![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 86 % unionist
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 voorliefde voor het nationale 2 het streven naar nationale zelfstandigheid jij hebt toch een voorliefde voor de nationale staat België? en je streeft naar het behoud van de nationale zelfstandigheid van België. ja dus, Belgisch-nationalist, nationalisme is geen scheldwoord hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 10 oktober 2007 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flauwe kul. Je hoeft niet per se een nationalist te zijn als je van je land houd. Natinalisme is fanatisme en extremisme. Nationalisme is zichzelf beter vinden dan de anderen, zichzelf uitverkoren voelen.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bijzonder rare definitie van nationalisme, bron?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ? Omdat het jou niet aanstaat ?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hm, neen, omdat ze niet klopt.
voor mij zijn mensen die de staat België verdedigen hetzelfde als die de staat Vlaanderen willen hoor, nationalisten, waarmee niets mis mee is. maar ik behoor tot geen van de 2 groepen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 67% unionist
Kan ik me wel in vinden. Ik voel me in de eerste plaats immers wereldburger en in laatste instantie Antwerpenaar. Dus ook meer Belg dan Vlaming... maar elke vorm van nationalisme is me vreemd. De koning mag morgen gaan en de brabançonne kan me gestolen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw nationalisme dus wel als iets negatief. Ik heb geen nationalistisch gevoel, ik heb een "samenhorigheidsgevoel", een "wij" gevoel. Het verschil tussen nationalisme en samenhorigheid staat zeer duidelijk uitgelegd in het boek van De Swaan (socioloog).
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() 91 % Unionist
Stonden ook geen vragen over heel Nederland bij ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() 87% separatist
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Zijn er dan geen 50% unionisten of separatisten? Het lijkt wel alsof de gradatie niet doorloopt van -100 tot +100, maar dat een 50% unionist hetzelfde is als een 50% separatist.
Laatst gewijzigd door Kaal : 10 oktober 2007 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een sportman tranen laat voor zijn nationale vlag, is dat dan uit "samenhorigheidsgevoel" of nationalisme?? neen, je voelt je gewoon beter dan de Vlaams-nationalisten en wilt er in verre of dichte niets mee te maken hebben, zelfs niet een deel van de naam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goede nationalisten : Québecois, Palestijnen, Koerden, Kosovaren, Turken, Polen, ... Slechte nationalisten : Vlamingen, Basken, Korsikanen, Russen, Serviërs ... Neutraal : Ieren uit Noord-Ierland, Catalanen, Schotten, ... Laatst gewijzigd door Kaal : 10 oktober 2007 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wil me profileren als een nationalist omdat ik voor het behoud van dit land ben en omdat ik tegen separatisme ben. Je doet maar. Citaat:
Ik ben Vlaming, hoe kan ik dan in godsnaam tegen Vlaanderen zijn? Ik ben tegen separatisme, maar niet tegen Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 91% separatist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President