9 oktober 2007 om 13:54.
Oud 9 oktober 2007, 13:55   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het racisme is. Het heeft volgens mij met "eer" te maken. Ik ken een Algerijnse familie met 5 dochters. Als de oudste met een Vlaming begint te verkeren, gooit papa haar prompt het huis uit. Als papa in Algerije zit, komt ze nog eens thuis bij mammie. Anders niet. De eer van de familie is geschonden.

Ik heb een vriend in het Gentse die met een Turkse begint te vrijen. In elkaar geklopt door haar broer. Maar het koppel plooit niet. De boel escaleert en de imam komt hem ermee moeien (= de broer bedaren). Resultaat: imam in het ziekenhuis geklopt. Het koppel heeft jaren ondergedoken geleefd, maar ze zijn nog steeds bij elkaar!!!

Ik wil maar zeggen, ik denk dat het om een gekrenkte eer gaat. Weliswaar een eergevoel uit prehistorische tijden, en wellicht zit er een religieuze kant aan ook (maar die is ook niet echt wat je modern kan noemen).

Bon, als mijn dochters met een marokkaan naar huis komen en ik sla ze half in mekaar, dan mag dit tegenwoordig ook als "geschonden familie-eer" worden beschouwd? Of geldt dit niet als het over racistische autochtonen gaat die niet willen dat hun kinderen "interculturele" relaties aangaan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 14:30   #26
Banneling

Standaard

Citaat:
Onaanvaardbaar in moslim-middens, dat klopt. Maar of die jongen een moslim is of niet dat maakt niet uit. Ik ken een vader van 5 kinderen die onlangs zijn gezin in de steek heeft gelaten en terug naar zijn thuisland is vertrokken omdat zijn (Belgische) vrouw toegelaten had dat hun dochter een vriendje had meegebracht in hun huis. Een moslim-vriendje.

Niets met racisme te maken.
Alles met racisme te maken. Religieus geïnspireerd racisme.
Geen onderscheid tussen blank/zwart, maar onderscheid tussen de gelovige moslim-ubermensch en de niet-gelovige verdorven Westerling.

Waarom halen 70 % van de Marokkanen en Turken hun huwelijkspartner in het moederland? Precies omdat deze religieuse variant van racisme er zo diep ingebakken zit.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 14:38   #27
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen onderscheid tussen blank/zwart, maar onderscheid tussen de gelovige moslim-ubermensch en de niet-gelovige verdorven Westerling.

Waarom halen 70 % van de Marokkanen en Turken hun huwelijkspartner in het moederland? Precies omdat deze religieuse variant van racisme er zo diep ingebakken zit.
Niets met racisme te maken. De onfeilbare St-Jozef heeft zelf gezegd dat minderheden niet racistisch KUNNEN zijn. En gij nu.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 15:37   #28
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Maar nee! Alles te maken met maagd blijven tot je trouwt.
Een 'relatie' met een moslim mag ook niet.
Oud 9 oktober 2007, 15:44   #29
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast de maagdelijkheid speelt de geloofsbackground een even belangrijke rol. Trouwen met een niet-moslim, damagni, zeker niet voor de meisjes ! Een religieuse variant van racisme dus.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 17:15   #30
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
"Maagd blijven tot je trouwt" is enkel van toepassing op meisjes. Conclusie: discriminatie op grond van sekse.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 17:35   #31
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ow shit, dat wist ik niet. [Haastig]Neenee, ze mogen allemaal blijven[/Haastig]
Maar mogen we nu wél of niet zeggen "aanpassen of terugkeren"? Want ik vind dat een te verdedigen stelling.
Ik vind dat we het recht toch hebben om te vragen aan vreemdelingen om zich aan te passen. Als ze dat niet willen doen, en ze houden er hun eigen regels op na, die in strijd zijn met de hier geldende regels, mogen we hen terugsturen.
Dit gebeurt nu niet, omdat er een ander beleid is. Maar voor mij zou dat het beleid mogen zijn.
Als we op dit forum niet mogen zeggen "aanpassen of terugkeren", mogen ze mij nu schrappen uit de database.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 18:54   #32
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet hoe dat klinkt maar ja, geen 'relatie' zoals wij dat kennen. Wel elkaar een keer of 3 ontmoeten (onder begeleiding) en dan beslissem of je wil trouwen of niet, pas op de huwelijksnacht is het koppel voor het eerst écht alleen.
Ge ligt blijkbaar al goed onder de sloef van uw schoonfamilie.

Laatst gewijzigd door longhorn : 10 oktober 2007 om 18:54.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 19:11   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
ik vraag me af of Laya ook na drie ontmoetingen zonder sex heeft "ja" gezegd... niet liegen tegen mij hé Laya? Ik weet het nog hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 oktober 2007, 20:03   #34
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
en, was jij nog maagd!!!!!!
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 07:46   #35
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Heu?? Leg mij dat eens uit? Ik zeg gewoon hoe het bij moslims gaat en daarom lig ik onder de sloef bij mijn schoonfamilie??
Ik ga eerst nog een koffietje drinken, mss ben ik dan wél mee.

Laatst gewijzigd door Laya : 11 oktober 2007 om 07:46.
Oud 11 oktober 2007, 07:47   #36
Laya
Minister

Standaard

Circe & de Waal: Kiekes! Ik ben geen moslima
Oud 11 oktober 2007, 15:29   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar HIJ toch wel?? of telt het niet voor mannetjes?

Oud 11 oktober 2007, 15:31   #38
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben liever een varken, die gasten kunnen daar niet tegen.

De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 15:57   #39
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Mensen, NEE dit is GEEN racisme, maar de multicul realiteit. Hier in het Westen wordt het niet gepast geacht dat men de zus vrijwaart van een relatie en haar vriendje in elkaar timmert. Die jongens zijn nog mild geweest, want in hun landen mochten ze niet alleen dat vriendje aanpakken, maar ook de zus vermoorden om de eer te redden.
Geef toe: die jongens zijn nog vrij gematigd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be